en om ons dat met ongepaste trots te vertellen haal je een 10 jaar oud topic omhoog?Dinos schreef:Als Dinos 57 kg aan spieren wil moet je echt alle zeilen bij zetten, zeker als onze Luna haar staartje opzij gooit. Gelukkig wordt ze na deze loopsheid dus over ongeveer drie maanden geholpen.
Een reu van Dinos zijn kaliber die los loopt en je loopse teef wil dekken zal je alle moeite kosten om van haar af te houden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aangelijnde loopse teef en loslopende reu...............
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: aangelijnde loopse teef en loslopende reu...............

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor, en zo scherpt hij alle vooroordelen tegen molossereigenaren maar weer eens aan. Kijk mijn hond groot en sterk zijn en kijk mij er eens geen reet over te vertellen hebben....stoer he!renee-uk schreef:en om ons dat met ongepaste trots te vertellen haal je een 10 jaar oud topic omhoog?Dinos schreef:Als Dinos 57 kg aan spieren wil moet je echt alle zeilen bij zetten, zeker als onze Luna haar staartje opzij gooit. Gelukkig wordt ze na deze loopsheid dus over ongeveer drie maanden geholpen.
Een reu van Dinos zijn kaliber die los loopt en je loopse teef wil dekken zal je alle moeite kosten om van haar af te houden.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- dagmar88
- Zeer actief
fes/lou schreef:Ja hoor, en zo scherpt hij alle vooroordelen tegen molossereigenaren maar weer eens aan. Kijk mijn hond groot en sterk zijn en kijk mij er eens geen reet over te vertellen hebben....stoer he!renee-uk schreef:en om ons dat met ongepaste trots te vertellen haal je een 10 jaar oud topic omhoog?Dinos schreef:Als Dinos 57 kg aan spieren wil moet je echt alle zeilen bij zetten, zeker als onze Luna haar staartje opzij gooit. Gelukkig wordt ze na deze loopsheid dus over ongeveer drie maanden geholpen.

Heeft u een molosser?? En wie oordeeld hier??? Ik geef alleen aan en spreek inderdaad uit mijn ervaring dat grote gespierde hond los moeilijker van loopse teef vandaan te houden is als een teckel,die wij trouwens ook hebben. Maar u heeft uw profiel over mij al staan , u zal een wijs mens zijn als u dt al kan beoordelen naar aanleiding van 3 regels.fes/lou schreef:Ja hoor, en zo scherpt hij alle vooroordelen tegen molossereigenaren maar weer eens aan. Kijk mijn hond groot en sterk zijn en kijk mij er eens geen reet over te vertellen hebben....stoer he!renee-uk schreef:en om ons dat met ongepaste trots te vertellen haal je een 10 jaar oud topic omhoog?Dinos schreef:Als Dinos 57 kg aan spieren wil moet je echt alle zeilen bij zetten, zeker als onze Luna haar staartje opzij gooit. Gelukkig wordt ze na deze loopsheid dus over ongeveer drie maanden geholpen.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik heb geen molosser. Nadeel van veel molossers is dat de baas ze niet goed onder appel heeft, is mijn ervaring. Als jij je hond onder appel zou hebben, zou het nl helemaal niet zo moeilijk moeten zijn om hem bij een loopse teef weg te houden...
Blij dat er iemand is , die 100% controle over zijn viervoeter heeft! maar ik vermelde u in vorige bericht al u bent een wijs mens.
- renee-uk
- Zeer actief
niks mis met daarnaar te streven.Dinos schreef:Blij dat er iemand is , die 100% controle over zijn viervoeter heeft! maar ik vermelde u in vorige bericht al u bent een wijs mens.
er is meer mis met trots zijn op het feit dat je geen zak over je hond te vertellen hebt en hem ondanks dat toch laat loslopen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Niemand heeft volle 100% controle over zijn hond, ik ook niet. Maar iik heb geen volle reu, die ik overal op af laat stieren, en ik doe iig mijn best, zowel met de reu als met de teefjes
Nog iemand van het clubje die mij en onze honden na 3 regels kent, Zei iemand wat over vooroordelen???renee-uk schreef:niks mis met daarnaar te streven.Dinos schreef:Blij dat er iemand is , die 100% controle over zijn viervoeter heeft! maar ik vermelde u in vorige bericht al u bent een wijs mens.
er is meer mis met trots zijn op het feit dat je geen zak over je hond te vertellen hebt en hem ondanks dat toch laat loslopen
- dagmar88
- Zeer actief
Dinos schreef: Heeft u een molosser?? En wie oordeeld hier??? Ik geef alleen aan en spreek inderdaad uit mijn ervaring dat grote gespierde hond los moeilijker van loopse teef vandaan te houden is als een teckel,die wij trouwens ook hebben. Maar u heeft uw profiel over mij al staan , u zal een wijs mens zijn als u dt al kan beoordelen naar aanleiding van 3 regels.

