Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oude labrador doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Oude labrador doodgebeten

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ach, arm dier.
En die laatste zin ook weer :hmmm:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

wie durft er een gokje te wagen wat voor ras/type het weer geweest is?:P
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Marco88 schreef:wie durft er een gokje te wagen wat voor ras/type het weer geweest is?:P
Dwergpincher?
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Marco88 schreef:wie durft er een gokje te wagen wat voor ras/type het weer geweest is?:P
Eerlijk gezegd boeit me dat totaal niet en voegt ook niets toe.

Die mensen hun hond is door asociaal gedrag van een hondeneigenaar overleden en of dat nou de klapkaak van de linkerbuurman of de kutkuffer van de rechterbuurman was doet er absoluut niet toe.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Bah! Kloten, om zo je hond te verliezen.
Houd het dan nooit een keer op!
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

je zal je oudje eraan kwijtraken :( Ik loop regelmatig daar in het bos, gelukkig deze hond nog nooit bewust tegengekomen. Ik moet er niet aan denken :S
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Arm dier.. Hopelijk wordt de eigenaar van die lichtbruine hond snel gevonden, zulke aso's zijn geen hond waard
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:TETERINGEN - De Bredase eigenaren van de labrador Zino zijn op zoek naar de eigenaar van de hond die hun huisdier doodbeet.

De onbekende hond viel op zondag 4 maart de 12-jarige Zino aan. Dit gebeurde toen zijn baasjes hem uitlieten bij het Cadettenkamp bij Teteringen. Volgens de eigenaren werd hun hond, die was aangelijnd, uit het niets aangevallen.
Het gaat om een lichtbruine hond. Om welk ras het gaat, is niet bekend. Labrador Zino overleed een paar dagen na de aanval aan zijn verwondingen. De eigenaar van de agressieve hond liep door na de aanval. Hij zei nog: "Dat doet hij normaal nooit."

bron

:roll: Fijn dan, zo'n aso eigenaar...
Welk jaar? Vier maart viel dit jaar niet op een zondag volgens mij :denken:
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Het was op dinsdag. Omroep Brabant heeft het verkeerd overgenomen ;-)

http://bredanu.nl/archief/nieuws/dog-bi ... er-gezocht

Je zou je hond maar op die manier verliezen :-(
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Verschrikkelijk voor eigenaar en hond :(: Fijn als je weet dat er zo'n aso met zijn hond in jouw buurt loopt :ugh:
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Marion. schreef:
Nanna schreef:TETERINGEN - De Bredase eigenaren van de labrador Zino zijn op zoek naar de eigenaar van de hond die hun huisdier doodbeet.

De onbekende hond viel op zondag 4 maart de 12-jarige Zino aan. Dit gebeurde toen zijn baasjes hem uitlieten bij het Cadettenkamp bij Teteringen. Volgens de eigenaren werd hun hond, die was aangelijnd, uit het niets aangevallen.
Het gaat om een lichtbruine hond. Om welk ras het gaat, is niet bekend. Labrador Zino overleed een paar dagen na de aanval aan zijn verwondingen. De eigenaar van de agressieve hond liep door na de aanval. Hij zei nog: "Dat doet hij normaal nooit."

bron

:roll: Fijn dan, zo'n aso eigenaar...
Welk jaar? Vier maart viel dit jaar niet op een zondag volgens mij :denken:
Nee de aanval was op zondag 2 maart en de hond is op 4 maart overleden.

Er is een filmpje vandaag geplaatst met een oproep om de dader te vinden

http://www.omroepbrabant.nl/?news%2F208 ... nooit.aspx
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik ga daar wel eens wandelen,maar denk dat ik er nu even weg blijf.De kans dat je hem tegen komt is natuurlijk klein,maar ik wil mijn watje en eenhapscrackers er toch maar niet aan wagen.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Heel erg dat je op die manier je hond verliest.

Jammer dat er weer vooroordelen voor bepaald ras naar boven komen.
Immers er zijn veel honden groot en bruin van ridge back tot Turkse herder,
En van boerboel tot Ierse setter.

Waarom moet er altijd een bepaald ras de gebeten hond zijn, vroeger waren dit herders bouviers Doberman rottweiler, nu hebben we andere zondebokken gevonden.

Dit is en blijft de verantwoording van eigenaar en zeker fokkers.

