Ben je dan niet blij dat je die hond hebt kunnen helpen .10eke schreef:Ik had voor adoptie gevraagd of de hond gezond was, ze hebben mij verzekerd dat dat het geval was.bouvierpoedel schreef:Nee valt niet te rijmen. Maar puur sec hebben ze die hond wel gered net als dat jij hem gered hebt.10eke schreef:Mijn bedoeling is mensen waarschuwen tegen stichting ACE!mariabel schreef:Ik vraag mij ook af wat je bedoeling is van dit topic. Ik weet dat je op hondenpage ook een topic bent begonnen en nu hier weer. Ik begrijp dat je boos , teleurgesteld , machteloos bent etc. en je blijkbaar op zoek bent naar iets met het nu weer openen van dit topic hier , maar ik zou mijn energie in iets anders steken geloof ik . en sluit mij verder aan bij Laeken.
Volgens mij heb jij ook een hond van ACE en waarschijnlijk ben jij tevreden.
Natuurlijk zijn er goeie ervaringen maar zo'n tegenstelling, aan de ene kant honden 'redden' en aan de andere kant honden verwaarlozen en aan hun lot overlaten, dat valt niet met elkaar te rijmen!
Jij wilt een hond die aan jouw behoeftes voldoet en daarom heb je een oudje willen redden met je bescherming en verzorgingsdriften.
En eigenlijk heeft die hond aan alle behoeftes van jouw voldaan.
Jij baald alleen dat die tijd niet zo lang is geweest als jij had willen bemoederen en verzorgen . Maar puur sec heeft het aan al jullie beloftes en behoeftes voldaan.
Alleen de tijds/levensduur niet, maar daar had je ook geen garantie op.
Ze hebben een doodzieke hond op het vliegtuig gezet!
Foutje natuurlijk want daar komt gedonder van en dan komt heel hun hondenhandel in gevaar.
ACE redt echt geen honden hoor!
Het enige doel van ACE is het spekken van hun eigen portemonnee!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreselijke ervaring met stichting ACE
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE
Wat je zegt ben je zelfffff 