Die van mij luister(d)en gewoon als ik ze roep/riep en zo niet dan niet los. Is niks fysieks aan het heeft ook al niets met gewicht te maken.
Nou ja, misschien dat ik met zo'n grote nog meer nadruk leg op betrouwbaar terugkomen.
Hij zal op afstand maar aan de knok raken om een teef

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
als eigenaar van een loopse teef, ga je uiteraard op zondag middag naar een druk losloopgebied.
En dan klagen over de niet luisterende reutjes van andere eigenaren.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Mijn honden zijn af en toe tegelijk dekrijp, nou ik zorg er echt wel voor dat ze niet gedekt worden en dat valt niet mee met drie lellebellen die alledrie om het hardst proberen om de reu naar haar toe te laten komen. Haha.
Maar tot nu toe is het me toch telkens gelukt om ze niet te laten dekken, al moet ik zeggen dat reuen soms helemaal beduusd zijn door die drie lellebellen die als gekken om hem heen draaien, volgens mij schrikken de reuen zich een ongeluk als die meiden bezig zijn om te zorgen dat hij naar hun toe komt.
En als ze niet alledrie tegelijk dekrijp zijn dan zorgt Nikkie er wel voor dat er geen reu bij haar zussen op springt.
Maar tot nu toe is het me toch telkens gelukt om ze niet te laten dekken, al moet ik zeggen dat reuen soms helemaal beduusd zijn door die drie lellebellen die als gekken om hem heen draaien, volgens mij schrikken de reuen zich een ongeluk als die meiden bezig zijn om te zorgen dat hij naar hun toe komt.
En als ze niet alledrie tegelijk dekrijp zijn dan zorgt Nikkie er wel voor dat er geen reu bij haar zussen op springt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik loop altijd in het bos als mijn meiden loops of niet loops zijn, hier lopen meer honden los in de wijk (waar ze niet los mogen lopen) dan in het bos.Marco88 schreef:als eigenaar van een loopse teef, ga je uiteraard op zondag middag naar een druk losloopgebied.
En heb een balkon waarop mijn honden echt hun behoefte niet doen, dus ga gewoon als de meiden loops zijn ook naar het bos. Er zijn genoeg reuen die wel naar hun baas luisteren hoor ook als ze teven tegen komen die loops zijn.
En als er een reu niet luistert naar zijn baas wacht ik gewoon tot hij opgehaald wordt door zijn baas.
Mijn honden lopen uiteraard aan de lijn als ze loops zijn, nou ja als ze dekrijp zijn. Ga ze geen drie weken aan de lijn houden. Alleen Jarah loopt haast twee weken aan de lijn want die luistert alleen als ze er zelf zin in heeft. En ga toch geen risico lopen op een oeps nestje.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- renee-uk
- Zeer actief
ik niet hoor, ik reageer op wat ik lees, als je dat niet bevalt zou je het misschien niet moeten schrijvenDinos schreef:Nog iemand van het clubje die mij en onze honden na 3 regels kent, Zei iemand wat over vooroordelen???renee-uk schreef:niks mis met daarnaar te streven.Dinos schreef:Blij dat er iemand is , die 100% controle over zijn viervoeter heeft! maar ik vermelde u in vorige bericht al u bent een wijs mens.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Dinos schreef:Als Dinos 57 kg aan spieren wil moet je echt alle zeilen bij zetten, zeker als onze Luna haar staartje opzij gooit. Gelukkig wordt ze na deze loopsheid dus over ongeveer drie maanden geholpen.
die reu zal maar erg weinig praatjes meer hebben als die eens even denkt aan mijn teef te komen.
Simpel mechelaartje, maar ik heb haar ooit een dobermann van tegen de 50kg op de grond zien leggen. Lag ie daar met al zijn spieren

Niets stoerdoenerij van mijn kant nodig. Gewoon lijntje los en gaan. Ga je hond maar halen van het veld