Ik zal maar niet uitweiden over onze allerkleinste vrindjes de C die zo gewild is dat er gewoon doorgefokt wordt met angstige teefjes, met alle gevolgen van dien. Uiteraard zijn er wel fokkers die verantwoordelijk fokken. Maar uit ervaring weet ik dat bij zelfs gerenommeerde fokkers vele steken vallen, en dat raad van beheer hier vrolijk de ogen voor sluit.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dinos schreef:Jammer dat er weer vooroordelen voor bepaald ras naar boven komen.

Waarom moet er altijd een bepaald ras de gebeten hond zijn, vroeger waren dit herders bouviers Doberman rottweiler, nu hebben we andere zondebokken gevonden.

Dit is en blijft de verantwoording van eigenaar en zeker fokkers.

Ik zal maar niet uitweiden over onze allerkleinste vrindjes de C die zo gewild is dat er gewoon doorgefokt wordt met angstige teefjes, met alle gevolgen van dien. Uiteraard zijn er wel fokkers die verantwoordelijk fokken. Maar uit ervaring weet ik dat bij zelfs gerenommeerde fokkers vele steken vallen, en dat raad van beheer hier vrolijk de ogen voor sluit.

Hoezo zijn het vooroordelen? Een Tosa is toch gewoon een hond gefokt om te vechten? Wat is dan precies het vooroordeel? Stafford, pitbull, allemaal een pot nat. Ik heb er ook een hekel aan om ze tegen te komen als ze los zijn. Kan me niks schelen of de baas zegt dat ze lief zijn. Ik vind dat ze vast gehouden moeten worden ongeacht. Misschien is mijn hond wel een kreng, zit hij aan de lijn en bijt hij eerst. Komt het er nog op neer dat die andere hond een gaatje heeft en in het slechtste geval mijn hond erom vermoord. Dus tja....ik ben er ook wel klaar mee inmiddels helaas. Ik vind het allemaal prachtige honden aan de lijn bij een sterke baas. Anders loop ik lekker om. Vooroordeel of geen vooroordeel.

Als je geen vooroordelen wil tegenkomen moet je geen ras nemen dat er bol van staat. En niet altijd onterecht. Eens is de eerste keer en elke keer weer hoor je dan Huh? Dat deed hij eerder nog niet maar dan in de woorden doet hij anders nooit. Ik heb zelf een stafford kruising gehad. Net zo agressief als de vooroordelen. Dus ik hoef ze niet zo nodig bij mijn hondje. Spijt me.

Ierse setters heb ik geen enkel probleem mee. Die doen nooit wat. En als ze wat doen dan worden ze netjes vast gehouden want er loopt gemiddeld genomen toch echt ander volk mee.
Afbeelding
Marion.

laeken schreef:
Dinos schreef:Jammer dat er weer vooroordelen voor bepaald ras naar boven komen.

...
Hoezo zijn het vooroordelen?

...
Nou, dat die van mij net zo goed een hond kunnen doodbijten. Ofzo.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Omdat er gesproken wordt over een grote camelkleurige hond, volgens de eigenaresse een dogachtige. Ierse Setter is niet camelkleurig, Ridge Back ook niet, Turkse herder ook niet echt(tenminste, ik zou die beige noemen en niet camel kleurig).

Vreselijk, ik zag het bij Sabine op FB langskomen en kreeg er echt de bibbers van.
Marion.

TessaThomas schreef:
Omdat er gesproken wordt over een grote camelkleurige hond, volgens de eigenaresse een dogachtige. Ierse Setter is niet camelkleurig, Ridge Back ook niet, Turkse herder ook niet echt(tenminste, ik zou die beige noemen en niet camel kleurig).
Dan zal het Saar zijn geweest.
Dinos

Verantwoording ligt bij baasje , en of dit nu stereo type eigenaar van soort hond is??? Zal het baasje getroffen hond een worst wezen. Moet ik in losloopgebied onze hond vasthouden, omdat hij eventueel hond terugbijt??? Ik heb angst dat dit een keer zal gebeuren daar hij al herhaalde malen door hondjes van ander volk??? Zonder aanleiding hem bijten en juist die aan de lijn zouden moeten, daar Dinos als leider confrontatie dus uit de weg gaat. Maar op iedere hond zit een stop en ik wil die van Dinos niet zien omdat het andere soort volk een hond heeft die niet sociaal is en qua vermogen relatief weinig schade kan aanbrengen , met de bekende uitspraak ze is bang voor grote honden. Wat dus neerkomt op de uitspraak doet ie anders nooit.
Marion.