- iones
- Zeer actief
Ik ben altijd blij als ik een hond of wie dan ook heb kunnen helpen.
Maar Als ik een hond adopteer, moet de hond nog altijd bij mij passen en ik moet de hond leuk vinden.
En wat is er mis mee als je een hond uit de penarie haalt? Ik vind het veel erger als je de penarie in stand houdt door een pup te kopen van een handelaar of broodfokker.
Een stichting wordt echt niet rijk van die adopties. Het is puur liefdewerk. Geldt zeker voor ace waar het duidelijk boven het hoofd is gegroeid.
Maar Als ik een hond adopteer, moet de hond nog altijd bij mij passen en ik moet de hond leuk vinden.
En wat is er mis mee als je een hond uit de penarie haalt? Ik vind het veel erger als je de penarie in stand houdt door een pup te kopen van een handelaar of broodfokker.
Een stichting wordt echt niet rijk van die adopties. Het is puur liefdewerk. Geldt zeker voor ace waar het duidelijk boven het hoofd is gegroeid.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Ben je dan niet blij dat je die hond hebt kunnen helpen .[/quote]
Nee, natuurlijk ben ik niet blij!
Mensen zonder hart zijn het die een doodzieke hond op het eind van haar leven in een sky-box durven zetten en
een reis naar Nederland laten ondergaan!
Nee, natuurlijk ben ik niet blij!
Mensen zonder hart zijn het die een doodzieke hond op het eind van haar leven in een sky-box durven zetten en
een reis naar Nederland laten ondergaan!
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Vergis je niet!iones schreef:Ik ben altijd blij als ik een hond of wie dan ook heb kunnen helpen.
Broodfokkers/hondenhandelaren zijn ook daar waar je ze niet zou verwachten!
Waar denk je dat al die pups van ACE vandaan komen?
Is er iemand die echt gelooft dat de straten in Spanje zwart zien van de achtergelaten pups?
ACE heeft een ellenlange lijst met pups, dat zijn echt geen 'geredde' hondjes!
ACE verkrijgt broodfokpups uit dierenwinkels als deze te oud, m.a.w. niet schattig genoeg meer zijn, en plaats moeten maken voor
nieuwe 'aanvoer'.
In het asiel van ACE vinden dekkingen plaats en worden pups geboren, zogezegd omdat er onvoldoende dierenartsen zouden zijn die willen helpen castreren/steriliseren en ze daarom de wildgeboortes niet onder controle hebben.
Potentiële kopers krijgen natuurlijk niet de waarheid te horen, nooit staat bij een profiel te lezen dat het om een pup gaat die uit asielhonden geboren is, of dat het een overgebleven broodfokpup uit een dierenwinkel is.
De honden worden aangeboden met een uitermate zielig en medelijden opwekkend verhaaltje, daarmee inspelend op de gevoelens van mensen.
Zonder het te beseffen en ongewild hebben veel mensen toch een hond uit de broodfok terwijl ze denken een geredde hond te hebben,
gered uit een dodingsstation, uit een vuilcontainer, van de straat, gedumpt bij het asiel o.i.d.
Misleid door stichting ACE!
- yuki
- Zeer actief
Weet jij hoe het bij ACE gaat, ken je ze uit ervaring?iones schreef: Een stichting wordt echt niet rijk van die adopties. Het is puur liefdewerk. Geldt zeker voor ace waar het duidelijk boven het hoofd is gegroeid.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- dagmar88
- Zeer actief
Daar heb je bewust voor gekozen.10eke schreef: Potentiële kopers krijgen natuurlijk niet de waarheid te horen, nooit staat bij een profiel te lezen dat het om een pup gaat die uit asielhonden geboren is, of dat het een overgebleven broodfokpup uit een dierenwinkel is.
De honden worden aangeboden met een uitermate zielig en medelijden opwekkend verhaaltje, daarmee inspelend op de gevoelens van mensen.
Zonder het te beseffen en ongewild hebben veel mensen toch een hond uit de broodfok terwijl ze denken een geredde hond te hebben,
gered uit een dodingsstation, uit een vuilcontainer, van de straat, gedumpt bij het asiel o.i.d.
Waar zou zo'n overgebleven broodfok pup anders heen moeten?
-
- Zeer actief
Nee, natuurlijk ben ik niet blij!10eke schreef:Ben je dan niet blij dat je die hond hebt kunnen helpen .
een reis naar Nederland laten ondergaan![/quote]
Wat een achterlijk antwoord.
Kan die hond er wat aan doen wat jij over die stichting denkt.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Hoe is die hond volgens jou dan 'geholpen' met het doodziek op transport worden gezet? 

-
- Zeer actief
Tegen wie heb je het.?Lothian schreef:Hoe is die hond volgens jou dan 'geholpen' met het doodziek op transport worden gezet?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Vraag me ook af waarom het uitmaakt wat de achtergrond van een hondje is dat nergens plaatsbaar is en dus met een Stichting naar NL komt. Misschien is Bas ook wel broodfok. Een broodfok boomer. So what. Ze zat daar een jaar in een asiel en is toen naar mij gekomen. Waar ze geboren is en waarom kom ik toch nooit achter.dagmar88 schreef:Daar heb je bewust voor gekozen.10eke schreef: Potentiële kopers krijgen natuurlijk niet de waarheid te horen, nooit staat bij een profiel te lezen dat het om een pup gaat die uit asielhonden geboren is, of dat het een overgebleven broodfokpup uit een dierenwinkel is.
Wat ik wel weet is dat ze een verschrikkelijke baas heeft gehad voor ze in het asiel kwam. Iemand die haar sloeg en schopte. Ze vertoont af en toe nog zulk een raar gedrag dat mijn hart soms breekt. Laatst liep ze naar de prullenbak, ze is verder nooit stout, en haalde er een kuipje curry-pasta uit. Ik liep naar haar toe en zeg, Bas, dat mag niet! Heel zacht en vriendelijk. Bas rende weg.....

