Suske schreef:Geen kip

Moderator: moderatorteam
Jup, 2 kg.mmartinn schreef:2 kg????samantha! schreef:Het verschilt enorm per hond dus ik zou inderdaad gewoon kijken waar hij het goed op doet.
Ik heb hier 2 uitersten, ze wegen evenveel (27kg), zijn beide intact en ongeveer even oud.
De een krijgt 300 gram en de ander 2kg, beiden zijn ze keurig op gewicht.
Wow!!samantha! schreef:Jup, 2 kg.mmartinn schreef:2 kg????samantha! schreef:Het verschilt enorm per hond dus ik zou inderdaad gewoon kijken waar hij het goed op doet.
Ik heb hier 2 uitersten, ze wegen evenveel (27kg), zijn beide intact en ongeveer even oud.
De een krijgt 300 gram en de ander 2kg, beiden zijn ze keurig op gewicht.
En de hond die dat krijgt is alsnog gewoon schraal.
Manu, dat het per hond verschilt weet je al na alle reacties in dit topic daar hoef ik het dus niet meer over te hebben. Wel misschien over waar wij ons vlees halen voor de honden.Manu schreef:Net KVV gevonden in een supermarkt net buiten de stad. Kan het verder nergens vinden. Ze hebben alleen gevogelte en het zijn een soort burgers. Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor een hond van 30kg is 400 gram.
Als ik per dag nou 4 van die burgers geef en 400 gram vers vlees?
Ik moet ook nog eens kijken met die groenten en yoghurt. Ik heb van een slager nu 3 kg vleesresten meegekregen (zit geen orgaanvlees of bot tussen). Dit is vers. Ook een grote bak kipvleugels.
Als ik zeg karkas - alles behalve filet en poten, dan bedoel ik dat ook. Die nekken en die vleueltips zitten gewoon nog aan het karkas. Als je nekken en/of vleugels gaat kopen, waarom dan niet het hele karkasMarjoleine schreef:En ik mag toch aannemen dat kippennekken geen delicatesse zijn in Frankrijk?
Verder geef ik zelf vleugeltips, die gaan er in Frankrijk ook af volgens mij.
Jokkebrok schreef: Maakt mij verder niet uit hoor, maar als je het jezelf makkelijk wilt maken Manu, dan is het blijkbaar het beste om te doen wat Marjoleine-die-in-de-Flevopolder-woont-en-van-alle-markten-thuis-is (graag) adviseert - gewoon even googlen ipv van de mensen hier lastig vallen.
Nee, dat is helemaal geen denkfout geweest. En jij bent heel duidelijk geweest (zoals je overigens altijd vrij duidelijk bent in je posts) dat je informatie hebt opgedaan en blij was.Manu schreef:Jokkebrok schreef: Maakt mij verder niet uit hoor, maar als je het jezelf makkelijk wilt maken Manu, dan is het blijkbaar het beste om te doen wat Marjoleine-die-in-de-Flevopolder-woont-en-van-alle-markten-thuis-is (graag) adviseert - gewoon even googlen ipv van de mensen hier lastig vallen.Ik was heel blij met je tips, want als beginnend Barfer in een land waar toch net de dingen anders zijn, is het fijn een ervaring te horen. Ik snap dan alleen bovenstaande opmerking echt niet van je.
Zoals ik in mijn OP al heb gezet, tips en advies zijn welkom. Die worden dan ook gegeven, en daar ben ik heel blij mee.
Googlen heb ik al zeer veel gedaan, zoals je zelf al aangeeft, mijn omgeving is klein, dus via Google kom ik niet zo ver.
Als ik dan met mijn gebrekkig Frans de boeren langs ga zou ik wel een gevarieerd lijstje mee willen nemen, en mede dankzij de HF' ers (ook jou) heb ik nu toch alweer wat erbij gezet.
Ik dacht dat een forum was om meer informatie bij elkaar te kunnen scharrelen als je er zelf oa via Google niet uitkomt. Misschien mijn denkfout geweest
Als je vraagt of ze die boxen hebben, dan komt het wel redelijk goed. Ze staan hier in de vriezer op -20 en die krengen moeten 2 dagen uit de vriezer liggen om ontdooit te zijn. Ik geef een lap pens van een kilo per keer, niks anders erbij (kunnen ze allebei goed hebben gelukkig). Tessa eet normaal maar 500 gram, maar die komt toch niks aan en Tay eet normaal rond de kilo, dus maakt niks uit.Manu schreef:Ik heb gekozen voor 800 gram. Ik heb ook geen weegschaal dus hij zal soms wat meer, soms wat minder hebben.
Hij kreeg 350 gram aan brokken en was dan goed op gewicht. Ik vermoed eigenlijk dat hij op 800 gram goed blijft.
Ik vind het elke keer weer spannend te gaan voeren. Veel leuker om alles zo voor te bereiden dan simpel brokken in een bak gooien
Merel, dat zou echt super zijn!
Mijn ouders komen binnenkort deze kant op met de auto. Het is alleen wel 12 uur rijden, minstens.
Die hebben vast ook wel van die boxen. Als ze het ingevroren meenemen kan het best lijkt me.
Geef jij pens in lappen of geef jij een hele en vasten ze de dag later?
inderdaadmalinois schreef:Ik zou de adviezen van marjoleine ter harte nemen en ook ff op haar site kijken. Staat ook een duidelijk verhaal.
Zou ook niet met karkassen beginnen bij een hond die nog nooit barf heeft gehad maar met een nekje oid.
Ah, toch?Manu schreef:Nog geen pens gevonden, wel een poelier waar ik veel van mee krijg. Vleugeltips, konijn, kippenpoten met klauwen en al, gans.
Kan, gans is heel vet. Je kunt het als onderdeel geven en iets minder vettigs erbij?Gans had hij wel direct na het eten weer uitgespuugd. Misschien wat vettig?
Orgaanvlees mag niet meer dan 10-15% van het dieet bedragen. Dus als je zes kilo hebt kun je daar behoorlijk lang mee vooruitJokkebrok ik dacht dat runderlever niet goed was? Omdat afvalstoffen naar de lever gaan en koeien blijkbaar veel medicijnen krijgen? Stond op Barfplaats.
Wij hebben geen Carrefour in de buurtManu schreef:Bij Carrefour heb je na 4 uur heel veel vlees met 40% afgeprijsd. Daar haal ik bieflappen, konijn en hele kippen.
Ik geef mijn honden wel runderlever (en soms kippenlevers). Lever maakt samen met niertjes en hart (orgaanvlees) in mijn menu zo'n 12% van het geheel uit. In zulke kleine aantallen neem ik het risico van koeienmedicatie maar.Jokkebrok ik dacht dat runderlever niet goed was? Omdat afvalstoffen naar de lever gaan en koeien blijkbaar veel medicijnen krijgen? Stond op Barfplaats.