Dinos schreef:Verantwoording ligt bij baasje , en of dit nu stereo type eigenaar van soort hond is??? Zal het baasje getroffen hond een worst wezen. Moet ik in losloopgebied onze hond vasthouden, omdat hij eventueel hond terugbijt??? Ik heb angst dat dit een keer zal gebeuren daar hij al herhaalde malen door hondjes van ander volk??? Zonder aanleiding hem bijten en juist die aan de lijn zouden moeten, daar Dinos als leider confrontatie dus uit de weg gaat. Maar op iedere hond zit een stop en ik wil die van Dinos niet zien omdat het andere soort volk een hond heeft die niet sociaal is en qua vermogen relatief weinig schade kan aanbrengen , met de bekende uitspraak ze is bang voor grote honden. Wat dus neerkomt op de uitspraak doet ie anders nooit.
Je praat een beetje wartaal. Mijn hondjes zijn ook al vaker (zonder aanleiding?) gebeten. En toch steek ik mijn hand ervoor in het vuur dat ze niet een andere hond zullen doodbijten. Gewoon niet.
Dinos

@ Marion,
Wartaal ??? Nee , heel knap dat je weet dat jou hond nooit zal bijten , lijkt de uitspraak doet ie anders nooit. Elke hond zal uiteindelijk zich verdedigen dat jou hond misschien niet de capaciteit heeft om definitieve schade aan te richten is alleen maar gelukkig. En hoop voor jou en elke honden eigenaar dat we dit hoeven te ervaren.
laeken
Zeer actief

Dinos schreef:Verantwoording ligt bij baasje , en of dit nu stereo type eigenaar van soort hond is??? Zal het baasje getroffen hond een worst wezen. Moet ik in losloopgebied onze hond vasthouden, omdat hij eventueel hond terugbijt??? Ik heb angst dat dit een keer zal gebeuren daar hij al herhaalde malen door hondjes van ander volk??? Zonder aanleiding hem bijten en juist die aan de lijn zouden moeten, daar Dinos als leider confrontatie dus uit de weg gaat. Maar op iedere hond zit een stop en ik wil die van Dinos niet zien omdat het andere soort volk een hond heeft die niet sociaal is en qua vermogen relatief weinig schade kan aanbrengen , met de bekende uitspraak ze is bang voor grote honden. Wat dus neerkomt op de uitspraak doet ie anders nooit.

Jij hebt angst dat je hond zijn enorme kracht gaat inzetten tegen een klein hondje maar je vindt niet dat je hem vast moet houden omdat het kleine hondje begint? :oohja: Okeeej, dat is nu precies wat ik bedoel met stereotype eigenaar. Stel, stel dat een klein hondje jouw hond zover gekeft en gehapt krijgt dat jouw hond hem kapot bijt. En dan? Dan zeg jij dus, eigen schuld dikke bult. Dat zeg jij terwijl dat kleine hondje A geen schijn van kans heeft, B nooit jouw hond iets zou kunnen aandoen en C nooit een andere hond kan doden. JIJ kiest voor je kolos en jij hebt dus een hond aan de lijn die in potentie andere honden kan doodbijten. Keffertjes en shitzu's en Jackies kunnen dat niet hoor. Die keffen en knauwen hooguit wat.

Verder heb ik niet veel op met het inschattingsvermogen van anderen. Zeker niet als ze vinden dat hun bordeauxdog kennis moet maken met mijn hond omdat dat zo zou horen. Vervolgens mag mijn hond niet bang zijn, wat ze absoluut zal zijn en ze gaat ook snauwen en haar tandjes laten zien. Vervolgens zal jij zeggen dat mijn hondje niet bang mag zijn en zelf begon en hopla, met heel veel pech en bij de verkeerde grote hond is het dan terecht dat die kleine keffer die snauwt doodgbeten wordt. Wij, zowel ik als mijn hond zitten er niet op te wachten dat jij je bordeauxdog op me af laat lopen. Spijt me. Geen zin in en mijn hond is er niet tegen opgewassen.

