Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Storms angsten update met filmpje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Storms angsten update met filmpje

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Storm is altijd al wat schrikachtig geweest.
Maar nu heeft hij een paar rare dingen ontwikkeld sinds een maand of 2.
Zo is hij bang voor de broodrooster :hmmm: als ik het ding pak gaat hij al achter in de woonkamer staan, het gaat om dat klik geluid. Hij is ook ineens bang voor de vaatwasser als die aanstaat kan hij niet rustig liggen en kijkt zenuwachtig die kant op. Hij is niet bang voor vuurwerk en onweer.

Hij wordt pas 7 hij zal toch niet dementerend zijn?
Wat moet ik hiermee?
Laatst gewijzigd door StormenRoxy op 04 apr 2014 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Re: Storms angsten

Ongelezen bericht door Marco88 »

naam veranderen naar mietje :denken:
enge broodtoaster
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

blijft ie het hele programma van de vaatwasser angstig?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Marco88 schreef:naam veranderen naar mietje :denken:
enge broodtoaster
Schijterd heet ie :pffff:
Past beter.

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Onze Pindapoes is bang voor bananen.... :roll:

Met 7 dementeren lijkt me sterk. Ik zou meer denken in de richting van een keertje onbedoelde schrik en dat hij dat zelf is gaan verbinden met bepaalde geluiden.

Maar serieus, ik heb geen idee waar die angsten van Storm vandaan komen, ik zou er wel iets mee doen, om te voorkomen dat hij nog meer bizarre angsten ontwikkelt. Wellicht dat je heel simpel broodrooster laten klikken is hoera en koekies kan oefenen, vaatwasser aan kan HET sein worden voor relaxed op de bank met een koppie koffie en kroelen met Storm, en anders zou ik echt intensief gaan trainen op enge geluiden. Als je niks doet, loop je de kans dat je zelf verkeerd (geïrriteerd, gespannen) reageert als je die broodrooster of vaatwasser aanzet, en als je niet oplet ga je misschien ongemerkt 'voorzichtig' doen met het tosti-ijzer of de magnetron, en met een slimme gevoelige hond kan het dan ongewild echt flink uit de klauwen lopen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

renee-uk schreef:blijft ie het hele programma van de vaatwasser angstig?
Nee het was programma, dan maakt het apparaat geluid.

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Hanneke2 schreef:Onze Pindapoes is bang voor bananen.... :roll:

Met 7 dementeren lijkt me sterk. Ik zou meer denken in de richting van een keertje onbedoelde schrik en dat hij dat zelf is gaan verbinden met bepaalde geluiden.

Maar serieus, ik heb geen idee waar die angsten van Storm vandaan komen, ik zou er wel iets mee doen, om te voorkomen dat hij nog meer bizarre angsten ontwikkelt. Wellicht dat je heel simpel broodrooster laten klikken is hoera en koekies kan oefenen, vaatwasser aan kan HET sein worden voor relaxed op de bank met een koppie koffie en kroelen met Storm, en anders zou ik echt intensief gaan trainen op enge geluiden. Als je niks doet, loop je de kans dat je zelf verkeerd (geïrriteerd, gespannen) reageert als je die broodrooster of vaatwasser aanzet, en als je niet oplet ga je misschien ongemerkt 'voorzichtig' doen met het tosti-ijzer of de magnetron, en met een slimme gevoelige hond kan het dan ongewild echt flink uit de klauwen lopen.
Hij is altijd al bang geweest voor onverwachte dingetjes als ik struikel bijvoorbeeld. Dit is nieuw, gaat hij dat niet als troosten zien?

Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik heb ook zo'n schijtebak hier in huis. Is jaren bang geweest voor de wasmachine (is mijns inziens begonnen toen tijdens het centrifugeren de kopjes eens uit het keukenkasjte zijn getrild en kapotvielen).

Uitdoven is de oplossing geweest. Toen ik verhuisde stond de wasmachine 2 verdiepingen lager en heeft hij het dus een tijdje niet meegemaakt. Toen we daarna weer verhuisden stond de wasmachine weer binnen bereik, maar was hij er dus niet meer bang voor….. :19:
Rare beesten die honden soms….
renee-uk
Zeer actief

ik ben nogal van het confronteren en sinds ik dat counter conditionen gedaan heb met rita en het vuurwerk ben ik fan.
dus ik zou tijdens dat wasprogramma koekjes voeren of strooien en laten zoeken.
als het nog niet zo lang speelt heb je best kans dat het er ook weer gauw uit is.

aan de andere kant zou ik met jan of gina gewoon bij de vaatwasser gaan zitten, beetje aaien, beetje kletsen, beetje spelen net zo lang tot ze zouden ontspannen, maar daarvoor moet je hond wel een groot vertrouwen in je hebben anders lukt dat niet.
rita had dat vertrouwen niet en mijn aanwezigheid alleen was voor haar niet genoeg om te kalmeren, vandaar de koekjes en de counter conditioning.

