Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dominantie na dagje pension

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Frolic

dominantie na dagje pension

Ongelezen bericht door Frolic »

Een paar weken geleden hebben we Vriend, nu 11 maanden oud, een nachtje in het pension moeten onderbrengen ivm een plotseling sterfgeval binnen de familie.
Tot die tijd kon hij prima overweg met eigenlijk alle honden, zodra er conflicten dreigden lag hij al op zijn rug of ging verloor hij belangstelling om te spelen en ging zijn eigen ding doen.
Nadat hij terug kwam van het pension laat hij heel erg ander gedrag zien. Los laten lopen durf ik haast niet meer, hij vertikt het te komen op het moment dat hij een andere hond in het vizier krijgt en stormt daar op af om er vervolgens gelijk op te gaan rijden.
Eergisteren liep hij aangelijnd (ik durf hem dus niet meer los te laten) op het trottoir en we passeerden een andere hond, labrador, ook aangelijnd. Ik zag ze aankomen, had lekkers in mijn hand, vroeg aandacht van mijn hond en hij liep keurig met me mee. Tot het moment dat we elkaar passeerden. Hij sloeg zijn lange poten uit en in één beweging trok hij die hond daarmee onder zich en zat er weer bovenop :O:
Ik heb hem er aan zijn halsband afgetrokken :boos: :neenee: en daarna laten volgen, zit, af, voet enz tot thuis.

Ik zal ongetwijfeld kleine signalen gemist hebben, maar dit had ik dus echt niet aan zien komen. Wij waren allebei eigenlijk bezig met aandacht vragen van onze hond en dat leek ook gewoon goed te gaan tot moment van passeren. Ik vond het zo'n bizarre actie.

Op de fiets laatst liep hij keurig met me mee, tot hij een tegenligger met hond zag aankomen en toen lag ik bijna op de grond omdat Vriend ineens zijn poten schrap zetten en plat op de grond ging liggen en die hond probeerde te fixeren :80: Ik ben hier toch zo niet van gediend, maar wat kan ik doen behalve hem proberen af te leiden en andere honden te vermijden? Dat laatste lukt nu eenmaal niet altijd.

Binnen heb ik altijd 100% aandacht van hem, buiten gaan die grote bruine neusgaten wijd open en is het altijd al heel moeilijk geweest om aandacht te krijgen, het lukte wel, maar alleen als er geen afleiding was. Die afleiding bestond eigenlijk altijd uit geuren en geluiden, nooit uit andere mensen of honden. Nu vormen de honden dus een ook ineens voor afleiding en dat maakt het aandacht vragen weer een stuk lastiger. Moet voor mijn gevoel weer helemaal opnieuw beginnen.
Geeft niks, maar pfff, misschien nog andere tips over hoe om te gaan met dit gedag van hem?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: dominantie na dagje pension

Ongelezen bericht door crutz »

Hoe kort passeer jij anderen dat hij al volgend de kans krijgt een andere hond op de grond te gooien???? Misschien zorgen dat je tussen je eigen hond en de ander in loopt door ofwel hond aan de andere kant van je of wel aan de andere kant passeren.

Heeft denk ik niets met het pension te maken maar vooral de leeftijd vd hond.

Laten ze daar in het pension de honden in groepen los of zetten ze er meer dan 1 per kennel? Dan zou hij wel enkele winnaars ervaringen kunnen hebben als er geen toezicht was en verkeerde combinaties gemaakt zijn.
Frolic

