Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een hele goede gedragstherapeut gezocht!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

chicay
Vaste gebruiker
Contacteer:

een hele goede gedragstherapeut gezocht!!!

Ongelezen bericht door chicay »

Zal eerst even een voorgeschiedenis hier neer zetten zodat het verhaal duidelijk is.

Na een hele moeilijke beslissing en zoals wij dachten een weloverwogen beslissing dachten wij een goed nieuw nestje voor onze reu van 6 jaar te hebben gevonden :mep:

Wat kunnen mensen toch verschillende kanten hebben en wat kun je jezelf toch vergissen, al met al wij slaan onszelf voor de kop dat we deze beslissing hebben genomen en zullen daar mee moeten leren leven!

Voor onze Bork is het allemaal nog veel erger geweest, bij dat bewuste gezin ging de man trainen met Bork (KNPV), nu kun je Bork niet blijer maken door veel met hem bezig te zijn, dus alles leek goed te gaan.
Mijn man heeft contact gehouden met de nieuwe eigenaren en het enige minpunt wat wij zagen was dat hij afviel en hebben dit ook herhaaldelijk aangekaart en advies gegeven om vaker en meer te voeren, het tegenwoord was, er wordt mee getraind en hij heeft meer beweging als bij jullie, klopt dus we vertrouwde erop.

Op een gegeven moment ging het zo goed dat we de stamboom hebben overgeschreven en hun dus echt de nieuwe baasjes van Bork waren.

Totdat we een anoniem telefoontje kregen dat het dus helemaal niet zo goed ging met Bork en dat hij graatmager was, mensen wat er dan in je omgaat en hoe moet je dan in vredesnaam je maatje helpen?

Mijn man belde en de vrouw kwam vers vlees brengen en begon uit te vallen, zo van waar wij ons mee bemoeide en Bork was van hun!!

We hadden gelukkig wel een contract opgesteld die door beide was ondertekend waarin staat dat ze hem goed moesten verzorgen.
Sávonds belde de man op en viel ook uit, waarop mijn man vroeg "zal ik Bork dan maar weer ophalen" waarop die man zei dat is goed.
Van ons huis naar hun huis is het een half uur rijden, dus hij had bedenktijd genoeg om hem niet mee terug te geven.

Daar aangekomen heeft de man Bork aan mij meegegeven en mijn man heeft alle spullen van Bork in ontvangst genomen, riem, etensbak, stamboom, kleedje, speeltjes, inentingsboekje etc...
Thuis gekomen en in shock schrokken we van Bork en zo erg dat we gelijk de dierenarts hebben gebeld , zondagmorgen konden we terecht en de dierenarts schrok ook van wat hij zag, Bork was broodmager, 8 kilo afgevallen in 2 en een halve maand :mep: :mep:
Hij heeft dit ook voor ons op papier gezet en goed advies gegeven om hem aan te laten sterken en we moeten zeggen dat is goed gelukt.

We hebben nog wel problemen gehad met die mensen, want de volgende dag eiste hij de hond terug, met of zonder politie, Bork was hun hond want hij had die dag het eigendomsbewijs van raad van beheer terug gekregen.

En dat wij geen verstand van honden hadden want volgens hun had Bork een SIXPACK :boos: :boos: :boos:
In het welzijn van Bork hebben we gelijk rechtsbijstand en de dierenpolitie ingeschakeld en onze poot stijf gehouden.
Een sixpack bij een Duitse herder zijn lekkere dikke billen van de spieren en niet dat je alle ribben ziet en zijn heupen gewoon zag :boos:

Bork is van ons, gegeven is gegeven en dat eigendomsbewijs mag hij aan de muur hangen.

Om nu op mijn vraag te komen, We merken heel veel gedragsverandering bij Bork, vooral op straat bij het uitlaten.
Hij loopt op straat als een kip zonder kop en wil maar doorgaan en doorgaan er is geen contact met hem te krijgen.
Ziet hij iets of hoort hij iets wat hij niet verwacht reageert hij scherp, dit gedrag kennen we niet van hem. vooral als het donker is!