Maartje als ze er klaar voor is , zal ze 2x snauwen en hem dan met genoegen ontvangen niets wat je daar tegen kan doen ,als alleen de reu er af te halen. En als je de reu eraf hebt staat ze al aan de andere kant zich aan te bieden hahaha.maart schreef:Dinos schreef:Als Dinos 57 kg aan spieren wil moet je echt alle zeilen bij zetten, zeker als onze Luna haar staartje opzij gooit. Gelukkig wordt ze na deze loopsheid dus over ongeveer drie maanden geholpen.
die reu zal maar erg weinig praatjes meer hebben als die eens even denkt aan mijn teef te komen.
Simpel mechelaartje, maar ik heb haar ooit een dobermann van tegen de 50kg op de grond zien leggen. Lag ie daar met al zijn spieren![]()
Niets stoerdoenerij van mijn kant nodig. Gewoon lijntje los en gaan. Ga je hond maar halen van het veld
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Echt stoer Dinos.
Om onbenullen zoals jij loop ik een straatje om met mijn hondjes als ik een molosser zie, of ze loops zijn of niet loops. Ik heb niet veel tegen de honden, maar meer tegen de bazen die er mee lopen...
Om onbenullen zoals jij loop ik een straatje om met mijn hondjes als ik een molosser zie, of ze loops zijn of niet loops. Ik heb niet veel tegen de honden, maar meer tegen de bazen die er mee lopen...
ach wie is hier de onbenul, staat een vraagstelling wat als je in bos loopt met loopse teef en er komt een loslopende reu. U bent zeer volwassen dat wijzen uw reactie,s wel uit. Voor de rest ben ik niet gediend om voor onbenul te worden uitgemaakt , maar zal het u niet kwalijk nemen, ik oordeel en veroordeel niet snel, misschien heeft u wel zuurstof tekort o.i.d Bij uw geboorte gehad of spelen uw hormonen op net als bij reu en loopse teef .
- dagmar88
- Zeer actief
Dinos schreef:ach wie is hier de onbenul, staat een vraagstelling wat als je in bos loopt met loopse teef en er komt een loslopende reu. U bent zeer volwassen dat wijzen uw reactie,s wel uit. Voor de rest ben ik niet gediend om voor onbenul te worden uitgemaakt , maar zal het u niet kwalijk nemen, ik oordeel en veroordeel niet snel, misschien heeft u wel zuurstof tekort o.i.d Bij uw geboorte gehad of spelen uw hormonen op net als bij reu en loopse teef .

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Maar goed, nee dus, geen enkele reu zal het lukken mijn teven te dekken en mijn reu zal ook niet de kans krijgen andermans teven te grazen te nemen
Laatst gewijzigd door Kit op 22 mar 2014 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Het is eigenlijk heel simpel: als jij jouw reu niet onder controle hebt als hij los loopt, hoor je hem niet los te laten lopen.Dinos schreef:Maartje als ze er klaar voor is , zal ze 2x snauwen en hem dan met genoegen ontvangen niets wat je daar tegen kan doen ,als alleen de reu er af te halen. En als je de reu eraf hebt staat ze al aan de andere kant zich aan te bieden hahaha.maart schreef:Dinos schreef:Als Dinos 57 kg aan spieren wil moet je echt alle zeilen bij zetten, zeker als onze Luna haar staartje opzij gooit. Gelukkig wordt ze na deze loopsheid dus over ongeveer drie maanden geholpen.
Simpel mechelaartje, maar ik heb haar ooit een dobermann van tegen de 50kg op de grond zien leggen. Lag ie daar met al zijn spieren![]()
Je kan wel quasi grappig reageren, maar zo ligt het.
De meeste teveneigenaren zoeken rustige plekken op als hun dames (hoog)loops zijn. Die lopen n.l. ook graag lekker ontspannen met hun hond.
Verder kan je het op gewicht van jouw hond gooien dat die niet te controleren is. Dat is kul! Ten tijden van het starten van dit topic liep ik met 2 volwassen Golden-reuen. Die wogen samen meer dan jouw reu en als die aan de haal gingen, was het er achteraan skiën. Maar die 2 heren waren prima onder controle te houden (net als onze huidige reu trouwens). Kwestie van je hond kennen. Want in periodes dat er loopse teven waren, merkten we al in huis dat dat het geval was. Verder konden we hun lichaamstaal goed lezen, dus als we zagen dat ze op een hond af wilden stieren werden ze al terug geroepen.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
En weer een vooroordeel bevestigd, dank je wel!Dinos schreef:ach wie is hier de onbenul, staat een vraagstelling wat als je in bos loopt met loopse teef en er komt een loslopende reu. U bent zeer volwassen dat wijzen uw reactie,s wel uit. Voor de rest ben ik niet gediend om voor onbenul te worden uitgemaakt , maar zal het u niet kwalijk nemen, ik oordeel en veroordeel niet snel, misschien heeft u wel zuurstof tekort o.i.d Bij uw geboorte gehad of spelen uw hormonen op net als bij reu en loopse teef .
-
- Zeer actief
dinosje, ik heb ervaring met fokken hoorDinos schreef:Maartje als ze er klaar voor is , zal ze 2x snauwen en hem dan met genoegen ontvangen niets wat je daar tegen kan doen ,als alleen de reu er af te halen. En als je de reu eraf hebt staat ze al aan de andere kant zich aan te bieden hahaha.maart schreef:Dinos schreef:Als Dinos 57 kg aan spieren wil moet je echt alle zeilen bij zetten, zeker als onze Luna haar staartje opzij gooit. Gelukkig wordt ze na deze loopsheid dus over ongeveer drie maanden geholpen.