Ze was er dus van overtuigd dat ze een pak rammel zou krijgen. Aangezien ze een krom heupje heeft met een stijf achterpootje en ook een ietwat krommig voorpootje dat niet recht meer staat denk ik dat ze behoorlijk afgeranseld is door haar vorige baas. Ze is vrij, open en super lief. Totdat ze iets doet wat niet mag en je zegt er wat van. Als je dan op haar af loopt rent ze voor haar leven weg. Dat breekt echt mijn hart want ze is zo ontzettend braaf en lief en verdient het gewoon om te weten dat niemand haar zal slaan of schoppen. Om niks. Dus ik hoop dat dat kwartje nog een keer echt definitief zal vallen.
- dagmar88
- Zeer actief

- iones
- Zeer actief
Effe terug lezen want ik heb zeker ervaring met ace.yuki schreef:Weet jij hoe het bij ACE gaat, ken je ze uit ervaring?iones schreef: Een stichting wordt echt niet rijk van die adopties. Het is puur liefdewerk. Geldt zeker voor ace waar het duidelijk boven het hoofd is gegroeid.
Ik vind niet dat ze goed bezig zijn, zeker niet als ik ook nog verneem dat ze daar teven en reuen bij elkaar laten en pups geboren laten worden. Dat maakt ze net zo erg als broodfokkers.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Natuurlijk is dat gissen.dagmar88 schreef:Het blijft gissen. Ik weet aardig wat van de achtergrond van mijn honden en die zou je er echt niet uit halen aan de hand van hun gedrag.