Ik weet natuurlijk niet of dit met zijn verblijf in het pension te maken heeft, maar het valt me wel op dat het daarna begonnen is. Hij heeft daar in een wei met meerdere honden gezeten en aan zijn krassen en schrammen te zien is hij daar dus of lekker aan het spelen geweest, of aan het knokken. Ik heb zelf het idee dat hij daar ineens niet meer over zich heen wou laten lopen en zich terugtrekken van de anderen dat lukt natuurlijk niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Waarom loop jij niet tussen de hond en jouw hond?
Dst kan heel verkeerd aflopen dat gedrag.
Ik geloof niks dat t met t pension te maken heeft. Hij zoekt zn grenzen op en krijgt die ruimte.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Frolic schreef:Ik weet natuurlijk niet of dit met zijn verblijf in het pension te maken heeft, maar het valt me wel op dat het daarna begonnen is. Hij heeft daar in een wei met meerdere honden gezeten en aan zijn krassen en schrammen te zien is hij daar dus of lekker aan het spelen geweest, of aan het knokken. Ik heb zelf het idee dat hij daar ineens niet meer over zich heen wou laten lopen en zich terugtrekken van de anderen dat lukt natuurlijk niet.
Hij kwam onder de krassen en schrammen terug????
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou de hond niet weer naar dat pension doen.
Verder kun je niet veel veranderen aan wat al gebeurd is. Ik zou zelf nooit gaan corrigeren op uitvalgedrag, omdat het symptoombestrijding is en er weinig te winnen is op zo'n moment. Het is geen moment waarop een hond iets gaat leren.
Ik zou het zoeken in het wat meer in je leidersrol kruipen, en een plannetje maken om je hond te laten wennen en te leren omgaan met andere honden.
Bijvoorbeeld door te beginnen met samen op een afstandje te kijken naar andere honden, totdat je hond uit verveling gaat liggen. En zo verder uitbouwen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef: En wat ik nu ga zeggen is misschien weinig HF-verantwoord, maar als mijn hond zonder aanleiding op een andere hond klapt, dan is hij nog niet jarig. Dat vind ik zulk uiterst onacceptabel gedrag, daarvoor deel ik echt een fysieke correctie uit.
Hij klapt er niet op toch, hij rijdt er op?

Misschien toch te veel spanning met jullie situatie en het pension samen.
Frolic

Het passeren nu was een anderhalve meter, te dicht dus, op dit punt kon het ook niet anders. Op het fietspad kwam een hele schoolklas aan. Als ik gezien had wat hij van plan was dan had ik hem zeker aan de andere kant gedaan, maar het gebeurde ineens. Volgende week gaat hij zeker aan de andere kant. En achteraf gezien had ik het op meerdere manieren kunnen voorkomen wellicht. Had kunnen wachten tot de klas voorbij was en dan aan de andere kant van de weg kunnen lopen. Ik heb er over gedacht om hem vast bij de halsband te pakken, maar dat bewust niet gedaan omdat ik dan het signaal af zou geven :er is iets aan de hand. Ik koos dus voor afleiden en laten volgens met iets lekkers en dat leek prima te werken. Ik denk dat tegenligger en wij we een meter of 8 van elkaar verwijderd waren toen we elkaar zagen. Dat andere baasje deed eigenlijk hetzelfde als ik, hond iets lekkers voorhouden en laten volgen onder tussen kletsen tegen je hond dat hij zo braaf was.

Op hondenschool probeerde hij het ook bij het passeren van een andere hond, ik moet de afstanden dus echt vergroten. Het is nieuw gedrag van hem. Jammer, want ik ga nu veel minder ontspannen met hem lopen en dat heeft hij ongetwijfeld ook in de gaten. Vandaar mijn vraag hier. Wat te doen behalve afstanden vergroten , zoveel mogelijk vermijden en afleiden?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Tara schreef: En wat ik nu ga zeggen is misschien weinig HF-verantwoord, maar als mijn hond zonder aanleiding op een andere hond klapt, dan is hij nog niet jarig. Dat vind ik zulk uiterst onacceptabel gedrag, daarvoor deel ik echt een fysieke correctie uit.

