Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rotvlooien!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Rotvlooien!

Ongelezen bericht door Asterix »

Die hebben we dus, en dat na 18 jaar :gvd:
Bij de eerste en laatste plaag hebben we zelfs de gemeente moeten laten komen. Ze sproeiden met iets en 1 dag mochten we het huis niet in.
Het vervelende is, dat die krengen mij lekkerder schijnen te vinden dan de honden :devil: Honden krabben af en toe wat.
Welk middel werkt het beste?
Ja, goed stofzuigen, beddengoed goed wassen enz. maar waarmee?
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Neeltje

Re: Rotvlooien!

Ongelezen bericht door Neeltje »

Er zijn meer dan voldoende goede middelen op de markt. Je zult de beste voor je hond moeten vinden. Ik gebruik meestal Frontline of Advocate. En ja, ik ben die beesten liever voor en behandel Lotje iedere 6 tot 8 weken (behalve in de winter). Moet ook weer wat spul gaan kopen.
Asterix
Zeer actief

Neeltje schreef:Er zijn meer dan voldoende goede middelen op de markt. Je zult de beste voor je hond moeten vinden. Ik gebruik meestal Frontline of Advocate. En ja, ik ben die beesten liever voor en behandel Lotje iedere 6 tot 8 weken (behalve in de winter). Moet ook weer wat spul gaan kopen.
Thx!
Afbeelding Afbeelding

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nou ja, gewoon met een stofzuiger en wasmiddel?

Vind het nogal wat om de gemeente te bellen voor een insectenplaag in je huis. Vorige zomer hadden mijn honden ook vlooien. Ook voor het eerst. Maar reken er maar op dat ik ervoor zorg dat het geen plaag wordt!
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

En vergeet niet om een stukje anti-vlooienband in de stofzuigerzak te doen :idea:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Vlo kill van beaphar en advantage werkte hier vorige keer dus heb ik nu ook weer gebruikt.
Ook hier vlooien. Voornamelijk op Pompidou. Verder wassen wassen wassen en ik gebruik voor de kennel omgevings spray.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zo'n plaag kan wel heel snel ontstaan als je bijvoorbeeld vloerbedekking hebt hoor, vergis je niet :schrik:

Maar goed, alles tegelijk behandelen is belangrijk. Dus stofzuigen (niet dweilen), alle beddengoed, manden etc in de was en honden behandelen. Omgevingsspray voor meubels, plinten, kieren etc. Vervolgens dat twee weken later herhalen. Zonder die herhaling heb je kans dat de eitjes uitkomen en het gedoe weer opnieuw begint. Dus in de agenda noteren en twee weken later echt weer doen.
Asterix
Zeer actief

Marion. schreef:Nou ja, gewoon met een stofzuiger en wasmiddel?

Vind het nogal wat om de gemeente te bellen voor een insectenplaag in je huis. Vorige zomer hadden mijn honden ook vlooien. Ook voor het eerst. Maar reken er maar op dat ik ervoor zorg dat het geen plaag wordt!
Wij hadden destijds 1 peuter, ik en de honden die gebeten werden. Van alles geprobeerd maar het hielp niets.
Uiteindelijk moet je toch wat :U:
Ik wens het niemand toe.
Nu is het nog wachten op een automerkt die haar zegje wil doen :LOL:
Afbeelding Afbeelding

Asterix
Zeer actief

Maeve schreef:Zo'n plaag kan wel heel snel ontstaan als je bijvoorbeeld vloerbedekking hebt hoor, vergis je niet :schrik:

Maar goed, alles tegelijk behandelen is belangrijk. Dus stofzuigen (niet dweilen), alle beddengoed, manden etc in de was en honden behandelen. Omgevingsspray voor meubels, plinten, kieren etc. Vervolgens dat twee weken later herhalen. Zonder die herhaling heb je kans dat de eitjes uitkomen en het gedoe weer opnieuw begint. Dus in de agenda noteren en twee weken later echt weer doen.
:ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

Asterix
Zeer actief

Suuz! schreef:Vlo kill van beaphar en advantage werkte hier vorige keer dus heb ik nu ook weer gebruikt.
Ook hier vlooien. Voornamelijk op Pompidou. Verder wassen wassen wassen en ik gebruik voor de kennel omgevings spray.
Thx! :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

Asterix
Zeer actief

flatcoat schreef:En vergeet niet om een stukje anti-vlooienband in de stofzuigerzak te doen :idea:
Daar had ik al aan gedacht :wink:
Afbeelding Afbeelding

Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Alles wat iedereen al zei, en vooral stofzuigen, stofzuigen en nog eens stofzuigen. Ik heb een vlooienplaag gehad na een paar bezoekjes van een zwerfkat, en ik bleef volwassen, soms wel hele suffe maar nog steeds levende vlooien op de beesten vinden. Maar aangezien die godzijdank niet het eeuwige leven hebben, is alsmaar blijven stofzuigen (en fors wat anti-vlooienspul in die stofzuigerzak) de uiteindelijke oplossing. Als er geen eitje in huis de kans krijgt om uit te komen, komen er geen nieuwe vlooien en dan is het leed geleden. Ik ben hier alweer tijdenlang compleet vlovrij en ik hoef er (net als in het verleden) nauwelijks moeite voor te doen. Timberpoes is allergisch voor vlooien dus die krijgt elke 2 maanden preventief een pipet in z'n nek, en de rest heeft nergens last van, die krijgen straks als het wat warmer wordt wel weer een keer een pipetje en dan van de zomer misschien weer, puur als preventie.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb steeds Bolvo gebruikt, maar ik ga nu weer aan de Frontline, geloof ik. Vorig jaar bij iemand thuis geweest die een hond had die onder de vlooien zat (en geen geld had voor vlooienspul :ugh: ). Ik dacht dat ik er weer vrij van was, maar heb er weer twee gezien :boos: :gvd:
Echt akelig voor poes Bela. Die is allergisch voor vlooien, maar ze reageert ook heel sterk op vlooiendruppeltjes.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Vergeet de auto niet, als de honden daar ook in vervoerd worden.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik gebruik vlooienbanden voor de honden, goedkoop en werkt 6 maanden een goed omgeving, goed sprayen en stofzuigen
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Wat de rest al schreef ;)