Buiten had ze een stukje hout opgepakt en dat wil ze wel eens opeten. Ik zei, Bas, niet doen en wilde het uit haar mond pakken. Weg was ze, staart tussen de benen de struiken in zonder stukje hout. Dus daar ging het niet meer om. Moest op mijn hurken om haar terug te krijgen.
Voordat het heel erg klinkt, wij zijn zo zacht met haar dat dit maar een keer of 3-4 voorgevallen is in 3 maanden. Ze wordt eigenlijk nooit berispt want dat is nergens voor nodig. Ze doet alles vanzelf goed.
- dagmar88
- Zeer actief
Was met Tibbe ook zo en die heeft het op één incident na met werklui over de vloer altijd heel leuk gehad bij gastgezin en adoptanten.laeken schreef:Pas als ze iets stouts doet en ze weet het (met eten weet ze dat ze dat niet mag blijkbaar, ik heb haar tot nu toe niks hoeven leren) dan wordt ze zodra je er wat van zegt extreem bang en rent ze weg (zonder het eten voor de duidelijkheid). Als ik haar dan benader, hoe lief ook, doet ze haar pootje omhoog en sluit ze haar ogen in afwachting van een draai om de oren??? Ze werpt zich dan ook op haar rug.
Die gooide zich bibberend, pissend en gillend op z'n rug als ik ook maar naar hem wees.
-
- Zeer actief
Maar waar komt dat gedrag dan vandaan als het volgens jou niks met een eerder baasje te maken hoeft te hebben? Ik heb dit gedrag niet eerder in mijn honden gehad behalve bij Cleo. Ook Spaans en ook zonder bekende achtergrond. Als je bij Cleo een krant oprolde om een mug dood te slaan rende Cleo voor haar leven weg. Weet echt zeker dat die klappen met de krant gekend heeft. En bij Bas ben ik er echt van overtuigd dat die slaag heeft gehad. Maar ik kan er naast zitten. Vraag me dan alleen af waarom ze zo hysterisch bang wordt als ze eten pakt dat niet van haar is. Als ze het meenam bij wegrennen kan ik het nog verklaren. Maar ze rent al weg als ik zeg, "he lieverd, dat eten uit de vuilnisbak is niet van jou" en op haar af loop. Denk echt dat ze ernstig of hard gestraft is voor het eten uit de vuilnisbak of van je bord. Ze laat ook alle menseneten volledig met rust. Zal nooit stelen en als wij weten gaat ze vanzelf helemaal aan de andere kant van de kamer op een stoel liggen. Ze heeft extreem respect voor mensen-eten en wil daar liefst uit de buurt blijven. Eenmaal alleen en toevallig iets heel lekkers in de vuilniszak durft ze even te ruiken of te likken. En als ik dat zie en iets liefs zeg gaat er een schok door haar heen en sprint ze dus weg. Gedrag dat helemaal niet rijmt bij de rest van haar gedrag. Lijkt dus wel alsof stelen van eten de doodzonde is geworden. Misschien ook wel op straat. Ze heeft misschien gezworven en vuilnis moeten plunderen. Dat wordt door mensen meestal niet op prijs gesteld dus een trap, klap of steen kan best natuurlijk. Dat het geen baas was maar dat het zwervend gebeurd is. Niemand wil een door een hondje open getrokken zak vuilnis voor de deur hebben liggen.dagmar88 schreef:Was met Tibbe ook zo en die heeft het op één incident na met werklui over de vloer altijd heel leuk gehad bij gastgezin en adoptanten.laeken schreef:Pas als ze iets stouts doet en ze weet het (met eten weet ze dat ze dat niet mag blijkbaar, ik heb haar tot nu toe niks hoeven leren) dan wordt ze zodra je er wat van zegt extreem bang en rent ze weg (zonder het eten voor de duidelijkheid). Als ik haar dan benader, hoe lief ook, doet ze haar pootje omhoog en sluit ze haar ogen in afwachting van een draai om de oren??? Ze werpt zich dan ook op haar rug.
Die gooide zich bibberend, pissend en gillend op z'n rug als ik ook maar naar hem wees.
In elk geval denk ik echt dat ze daar iets over heeft gehouden aan een stukje van vroeger.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Marc dat gedrag van Bas kan door mishandeling komen maar hoeft helemaal niet zo te zijn. Ik ken een paar Nederlandse honden die exact hetzelfde doen en ik durf te garanderen dat die niet mishandeld zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
Denk bij hem een combinatie van karakter, castratie, te veel verandering. Hij is extreem gehecht aan baas, omgeving en gewoonten.
Laatst zei ik voor de grap z'n oude naam, die kende hij na al die tijd nog
en hij vond het geen geslaagde grap.
Of die werklui hem hebben gepest, ruw zijn geweest of fysiek iets hebben gedaan weet niemand. Het heeft in ieder geval voor zo'n losstaand incident veel meer impact gehad dan je bij een stabielere hond mag verwachten.
Een simpel neutraal nee was al te veel, ook naar de andere honden toe.
Hij is nooit hard gestraft, zeker niet met ongelukjes of eten en dat waren toch grote punten voor hem.
Letterlijk doodsbang dat ik hem af zou maken voor een drol in huis of eten pikken.
Hij heeft pas sinds kort door dat eten alleen maar leuk en lekker is en vreet me de oren van m'n kop
Lust opeens alles, mag hem aanraken tijdens eten, kan langslopen zonder dat hij verkrampt.
Schooien zit er echt niet in, maar hij staat wel op afstand klaar voor het geval ik hem zou roepen en racet zijn eigen pootjes voorbij naar de keuken.
Eet zelfs kont aan kont met Charlie mijn restjes ombeurten van een vork.
Laatst zei ik voor de grap z'n oude naam, die kende hij na al die tijd nog

Of die werklui hem hebben gepest, ruw zijn geweest of fysiek iets hebben gedaan weet niemand. Het heeft in ieder geval voor zo'n losstaand incident veel meer impact gehad dan je bij een stabielere hond mag verwachten.
Een simpel neutraal nee was al te veel, ook naar de andere honden toe.
Hij is nooit hard gestraft, zeker niet met ongelukjes of eten en dat waren toch grote punten voor hem.
Letterlijk doodsbang dat ik hem af zou maken voor een drol in huis of eten pikken.
Hij heeft pas sinds kort door dat eten alleen maar leuk en lekker is en vreet me de oren van m'n kop

