Leonie. schreef:vania schreef:hier nu op de moment 4 teven en 1 reu, alles intact
Hoe doe jij dat met loopsheid?
niet al mijn honden leven in huis
Darko, Jänta en Kita leven op dit moment buiten, Guapa en Zena binnen
tot eind vorig jaar ging dat goed (zaten ze allemaal buiten, juist Kita niet), maar sinds wij verhuist zijn naar een reuenrijker gebied, breekt Darko de plankenomheining af (trekt gewoon de planken (die met 6 vijzen vast zitten) van de palen of bijt ze midden door), Zena (loops) zat toen al binnen en Jänta (loops) vast in een ren als wij er niet waren, als wij thuis waren, Darko los in de tuin en Jänta binnen de plankenomheining (raar maar waar breekt hij er wel uit, maar terug in (dus van de tuin in hun stuk) doet hij niet)
Guapa zou 1 van de weken/maanden (onregelmatig loops) loops moeten worden en dan gaat zij naar buiten en komt Darko naar binnen, Kita kan ook elk moment loops worden, maar Darko heeft nooit geen interesse in de 1ste loopsheid van een teef, waarom geen idee
Branka schreef:
Denk karakter ras en individueel karakter. Maar ook leeftijdverschil.
ik denk dat ook wel
zowel Zena als Guapa zijn best pittige honden, maar ook weer totaal verschillend
Guapa heeft heilig ontzag voor ons en wat wij zeggen dat kan of niet kan
Zena kan het in principe allemaal niet schelen, zolang ze haar maar met rust laten
Jänta zit er wat tussen in qua karakter, maar zij begint nu pas volwassen (word in sept 4) te worden en is sinds haar laatste loopsheid (januari dit jaar) enorm haar grenzen aan het verleggen, bij alle 3 de oudere honden, de enige waar ze nog altijd heilig respect voor heeft is Guapa, bij Darko grijp ik wel eens in ondanks dat Jänta tot hier toe nog wel "luistert" naar Darko
sinds de loopsheid in januari van Jänta en Zena, ben ik op de moment tussen beide dames veel voorzichtiger, Jänta dacht toen te kunnen rijden op Zena, wat ze ff pikte, maar toen niet meer, met als resultaat dat het er dik tegen zat

Jänta stopte gelijk op mijn brul, maar Zena dus niet

(ergens een geluk bij een ongeluk dat Zena onstabiel op haar achterpoten staat, dus met een duw van mij met Jänta vast, viel ze om en was het gevecht op 2minuten ook klaar)
Guapa en Kita lijken qua karakter best veel op elkaar en dat botst wel eens, maar dat is voornamelijk Guapa (Guapa kan sowieso al slecht met onzekere honden, ondanks dat ze zelf niet de stabielste is)die Kita enorm irritant vind en Kita die maar niet lijkt te snappen dat als Guapa al haar tanden laat ze zien, ze het moet aftrappen (terwijl ze dat bij de rest wel doet)
als hier een reu bij komt, wil ik hem zo stabiel en zelfzeker als Darko, als hier een teef bij komt wil ik haar ook stabiel en zelfzeker, ondanks dat dan de kans bestaat dat ik mijn roedel moet verdelen