Wat ik altijd als zeer grappig heb ervaren is dat als ik met 3 honden liep, waaronder de staffordmiks, een belgische herder en een kruising niemand zo nodig zijn hond op me moest laten aflopen. Alleen nu ik met de kleinere hond loopt laat iedere godverlaat zijn hond op me af stormen. Dood en doodziek wordt ik er van. Laatst weer 2 Duitse herders. VOLG! VOLG! En wat ik al verwacht had, een kwam even een punt maken want die had even geen zin meer in volg. Mijn hondje gooide zich op de rug en begon te grommen. Goddank schrok baasje zelf ook. Als ik zelf een grote hond had gehad had hij Rex meteen vast gemaakt. :kotz:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier mag de ene absoluut niet naar andere honden en de andere niet naar kleine honden. Hoe goed het ook kan gaan, zelfs een poot kan al schade aanbrengen. Eigenlijk mag hij alleen naar honden toe die ik ken en nadat ik toestemming heb gegeven.

Maar goed, hier hadden ze eerst al gesnuffeld, toen weggelopen en aangelijnd en toen kwam die andere hond erachteraan?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Waar woon jij?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik los t voor mn honden op. Dat hoeven zij niet te doen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Wat een vreemd verhaal.
Als je je hond niet in de hand hebt en hij kan veel schade aanrichten, moet je hem gewoon aanlijnen.
Jij bent verantwoordelijk voor jou hond.
Afbeelding
Dinos

@ tekkel
Is dat van belang voor discussie als u dit graag wil weten zal ik u via pb graag ter wille zijn
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Dinos schreef:@ tekkel
Is dat van belang voor discussie als u dit graag wil weten zal ik u via pb graag ter wille zijn
Ja, doe maar. Dan weet ik of ik eeuwig op mijn hoede moet zijn of niet :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Dinos

@mmartinn
Ook u heeft schijnbaar een hond die uit de speelgoedwinkel is gekomen.
Als men zich eerst eens zou verdiepen in hondengedrag voor hier direct te reageren , en zich blind bij meute te voegen, zou de discussie stuk volwassener zijn.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Nee dat is verstand en júist weten dat je hond niet uit de speelgoedwinkel komt.
Ik kan mijn hond niet altijd terug roepen dus die is gewoon aangelijnd, ook omdat hij gek is op kleine hondjes en die zich soms het apezuur schrikken van zo'n grote malloot.
laeken
Zeer actief

Dinos schreef:@mmartinn
Ook u heeft schijnbaar een hond die uit de speelgoedwinkel is gekomen.
Als men zich eerst eens zou verdiepen in hondengedrag voor hier direct te reageren , en zich blind bij meute te voegen, zou de discussie stuk volwassener zijn.
Gooi het nu aub niet op hondengedrag terwijl we hier over verantwoordelijkheid spreken. Als we op hondengedrag gaan sturen dan knallen alle honden op elkaar in het park en dan noemen we dat gewoon hondengedrag en vinden we dat prima. Er is niks mis met een reu die een andere reu een lesje leert. Dat is inderdaad hondengedrag. Wel is er iets mis met de baasjes want die horen dat te voorkomen.

Om je even een beeld te geven. Jij loopt met je dog. Ik met een straathondje van 5 kilo. Ik moet maar hopen dat je hond lief is. Niet reageert als mijn keffer snauwt en niet reageert als mijn keffer weg wil met de staart tussen de benen. Hoe zou jij het vinden als een vreemde kerel je baby optilt uit de kinderwagen ongevraagd? Dan hoop je maar dat die kerel lief is toch? Dan hoop je maar dat je baby niet bang wordt. Want dat is wel waar het op neer komt. Mijn hond is mij even dierbaar als de jouwe. Alleen de jouw kan alles doen want hem kan niks gebeuren. Als het verkeerd gaat ben ik mijn hond kwijt. Dat komt dan omdat jouw hond tov mijn hond de vreemde kerel is en mijn hond de baby. Die kan niks terug doen en is helemaal over geleverd aan wat jouw hond wil en hoe jij hem onder controle hebt.

Natuurlijk ben ik er ook nog. En ik ben gelukkig groot, fit en sterk dus als het puntje bij het paaltje komt kan ik ook nog wel wat doen :engel: Want ik laat mijn hondje natuurlijk niet doodbijten. :neenee:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”