Schooien zit er echt niet in, maar hij staat wel op afstand klaar voor het geval ik hem zou roepen en racet zijn eigen pootjes voorbij naar de keuken.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Mijn huidige honden schrikken ook als ik muggen wil doodslaan met een krant. Hun zijn echt niet met de krant geslagen, Jigzy heb ik al vanaf haar geboorte. Het is denk ik de intensiteit van de beweging.
Bij Tyra (herplaatser) was dat nog een graad erger. Die zette ik gewoon in een andere kamer anders had ze het niet meer. Ze had nog meer rare acties. Als ze auto stilstond MOEST ze eruit anders raakte ze in paniek. Haar alleen in de auto laten was absoluut geen optie.
Kiyoshi raakt aardig van de leg bij een correctie. Hij kan er gewoon niet tegen. En dan corrigeer ik hem al zowat nooit, alleen Jigzy en daar kom ik niet onderuit.
Moraal van het verhaal. Het kan ook karakter zijn. Wat er bij herplaatsers is gebeurd blijft gissen. Sommige honden zijn en blijven nou eenmaal wat zachter.
Bij Tyra (herplaatser) was dat nog een graad erger. Die zette ik gewoon in een andere kamer anders had ze het niet meer. Ze had nog meer rare acties. Als ze auto stilstond MOEST ze eruit anders raakte ze in paniek. Haar alleen in de auto laten was absoluut geen optie.
Kiyoshi raakt aardig van de leg bij een correctie. Hij kan er gewoon niet tegen. En dan corrigeer ik hem al zowat nooit, alleen Jigzy en daar kom ik niet onderuit.
Moraal van het verhaal. Het kan ook karakter zijn. Wat er bij herplaatsers is gebeurd blijft gissen. Sommige honden zijn en blijven nou eenmaal wat zachter.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Tegen joubouvierpoedel schreef:Tegen wie heb je het.?Lothian schreef:Hoe is die hond volgens jou dan 'geholpen' met het doodziek op transport worden gezet?

-
- Zeer actief
Als hij daar was gebleven hadden ze waarschijnlijk niets gedaan als ik het moet geloven. Dus ja toen hij hier was is hij uit zijn lijden verlost.Lothian schreef:Tegen joubouvierpoedel schreef:Tegen wie heb je het.?Lothian schreef:Hoe is die hond volgens jou dan 'geholpen' met het doodziek op transport worden gezet?
Snap TS niet dat ze niet blij is dat ze hem heeft kunnen helpen.

- Ήυs
- Zeer actief
B&N schreef:Ach, weet u wat het is? Ons soort mensen krijgt wel vaker commentaar van mensen die op een andere manier met elkaar communiceren. Ik denk daar als volgt over: als u mij uit wilt nodigen om wat meer 'jip/janneke' te praten dan nodig ik u uit om wat minder 'jip/janneke' te praten.fes/lou schreef: Probeer het eens in Jip en Janneke taal, daarwordt het een stuk duidelijker van. Dat geforceerd deftige heeft niemand wat aan...
Overigens moet ik opponeren aangaande uw 'daar heeft niemand wat aan'; het is gevoeglijk bekend dat er geen vooruitgang ontstaat door de lat *lager* te leggen. Ik weet wel dat dit de kwaal is van dit land, hoe lager de lat hoe beter, maar de gevolgen daarvan zien we ook aan alle kanten: zelfs het onderwijs aan universiteiten achter het voormalige ijzeren gordijn moet geen moeite doen om Nederland 'kennisland' slapend te verslaan. Om nog maar te zwijgen over de Aziatische landen. Wist u dat het beste onderwijs in China gegeven wordt? Gevolgd door Singapore? Dat verzin ik niet, de OESO heeft daar een jarenlange multistudie naar gedaan. Met andere woorden: de lat voor de verandering na 50 jaar eens wat *hoger* leggen zou een zegen zijn voor dit land. Alhoewel er dan mogelijkst wel iets bijzonder pijnlijk duidelijk zou kunnen worden.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Emigreren naar een beter ontwikkeld land dat zou ik doen als ik u was.B&N schreef:Ach, weet u wat het is? Ons soort mensen krijgt wel vaker commentaar van mensen die op een andere manier met elkaar communiceren. Ik denk daar als volgt over: als u mij uit wilt nodigen om wat meer 'jip/janneke' te praten dan nodig ik u uit om wat minder 'jip/janneke' te praten.fes/lou schreef: Probeer het eens in Jip en Janneke taal, daarwordt het een stuk duidelijker van. Dat geforceerd deftige heeft niemand wat aan...
Overigens moet ik opponeren aangaande uw 'daar heeft niemand wat aan'; het is gevoeglijk bekend dat er geen vooruitgang ontstaat door de lat *lager* te leggen. Ik weet wel dat dit de kwaal is van dit land, hoe lager de lat hoe beter, maar de gevolgen daarvan zien we ook aan alle kanten: zelfs het onderwijs aan universiteiten achter het voormalige ijzeren gordijn moet geen moeite doen om nederland 'kennisland' slapend te verslaan. Om nog maar te zwijgen over de Aziatische landen. Wist u dat het beste onderwijs in China gegeven wordt? Gevolgd door Singapore? Dat verzin ik niet, de OESO heeft daar een jarenlange multistudie naar gedaan. Met andere woorden: de lat voor de verandering na 50 jaar eens wat *hoger* leggen zou een zegen zijn voor dit land. Alhoewel er dan mogelijkst wel iets bijzonder pijnlijk duidelijk zou kunnen worden.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- dagmar88
- Zeer actief

