En die laatste zin ook weer

Moderator: moderatorteam
Dwergpincher?Marco88 schreef:wie durft er een gokje te wagen wat voor ras/type het weer geweest is?:P
Eerlijk gezegd boeit me dat totaal niet en voegt ook niets toe.Marco88 schreef:wie durft er een gokje te wagen wat voor ras/type het weer geweest is?:P
Welk jaar? Vier maart viel dit jaar niet op een zondag volgens mijNanna schreef:TETERINGEN - De Bredase eigenaren van de labrador Zino zijn op zoek naar de eigenaar van de hond die hun huisdier doodbeet.
De onbekende hond viel op zondag 4 maart de 12-jarige Zino aan. Dit gebeurde toen zijn baasjes hem uitlieten bij het Cadettenkamp bij Teteringen. Volgens de eigenaren werd hun hond, die was aangelijnd, uit het niets aangevallen.
Het gaat om een lichtbruine hond. Om welk ras het gaat, is niet bekend. Labrador Zino overleed een paar dagen na de aanval aan zijn verwondingen. De eigenaar van de agressieve hond liep door na de aanval. Hij zei nog: "Dat doet hij normaal nooit."
bron
Fijn dan, zo'n aso eigenaar...
Nee de aanval was op zondag 2 maart en de hond is op 4 maart overleden.Marion. schreef:Welk jaar? Vier maart viel dit jaar niet op een zondag volgens mijNanna schreef:TETERINGEN - De Bredase eigenaren van de labrador Zino zijn op zoek naar de eigenaar van de hond die hun huisdier doodbeet.
De onbekende hond viel op zondag 4 maart de 12-jarige Zino aan. Dit gebeurde toen zijn baasjes hem uitlieten bij het Cadettenkamp bij Teteringen. Volgens de eigenaren werd hun hond, die was aangelijnd, uit het niets aangevallen.
Het gaat om een lichtbruine hond. Om welk ras het gaat, is niet bekend. Labrador Zino overleed een paar dagen na de aanval aan zijn verwondingen. De eigenaar van de agressieve hond liep door na de aanval. Hij zei nog: "Dat doet hij normaal nooit."
bron
Fijn dan, zo'n aso eigenaar...
Dinos schreef:Jammer dat er weer vooroordelen voor bepaald ras naar boven komen.
Immers er zijn veel honden groot en bruin van ridge back tot Turkse herder,
En van boerboel tot Ierse setter.
Waarom moet er altijd een bepaald ras de gebeten hond zijn, vroeger waren dit herders bouviers Doberman rottweiler, nu hebben we andere zondebokken gevonden.
Dit is en blijft de verantwoording van eigenaar en zeker fokkers.
Ik zal maar niet uitweiden over onze allerkleinste vrindjes de C die zo gewild is dat er gewoon doorgefokt wordt met angstige teefjes, met alle gevolgen van dien. Uiteraard zijn er wel fokkers die verantwoordelijk fokken. Maar uit ervaring weet ik dat bij zelfs gerenommeerde fokkers vele steken vallen, en dat raad van beheer hier vrolijk de ogen voor sluit.
Nou, dat die van mij net zo goed een hond kunnen doodbijten. Ofzo.laeken schreef:Hoezo zijn het vooroordelen?Dinos schreef:Jammer dat er weer vooroordelen voor bepaald ras naar boven komen.
...
...
Omdat er gesproken wordt over een grote camelkleurige hond, volgens de eigenaresse een dogachtige. Ierse Setter is niet camelkleurig, Ridge Back ook niet, Turkse herder ook niet echt(tenminste, ik zou die beige noemen en niet camel kleurig).Dinos schreef:Jammer dat er weer vooroordelen voor bepaald ras naar boven komen.
Dan zal het Saar zijn geweest.TessaThomas schreef:Omdat er gesproken wordt over een grote camelkleurige hond, volgens de eigenaresse een dogachtige. Ierse Setter is niet camelkleurig, Ridge Back ook niet, Turkse herder ook niet echt(tenminste, ik zou die beige noemen en niet camel kleurig).Dinos schreef:Jammer dat er weer vooroordelen voor bepaald ras naar boven komen.
Je praat een beetje wartaal. Mijn hondjes zijn ook al vaker (zonder aanleiding?) gebeten. En toch steek ik mijn hand ervoor in het vuur dat ze niet een andere hond zullen doodbijten. Gewoon niet.Dinos schreef:Verantwoording ligt bij baasje , en of dit nu stereo type eigenaar van soort hond is??? Zal het baasje getroffen hond een worst wezen. Moet ik in losloopgebied onze hond vasthouden, omdat hij eventueel hond terugbijt??? Ik heb angst dat dit een keer zal gebeuren daar hij al herhaalde malen door hondjes van ander volk??? Zonder aanleiding hem bijten en juist die aan de lijn zouden moeten, daar Dinos als leider confrontatie dus uit de weg gaat. Maar op iedere hond zit een stop en ik wil die van Dinos niet zien omdat het andere soort volk een hond heeft die niet sociaal is en qua vermogen relatief weinig schade kan aanbrengen , met de bekende uitspraak ze is bang voor grote honden. Wat dus neerkomt op de uitspraak doet ie anders nooit.