Dus hoef je minder duidelijk/hard te corrigeren? Ga hier volledig met Tara mee
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Frolic schreef:
crutz schreef:Laten ze daar in het pension de honden in groepen los of zetten ze er meer dan 1 per kennel? Dan zou hij wel enkele winnaars ervaringen kunnen hebben als er geen toezicht was en verkeerde combinaties gemaakt zijn.
Ik weet natuurlijk niet of dit met zijn verblijf in het pension te maken heeft, maar het valt me wel op dat het daarna begonnen is. Hij heeft daar in een wei met meerdere honden gezeten en aan zijn krassen en schrammen te zien is hij daar dus of lekker aan het spelen geweest, of aan het knokken. Ik heb zelf het idee dat hij daar ineens niet meer over zich heen wou laten lopen en zich terugtrekken van de anderen dat lukt natuurlijk niet.
Aha! Dat lijkt het idee dat Crutz (en ik ook) heeft wel te bevestigen.
Ik zou dat toch willen weten en informeren bij het pension. Mijn honden zitten nooit onder de krassen en schrammen, ook niet van woest spelen met elkaar, dus ik denk toch dat er iets is gebeurd daar waar jij niet blij mee hoeft te zijn.

Idd als ik zie dat sommige in ruw spel elkaar aan het nekvel rondslingeren en meer en er geen schade van is...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

crutz schreef:
dagmar88 schreef:

Ehm, nee.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Frolic schreef:Het passeren nu was een anderhalve meter, te dicht dus, op dit punt kon het ook niet anders. Op het fietspad kwam een hele schoolklas aan. Als ik gezien had wat hij van plan was dan had ik hem zeker aan de andere kant gedaan, maar het gebeurde ineens. Volgende week gaat hij zeker aan de andere kant. En achteraf gezien had ik het op meerdere manieren kunnen voorkomen wellicht. Had kunnen wachten tot de klas voorbij was en dan aan de andere kant van de weg kunnen lopen. Ik heb er over gedacht om hem vast bij de halsband te pakken, maar dat bewust niet gedaan omdat ik dan het signaal af zou geven :er is iets aan de hand. Ik koos dus voor afleiden en laten volgens met iets lekkers en dat leek prima te werken. Ik denk dat tegenligger en wij we een meter of 8 van elkaar verwijderd waren toen we elkaar zagen. Dat andere baasje deed eigenlijk hetzelfde als ik, hond iets lekkers voorhouden en laten volgen onder tussen kletsen tegen je hond dat hij zo braaf was.

Op hondenschool probeerde hij het ook bij het passeren van een andere hond, ik moet de afstanden dus echt vergroten. Het is nieuw gedrag van hem. Jammer, want ik ga nu veel minder ontspannen met hem lopen en dat heeft hij ongetwijfeld ook in de gaten. Vandaar mijn vraag hier. Wat te doen behalve afstanden vergroten , zoveel mogelijk vermijden en afleiden?

Hij had dus ruim 1,5m lijn??? Anders had hij er niet bijgekund....
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik zou eerst eens even bij dat pension informeren. Terug komen onder de krasssen en schrammen is iets waar ik niet blij mee zou zijn.
Afbeelding
Frolic

Tara schreef:Eerder aandacht vragen, appel aanscherpen door je gezag weer even in de dagelijkse dingetjes aan te stippen.
Dus: eerst een commando uitvoeren voordat hij mag aanvallen op zijn bak, voordat hij de deur door mag. Niets voor niets, en privileges moeten verdiend worden.
Als je de aandacht van een andere hond af wilt hebben zul je dus echt met gerichte aandachtsoefeningen moeten werken.
Desnoods laat je je hond zitten of af gaan als je een andere hond ziet aankomen, maar dwing hem in elk geval om de aandacht bij jou te houden. Je hebt weliswaar een hond met een zacht karakter, maar die moet je wel met ijzeren vuist in fluwelen handschoen opvoeden, anders gaan ze het zelf doen, en dat wil je niet.
Dit doen we al zolang hij er is. Hij krijgt echt niks voor niks. Hij moet altijd iets doen voor het eten, zit, af, voet, iets zoeken, wat dan ook. En dat is heel moeilijk voor hem, we zijn zomaar een kwartier of nog langer verder, maar die tijd heb ik wel. In de auto, eerst af voor ik de klep open doe, doet hij dat niet dan pech. Laatst heb ik heerlijk in de voortuin een kopje koffie gedronken terwijl hij erover nadacht of hij wel zou gaan liggen. Zit voor de riem omgaat, wachten tot ik de deur door ben, tot ik zeg dat hij zijn dummy mag zoeken of zijn bal mag halen. Tegenwoordig kan dat laatste los van de riem en daar ben ik best trots op, want wat is dat moeilijk voor hem.
Dat opzoeken van grenzen doet hij al langer, maar dit gedrag naar andere honden is nieuw.
Frolic