We weten natuurlijk niet wat er is gebeurt bij de vorige eigenaren en kunnen niet doorprikken bij hem.
In huis is hij gewoon Bork en speelt en doet maar zijn speeltje laat hij wel heel snel los.

Bork is in onze ogen het vertrouwen kwijt en wie weet wat hij doorstaan heeft daar in huis of door derden(op een hondenclub etc....)

Het doet ons dan ook heel veel pijn dat wij in ons eigen belang een goed tehuis dachten te hebben gevonden en Bork daar geplaatst te hebben en dat Bork dit heeft moeten doorstaan.

We zoeken nu een hele goede therapeut, want we willen niet dat er nog met Bork gesold wordt, dat verdient hij niet, maar hij moet weer vertrouwen krijgen in alles.
Hopen dat iemand ons van goed advies kan voorzien zodat we met Bork aan de slag kunnen
groetjes Annelies, Bork en Dartha
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Aantal honden: 1

Re: een hele goede gedragstherapeut gezocht!!!

Ongelezen bericht door Melody »

Jeetje, wat een verhaal!
Ik denk dat iemand die je kan begeleiden met het gedrag heel persoonlijk is. Het moet klikken met zo'n iemand! (Zowel met jou, je man en Bork).
Ik weet wel dat Stella de Vries goed staat aangeschreven. Mijn advies zou zijn, als je wat namen hebt, gaan bellen en de personen eens spreken en hoe ze werken
Succes, fijn dat je je dier weer veilig thuis hebt! :flower:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou die hond eerst maar eens zijn rust regelmaat en reinheid gunnen, voordat je er weer op losgaat met allerlei gedoe.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jaap* schreef:Ik zou die hond eerst maar eens zijn rust regelmaat en reinheid gunnen, voordat je er weer op losgaat met allerlei gedoe.
inderdaad :ok:

jullie hond is het vertrouwen in de mensen helemaal kwijt en het is aan jullie om hem dat weer terug te geven.
vraag niet teveel van hem, corrigeer alleen als het echt, echt, echt nodig is en zeker niet lichamelijk en bouw op een positieve manier zijn zelfvertrouwen weer op: hem dingetjes laten doen waarvan je zeker weet dat ie het kan en daar heel veel voor belonen is daar een prima manier voor.
maar laat hem eerst vooral tot rust en op adem komen en hem zelf ervaren dat het ook anders kan dan ie de laatste tijd heeft meegemaakt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het staat er wat cru misschien, maar ik zou er dus eerst maar eens even een hele poos niks mee doen behalve zorgen dat er weer wat vertrouwen ontstaat. Gewoon door geen enkele aanleiding te geven voor wantrouwen.
Ik ben ook wel benieuwd waarom hij in eerste instantie weg moest.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Jaap* schreef:Ik zou die hond eerst maar eens zijn rust regelmaat en reinheid gunnen, voordat je er weer op losgaat met allerlei gedoe.
Ja dat denk ik ook, rust en regelmaat, vertrouwen in jullie krijgen en dan verder kijken.

Wat een drama voor die arme hond :(:
chicay
Vaste gebruiker
Contacteer:

De reden dat we een goed nieuw tehuis voor Bork zochten is dat het lichamelijk met mij niet zo goed gaat en dat we voor hem een gouden mandje wilden, bij ons heeft hij zilver en in onze ogen was dit een mooie oplossing!

Mijn gezondheid is nog steeds hetzelfde, maar daar moeten wij nu maar voor boeten, Bork verdient net als jullie ook aangeven rust.
We hebben Bork 4 januari teruggekregen en nemen ook alle tijd en rust om hem weer tot zichzelf te laten komen, daarom ben ik me aan het oriënteren voor een hele goede therapeut en zal ook niet over 1 nacht ijs gaan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jaap* schreef:Het staat er wat cru misschien, maar ik zou er dus eerst maar eens even een hele poos niks mee doen behalve zorgen dat er weer wat vertrouwen ontstaat. Gewoon door geen enkele aanleiding te geven voor wantrouwen.
Ik ben ook wel benieuwd waarom hij in eerste instantie weg moest.
Dit dus... weer normaal hond laten worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

