Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in bos achtergelaten omdat dieetvoer te duur was

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Hond in bos achtergelaten omdat dieetvoer te duur was

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2208 ... ter__.html

Man laat zieke hond achter om duur voer
APELDOORN -

Een 46-jarige man uit Apeldoorn heeft begin deze maand zijn zieke hond achtergelaten in het bos, omdat hij het dure dieetvoer voor zijn trouwe viervoeter niet meer kon betalen. Daarna heeft het baasje anoniem naar het asiel in Apeldoorn gebeld om te melden waar de hond was.

De politie vroeg om tips nadat het zieke dier was gevonden. Dat zorgde voor tientallen telefoontjes. Die zetten de politie op het spoor van de man, die zondag is aangehouden.

De 8 jaar oude labrador is nog door een dierenarts behandeld, maar heeft het niet gered. Zijn baasje heeft een proces-verbaal gekregen wegens onthouden van noodzakelijke zorg aan een dier.

:jank: :jank: :jank:

Ik kan het niet verdragen op het moment...
Zowiezo niet maar nu al helemaal niet...
dat DOE je toch niet!!!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Re: Hond in bos achtergelaten omdat dieetvoer te duur was

Ongelezen bericht door thom »

Pfffffffffffff. :jank:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Heel, heel triest.
En even advocaat van de duivel spelend: dat dieetvoer is idd vrijwel onbetaalbaar.
Paniek kan rare dingen doen met mensen :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Als die meneer niet al te lang na het dumpen heeft gebeld en de hond niet meer te behandelen was, moet er toch meer hebben gespeeld...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Suske schreef:Heel, heel triest.
En even advocaat van de duivel spelend: dat dieetvoer is idd vrijwel onbetaalbaar.
voor al het geld dat ie in de toekomst uitspaart had ie die hond ook gewoon naar het asiel kunnen doen :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

Erg triest dit :ugh:
dagmar88 schreef:Als die meneer niet al te lang na het dumpen heeft gebeld en de hond niet meer te behandelen was, moet er toch meer hebben gespeeld...
Dit vroeg ik me ook af.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Mutt schreef:Erg triest dit :ugh:
dagmar88 schreef:Als die meneer niet al te lang na het dumpen heeft gebeld en de hond niet meer te behandelen was, moet er toch meer hebben gespeeld...
Dit vroeg ik me ook af.
Dat denk ik ook....
Dan had hij de hond beter in kunnen laten slapen. Achterlaten in een bos heeft dan ook weinig zin. Maar ik denk dat hier wat meer achter zit.

Heel triest.....arme hond... :(:

Dan maar afgeven aan het asiel, net als Renee-uk al zei. Die kosten kom je ook nog wel overheen. En dan weet je tenminste zeker dat hij voorlopig onderdak heeft.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

renee-uk schreef:
voor al het geld dat ie in de toekomst uitspaart had ie die hond ook gewoon naar het asiel kunnen doen :idea:

Dit dus, wat een hufter die zak hooi
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik vind dit soort dingen echt ongelofelijk... :(:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Jup.. Heeft hier in alle kranten gestaan en is een flinke zoektocht geweest. Fijn dat de hufter gevonden is. Beest was echt in slechte staat :ugh:
Afbeelding
baasje van nesco
Actief

Ongelezen bericht door baasje van nesco »

freskin schreef:
Mutt schreef:Erg triest dit :ugh:
Dit vroeg ik me ook af.
Dat denk ik ook....
Dan had hij de hond beter in kunnen laten slapen. Achterlaten in een bos heeft dan ook weinig zin. Maar ik denk dat hier wat meer achter zit.

Heel triest.....arme hond... :(:

Dan maar afgeven aan het asiel, net als Renee-uk al zei. Die kosten kom je ook nog wel overheen. En dan weet je tenminste zeker dat hij voorlopig onderdak heeft.

Als hij al moeite had met het betalen van voer
dan kan hij zeker niet de prijs van afstand betalen hoor.
zal je jammer genoeg steeds meer gaan horen.
alles is achtelijk duur .
en afmaken doet een dierenarts ook niet zomaar kunnen zij niet aan verdienen dan.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Kit schreef:
renee-uk schreef:

Dit dus, wat een hufter die zak hooi
Vind het ook verschrikkelijk, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar als iemand in eerste instantie wel de moeite neemt om dat dure spul te voeren en dan dit doet denk ik
zomaar dat de paniek toegeslagen heeft.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hond zat op een dieet, was te duur, dus achtergelaten in bos maar wel telefonisch gewaarschuwd. Maar waar is die hond dan aan gestorven?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
B&N
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door B&N »

