vind springer spaniels wel leuk, maar dan wel de wat meer werkende lijnen en daarvan weet ik dan weer niet hoeveel jachtinstinct ze hebben. Een beetje kan ik wel aan en is geen probleem maar ik wil geen hond die iedere keer pleitmozen gaat.. Er zat een working springer bij me op jachttraining, erg leuk dier. Hij kon het ook erg goed vinden met Pom.Sita schreef:Een springer spaniel is ook wel een ras dat ik bij een labje vind passen. Erg vrolijke honden en lekker sportief!
Heb voordat Pom kwam serieus gekeken naar de grote poedel, maar de middenslag is ook zeker een optie. Wat me een beetje tegenstaat is dat ze toch wel vaak omschreven worden als een beetje zeikerig/mutserigLysette schreef:Een leuke middenslag poedel natuurlijk!
Lagotto vind ik niks, geen idee waarom. Zijn zo tuttig ofzo. Spaanse waterhonden ken ik alleen van plaatjes eigenlijk... Kan ik mooi eens opsnorren als ik op zoek ben naar de barbet. Portugees heb je ook nog natuurlijk, daar ken ik er toevallig 2 vanHilde schreef:Zou ik niet direct aanraden als je iets baasgerichters dan de gemiddelde labrador zoekt.. Ik train er bij een in de groep en die doet alles wel, maar op eigen tempo en als ze geen zin heeft, dan niet. Weet niet of ze allemaal zo zijn, natuurlijk. Beau is fanatieker. Eigenlijk zoek je gewoon een Beau naast Pom, maar die krijg je niet_Leonie schreef:Of een Polski Owczarek Nizinny. Stevig herdertje, niet té fanatiek. Heb wel eens wat gevraagd hier op het forum naar dat ras. Wel heel wat anders dan een retriever.
En als je sowieso waterhonden kant opdenkt? Lagotto? Of een Spaanse waterhond? Past denk ik heel veel langs deze eisen..
Wetters vind ik leuk, maar ik ken er niet veel, eigenlijk alleen van de verhalen van dit forum. En op de een of andere manier hoor ik toch wel vaak dat ze er veel te jong tussenuit knijpen. Qua karakter denk ik wel dat ze goed bij me zouden passen overigens!Marjoleine schreef:O, dan gooien we de wetter er nog een keer in
haha ja echtHanneke2 schreef:Echt?sbientje schreef:Ja in mijne ookMarjoleine schreef:Cockers zijn in mijn beleving ook blafbekken trouwens.
Ik ken er toch aardig wat, heb er twee regelmatig een dagje of langer te logeren gehad en ik herken dat niet hoor. Ja, meeblaffen als Lilo een vreemde kat op de schutting zag lopen, en af en toe een kefblaf tijdens spel, maar verder... nee. En ook die andere cockers die ik ken, en dat zijn er wel 10 of zo, daar zit er eentje tussen die af en toe honden vreemde honden aanblaft (uit onzekerheid), maar de rest heb ik nooit zomaar om niks horen blaffen.