Tara schreef:Eerder aandacht vragen, appel aanscherpen door je gezag weer even in de dagelijkse dingetjes aan te stippen.
Dus: eerst een commando uitvoeren voordat hij mag aanvallen op zijn bak, voordat hij de deur door mag. Niets voor niets, en privileges moeten verdiend worden.
Als je de aandacht van een andere hond af wilt hebben zul je dus echt met gerichte aandachtsoefeningen moeten werken.
Desnoods laat je je hond zitten of af gaan als je een andere hond ziet aankomen, maar dwing hem in elk geval om de aandacht bij jou te houden. Je hebt weliswaar een hond met een zacht karakter, maar die moet je wel met ijzeren vuist in fluwelen handschoen opvoeden, anders gaan ze het zelf doen, en dat wil je niet.
Dit doen we al zolang hij er is. Hij krijgt echt niks voor niks. Hij moet altijd iets doen voor het eten, zit, af, voet, iets zoeken, wat dan ook. En dat is heel moeilijk voor hem, we zijn zomaar een kwartier of nog langer verder, maar die tijd heb ik wel. In de auto, eerst af voor ik de klep open doe, doet hij dat niet dan pech. Laatst heb ik heerlijk in de voortuin een kopje koffie gedronken terwijl hij erover nadacht of hij wel zou gaan liggen. Zit voor de riem omgaat, wachten tot ik de deur door ben, tot ik zeg dat hij zijn dummy mag zoeken of zijn bal mag halen. Tegenwoordig kan dat laatste los van de riem en daar ben ik best trots op, want wat is dat moeilijk voor hem.
Dat opzoeken van grenzen doet hij al langer, maar dit gedrag naar andere honden is nieuw.
Frolic

malinois schreef:Waarom loop jij niet tussen de hond en jouw hond?
Dst kan heel verkeerd aflopen dat gedrag.
Ik geloof niks dat t met t pension te maken heeft. Hij zoekt zn grenzen op en krijgt die ruimte.
Vanaf nu wel, maar dat was echt nooit nodig, hij taalde niet naar andere honden. Kwam hij ze met loslopen tegen dan merkte ik dat hij het heerlijk vond om met andere jachthonden rond te rennen en honden die stoeiend spelen liet hij links liggen, dat was zijn ding niet.
Frolic

Ik had hem links van me, de riem bij de lus om de pols en halverwege zit een knoop, daar had ik hem wel vast, maar niet strak vast. Hij had zijn aandacht bij mijn hand met struisvogelkoekje en bij passeren trok hij zich los en zat op die andere. Idd alleen erop rijden, hij klapt niet. Alles gebeurde in een fractie van een seconde, ik was er niet op bedacht anders had ik echt wel anders gehandeld. Ik was gewoon blij dat hij aandacht bij mij had in een situatie die heel moeilijk voor hem was: tegemoetkomende hond en voorbijfietsende klas kinderen. Nu ik weet wat hij doet kan ik daarop inspelen, maar als ik dat niet weet omdat het nieuw gedrag is :19:

Ik heb altijd honden gehad die speelden door samen te rennen, Vriend doet dat ook.
Toen hij uit het pension kwam had hij krassen op zijn buik en in zijn liezen en aan de binnenkant van zijn knie een bloeduitstorting. Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat hij gestoeid had. Mijn vorige honden gingen altijd naar dat pension en nooit problemen mee gehad. Omdat ik ook geen "stoei" honden gehad heb, weet ik ook niet dat het niet normaal is dat ze door stoeien schrammen oplopen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
crutz schreef:
dagmar88 schreef:

En even voor de goede orde: ik heb het natuurlijk niet over een hond aftuigen hè? :wink:
Maar ik zou hem wél even bij de vodden grijpen en toebulderen dat ik zulk gedrag echt niet tolereer. :neenee:

Hard/duidelijk corrigeren en aftuigen is nogal een verschil. Schrijf nergens dat ze hem af niet tuigen, wel dat ze direct duidelijk moet zijn. Want nu misschien nog geen vechten maar kan natuurlijk wel omslaan.
Jaap*
Zeer actief

Inge O schreef:volgens mij kan er net zo goed iets heel anders aan de hand zijn : hij is de 'hormonenleeftijd' gekomen en in dat pension hebben ze daar met een stelletjes pubers/macho's eens flink hun hartje kunnen ophalen qua (sexueel) rijden op elkaar en gezien hem dat zeer bevalleen is smaakt dat naar nog.

vooral dit overtuigt mij daarvan :
Frolic schreef:Hij sloeg zijn lange poten uit en in één beweging trok hij die hond daarmee onder zich en zat er weer bovenop
de motivatie om het zo te doen is geen dominantie, bij dominantierijden is het eerder een soort waardig bestijgen, dit klinkt veel meer als een hormonenbom die een opblaaspop ziet voorbijkomen.
Dat klinkt heel plausibel :ok:
Frolic

Jaap* schreef:
Inge O schreef:volgens mij kan er net zo goed iets heel anders aan de hand zijn : hij is de 'hormonenleeftijd' gekomen en in dat pension hebben ze daar met een stelletjes pubers/macho's eens flink hun hartje kunnen ophalen qua (sexueel) rijden op elkaar en gezien hem dat zeer bevalleen is smaakt dat naar nog.

Frolic schreef:Hij sloeg zijn lange poten uit en in één beweging trok hij die hond daarmee onder zich en zat er weer bovenop
de motivatie om het zo te doen is geen dominantie, bij dominantierijden is het eerder een soort waardig bestijgen, dit klinkt veel meer als een hormonenbom die een opblaaspop ziet voorbijkomen.
Dat klinkt heel plausibel :ok:
Zo heb je het wel mooi verwoord ja, zo voelde ik het ook. Het lijkt ook te gebeuren voor hij er zelf erg in heeft. Maar het blijft erg ongewenst natuurlijk en gaat ook fout aflopen als hij de verkeerde treft.
Ik moet echt bijzonder goed op gaan letten..
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

In de regel gaat het als het die hormoonbom is ook geleidelijk beter (met de juiste consequente aanpak) als die hormonen weer kalmeren. Niet toestaan, proberen te voorkomen en vermijden is voorlopig wel het recept. Gewoon duidelijk wezen. Mogelijk is het gedrag ook wel getriggerd door een loopse teef in de buurt. Je weet het niet (hier nu veel honden loops, inclusief mijn eigen teef)
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Jaap*
Zeer actief

Ook hierin worden weer allerlei zaken door elkaar gehaald. Dominantie, de rangordetheorie, dominante handelingen, het word voor het gemak allemaal maar op een bult gegooid en het-is-niet-goed.
Dit soort artikelen maakt de schreeuwkop nooit waar. Ze zeggen eigenlijk gewoon: Mishandel je hond niet, ga er begripvol mee om.
En dat is een prima boodschap. Die boodschap heeft het niet nodig om eerst een volledig fout beeld te schetsen van iets, om dat vervolgens, logischerwijze, omver te halen zodat het lijkt alsof je meer gelijk hebt.
Dat is immers volslagen betekenisloos, als het uitgangspunt al fout was.