Laat me raden: hij kreeg drie weken voorwaardelijk schoffelen en op de koop toe 'intensieve knuffelbegeleiding' van een of andere 'goog, zulks betaald uit het belastinggeld dat daartoe vlijtig afgepakt wordt van wel werkende mensen?
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

B&N schreef:Laat me raden: hij kreeg drie weken voorwaardelijk schoffelen en op de koop toe 'intensieve knuffelbegeleiding' van een of andere 'goog, zulks betaald uit het belastinggeld dat daartoe vlijtig afgepakt wordt van wel werkende mensen?
In deze tijd kun je iemand er niet op aan kijken dat hij geen baan heeft. Er is een werkeloosheid van 10%! Tel daarbij op dat je je koophuis ook aan de straatstenen niet kwijt kan en iemand kan in een halfjaar tijd tot aan zijn nek in de schulden zitten. Je kent het verhaal hierachter niet, paniek doet rare dingen met de mens. Hij heeft nl wel gebeld, als het hem niks kon schelen had hij dat niet gedaan.
Ik wil het niet goedpraten, maar voor mijn gevoel zit hier heel veel meer leed achter.
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Dat denk ik dus ook.
Die man kan wel heel erg uit paniek gehandeld hebben, dat hij echt niet meer wist wat hij moest doen.
Ik praat het uiteraard niet goed, maar we weten het hele verhaal natuurlijk niet.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat dieet voer gaat inderdaad nergens over die prijs, maar hond achterlaten en bellen, en de hond redt t dan niet, dan is er veel meer aan de hand geweest, kan inderdaad niet anders.
heel sneu, voor de baas, maar de hond weet er niets meer van nu, wel een rot manier om dood te moeten gaan zo
B&N
Actief

josefientje schreef:
B&N schreef:Laat me raden: hij kreeg drie weken voorwaardelijk schoffelen en op de koop toe 'intensieve knuffelbegeleiding' van een of andere 'goog, zulks betaald uit het belastinggeld dat daartoe vlijtig afgepakt wordt van wel werkende mensen?
In deze tijd kun je iemand er niet op aan kijken dat hij geen baan heeft. Er is een werkeloosheid van 10%! Tel daarbij op dat je je koophuis ook aan de straatstenen niet kwijt kan en iemand kan in een halfjaar tijd tot aan zijn nek in de schulden zitten. Je kent het verhaal hierachter niet, paniek doet rare dingen met de mens. Hij heeft nl wel gebeld, als het hem niks kon schelen had hij dat niet gedaan.
Ik wil het niet goedpraten, maar voor mijn gevoel zit hier heel veel meer leed achter.
De werkelijke werkeloosheid is veel-en-veel hoger :J:

(Het is mijn beroep om dit soort dingen te weten).

Ik ben een simpel mens van eenvoudige komaf; er is geen enkel excuus, *geen enkel*, om slecht met dieren om te gaan. Nu niet, nooit niet. We zijn hier te gast op deze achterlijke wereld en hebben morele verplichtingen. Mocht ik niet kunnen eten om mijn honden te eten te kunnen geven dan doe ik dat. Ik ben verantwoordelijk.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:Nou ja, ik hou eigenlijk ook veel meer van de beesten als van de mensen.
Ga je nu weer een jankpleidooi houden over die oogjes. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Tara schreef:Nou ja, ik hou eigenlijk ook veel meer van de beesten als van de mensen.
Ga je nu weer een jankpleidooi houden over die oogjes. :hmmm:
Die dankbaarheid! In die ogies!
Vind je dat nu niet hard naar papa's en mamsies die thuis een dementerende blinde hebben lopen. :hmmm:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

B&N schreef: De werkelijke werkeloosheid is veel-en-veel hoger :J:

Ik ben een simpel mens van eenvoudige komaf; er is geen enkel excuus, *geen enkel*, om slecht met dieren om te gaan. Nu niet, nooit niet. We zijn hier te gast op deze achterlijke wereld en hebben morele verplichtingen. Mocht ik niet kunnen eten om mijn honden te eten te kunnen geven dan doe ik dat. Ik ben verantwoordelijk.
Zou je jouw kinderen op droog brood zetten zodat je je hond kunt voeren?

