Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ivan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ivan

Ongelezen bericht door Jacky »

Zoals de meeste van jullie wel weten is Ivan een beetje hyper. Hij is alleen erg hyper als hij buiten is. Ik zit in dubio, moet ik naar een gedragstherapeute of naar de clicker training met hem.
De laatste maanden (hij is nu 2 jaar) wordt het ook erger. Zodra we buiten komen (4 keer per dag waarvan 1 keer een uur lang rennen en zwemmen bij het Sneekermeer), wordt hij helemaal gek in de kop en is blind en doof voor alles en iedereen. De rondjes dat hij dus aan de riem moet lopen, want Ivan laat ik niet los hier in de binnenstad, maakt hij het me ontzettend moeilijk met hele onverwachtse rukken aan de riem etc. We zijn naar school met hem geweest voor alle basis en hij luistert in huis dan ook perfect, Ik train veel met hem als hij aan de riem loopt, zoals op cursus is aangeleerd. En OPEENS is het over, dan is het net alsof hij is uitgeraast (is onmogelijk aan de riem maar goed :? ) Dan loopt hij keurig naast me zonder te trekken aan de riem.
Hoe kan ik in godsnaam door die botte kop van hem doordringen.
Als we naar het Sneekermeer gaan ook, soms kan hij rennen, heel vreemd met de staart tussen de benen en Odin erachteraan, maar dan ziet hij je ook niet staan hij ragt je zomaar omver, hoort en ziet helemaal niks. Dit heeft al tot de nodige ongelukjes hier geleid.

Wat moet ik, naar een gedragstherapeute of weer naar hondenschool die met clickertraining werken :?
linlin

Re: Ivan

Ongelezen bericht door linlin »

jholsheimer schreef:Als we naar het Sneekermeer gaan ook, soms kan hij rennen, heel vreemd met de staart tussen de benen en Odin erachteraan, maar dan ziet hij je ook niet staan hij ragt je zomaar omver, hoort en ziet helemaal niks. Dit heeft al tot de nodige ongelukjes hier geleid.
oh jee, jackie, van hyperactieve labradors weet ik weinig, maar dat 'vreemd met de staart tussen de benen' weet ik wel te plaatsen - in de afdeling 'grote pret en erg wild'.

als de mormels helemaal door het dolle zijn, kunnen ze ook zo met kromme rug en de staart in een bochtje naar beneden rondjes rennen. voornamelijk graag met elkaar, waarbij degene die achtervolgd wordt, zo 'vreemd' loopt.

ze hebben dan alleen maar grote pret en zijn zeer uitgelaten.

ze doen het overigens ook in huis, als ze bijvoorbeeld in bad zijn geweest.

lekker interessant allemaal, maar toch, misschien heb je er wat aan. bij mij gaat het vanzelf over. de pret is voorbij of er is iets interessanters te beleven. graven, hapjes, balletjes, andere reutjes die vermoord dienen te worden.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hahahahaha, ja, die staart tussen de benen, oortjes in racestand en gaan met die banaan! Geweldig (als ze los zijn). Even wat anders, is hij lichamelijk wel helemaal in orde, kan het niet aan zijn schildklier liggen dat hij zo hyper is? Dat hoor je wel veel tegenwoordig.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

dat ze dan erg grote pret hebben weet ik, alleen waarom is meneer niet te handhaven aan de riem, waarom dring ik dan helemaal niet meer tot hem door.
En Jessica, in huis is hij harstikke rustig, luistert prima, erg goed zelfs, maar zodra hij naar buiten gaat aan de riem :roll:
Kijk, dat het beest een steekje los heeft vind ik helemaal niet erg, wat ik wel erg vind is dat ik hem soms niet kan houden, ik wil niet dat er ongelukken gebeuren. Alleen ik vraag me af of dit met clickertraining dan wel trainbaar is. Volgens Reinier zal het met intensief trainen ook niet tot hem doordringen :?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zoek een peut die je prive kan helpen met clickertraining.Het signaal van de clicker roept als dit eenmaal geconditioneerd is een autonome reactie op in het lijf...soort belletje van pavlov. Alleen clickeren met hypertjes is lastig omdat je bekrachtigingen nauw luisteren. Met clickeren werk je met enige frustratie bij de hond..vanuit die frustratie gaat de hond expirimenteren met gedrag. Leg je daarbij je latje net iets verkeerd heb je dus kans op nog meer hypergedrag omdat je aktiviteit stimuleert door frustratie. Het staat er een beetje krom maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. :roll:
Dus zoek goede individuele begeleiding!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Zoek een peut die je prive kan helpen met clickertraining.Het signaal van de clicker roept als dit eenmaal geconditioneerd is een autonome reactie op in het lijf...soort belletje van pavlov. Alleen clickeren met hypertjes is lastig omdat je bekrachtigingen nauw luisteren. Met clickeren werk je met enige frustratie bij de hond..vanuit die frustratie gaat de hond expirimenteren met gedrag. Leg je daarbij je latje net iets verkeerd heb je dus kans op nog meer hypergedrag omdat je aktiviteit stimuleert door frustratie. Het staat er een beetje krom maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. :roll:
Dus zoek goede individuele begeleiding!
Hoi Eline,
bedankt voor je antwoord en ik snap hem ;) . Ik denk dat dat inderdaad het beste is.
Ik zal morgen op sneup hier in Friesland naar een therapeute die ons wellicht kan helpen met ons mannetje.

Groetjes, jacky
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Succes en ik ben benieuwd!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Succes en ik ben benieuwd!
anders ik wel, ben benieuwd of zij een maniertje weet om tot hem door te dringen :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”