ik weet niet hoe vaak je de broodrooster gebruikt?
als dat vaak is zou ik het op dezelfde manier aanpakken, gebruik je hem maar weinig zou ik storm en zijn reactie erop negeren.
dan lijkt me het sop de kool niet waard.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Het kan best zijn dat hij er de eerste keer van schrok en dat je nu onbedoeld er de nadruk op legt, ik zou de hele dag door de broodrooster aanzetten en je ding gaan doen :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

billy schreef:Het kan best zijn dat hij er de eerste keer van schrok en dat je nu onbedoeld er de nadruk op legt, ik zou de hele dag door de broodrooster aanzetten en je ding gaan doen :wink:
dan vliegt het huis in de fik denk ik ;)
je kunt wel hem een stukje geroosterd brood geven met wat lekkers.
rita krijgt elke avond een geroosterde boterham met een lik pate erop, dat is zo gegroeid toen ze nog zo'n last van haar maag had, en heb ik nooit veranderd.
die is niet bij de broodrooster weg te slaan, ook niet als het geen tijd is voor haar geroosterde bammetje, je weet maar nooit ;)
Afbeelding

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

renee-uk schreef:ik ben nogal van het confronteren en sinds ik dat counter conditionen gedaan heb met rita en het vuurwerk ben ik fan.
dus ik zou tijdens dat wasprogramma koekjes voeren of strooien en laten zoeken.
als het nog niet zo lang speelt heb je best kans dat het er ook weer gauw uit is.

aan de andere kant zou ik met jan of gina gewoon bij de vaatwasser gaan zitten, beetje aaien, beetje kletsen, beetje spelen net zo lang tot ze zouden ontspannen, maar daarvoor moet je hond wel een groot vertrouwen in je hebben anders lukt dat niet.
rita had dat vertrouwen niet en mijn aanwezigheid alleen was voor haar niet genoeg om te kalmeren, vandaar de koekjes en de counter conditioning.

ik weet niet hoe vaak je de broodrooster gebruikt?
als dat vaak is zou ik het op dezelfde manier aanpakken, gebruik je hem maar weinig zou ik storm en zijn reactie erop negeren.
dan lijkt me het sop de kool niet waard.
Ik ga het liever ook gewoon aan. Maar vooropgesteld dat het vertrouwen wel goed zit. En zo werk jij ook volgens mij.
Ik ga mijn beesten niet vragen om/ of uitdagen tot als ik niet zeker weet dat ik ze kan begeleiden d.m.v. dat vertrouwen of als ik niet zeker weet dat het wel goed gaat. Weet ik wel zeker dat het goed gaat, zoals bijvoorbeeld bij een broodrooster of afwasmachine, dan vraag ik ze te vertrouwen op mijn geruststelling. Eerst heel voorzichtig, dat gaat goed. Omdat ik weet dat broodrooster niet aanvalt. Dus kan ik vragen om het vertrouwen, en zo uitbreiden.

Wel gek dat dat er ineens is. Waarom kom je toch waarschijnlijk niet achter, maar toch..stom
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

renee-uk schreef:
billy schreef:Het kan best zijn dat hij er de eerste keer van schrok en dat je nu onbedoeld er de nadruk op legt, ik zou de hele dag door de broodrooster aanzetten en je ding gaan doen :wink:
dan vliegt het huis in de fik denk ik ;)
je kunt wel hem een stukje geroosterd brood geven met wat lekkers.
rita krijgt elke avond een geroosterde boterham met een lik pate erop, dat is zo gegroeid toen ze nog zo'n last van haar maag had, en heb ik nooit veranderd.
die is niet bij de broodrooster weg te slaan, ook niet als het geen tijd is voor haar geroosterde bammetje, je weet maar nooit ;)
Nou niet zo erg dat de boel in de hens vliegt natuurlijk :wink:
Ik weet van Madam dat als je twijfelt over iets, zoals waarom is er de schrik zoals met Storm met het broodrooster , dat je hem anders gaat pakken ook al denk je van niet, en hij daarop reageert vandaar dat ik zeg dat ik hem de hele dag aan zou zetten, maar niet zo erg dat er een fik ontstaat :mrgreen:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Dank je Renee ik ga dat is met hem proberen de broodrooster staat er inderdaad niet zo vaak. De stofzuiger heb ik onbewust met Roxy zo opgelost bij zitten en aaien.

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

inmiddels begonnen met het samen (met storm) het aanzetten van de vaatwasser, hij moet er dan even bij blijven zitten en krijgt tussen door wat stukjes brood (vind ie heerlijk). Het lijkt te werken.

Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Mijn hond heeft ook wel eens dat ze ergens 'ineens' bang voor is. Als ik er niets mee doe wordt het erger, dus confronteer haar direct met het 'enge'. Dan is het zo ook weer over. Een tijdje terug had ze dat met een hoopje modder wat uit het water stak...

Goed om te lezen dat het beter gaat nu! :D
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

StormenRoxy schreef:inmiddels begonnen met het samen (met storm) het aanzetten van de vaatwasser, hij moet er dan even bij blijven zitten en krijgt tussen door wat stukjes brood (vind ie heerlijk). Het lijkt te werken.
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

fijn dat het lijkt te werken :ok:
Afbeelding

StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Re: Storms angsten update

Het afwasmachine gebeuren is een tijdje goed gegaan, maar nu ineens durft hij helemaal niet meer in de keuken te komen als er gekookt word, terwijl hij er voorheen toch altijd graag bij stond.

Ik denk dat ik binnen kort even met hem naar de dierenarts ga, ik heb misschien het idee dat hij slechter gaat zien en daardoor geluiden eng gaat vinden.
Hij staat soms zo wezenloos te staren naar iets of gewoon onbenullig staan.

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Lijkt me wel goed om even naar de DA te gaan.
Alleen lastig dat hondjes niet veel vertellen aan om dok.
Het klinkt wel apart.

Ita schiet wel eens de keuken uit als ik de pannenla open trek (lawaai van de pannen) maar doorgaans is ze snel weer terug.
Ik zou eens wat eetbaars kunnen laten vallen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

ranetje schreef:Lijkt me wel goed om even naar de DA te gaan.
Alleen lastig dat hondjes niet veel vertellen aan om dok.
Het klinkt wel apart.

Ita schiet wel eens de keuken uit als ik de pannenla open trek (lawaai van de pannen) maar doorgaans is ze snel weer terug.
Ik zou eens wat eetbaars kunnen laten vallen :mrgreen:
Op eten komt ie wel af :F: hij krijgt ook voer in de keuken.
Ik zal is een keer een filmpje maken als hij zo doet.

Hij blijft de hele tijd staan het liefst ergens achter en spiekt er dan omheen, met alerte oortjes. Als we hem in zijn mand sturen begint ie te likken tong stukje naar buiten. In mijn ogen zenuwachtig gedrag.

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

StormenRoxy schreef:Op eten komt ie wel af :F: hij krijgt ook voer in de keuken.

Hij blijft de hele tijd staan het liefst ergens achter en spiekt er dan omheen, met alerte oortjes. Als we hem in zijn mand sturen begint ie te likken tong stukje naar buiten. In mijn ogen zenuwachtig gedrag.
Zou het wel eens willen zien :ok:
Als hij gaat stressen als je hem naar de mand stuurt is dat kennelijk niet de oplossing?
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

ranetje schreef:
StormenRoxy schreef:Op eten komt ie wel af :F: hij krijgt ook voer in de keuken.

Zou het wel eens willen zien :ok:
Als hij gaat stressen als je hem naar de mand stuurt is dat kennelijk niet de oplossing?
Uiteindelijk gaat hij dan wel slapen anders blijft ie ijsberen.

Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola heeft daar ook een handje van, bang zijn voor iets en als dat opgelost is ineens bang voor wat anders. Bij haar betekent dat dan dat ze meer vrijheid van ons krijgt dan ze aankan en dus trekken wij de touwtjes dan even aan. Misschien kun je daar wat mee? Maar een da-bezoekje lijkt me ook verstandig, weet je zeker dat medisch alles gecheckt is. Succes met Storm!
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Re: Storms angsten update met filmpje

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ik kan er niet veel van maken :oeps:
Op een gegeven moment loopt hij langs de tafel en dan jouw richting op.
Dan toont hij wel wat stress signalen (tongelen), maar dat kan net zo goed zijn omdat je een camera op hem richt.
(Daar had Rana altijd problemen mee, vandaar dat ik daaraan denk :wink: )

Verder lijkt het wel of hij ergens naar luistert.
Maar zijn gezichtsuitdrukking is niet te zien ................
Tongelt hij dan o.i.d.?
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

ja hij tongelt ook, ik sta op daarom loopt hij naar mij toe hij gaat steun zoeken,
maar hij is hiervoor vanuit de mand achter de tafel gaan staan omdat ik de vaatwasser aanzette

op den duur is ie naast mij gaan zitten.

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

het is moeilijk te filmen een zwarte hond :lol1:

hij kijkt ook een aantal keer weg

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

StormenRoxy schreef:ja hij tongelt ook, ik sta op daarom loopt hij naar mij toe hij gaat steun zoeken,
maar hij is hiervoor vanuit de mand achter de tafel gaan staan omdat ik de vaatwasser aanzette

op den duur is ie naast mij gaan zitten.
Maar hij loopt weer achteruit, weg van je.
Is dat omdat je opstaat?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”