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- iones
- Zeer actief
Ze hadden hem bij die stichting al uit zijn lijden moeten verlossen en hem niet die reis laten doorstaan.bouvierpoedel schreef:Als hij daar was gebleven hadden ze waarschijnlijk niets gedaan als ik het moet geloven. Dus ja toen hij hier was is hij uit zijn lijden verlost.Lothian schreef:Tegen joubouvierpoedel schreef:Tegen wie heb je het.?Lothian schreef:Hoe is die hond volgens jou dan 'geholpen' met het doodziek op transport worden gezet?
Snap TS niet dat ze niet blij is dat ze hem heeft kunnen helpen.
Maar de TS wil volgens jou dieren redden en zich op de borst kloppen. Dat zegt iets over jou. Want dat denk jij bijna bij iedereen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh god dat is hartverscheurend.laeken schreef:Vraag me ook af waarom het uitmaakt wat de achtergrond van een hondje is dat nergens plaatsbaar is en dus met een Stichting naar NL komt. Misschien is Bas ook wel broodfok. Een broodfok boomer. So what. Ze zat daar een jaar in een asiel en is toen naar mij gekomen. Waar ze geboren is en waarom kom ik toch nooit achter.dagmar88 schreef:Daar heb je bewust voor gekozen.10eke schreef: Potentiële kopers krijgen natuurlijk niet de waarheid te horen, nooit staat bij een profiel te lezen dat het om een pup gaat die uit asielhonden geboren is, of dat het een overgebleven broodfokpup uit een dierenwinkel is.
Wat ik wel weet is dat ze een verschrikkelijke baas heeft gehad voor ze in het asiel kwam. Iemand die haar sloeg en schopte. Ze vertoont af en toe nog zulk een raar gedrag dat mijn hart soms breekt. Laatst liep ze naar de prullenbak, ze is verder nooit stout, en haalde er een kuipje curry-pasta uit. Ik liep naar haar toe en zeg, Bas, dat mag niet! Heel zacht en vriendelijk. Bas rende weg.....Dus ik wilde haar gerust stellen en liep op haar af en zei, hehe, niet bang zijn meisie....en toen rende ze nog harder weg met de staart tussen haar benen
![]()
![]()
![]()
Ze was er dus van overtuigd dat ze een pak rammel zou krijgen. Aangezien ze een krom heupje heeft met een stijf achterpootje en ook een ietwat krommig voorpootje dat niet recht meer staat denk ik dat ze behoorlijk afgeranseld is door haar vorige baas. Ze is vrij, open en super lief. Totdat ze iets doet wat niet mag en je zegt er wat van. Als je dan op haar af loopt rent ze voor haar leven weg. Dat breekt echt mijn hart want ze is zo ontzettend braaf en lief en verdient het gewoon om te weten dat niemand haar zal slaan of schoppen. Om niks. Dus ik hoop dat dat kwartje nog een keer echt definitief zal vallen.

