ien schreef:Diertje schreef:Ik heb een vraagje:
Sommige van jullie geven vers. Zijn tegen brokken.
Niet iedereen vind dat ..veel BARF-natuurlijk leden zijn niet tegen brokken,soms is er gewoon geen andere keus dan brokken geven.
Wel ben ik het met je eens dat brokken onnatuurlijk is..idem compleet versvlees wat gemalen is voor volwassen honden..ze kunnen hier ook niks mee.
Het meest natuurlijke is je honden voer te geven waar ze wat mee kunnen doen,scheuren en trekken van vlees en kraken van botten.
ik plak er even een foto bij met wat ik bedoel ,eten met je hele lijf!! :p: ik zie ze met brokken en versvlees dit niet zo snel doen
Vaak wordt daarbij argument gebruikt dat brokken onnatuurlijk zijn. Bij mijn weten is elk fabrieksvoedsel kunstmatig. Dus ook versvlees.
Het enige wat dan wel natuurlijk is is barfen?Of het ik het mis?
Het is geen aanval hoor, gewoon een vraagje.
Groetjes Diertje

[/quote]
maar ien, dat ze met versvlees niet kunnen scheuren en trekken wil toch niet per definitie zeggen dat ze er niets mee kunnen???
sinds ik qyan op compleet versvlees heb gezet zijn alle gezondheidsproblemen verleden tijd, dus naar mijn inzien kunnen ze er toch wel degelijk wat mee. geen darmontstekingen meer, sterkere spieren, geen aanslag op de tanden, geen tandplak, heel weinig ontlasting en goede ontlasting, etc, etc
uiteraard zullen ze aan scheuren en trekken veel meer plezier beleven, maar als je hond daar niet goed op reageerd en niet tegen het eten van botten kan, dan zit je
om het dan nog maar niet te hebben over verkrijgbaarheid en opslagplaats.
geloof me, zou dolgraag barfen, maar met qyan durf ik dat echt niet aan en dan nog de verkrijgbaarheid. toen ik er nog van overtuigd was dat ik het wel aandurfde, ging ik op zoek naar adresjes. ff kijken: ik kon aan de volgende dingen komen
-kip, kip en nog eens kip en nog veel meer kip. botten, alleen van die recreatiedingen waar ze hun tanden op breken of dieren ouder dan een jaar en ga zo maar door.
inmiddels ben ik heel wat manaden verder, en heb ik eindelijk iemand gevonden die 1x per maand spullen voor me mee kan nemen.
maar fulltime barfen, ik durf het niet meer. dat heeft meer met qyan zijn toestanden te maken als met de angst voor botten ed btw