Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoihoi vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hoihoi vraagje

Ongelezen bericht door Diertje »

Ik heb een vraagje:

Sommige van jullie geven vers. Zijn tegen brokken. Vaak wordt daarbij argument gebruikt dat brokken onnatuurlijk zijn. Bij mijn weten is elk fabrieksvoedsel kunstmatig. Dus ook versvlees.

Het enige wat dan wel natuurlijk is is barfen?Of het ik het mis?
Het is geen aanval hoor, gewoon een vraagje. ;)
Groetjes Diertje :-D
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat is je vraag dan precies, want die mis ik?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Hoihoi vraagje

Diertje schreef:Het enige wat dan wel natuurlijk is is barfen?Of het ik het mis?
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zie het zo: het enige natuurlijke dat een hond doet si poepen en piesen :mrgreen: als gevolg van welk voedsel en drank dan ook :-D
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

chrico schreef:Ik zie het zo: het enige natuurlijke dat een hond doet si poepen en piesen :mrgreen: als gevolg van welk voedsel en drank dan ook :-D
:V :V :V :V
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Diertje schreef:Ik heb een vraagje:

Sommige van jullie geven vers. Zijn tegen brokken. Vaak wordt daarbij argument gebruikt dat brokken onnatuurlijk zijn. Bij mijn weten is elk fabrieksvoedsel kunstmatig. Dus ook versvlees.

hoe kom je erbij dat het vlees kunstmatig is?
we hebben het niet over blikvoer, dat is idd vaak kunstmatig, maar bestaat ook nog eens voor 80% uit water.
maar dat komt er hier echt niet in hoor.
gewoon vlees, niets kunstmatigs aan, zonder chemische toevoegingen en andere troep en zo min mogelijk granen, waar de brokken weer vol mee zitten.
dus een goede versvleesvoeding is gewoon natuurlijk en komt niet uit een blikje!!! (de betere vindt ik zelf bibi, carnibest, duck, ahv) iets minder vindt ik rodi, runner en smuldier)
alleen met zelf samenstellen, of (b)arf heb je nog meer zicht op wat je je hond voorschoteld, daar zul je bij een fabrikant vertrouwen op moeten hebben. maar dan nog, met zel;f samenstellen weet je het ook nooit helemaal, want welke weg is je vlees langs gekomen totdat het bij jouw terecht kwam.
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hoi,

Ik weet wel wat vers is. ;) Maar omdat veel mensen bij brokken het argument gebruiken dat het onnatuurlijk is ;)
Ik vind versvlees ook onnatuurlijk zeker rodi en duck enzo. Overal waar een mens heeft aangezeten en dingen hebben toegevoegd.

Barf is niks aan toegevoegd denk ik???. Gewoon rauw vlees.Maar ik weet voldoende. Bedankt in ieder geval
Groetjes,
Diertje
qyan

Diertje schreef:Hoi,

Ik weet wel wat vers is. ;) Maar omdat veel mensen bij brokken het argument gebruiken dat het onnatuurlijk is ;)
Ik vind versvlees ook onnatuurlijk zeker rodi en duck enzo. Overal waar een mens heeft aangezeten en dingen hebben toegevoegd.

Barf is niks aan toegevoegd denk ik???. Gewoon rauw vlees.Maar ik weet voldoende. Bedankt in ieder geval
Groetjes,
Diertje
duck is naar mjn idee natuurlijker als rodi. duck bevat wel vrij veel graan, maar tenminst nog wel gemalen kippenbot.
ik voer zelf carnibest, heel veel vlees, heel weinig graan, gepureerde rauwe groente een beetje en gemalen kippenbot als calciumbron. ipv een mixje voor vitamines en calcium, wat bijv wel in ahv, rodi, etc zit. andere tovoegingen zou ik niet kunnen bedenken.
dus denk dat het ook sterk van het merk afhangt ;)
uietraard is barfen een nog betere stap in de goede richting, maar dara moet je wel tijd voor hebben en de juiste adressen kunnen vinden.
met qyan wilde ik ook graga barfen, maar die is te moeilijk met eten, te gevoelige maga en darmen om het uberhaupt aan te durfen.

naar mijn bescheiden leken mening is zelfs rodi altijd beter als brokken.
maar ieder zijn eigen mening natuurlijk :ok:

barf worden ook wel dingen ana toegevogd hoor!
neem bijv zalm olie, lijnzaad, alfalfa zaden, sommige voegen zelf geweekte granen toe, sommige voegen ook vitamines en mineralen toe.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Sommige van jullie geven vers. Zijn tegen brokken.
Niet iedereen vind dat ..veel BARF-natuurlijk leden zijn niet tegen brokken,soms is er gewoon geen andere keus dan brokken geven.

Wel ben ik het met je eens dat brokken onnatuurlijk is..idem compleet versvlees wat gemalen is voor volwassen honden..ze kunnen hier ook niks mee.

Het meest natuurlijke is je honden voer te geven waar ze wat mee kunnen doen,scheuren en trekken van vlees en kraken van botten.

ik plak er even een foto bij met wat ik bedoel ,eten met je hele lijf!! :p: ik zie ze met brokken en versvlees dit niet zo snel doen :mrgreen:
Afbeelding

Vaak wordt daarbij argument gebruikt dat brokken onnatuurlijk zijn. Bij mijn weten is elk fabrieksvoedsel kunstmatig. Dus ook versvlees.

