Het akelige met die beesten is dat ze ook nog eens meegenomen worden uit de omgeving.
Ik heb hier eens een plaag gehad en kwam er maar niet vanaf, wat ik ook deed. En echt alles wat behandeld moest worden behandelde ik hoor.
Ik heb ten einde raad bij de dierenarts voor zo'n Fl.100,- aan rotzooi gekocht, precies volgens voorschrift gehandeld en toen waren we er einnnnndelijk vanaf.
Tijdelijk.
Want er bleek niet veel later een echtpaar een goede tweehonderd meter hier vandaan te wonen van wie het huis ontsmet moest worden toen ze naar een verpleeghuis moesten. De meneer liep heel vaak met zijn hond hierachter en ik wist dat die hond een vlooienallergie had, maar niet dat ze er per dag een groot aantal vanaf haalden
En dat waren degenen die ze zagen op hun zwarte hond.
Nadat die mensen en hun hond en kat weg waren was de vlooiendruk ineens een heel stuk minder, dus je kunt er lang niet altijd zelf iets aan doen dat je er niet vanaf komt.
Ik gebruik nu vanwege de teken een band en mocht Kiki vlooien hebben dan krijgt ze de anticonceptiepil voor de vlo van Beaphar om de cirkel te doorbreken.