gyanty schreef: En ik ben ook nog zo dat als mijn methode bij hem niet lijkt te werken dat ik het leuk vind om een methode te vinden die voor hem wel werkt. En dat is denk ik de sleutel tot succes. Niet een kopie van mezelf willen, maar wel willen dat hij uit de voeten kan met het doel wat wij gezamenlijk nastreven.
Dit inderdaad. Het uiteindelijke doel is dat we een gehoorzame hond hebben en daarin kunnen zijn methodes best verschillen van de mijne (als het niet lijnrecht tegenover elkaar staat). Blijft lastig dat het soms op geduld aankomt, in de situatie op dat moment maar ook in het grotere plaatje: dat Teun over een half jaar misschien wel veel beter luistert (of opeens even helemaal niet meer haha).
Jaap* schreef:Ik mompel, plaatsvervangend, nu al "hmm" en "jaaah" op de automatische piloot

En dat effect wil ik al helemaal niet creëren! Nu gaat hij tenminste af en toe nog tegen me in
nathalie schreef:Hier luisteren de weimen ook minder goed naar Marc. Hij heeft nooit koekjes en een braaf kan er ook niet altijd af. Maar hij vindt dat ze prima luisteren naar hem. Dan vind ik het ook wel oke.
Lijkt me een prima situatie, als iedereen het okee en prima vindt. Mijn vriend kan het zich soms echt persoonlijk aantrekken als Teun niet naar hem luistert, terwijl het heel vaak situatiegebonden is (poep.is.gewoon.ALTIJD.leuker.). Misschien moet ik dat meer aan hem duidelijk maken...
Miranda schreef:Ik moet zeggen dat het voor mij ook leerzaam is, iemand met nul ervaring met honden. Het haalt de 'dat doe ik al bijna dertig jaar zo en dús is het goed' invalshoek onderuit.
Ja precies. Het zorgt er ook voor dat je naar je eigen methodes gaat kijken of misschien nog eens evalueert waarom je dit altijd zo doet. Ik roep meestal 'dat heb ik op HF/een website/youtube gezien' en dan neemt hij het meestal wel aan, maar als het niet werkt gaat hij wat anders proberen. Zo kom je er uiteindelijk toch wel samen uit.