blijf je reutje maar gewoon bij je houden. Stoer doen loopt altijd een keer fout af op een dag

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb gespierde en enorm sterke honden als ze ergens hun zinnen op hebben gezet waarvan er een ook reeds gedekt heeft maar geen haar op mn hoofd dat ze zonder toestemming dekken inderdaad. Ik heb ook een intacte teef nl en ik wil gewoon t spul kunnen uitlaten zonder fratsen. Ze lopen dus ook tijdens de loopsheid in principe gewoon mee alleen als ze dekrijp ong 3 dgn niet.Dinos schreef:Heeft u een molosser?? En wie oordeeld hier??? Ik geef alleen aan en spreek inderdaad uit mijn ervaring dat grote gespierde hond los moeilijker van loopse teef vandaan te houden is als een teckel,die wij trouwens ook hebben. Maar u heeft uw profiel over mij al staan , u zal een wijs mens zijn als u dt al kan beoordelen naar aanleiding van 3 regels.fes/lou schreef:Ja hoor, en zo scherpt hij alle vooroordelen tegen molossereigenaren maar weer eens aan. Kijk mijn hond groot en sterk zijn en kijk mij er eens geen reet over te vertellen hebben....stoer he!renee-uk schreef:en om ons dat met ongepaste trots te vertellen haal je een 10 jaar oud topic omhoog?Dinos schreef:Als Dinos 57 kg aan spieren wil moet je echt alle zeilen bij zetten, zeker als onze Luna haar staartje opzij gooit. Gelukkig wordt ze na deze loopsheid dus over ongeveer drie maanden geholpen.
En zo moeilijk is t niet hoor als je t goed aanleert. In totaal nu 7 honden gehad waaronder dobers en herders nooit problemen hiermee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
dit inderdaad.fes/lou schreef:Echt stoer Dinos.
Gelukkig zijn hier amper hondenbazen in de buurt (en diegeen die er zijn, laten hun honden zelden uit). dat is nog het makkelijkst van al.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maartje als ze er klaar voor is , zal ze 2x snauwen en hem dan met genoegen ontvangen niets wat je daar tegen kan doen ,als alleen de reu er af te halen. En als je de reu eraf hebt staat ze al aan de andere kant zich aan te bieden hahaha.
Ald dat hier gebeurde brak wo3 dan dus uit want ik heb er nog 2
Intacte reuen bijlopen die dat zeker niet accepteren net als ik. Xena ook niet overigens dus ik zou je molosser maar bij je houden.
Is er ook geen probleem. Niet luisteren is niet los.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
dat is te simpel malmalinois schreef:Niet luisteren is niet los.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Godsamme, alwéér een trol....

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ja, waarschijnlijkrenee-uk schreef:dat is te simpel malmalinois schreef:Niet luisteren is niet los.

Mijn reu heeft zelden serieuze interesse in teven zelf. Als hij het wel heeft en slecht weg te sturen is, dan gaat hij aan de lijn. Pech voor hem, hij heeft zijn oren niet voor niets gekregen.

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
En lola zou zó graag z'n interesse eens willen hebbenHilde schreef:Ja, waarschijnlijkrenee-uk schreef:dat is te simpel malmalinois schreef:Niet luisteren is niet los.![]()
Mijn reu heeft zelden serieuze interesse in teven zelf. Als hij het wel heeft en slecht weg te sturen is, dan gaat hij aan de lijn. Pech voor hem, hij heeft zijn oren niet voor niets gekregen.