Manu schreef:B&N schreef:
De werkelijke werkeloosheid is veel-en-veel hoger
(Het is mijn beroep om dit soort dingen te weten).
Ik ben een simpel mens van eenvoudige komaf; er is geen enkel excuus, *geen enkel*, om slecht met dieren om te gaan. Nu niet, nooit niet. We zijn hier te gast op deze achterlijke wereld en hebben morele verplichtingen. Mocht ik niet kunnen eten om mijn honden te eten te kunnen geven dan doe ik dat. Ik ben verantwoordelijk.
Zou je jouw kinderen op droog brood zetten zodat je je hond kunt voeren?
Ook ik denk dat hier meer achter gezeten heeft.
Dat de man dieetvoer niet kan betalen kan ik me wel voorstellen. Wat hij gedaan heeft is natuurlijk niet het goede, hij had beter met hangende pootjes naar het plaatselijk asiel kunnen stappen. Maar goed, wat al gezegd werd, paniek doet vreemde dingen bij een mens.
Maar van een korte periode eventjes geen dieetvoer gaat een hond niet dood lijkt me?
Wij hebben gelukkig geen kinderen
Maar zouden we ze hebben dan zorg ik dat zowel mijn honden als mijn kinderen te eten hebben. Hoe dan ook. Er is een eindafrekening 1 uur voor je dood: heb je 't goed gedaan? Als je dan je ogen kunt sluiten en niet met smoesjes en huilbuien aankomt heb je het goed gedaan. Anders niet (ja, ik ben ondermeer in Japan opgeleid

).
Maar wat ik bedoel is dit; lang, lang geleden had ik 2 Rottweilers. Ik was nog jong, ik had opeens geen geld. Ik ben naar de dierenwinkel gegaan en heb een deal gemaakt. Voer op de pof. Ik kreeg 9 maanden lang voer op de pof. Ik heb daarna 9 maanden terugbetaald. En de man is nog steeds mijn leverancier. Die daarna jaren lang pallets tegelijk mocht leveren en stipt betaald kreeg.
Je doet wat je moet doen. Anders heb je geen karakter.
Of een hond zonder dieetvoer niet dood gaat weet ik niet; als we focussen op *diet* en niet op *voer*, dan zou het niet ondenkbaar zijn dat er vervelende dingen gebeuren.