We werken voor asielhonden met problemen samen met arvid van putten.
Hij komt observeren en aan de hand daarvan geeft hij hulp en handvaten.
Hij heeft al meerdere honden geholpen bij ons.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Michel van Velzen & Margot Mulder zijn ook erg goed. Ze wonen in Dirksland, als je wil kan ik hun telnr doorgeven. Ben even hun website vergeten :-)

*edit* website gevonden http://www.dogs2us.nl/
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hippo schreef:Michel van Velzen & Margot Mulder zijn ook erg goed. Ze wonen in Dirksland, als je wil kan ik hun telnr doorgeven. Ben even hun website vergeten :-)

*edit* website gevonden http://www.dogs2us.nl/
Zijn die gt??
Ik ken ze ook hebben op dezelfde vereniging getraind.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Bart van de Kleut vind ik ook erg fijn werken
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Toinny Lukken, heel fijn mens, en deskundig http://www.zooanimalconsultancy.eu/ Ook te bereiken via http://www.dierenkliniekputten.nl/
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

waar woon je?
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Welke omgeving?
chicay
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wij wonen in Waalwijk,ben al een beetje aan het googlen dus bedankt voor de reacties en als iemand echt goed is maakt de afstand me nog niet zoveel uit.
Wil er gewoon wel echt voor waken dat het een poppenkastgedoe wordt met Bork want dat verdient hij niet, dus zal ons buikgevoel ook goed moeten zijn bij de persoon die ons helpt om door te dringen bij Bork.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Misschien is Nicole van Rhee iets voor jullie ? Zij is gedragstherapeut en heeft een hondenschool N&N dogtrainers in Nieuwendijk , dus qua afstand goed te doen.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ach wat een naar verhaal :(
Laatst gewijzigd door Hilde op 26 apr 2014 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Ineke Bos, zij zit in Oss. http://www.dogside.nl/ Ik heb eerder heel prettig contact met haar gehad
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Monique Meijer is goed, maar is wel uit je richting, zij zit in weerselo
chicay
Vaste gebruiker
Contacteer:

Heb een goede kennis gevonden die intensief met ons en Bork aan het werken is, Maar jongens, jongens wat moet Bork toch een hoop ellende meegemaakt hebben bij het adres waar hij zat.

Heel zijn nek links is stuk, volgens de dierenarts door een teletac en scherpe pinnen. Wie weet wat ze allemaal met Bork hebben gedaan, geen wonder dat we niet tot hem door kunnen dringen buiten met zijn gewone band om.

Dit wordt een hele lange weg om te bewandelen.
In huis is er niets aan de hand en is hij gewoon ontspannen en speelt, maar buiten is het echt niet om te doen, hij reageert op alles wat te dicht bij ons komt en dit is niet de Bork zoals hij was voor 10 oktober toen hij bij ons wegging!!

En het doet nog zoveel pijn dat deze man en vrouw nu een pup in huis halen en wie weet wat daar mee gaat gebeuren!!!

Het zijn zulke gladde praters en hebben zulke onzin verklaard over ons op sociale media, dat wij veel geld voor Bork zouden willen vangen, maar dan hadden wij hem toch nooit voor niets en met stamboom zo aan hun gegeven, het enige wat wij wilden was een gouden mand voor Bork :(

We zijn nu heel positief met snoep en zijn balletje aan het lopen en kleine stukjes volgen en spel en dan hebben we zijn aandacht wel te pakken.
Ook ga ik bij ons boven aan de dijk rustig met hem zitten en laat al het verkeer maar rustig langs hem heen komen. Dan kam ik hem bv, vindt hij heerlijk en geef ik hem iets lekkers, gewoon alles met mate en rust, niet teveel prikkels want dan gaat hij hyperen en zijn we het contact weer kwijt.

Hoop dat het op deze manier goed gaat komen en wat ik nog meer hoop is dat iedereen niet zomaar mensen vertrouwen als het om hun beestje gaat want er lopen veel gestoorde mensen op deze aardbol rond, wolven in schaapskleren, ben echt heel verdrietig voor Bork dat hij dit mee heeft moeten maken
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat vreselijk :ugh:

Hopelijk komt hij weer een heel eind terug bij het goede gedrag.

