Maar nu heeft hij een paar rare dingen ontwikkeld sinds een maand of 2.
Zo is hij bang voor de broodrooster
Hij wordt pas 7 hij zal toch niet dementerend zijn?
Wat moet ik hiermee?
Moderator: moderatorteam

Schijterd heet ieMarco88 schreef:naam veranderen naar mietje
enge broodtoaster

Nee het was programma, dan maakt het apparaat geluid.renee-uk schreef:blijft ie het hele programma van de vaatwasser angstig?

Hij is altijd al bang geweest voor onverwachte dingetjes als ik struikel bijvoorbeeld. Dit is nieuw, gaat hij dat niet als troosten zien?Hanneke2 schreef:Onze Pindapoes is bang voor bananen....![]()
Met 7 dementeren lijkt me sterk. Ik zou meer denken in de richting van een keertje onbedoelde schrik en dat hij dat zelf is gaan verbinden met bepaalde geluiden.
Maar serieus, ik heb geen idee waar die angsten van Storm vandaan komen, ik zou er wel iets mee doen, om te voorkomen dat hij nog meer bizarre angsten ontwikkelt. Wellicht dat je heel simpel broodrooster laten klikken is hoera en koekies kan oefenen, vaatwasser aan kan HET sein worden voor relaxed op de bank met een koppie koffie en kroelen met Storm, en anders zou ik echt intensief gaan trainen op enge geluiden. Als je niks doet, loop je de kans dat je zelf verkeerd (geïrriteerd, gespannen) reageert als je die broodrooster of vaatwasser aanzet, en als je niet oplet ga je misschien ongemerkt 'voorzichtig' doen met het tosti-ijzer of de magnetron, en met een slimme gevoelige hond kan het dan ongewild echt flink uit de klauwen lopen.

dan vliegt het huis in de fik denk ikbilly schreef:Het kan best zijn dat hij er de eerste keer van schrok en dat je nu onbedoeld er de nadruk op legt, ik zou de hele dag door de broodrooster aanzetten en je ding gaan doen

Ik ga het liever ook gewoon aan. Maar vooropgesteld dat het vertrouwen wel goed zit. En zo werk jij ook volgens mij.renee-uk schreef:ik ben nogal van het confronteren en sinds ik dat counter conditionen gedaan heb met rita en het vuurwerk ben ik fan.
dus ik zou tijdens dat wasprogramma koekjes voeren of strooien en laten zoeken.
als het nog niet zo lang speelt heb je best kans dat het er ook weer gauw uit is.
aan de andere kant zou ik met jan of gina gewoon bij de vaatwasser gaan zitten, beetje aaien, beetje kletsen, beetje spelen net zo lang tot ze zouden ontspannen, maar daarvoor moet je hond wel een groot vertrouwen in je hebben anders lukt dat niet.
rita had dat vertrouwen niet en mijn aanwezigheid alleen was voor haar niet genoeg om te kalmeren, vandaar de koekjes en de counter conditioning.
ik weet niet hoe vaak je de broodrooster gebruikt?
als dat vaak is zou ik het op dezelfde manier aanpakken, gebruik je hem maar weinig zou ik storm en zijn reactie erop negeren.
dan lijkt me het sop de kool niet waard.
Nou niet zo erg dat de boel in de hens vliegt natuurlijkrenee-uk schreef:dan vliegt het huis in de fik denk ikbilly schreef:Het kan best zijn dat hij er de eerste keer van schrok en dat je nu onbedoeld er de nadruk op legt, ik zou de hele dag door de broodrooster aanzetten en je ding gaan doen
je kunt wel hem een stukje geroosterd brood geven met wat lekkers.
rita krijgt elke avond een geroosterde boterham met een lik pate erop, dat is zo gegroeid toen ze nog zo'n last van haar maag had, en heb ik nooit veranderd.
die is niet bij de broodrooster weg te slaan, ook niet als het geen tijd is voor haar geroosterde bammetje, je weet maar nooit

StormenRoxy schreef:inmiddels begonnen met het samen (met storm) het aanzetten van de vaatwasser, hij moet er dan even bij blijven zitten en krijgt tussen door wat stukjes brood (vind ie heerlijk). Het lijkt te werken.

Op eten komt ie wel afranetje schreef:Lijkt me wel goed om even naar de DA te gaan.
Alleen lastig dat hondjes niet veel vertellen aan om dok.
Het klinkt wel apart.
Ita schiet wel eens de keuken uit als ik de pannenla open trek (lawaai van de pannen) maar doorgaans is ze snel weer terug.
Ik zou eens wat eetbaars kunnen laten vallen

Zou het wel eens willen zienStormenRoxy schreef:Op eten komt ie wel afhij krijgt ook voer in de keuken.
Ik zal is een keer een filmpje maken als hij zo doet.
Hij blijft de hele tijd staan het liefst ergens achter en spiekt er dan omheen, met alerte oortjes. Als we hem in zijn mand sturen begint ie te likken tong stukje naar buiten. In mijn ogen zenuwachtig gedrag.
Uiteindelijk gaat hij dan wel slapen anders blijft ie ijsberen.ranetje schreef:Zou het wel eens willen zienStormenRoxy schreef:Op eten komt ie wel afhij krijgt ook voer in de keuken.
Ik zal is een keer een filmpje maken als hij zo doet.
Hij blijft de hele tijd staan het liefst ergens achter en spiekt er dan omheen, met alerte oortjes. Als we hem in zijn mand sturen begint ie te likken tong stukje naar buiten. In mijn ogen zenuwachtig gedrag.
Als hij gaat stressen als je hem naar de mand stuurt is dat kennelijk niet de oplossing?

Maar hij loopt weer achteruit, weg van je.StormenRoxy schreef:ja hij tongelt ook, ik sta op daarom loopt hij naar mij toe hij gaat steun zoeken,
maar hij is hiervoor vanuit de mand achter de tafel gaan staan omdat ik de vaatwasser aanzette
op den duur is ie naast mij gaan zitten.