Dinos schreef:Verantwoording ligt bij baasje , en of dit nu stereo type eigenaar van soort hond is??? Zal het baasje getroffen hond een worst wezen. Moet ik in losloopgebied onze hond vasthouden, omdat hij eventueel hond terugbijt??? Ik heb angst dat dit een keer zal gebeuren daar hij al herhaalde malen door hondjes van ander volk??? Zonder aanleiding hem bijten en juist die aan de lijn zouden moeten, daar Dinos als leider confrontatie dus uit de weg gaat. Maar op iedere hond zit een stop en ik wil die van Dinos niet zien omdat het andere soort volk een hond heeft die niet sociaal is en qua vermogen relatief weinig schade kan aanbrengen , met de bekende uitspraak ze is bang voor grote honden. Wat dus neerkomt op de uitspraak doet ie anders nooit.
Waar woon jij?Dinos schreef:Verantwoording ligt bij baasje , en of dit nu stereo type eigenaar van soort hond is??? Zal het baasje getroffen hond een worst wezen. Moet ik in losloopgebied onze hond vasthouden, omdat hij eventueel hond terugbijt??? Ik heb angst dat dit een keer zal gebeuren daar hij al herhaalde malen door hondjes van ander volk??? Zonder aanleiding hem bijten en juist die aan de lijn zouden moeten, daar Dinos als leider confrontatie dus uit de weg gaat. Maar op iedere hond zit een stop en ik wil die van Dinos niet zien omdat het andere soort volk een hond heeft die niet sociaal is en qua vermogen relatief weinig schade kan aanbrengen , met de bekende uitspraak ze is bang voor grote honden. Wat dus neerkomt op de uitspraak doet ie anders nooit.
Ik los t voor mn honden op. Dat hoeven zij niet te doenDinos schreef:Verantwoording ligt bij baasje , en of dit nu stereo type eigenaar van soort hond is??? Zal het baasje getroffen hond een worst wezen. Moet ik in losloopgebied onze hond vasthouden, omdat hij eventueel hond terugbijt??? Ik heb angst dat dit een keer zal gebeuren daar hij al herhaalde malen door hondjes van ander volk??? Zonder aanleiding hem bijten en juist die aan de lijn zouden moeten, daar Dinos als leider confrontatie dus uit de weg gaat. Maar op iedere hond zit een stop en ik wil die van Dinos niet zien omdat het andere soort volk een hond heeft die niet sociaal is en qua vermogen relatief weinig schade kan aanbrengen , met de bekende uitspraak ze is bang voor grote honden. Wat dus neerkomt op de uitspraak doet ie anders nooit.
Wat een vreemd verhaal.Dinos schreef:Verantwoording ligt bij baasje , en of dit nu stereo type eigenaar van soort hond is??? Zal het baasje getroffen hond een worst wezen. Moet ik in losloopgebied onze hond vasthouden, omdat hij eventueel hond terugbijt??? Ik heb angst dat dit een keer zal gebeuren daar hij al herhaalde malen door hondjes van ander volk??? Zonder aanleiding hem bijten en juist die aan de lijn zouden moeten, daar Dinos als leider confrontatie dus uit de weg gaat. Maar op iedere hond zit een stop en ik wil die van Dinos niet zien omdat het andere soort volk een hond heeft die niet sociaal is en qua vermogen relatief weinig schade kan aanbrengen , met de bekende uitspraak ze is bang voor grote honden. Wat dus neerkomt op de uitspraak doet ie anders nooit.
Ja, doe maar. Dan weet ik of ik eeuwig op mijn hoede moet zijn of nietDinos schreef:@ tekkel
Is dat van belang voor discussie als u dit graag wil weten zal ik u via pb graag ter wille zijn
Gooi het nu aub niet op hondengedrag terwijl we hier over verantwoordelijkheid spreken. Als we op hondengedrag gaan sturen dan knallen alle honden op elkaar in het park en dan noemen we dat gewoon hondengedrag en vinden we dat prima. Er is niks mis met een reu die een andere reu een lesje leert. Dat is inderdaad hondengedrag. Wel is er iets mis met de baasjes want die horen dat te voorkomen.Dinos schreef:@mmartinn
Ook u heeft schijnbaar een hond die uit de speelgoedwinkel is gekomen.
Als men zich eerst eens zou verdiepen in hondengedrag voor hier direct te reageren , en zich blind bij meute te voegen, zou de discussie stuk volwassener zijn.