Ik heb jaren terug ook een plaag gehad , en ook ik zat met n kat met vlooienallergie die ook niet tegen vlooienspul kon

Kwam er maar niet vanaf wat ik ook deed

Tot ik de tip kreeg om naast de pipetten ook een pilletje te geven
Vroeger heette dat program , nu is dat van bolfo geloof ik

En idd , pilletje icm de adantix op de honden en katten ( daar kon kat wel tegen ) was ik er zo vanaf
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Gebruik niet langdurig anti vlooienbanden of druppels voor in de nek van je hond.
Is niet zo goed voor de hond. Bijwerkingen zoals allergieën en zich niet lekker voelen zijn algemeen bekend.

Bij een plaag dien je alles in huis te behandelen . Voor de bestrijding begint, flink stofzuigen waarna de stofzak weggegooid word.
Stoffen speelgoed van de kinderen in plastic zakken en een paar dagen de diepvries in. Kleding wassen op 60 graden of hoger. In de zomer kan je die ook in de zon hangen zodat de eitjes/larven uitdrogen.

Alle beloopbare vloeren, vooral waar niet gelopen wordt inspuiten. Vergeet daarbij vooral de plinten niet. Na het spuiten dienen mensen en dieren minimaal drie uur lang buitenshuis te verblijven. Zorg dat er goed geventileerd word zodat het water kan verdampen zodat het bestrijdingsmiddel als een opgedroogd film laagjes achter blijft.

Voor een doorsnee huis gebruik ik circa 5 liter spuitvloeistof. Dat zijn 40 spuitbussen. Koop die niet want dat word dan wel erg duur.
Zoek bij de boerenbond of drogist naar concentraten die je met water mengt.

Goede middelen zijn altijd residueel. D.w.z. dat ze minstens 6 weken werkzaam zijn. Lees vooral het etiket bij de toxicologische groep. Staat er synthetische pyrethroide op met een residuele werking dan zit je wel goed. Vooral deltamethrine is een goed product.
Ingecapsuleerde chloorpyrifos is nog beter, mits het nog te koop is.

Verder niet teveel aan je hond doen. Hooguit zijn mand, deken en/of kussen inspuiten en ook even laten opdrogen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Geen idee Kells.
Dat hoor ik van mijn klanten ook vaak.
Je kunt de kleren ook een aantal dagen in de diepvries stoppen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Op mijn vloerkleden gebruik ik dan flink vlooien poeder werkt ook goed
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het akelige met die beesten is dat ze ook nog eens meegenomen worden uit de omgeving.
Ik heb hier eens een plaag gehad en kwam er maar niet vanaf, wat ik ook deed. En echt alles wat behandeld moest worden behandelde ik hoor.
Ik heb ten einde raad bij de dierenarts voor zo'n Fl.100,- aan rotzooi gekocht, precies volgens voorschrift gehandeld en toen waren we er einnnnndelijk vanaf.
Tijdelijk.
Want er bleek niet veel later een echtpaar een goede tweehonderd meter hier vandaan te wonen van wie het huis ontsmet moest worden toen ze naar een verpleeghuis moesten. De meneer liep heel vaak met zijn hond hierachter en ik wist dat die hond een vlooienallergie had, maar niet dat ze er per dag een groot aantal vanaf haalden :schrik:
En dat waren degenen die ze zagen op hun zwarte hond.
Nadat die mensen en hun hond en kat weg waren was de vlooiendruk ineens een heel stuk minder, dus je kunt er lang niet altijd zelf iets aan doen dat je er niet vanaf komt.
Ik gebruik nu vanwege de teken een band en mocht Kiki vlooien hebben dan krijgt ze de anticonceptiepil voor de vlo van Beaphar om de cirkel te doorbreken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

** Angela ** schreef:Wat de rest al schreef ;)

Ik heb jaren terug ook een plaag gehad , en ook ik zat met n kat met vlooienallergie die ook niet tegen vlooienspul kon

Kwam er maar niet vanaf wat ik ook deed

Tot ik de tip kreeg om naast de pipetten ook een pilletje te geven
Vroeger heette dat program , nu is dat van bolfo geloof ik

En idd , pilletje icm de adantix op de honden en katten ( daar kon kat wel tegen ) was ik er zo vanaf
Dat heb ik toen ook gedaan en het werkt. Je doorbreekt met die pil de cirkel en dat is waar het om gaat. Dus mocht Kiki vlooien hebben ondanks de band die ook tegen vlooien werkt dan krijgt ze een of twee keer een pil.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

En als dan helemaal niets meer helpt adviseer ik je Stronghold te gebruiken. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”