Ook ik denk dat hier meer achter gezeten heeft.
Dat de man dieetvoer niet kan betalen kan ik me wel voorstellen. Wat hij gedaan heeft is natuurlijk niet het goede, hij had beter met hangende pootjes naar het plaatselijk asiel kunnen stappen. Maar goed, wat al gezegd werd, paniek doet vreemde dingen bij een mens.
Maar van een korte periode eventjes geen dieetvoer gaat een hond niet dood lijkt me?
B&N
Actief

Manu schreef:

Dat de man dieetvoer niet kan betalen kan ik me wel voorstellen. Wat hij gedaan heeft is natuurlijk niet het goede, hij had beter met hangende pootjes naar het plaatselijk asiel kunnen stappen. Maar goed, wat al gezegd werd, paniek doet vreemde dingen bij een mens.
Maar van een korte periode eventjes geen dieetvoer gaat een hond niet dood lijkt me?
Wij hebben gelukkig geen kinderen :-)

Maar zouden we ze hebben dan zorg ik dat zowel mijn honden als mijn kinderen te eten hebben. Hoe dan ook. Er is een eindafrekening 1 uur voor je dood: heb je 't goed gedaan? Als je dan je ogen kunt sluiten en niet met smoesjes en huilbuien aankomt heb je het goed gedaan. Anders niet (ja, ik ben ondermeer in Japan opgeleid :-)).

Maar wat ik bedoel is dit; lang, lang geleden had ik 2 Rottweilers. Ik was nog jong, ik had opeens geen geld. Ik ben naar de dierenwinkel gegaan en heb een deal gemaakt. Voer op de pof. Ik kreeg 9 maanden lang voer op de pof. Ik heb daarna 9 maanden terugbetaald. En de man is nog steeds mijn leverancier. Die daarna jaren lang pallets tegelijk mocht leveren en stipt betaald kreeg.

Je doet wat je moet doen. Anders heb je geen karakter.

Of een hond zonder dieetvoer niet dood gaat weet ik niet; als we focussen op *diet* en niet op *voer*, dan zou het niet ondenkbaar zijn dat er vervelende dingen gebeuren.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

B&N schreef: Wij hebben gelukkig geen kinderen :-)

Maar zouden we ze hebben dan zorg ik dat zowel mijn honden als mijn kinderen te eten hebben. Hoe dan ook. Er is een eindafrekening 1 uur voor je dood: heb je 't goed gedaan? Als je dan je ogen kunt sluiten en niet met smoesjes en huilbuien aankomt heb je het goed gedaan. Anders niet (ja, ik ben ondermeer in Japan opgeleid :-)).

Maar wat ik bedoel is dit; lang, lang geleden had ik 2 Rottweilers. Ik was nog jong, ik had opeens geen geld. Ik ben naar de dierenwinkel gegaan en heb een deal gemaakt. Voer op de pof. Ik kreeg 9 maanden lang voer op de pof. Ik heb daarna 9 maanden terugbetaald. En de man is nog steeds mijn leverancier. Die daarna jaren lang pallets tegelijk mocht leveren en stipt betaald kreeg.

Of een hond zonder dieetvoer niet dood gaat weet ik niet; als we focussen op *diet* en niet op *voer*, dan zou het niet ondenkbaar zijn dat er vervelende dingen gebeuren.
Dat is boffen geweest. Ik denk alleen wel dat er heel wat veranderd is in die tijd. Ik weet niet hoeveel tijd er zit tussen "toen jij nog jong was" en nu maar ik denk zomaar dat zeer weinig ondernemers nu nog zo'n dealtje maken. Tenzij het misschien een jarenlange klant is die goed bekend bij je is.
Zou jij als ondernemer zo'n deal maken? En dan maar het risico lopen dat je het geld nooit gaat zien?

Overigens snap ik niet helemaal wat jouw opleiding in Japan hier mee te maken heeft maar dat terzijde.
Of moet ik ook "u" zeggen?
Laatst gewijzigd door Manu op 28 feb 2014 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ireen »

B en N, je doet hier dus niet wat je moest doen. Je laat de dierenwinkel doen wat jij hoorde te doen.
Wat had je gedaan als je geen dierenwinkel kon vinden die het je op de pof gaf? (iets wat in deze tijd zeer waarschijnlijk is).

niet dat ik het eens ben met wat deze eigenaar heeft gedaan...verre van zelfs....zijn andere mogelijkheden, maar wat jij hier zegt slaat nergens op...jij hebt hier het geluk gehad dat iemand je wilde helpen...dat je honden te eten hadden heb je zelf niets voor gedaan (ja, bedelen bij de voerleverancier). Als je echt doet wat je moet doen zorg je dat je geld hebt om je dieren te kunnen onderhouden. Wat als ze ziek waren geworden? Dierenarts ook op de pof? Nee...niet mijn stijl, afhankelijk zijn van de goodwill van anderen en dan jezelf op de borst slaan dat je het zo goed geregeld hebt.
bouvierpoedel
Zeer actief

B&N schreef:
Manu schreef:

Wij hebben gelukkig geen kinderen :-)

Meer een lofzang over jezelf dus in hoe goed en geweldig je bent en om het even kracht bij te zetten een ander naar beneden trappen.

Vrogger kon je alles op de pof kopen. geloof dat de tijden wel zijn veranderd .daarnaast moet je maar net in de gelegenheid zijn en de juiste mensen kennen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”