Groetjes Diertje :-D[/quote]
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ach ja wat is natuurlijk. Als je ziet wat een koe allemaal door z'n eten krijgt...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Ik krijg Ozzy niet aan het barfen hoor, en ik ga niet zitten wachten tot hij het uiteindelijk eet omdat hij zo'n honger heeft, dat vind ik zielig, Ozzy krijgt gewoon Pro Plan en Rodi burgers... Gaat prima! :ok:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

de enige natuurvoeding voor een hond vindt hij zelf, als hij daartoe in staat is, als je hem achterlaat in een natuurgebied en hij geheel voor zich zelf moet zorgen.
Tsja, daar heb ik hem niet voor.
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

diesel schreef:de enige natuurvoeding voor een hond vindt hij zelf, als hij daartoe in staat is, als je hem achterlaat in een natuurgebied en hij geheel voor zich zelf moet zorgen.
hoi,

Dat is een beetje ver gezocht vind ik ;) Onze hond vangt weleens vogeltjes. Ze heeft 1 keer een konijn te pakken gehad. Een wilde die mank liep. Ik houd het gewoon bij rauw vlees en onze hond vind het heerlijk. Maar het was gewoon een vraagje hoor!

Groetjes, Diertje
ien
Erelid
Contacteer:

diesel schreef:de enige natuurvoeding voor een hond vindt hij zelf, als hij daartoe in staat is, als je hem achterlaat in een natuurgebied en hij geheel voor zich zelf moet zorgen.
Nee..daar hoef je ze niet voor achter te laten :mrgreen: ,gewoon een flinke wandeling waar honden los kunnen en de honden de gelegenheid geven lekker hun voeding laten aanvullen met bij elkaar geraapte rotzooi,van rietstengels tot de meest smerige troep..heb je er beide wat aan. :mrgreen: je bent er samen op uit ;)
Afbeelding
qyan

ien schreef:

Sommige van jullie geven vers. Zijn tegen brokken.
Niet iedereen vind dat ..veel BARF-natuurlijk leden zijn niet tegen brokken,soms is er gewoon geen andere keus dan brokken geven.

Wel ben ik het met je eens dat brokken onnatuurlijk is..idem compleet versvlees wat gemalen is voor volwassen honden..ze kunnen hier ook niks mee.

Het meest natuurlijke is je honden voer te geven waar ze wat mee kunnen doen,scheuren en trekken van vlees en kraken van botten.

ik plak er even een foto bij met wat ik bedoel ,eten met je hele lijf!! :p: ik zie ze met brokken en versvlees dit niet zo snel doen :mrgreen:
Afbeelding

Vaak wordt daarbij argument gebruikt dat brokken onnatuurlijk zijn. Bij mijn weten is elk fabrieksvoedsel kunstmatig. Dus ook versvlees.

[/quote]

maar ien, dat ze met versvlees niet kunnen scheuren en trekken wil toch niet per definitie zeggen dat ze er niets mee kunnen???
sinds ik qyan op compleet versvlees heb gezet zijn alle gezondheidsproblemen verleden tijd, dus naar mijn inzien kunnen ze er toch wel degelijk wat mee. geen darmontstekingen meer, sterkere spieren, geen aanslag op de tanden, geen tandplak, heel weinig ontlasting en goede ontlasting, etc, etc
uiteraard zullen ze aan scheuren en trekken veel meer plezier beleven, maar als je hond daar niet goed op reageerd en niet tegen het eten van botten kan, dan zit je :roll:
om het dan nog maar niet te hebben over verkrijgbaarheid en opslagplaats.
geloof me, zou dolgraag barfen, maar met qyan durf ik dat echt niet aan en dan nog de verkrijgbaarheid. toen ik er nog van overtuigd was dat ik het wel aandurfde, ging ik op zoek naar adresjes. ff kijken: ik kon aan de volgende dingen komen
-kip, kip en nog eens kip en nog veel meer kip. botten, alleen van die recreatiedingen waar ze hun tanden op breken of dieren ouder dan een jaar en ga zo maar door.
inmiddels ben ik heel wat manaden verder, en heb ik eindelijk iemand gevonden die 1x per maand spullen voor me mee kan nemen.
maar fulltime barfen, ik durf het niet meer. dat heeft meer met qyan zijn toestanden te maken als met de angst voor botten ed btw
ien
Erelid
Contacteer:

qyan schreef: sinds ik qyan op compleet versvlees heb gezet zijn alle gezondheidsproblemen verleden tijd, dus naar mijn inzien kunnen ze er toch wel degelijk wat mee. geen darmontstekingen meer, sterkere spieren, geen aanslag op de tanden, geen tandplak, heel weinig ontlasting en goede ontlasting, etc, etc
Daar heb je gelijk in..het heeft veel voordelen om het kant en klaar te kopen.en voor veel honden doet het ook goed..en voor veel mensen is dit het meest haalbare om te doen

Je kan deze topic ook verschillend lezen
natuurlijke voeding geven of de meest natuurlijke manier van voeding geven.dat ze zelf een dier ontleden,[daar bedoel ik niet het zelf vangen en doden van een dier door de honden]
;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”