De laatste maanden (hij is nu 2 jaar) wordt het ook erger. Zodra we buiten komen (4 keer per dag waarvan 1 keer een uur lang rennen en zwemmen bij het Sneekermeer), wordt hij helemaal gek in de kop en is blind en doof voor alles en iedereen. De rondjes dat hij dus aan de riem moet lopen, want Ivan laat ik niet los hier in de binnenstad, maakt hij het me ontzettend moeilijk met hele onverwachtse rukken aan de riem etc. We zijn naar school met hem geweest voor alle basis en hij luistert in huis dan ook perfect, Ik train veel met hem als hij aan de riem loopt, zoals op cursus is aangeleerd. En OPEENS is het over, dan is het net alsof hij is uitgeraast (is onmogelijk aan de riem maar goed

Hoe kan ik in godsnaam door die botte kop van hem doordringen.
Als we naar het Sneekermeer gaan ook, soms kan hij rennen, heel vreemd met de staart tussen de benen en Odin erachteraan, maar dan ziet hij je ook niet staan hij ragt je zomaar omver, hoort en ziet helemaal niks. Dit heeft al tot de nodige ongelukjes hier geleid.
Wat moet ik, naar een gedragstherapeute of weer naar hondenschool die met clickertraining werken