Na een hele moeilijke beslissing en zoals wij dachten een weloverwogen beslissing dachten wij een goed nieuw nestje voor onze reu van 6 jaar te hebben gevonden
Wat kunnen mensen toch verschillende kanten hebben en wat kun je jezelf toch vergissen, al met al wij slaan onszelf voor de kop dat we deze beslissing hebben genomen en zullen daar mee moeten leren leven!
Voor onze Bork is het allemaal nog veel erger geweest, bij dat bewuste gezin ging de man trainen met Bork (KNPV), nu kun je Bork niet blijer maken door veel met hem bezig te zijn, dus alles leek goed te gaan.
Mijn man heeft contact gehouden met de nieuwe eigenaren en het enige minpunt wat wij zagen was dat hij afviel en hebben dit ook herhaaldelijk aangekaart en advies gegeven om vaker en meer te voeren, het tegenwoord was, er wordt mee getraind en hij heeft meer beweging als bij jullie, klopt dus we vertrouwde erop.
Op een gegeven moment ging het zo goed dat we de stamboom hebben overgeschreven en hun dus echt de nieuwe baasjes van Bork waren.
Totdat we een anoniem telefoontje kregen dat het dus helemaal niet zo goed ging met Bork en dat hij graatmager was, mensen wat er dan in je omgaat en hoe moet je dan in vredesnaam je maatje helpen?
Mijn man belde en de vrouw kwam vers vlees brengen en begon uit te vallen, zo van waar wij ons mee bemoeide en Bork was van hun!!
We hadden gelukkig wel een contract opgesteld die door beide was ondertekend waarin staat dat ze hem goed moesten verzorgen.
Sávonds belde de man op en viel ook uit, waarop mijn man vroeg "zal ik Bork dan maar weer ophalen" waarop die man zei dat is goed.
Van ons huis naar hun huis is het een half uur rijden, dus hij had bedenktijd genoeg om hem niet mee terug te geven.
Daar aangekomen heeft de man Bork aan mij meegegeven en mijn man heeft alle spullen van Bork in ontvangst genomen, riem, etensbak, stamboom, kleedje, speeltjes, inentingsboekje etc...
Thuis gekomen en in shock schrokken we van Bork en zo erg dat we gelijk de dierenarts hebben gebeld , zondagmorgen konden we terecht en de dierenarts schrok ook van wat hij zag, Bork was broodmager, 8 kilo afgevallen in 2 en een halve maand
Hij heeft dit ook voor ons op papier gezet en goed advies gegeven om hem aan te laten sterken en we moeten zeggen dat is goed gelukt.
We hebben nog wel problemen gehad met die mensen, want de volgende dag eiste hij de hond terug, met of zonder politie, Bork was hun hond want hij had die dag het eigendomsbewijs van raad van beheer terug gekregen.
En dat wij geen verstand van honden hadden want volgens hun had Bork een SIXPACK
In het welzijn van Bork hebben we gelijk rechtsbijstand en de dierenpolitie ingeschakeld en onze poot stijf gehouden.
Een sixpack bij een Duitse herder zijn lekkere dikke billen van de spieren en niet dat je alle ribben ziet en zijn heupen gewoon zag
Bork is van ons, gegeven is gegeven en dat eigendomsbewijs mag hij aan de muur hangen.
Om nu op mijn vraag te komen, We merken heel veel gedragsverandering bij Bork, vooral op straat bij het uitlaten.
Hij loopt op straat als een kip zonder kop en wil maar doorgaan en doorgaan er is geen contact met hem te krijgen.
Ziet hij iets of hoort hij iets wat hij niet verwacht reageert hij scherp, dit gedrag kennen we niet van hem. vooral als het donker is!
We weten natuurlijk niet wat er is gebeurt bij de vorige eigenaren en kunnen niet doorprikken bij hem.
In huis is hij gewoon Bork en speelt en doet maar zijn speeltje laat hij wel heel snel los.
Bork is in onze ogen het vertrouwen kwijt en wie weet wat hij doorstaan heeft daar in huis of door derden(op een hondenclub etc....)
Het doet ons dan ook heel veel pijn dat wij in ons eigen belang een goed tehuis dachten te hebben gevonden en Bork daar geplaatst te hebben en dat Bork dit heeft moeten doorstaan.
We zoeken nu een hele goede therapeut, want we willen niet dat er nog met Bork gesold wordt, dat verdient hij niet, maar hij moet weer vertrouwen krijgen in alles.
Hopen dat iemand ons van goed advies kan voorzien zodat we met Bork aan de slag kunnen