Jack was ook meteen vanaf het begin een heerlijk blij en open huppelding, maar als hij ons of vreemde mensen met iets van een stok of paraplu of bezem ofzo zag, dan dook hij helemaal in elkaar met zijn ogen stijf dicht. Hij rende niet eens weg, hij ging gewoon liggen wachten op de klappen. (Dat is helemaal overgegaan, hij heeft nul angst meer voor stokken.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
Maar de TS wil volgens jou dieren redden en zich op de borst kloppen. Dat zegt iets over jou. Want dat denk jij bijna bij iedereen.[/quote]
=========================================
Ja en dat hebben ze niet gedaan en dan komt het puur op de hond aan en je eigen gedrag daarin dat je blij kunt zijn die hond te kunnen helpen ook al was het maar om uit zijn lijden te moeten verolssen.
En waarom is redden nu weer iets heel negatiefs.?
Redden en helpen is goed als het met de juiste instelling is.
Waar ik een schurfthekel aan heb is redden om zich zelf op de borst te slaan en dat het iet over het onderwerp van redden gaat maar over hun zelf.
Honden in het buitenland worden uit allerlei situatie's gered en diegeen die daar een hond vandaan neemt heeft ook een beetje het gevoel die hond te redden ,naast dat je graag een hond wil . Helemaal niets mis mee .
Jij hebt toch ook wel eens een hond gered en je was toch ook blij dat je hem kon laten opereren en een goed tehuis voor hem te zoeken . Jouw gevoel voor dat beest had toch ook helemaal niets te maken met de vorige situatie waar hij in zat hoever je wil gaan met die hond of wat je voor dat beest voelde.?
=========================================
Ja en dat hebben ze niet gedaan en dan komt het puur op de hond aan en je eigen gedrag daarin dat je blij kunt zijn die hond te kunnen helpen ook al was het maar om uit zijn lijden te moeten verolssen.
En waarom is redden nu weer iets heel negatiefs.?
Redden en helpen is goed als het met de juiste instelling is.
Waar ik een schurfthekel aan heb is redden om zich zelf op de borst te slaan en dat het iet over het onderwerp van redden gaat maar over hun zelf.
Honden in het buitenland worden uit allerlei situatie's gered en diegeen die daar een hond vandaan neemt heeft ook een beetje het gevoel die hond te redden ,naast dat je graag een hond wil . Helemaal niets mis mee .
Jij hebt toch ook wel eens een hond gered en je was toch ook blij dat je hem kon laten opereren en een goed tehuis voor hem te zoeken . Jouw gevoel voor dat beest had toch ook helemaal niets te maken met de vorige situatie waar hij in zat hoever je wil gaan met die hond of wat je voor dat beest voelde.?

- iones
- Zeer actief
Dat klopt. Ik was heel blij dat ik iets kon doen. Zowel voor die hond als voor mezelf. Heb te veel gefrustreerd en knarsentandend aan de kant gestaan in situaties waar ik niets kon doen. Een rotgevoel.
Maar voldoening moet je niet verwarren met borstklopperij en volgens mijn wordt dat nogal eens gedaan op dit forum.
Maar voldoening moet je niet verwarren met borstklopperij en volgens mijn wordt dat nogal eens gedaan op dit forum.
-
- Zeer actief
Dat komt door je uitspraken. Maar het heeft wel met elkaar te maken .iones schreef:Dat klopt. Ik was heel blij dat ik iets kon doen. Zowel voor die hond als voor mezelf. Heb te veel gefrustreerd en knarsentandend aan de kant gestaan in situaties waar ik niets kon doen. Een rotgevoel.

- iones
- Zeer actief
Dus het feit dat ik het onverschillig vind wanneer mensen iets kunnen doen maar het nalaten, dat vind jij borstklopperij?bouvierpoedel schreef:Dat komt door je uitspraken. Maar het heeft wel met elkaar te maken .iones schreef:Dat klopt. Ik was heel blij dat ik iets kon doen. Zowel voor die hond als voor mezelf. Heb te veel gefrustreerd en knarsentandend aan de kant gestaan in situaties waar ik niets kon doen. Een rotgevoel.
Dus in plaats van door te vragen hoe ik dat nou precies bedoel, heb jij gelijk al het (verkeerde) oordeel klaar? Zegt dat niet meer iets over jou dan over mij?