En verder, natúúrlijk speelt dominantie een rol in de omgang met honden. Net zoals het een rol speelt in de omgang met kinderen.
Alleen doen we het meestal automatisch, en heeft geen van de betrokkenen het in de gaten. Pas als je het gaat benoémen begint het gesteiger :wink:
Als er vragen worden gesteld bij de dominante positie ben je potentieel de lul. Vraag maar aan elke puber-ouder :wink:
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Jaap* schreef:
Ook hierin worden weer allerlei zaken door elkaar gehaald. Dominantie, de rangordetheorie, dominante handelingen, het word voor het gemak allemaal maar op een bult gegooid en het-is-niet-goed.
Dit soort artikelen maakt de schreeuwkop nooit waar. Ze zeggen eigenlijk gewoon: Mishandel je hond niet, ga er begripvol mee om.
En dat is een prima boodschap. Die boodschap heeft het niet nodig om eerst een volledig fout beeld te schetsen van iets, om dat vervolgens, logischerwijze, omver te halen zodat het lijkt alsof je meer gelijk hebt.
Dat is immers volslagen betekenisloos, als het uitgangspunt al fout was.

En verder, natúúrlijk speelt dominantie een rol in de omgang met honden. Net zoals het een rol speelt in de omgang met kinderen.
Alleen doen we het meestal automatisch, en heeft geen van de betrokkenen het in de gaten. Pas als je het gaat benoémen begint het gesteiger :wink:
Als er vragen worden gesteld bij de dominante positie ben je potentieel de lul. Vraag maar aan elke puber-ouder :wink:
:ok:
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Heb je al bij het pension geïnformeerd? Zie je op verschillende dingen reageren, maar niet op de suggestie dat te doen.
Hond onder de krassen, en met een bloeduitstorting terug is niet normaal.
En het kan gebeuren, maar dan zou het wel netjes zijn als je bij ophalen het verhaal zou horen, wat er precies gebeurd is.
Ik denk dat dit belangrijk is voor een plan maken wat nu het beste is om te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:LOL: :LOL:
Plastisch uitgedrukt :mrgreen:
Zo begrijp ik het verhaal ook :ok:

Natuurlijk is het ongewenst gedrag.
Hij heeft in het pension op een gevoelig moment iets geleerd wat hij beter niet had kunnen leren :wink:
Een hond daarvoor enorm in de kladden grijpen doe ik doorgaans niet.

Ik haal zo'n hond er wel vanaf, en vanaf dat moment - wetende dat het kan gebeuren - zorg ik voor meer afstand.
Zeker tijdens lopen aan de lijn.
Maar ook meer ruimte maken tijdens een losloopwandeling.
Is het druk dan maar even niet los op dat plekje als hij bezig blijft.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Frolic

jome schreef:Heb je al bij het pension geïnformeerd? Zie je op verschillende dingen reageren, maar niet op de suggestie dat te doen.
Hond onder de krassen, en met een bloeduitstorting terug is niet normaal.
En het kan gebeuren, maar dan zou het wel netjes zijn als je bij ophalen het verhaal zou horen, wat er precies gebeurd is.
Ik denk dat dit belangrijk is voor een plan maken wat nu het beste is om te doen.
Ik heb het pension nog niet gebeld nee. Toen ik hem haalde heb ik gevaagd hoe het gegaan was en kreeg te horen dat alles goed gegaan was, dat hij weinig geblaft had en lekker met de andere honden had gespeeld.

Ik wil morgen zeker bellen, maar denk niet dat er iets uitkomt als ze toen direct al zo'n reactie gaven.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Okeej, hopelijk krijg je wel een inhoudelijk antwoord.

Ik zou er weinig vertrouwen in hebben, als dit onder normaal spelen zou vallen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”