Manu schreef:Bij de supermarktslager (Carrefour) heb ik inderdaad een bak mee gekregen met snijsels. Ik moest er wel voor betalen. Ik vind de prijzen tot nu toe niet mee vallen.
Het is inderdaad een zoektocht, tenminste dat vond ik ook. Na jaren rauw voeren in Holland met als voornaamste leverancier het Islam Centrum in Rotterdam waar je alles kunt krijgen dat je rauwvoerhartje begeert, moest ik in Frankrijk weer helemaal opnieuw beginnen.
Maar het gaat lukken Manu - zoeken en je ogen openhouden en vooral tegen iedereen die je tegenkomt zeggen wat je zoekt. Onze kipkarkassenboer kregen we ook gewoon getipt van de man die het water kwam aansluiten
Het nadeel voor onze hondjes is dat die Fransen vrijwel alles eten, heel economisch met dode dieren omgaan - niks geen afval, gewoon zelf smakelijk opeten

Ik kwam laatst wel schone pens tegen bij de supermarktslager, maar daar heb ik dan weer niets aan.
Het kan ook best zijn dat het per regio of departement verschilt hoor met die supermarkten. Frankrijk is groot en het kan makkelijk dat wat ik hier makkelijk vind, bij jou moeilijk of niet te vinden is. Ik koop spiervlees bijvoorbeeld voor max 2,50 per kilo maar vaker nog voor 1,50 de kilo. En dat is dan geen afsnijsel maar gewoon keurig vlees waar ze hier boeuf bourguignon van maken.
Dat lam voor 6,50 krijgen ze hier niet. Ze gaan maar zelf een hertje vangen

Maar ik dacht ik geef het toch even door.
En praatjes maken, of beter: vriendjes maken. Dat gaat er in de kleine gemeentes (waar jij volgens mij ook in woont) goed in. Niet alleen gratis afsnijsel voor je hond halen, maar ook eens een
jarreton bestellen bij de slager en dan meteen vragen hoe je die het beste kan klaarmaken