Aangezien ik altijd herplaatsers heb weet ik hoeveel tijd erin gaat zitten

Maar de ""ouderwetse"" drie r helpt meestal heel goed
Rust regelmaat reinheid

Sterkte en succes het gaat vast beter worden , jullie doen je best.
Maar ik snap je verdriet heel goed .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hoe kan een da zien dat t door een tt komt dan?

Als t gaten rondom de nek zijn is t misschien een spijkerband of geslepen prikker geweest.

Maar wat niet wil zeggen dat t vreselijk is wat t beestje heeft moeten doorstaan
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:Wat vreselijk :ugh:

Hopelijk komt hij weer een heel eind terug bij het goede gedrag.

Aangezien ik altijd herplaatsers heb weet ik hoeveel tijd erin gaat zitten

Maar de ""ouderwetse"" drie r helpt meestal heel goed
Rust regelmaat reinheid

Sterkte en succes het gaat vast beter worden , jullie doen je best.
Maar ik snap je verdriet heel goed .
Eens...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

en dit is dus een nachtmerrie van een herplaatsing, mijn god, de arme vent, rust, regelmaat en liefde, sterkte
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

chicay schreef:Zal eerst even een voorgeschiedenis hier neer zetten zodat het verhaal duidelijk is.

Na een hele moeilijke beslissing en zoals wij dachten een weloverwogen beslissing dachten wij een goed nieuw nestje voor onze reu van 6 jaar te hebben gevonden :mep:

Wat kunnen mensen toch verschillende kanten hebben en wat kun je jezelf toch vergissen, al met al wij slaan onszelf voor de kop dat we deze beslissing hebben genomen en zullen daar mee moeten leren leven!

Voor onze Bork is het allemaal nog veel erger geweest, bij dat bewuste gezin ging de man trainen met Bork (KNPV), nu kun je Bork niet blijer maken door veel met hem bezig te zijn, dus alles leek goed te gaan.
Mijn man heeft contact gehouden met de nieuwe eigenaren en het enige minpunt wat wij zagen was dat hij afviel en hebben dit ook herhaaldelijk aangekaart en advies gegeven om vaker en meer te voeren, het tegenwoord was, er wordt mee getraind en hij heeft meer beweging als bij jullie, klopt dus we vertrouwde erop.

Op een gegeven moment ging het zo goed dat we de stamboom hebben overgeschreven en hun dus echt de nieuwe baasjes van Bork waren.

Totdat we een anoniem telefoontje kregen dat het dus helemaal niet zo goed ging met Bork en dat hij graatmager was, mensen wat er dan in je omgaat en hoe moet je dan in vredesnaam je maatje helpen?

Mijn man belde en de vrouw kwam vers vlees brengen en begon uit te vallen, zo van waar wij ons mee bemoeide en Bork was van hun!!

We hadden gelukkig wel een contract opgesteld die door beide was ondertekend waarin staat dat ze hem goed moesten verzorgen.
Sávonds belde de man op en viel ook uit, waarop mijn man vroeg "zal ik Bork dan maar weer ophalen" waarop die man zei dat is goed.
Van ons huis naar hun huis is het een half uur rijden, dus hij had bedenktijd genoeg om hem niet mee terug te geven.

Daar aangekomen heeft de man Bork aan mij meegegeven en mijn man heeft alle spullen van Bork in ontvangst genomen, riem, etensbak, stamboom, kleedje, speeltjes, inentingsboekje etc...
Thuis gekomen en in shock schrokken we van Bork en zo erg dat we gelijk de dierenarts hebben gebeld , zondagmorgen konden we terecht en de dierenarts schrok ook van wat hij zag, Bork was broodmager, 8 kilo afgevallen in 2 en een halve maand :mep: :mep:
Hij heeft dit ook voor ons op papier gezet en goed advies gegeven om hem aan te laten sterken en we moeten zeggen dat is goed gelukt.

We hebben nog wel problemen gehad met die mensen, want de volgende dag eiste hij de hond terug, met of zonder politie, Bork was hun hond want hij had die dag het eigendomsbewijs van raad van beheer terug gekregen.

En dat wij geen verstand van honden hadden want volgens hun had Bork een SIXPACK :boos: :boos: :boos:
In het welzijn van Bork hebben we gelijk rechtsbijstand en de dierenpolitie ingeschakeld en onze poot stijf gehouden.
Een sixpack bij een Duitse herder zijn lekkere dikke billen van de spieren en niet dat je alle ribben ziet en zijn heupen gewoon zag :boos:

Bork is van ons, gegeven is gegeven en dat eigendomsbewijs mag hij aan de muur hangen.

Om nu op mijn vraag te komen, We merken heel veel gedragsverandering bij Bork, vooral op straat bij het uitlaten.
Hij loopt op straat als een kip zonder kop en wil maar doorgaan en doorgaan er is geen contact met hem te krijgen.
Ziet hij iets of hoort hij iets wat hij niet verwacht reageert hij scherp, dit gedrag kennen we niet van hem. vooral als het donker is!

We weten natuurlijk niet wat er is gebeurt bij de vorige eigenaren en kunnen niet doorprikken bij hem.
In huis is hij gewoon Bork en speelt en doet maar zijn speeltje laat hij wel heel snel los.

Bork is in onze ogen het vertrouwen kwijt en wie weet wat hij doorstaan heeft daar in huis of door derden(op een hondenclub etc....)

Het doet ons dan ook heel veel pijn dat wij in ons eigen belang een goed tehuis dachten te hebben gevonden en Bork daar geplaatst te hebben en dat Bork dit heeft moeten doorstaan.

We zoeken nu een hele goede therapeut, want we willen niet dat er nog met Bork gesold wordt, dat verdient hij niet, maar hij moet weer vertrouwen krijgen in alles.
Hopen dat iemand ons van goed advies kan voorzien zodat we met Bork aan de slag kunnen

Weet verder niks vt verhaal, ken jullie en de mensen waar Bork heeft gezeten niet, ken wel de club waar met Bork getraind is en juist die club is niet van fysieke straf, veel en zwaar stroomgebruik etc. Wat er dan ook met hem gebeurd is (beschadiging die de da aanziet voor tt gebruik kan ook van een blafband zijn) en ja Malinois, het is vaak wel een typische verwonding.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
chicay schreef:Zal eerst even een voorgeschiedenis hier neer zetten zodat het verhaal duidelijk is.

Weet verder niks vt verhaal, ken jullie en de mensen waar Bork heeft gezeten niet, ken wel de club waar met Bork getraind is en juist die club is niet van fysieke straf, veel en zwaar stroomgebruik etc. Wat er dan ook met hem gebeurd is (beschadiging die de da aanziet voor tt gebruik kan ook van een blafband zijn) en ja Malinois, het is vaak wel een typische verwonding.
De blafband zat ik ook aan te denken daarom mn vraag ook.
Rondom zijn vaak geslepen prikkers maar op 1 plek niet. (Miss wat onduidelijk geschreven)

Edit : ik verduidelijk t straks eel wat meer indien nodig....
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Triest :ugh:
Ik zal wel gekke eppie zijn maar ik zou voorlopig zo min mogelijk van hem vragen.
Eerst maar weer vertrouwen opbouwen door veel te belonen en spelen.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
chicay
Vaste gebruiker
Contacteer:

We gunnen Bork ook veel rust en daarom hebben we nog geen echte gedragstherapeut ingeschakeld, want dat zijn allemaal extra prikkels voor hem en hij is nu al zo extreem druk buiten!

@Crutz de dierenarts baseerde dat omdat het wel kleine blaren leken die door de prikband nog meer beschadig raakte, weet dat we een compleet andere hond terughebben gekregen in januari als dat we meegegeven hadden in oktober.

Bork kan ons niet vertellen wat er gebeurd is maar een broodmagere hond,dit gedrag en de wonden in zijn nek spreken niet van een liefdevolle verzorging!

Op dit moment ben ik lichamelijk niet in goede conditie en dat beetje energie die ik heb steek ik liever in Bork als aan die mensen, maar dat neemt niet weg dat het me ontzettend veel pijn doet dat dit Bork is overkomen!!!!
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Ah, wat triest! Sterkte!
Goed dat je je energie in Bork steekt en jullie doen je uiterste best.
Het komt vast goed! Geloof in jezelf en in je hond!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”