Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Suggesties voor kleiner ras bij labrador?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Suggesties voor kleiner ras bij labrador?

Ongelezen bericht door sbientje »

Sita schreef:Een springer spaniel is ook wel een ras dat ik bij een labje vind passen. Erg vrolijke honden en lekker sportief!
vind springer spaniels wel leuk, maar dan wel de wat meer werkende lijnen en daarvan weet ik dan weer niet hoeveel jachtinstinct ze hebben. Een beetje kan ik wel aan en is geen probleem maar ik wil geen hond die iedere keer pleitmozen gaat.. Er zat een working springer bij me op jachttraining, erg leuk dier. Hij kon het ook erg goed vinden met Pom.
Lysette schreef:Een leuke middenslag poedel natuurlijk!
Heb voordat Pom kwam serieus gekeken naar de grote poedel, maar de middenslag is ook zeker een optie. Wat me een beetje tegenstaat is dat ze toch wel vaak omschreven worden als een beetje zeikerig/mutserig :D Maar misschien is dat ook deels hoe je ermee omgaat, dat weet ik niet. Vind ze wel heel leuk iig!
Hilde schreef:
_Leonie schreef:Of een Polski Owczarek Nizinny. Stevig herdertje, niet té fanatiek. Heb wel eens wat gevraagd hier op het forum naar dat ras. Wel heel wat anders dan een retriever.
Zou ik niet direct aanraden als je iets baasgerichters dan de gemiddelde labrador zoekt.. Ik train er bij een in de groep en die doet alles wel, maar op eigen tempo en als ze geen zin heeft, dan niet. Weet niet of ze allemaal zo zijn, natuurlijk. Beau is fanatieker. Eigenlijk zoek je gewoon een Beau naast Pom, maar die krijg je niet :engel:

En als je sowieso waterhonden kant opdenkt? Lagotto? Of een Spaanse waterhond? Past denk ik heel veel langs deze eisen..
Lagotto vind ik niks, geen idee waarom. Zijn zo tuttig ofzo. Spaanse waterhonden ken ik alleen van plaatjes eigenlijk... Kan ik mooi eens opsnorren als ik op zoek ben naar de barbet. Portugees heb je ook nog natuurlijk, daar ken ik er toevallig 2 van :)
Marjoleine schreef:O, dan gooien we de wetter er nog een keer in :engel:
Wetters vind ik leuk, maar ik ken er niet veel, eigenlijk alleen van de verhalen van dit forum. En op de een of andere manier hoor ik toch wel vaak dat ze er veel te jong tussenuit knijpen. Qua karakter denk ik wel dat ze goed bij me zouden passen overigens!
Hanneke2 schreef:
sbientje schreef:
Marjoleine schreef:Cockers zijn in mijn beleving ook blafbekken trouwens.
Ja in mijne ook :D
Echt?

Ik ken er toch aardig wat, heb er twee regelmatig een dagje of langer te logeren gehad en ik herken dat niet hoor. Ja, meeblaffen als Lilo een vreemde kat op de schutting zag lopen, en af en toe een kefblaf tijdens spel, maar verder... nee. En ook die andere cockers die ik ken, en dat zijn er wel 10 of zo, daar zit er eentje tussen die af en toe honden vreemde honden aanblaft (uit onzekerheid), maar de rest heb ik nooit zomaar om niks horen blaffen.
haha ja echt :D Maar wellicht zit het in bepaalde lijnen sterker dan andere lijnen, dat zou kunnen?
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Puli? Of gewoon een leuke kruising die qua karakter bij jullie past?
Denk wel dat Pom nog iets rustiger wordt. Met een jaar ofzo. Hier met twee jaar echt een enorm verschil. Dacht eerst dat het aan t warme weer lag, of de diarree. Maar het tornado-gehalte word echt minder.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Dee schreef:Puli? Of gewoon een leuke kruising die qua karakter bij jullie past?
Denk wel dat Pom nog iets rustiger wordt. Met een jaar ofzo. Hier met twee jaar echt een enorm verschil. Dacht eerst dat het aan t warme weer lag, of de diarree. Maar het tornado-gehalte word echt minder.
Ja een kruising is ook zeker een optie maar dan moet je weer net wat treffen en om daar nou een topic over te openen.. Puli lijkt me wat te herderig voor ons, wat ik ervan ken.

Ik merk nu al wel dat het tornado-gehalte wat afneemt en dat mag nog best even doorgaan wmb! Ze gaat in ieder geval wel stukken beter luisteren op het moment, al is het nog niet perfect. Maar dat hoeft ook niet hoor, ik blijf graag bezig! En het hoeft ook geen deurmat te worden, gewoon een luisterende blijerd is prima :D En zoals ik al zei, we wachten nog even met nr 2, even kijken hoe Pommie uitgroeit!
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Je weet wat je de laatste keer gezegd had hè, Pom wil een Sari :W:

Nee grapje, ik heb geen idee verder dus aan mij heb je niks :wink:
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Heavy schreef:Een Smoushondje?
Inderdaad, een Hollandse Smous past in het plaatje

" Karakter:

Hollandse Smoushonden zijn zeer vriendelijke, vrolijke innemende, gezellige en actieve honden met een groot aanpassingsvermogen.
Ze zijn gevoelig voor stemmingen in huis en harde woorden raken hun diep.
Ze zijn speels en aanhankelijk, zeer intelligent en slim en met weinig tevreden.
Hollandse Smoushonden blaffen niet veel, maar laten hun stem beslist horen als er onraad is.
Hun uithoudingsvermogen is groot.

Sociale gedrag:

Hollandse Smoushonden gaan doorgaans zeer goed met kinderen.
De kat des huizes wordt zonder meer geaccepteerd en de meeste kunnen prima opschieten met soortgenoten.
Wanneer er zich onbekende mensen aanmelden, zal deze hond u dat laten weten, maar ze benaderen mensen in de regel vriendelijk en open.
Hun baas blijft echter voor deze honden wel op de eerste plaats staan."
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Volgens mij is er een flinke wachtlijst voor de Smous en moet je als je er een hebt verplicht meedoen aan het fokprogramma, daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk.
Misschien is dat tegenwoordig niet meer zo, maar voorheen wel.
Als je voor een Smous gaat kun je je denk ik het beste nu al aanmelden voor een pup.
Ik vind het enorm leuke hondjes om te zien.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Waarom niet wat simpeler?

Een Parson Jack Russel ?

Er loopt er hier eentje in de buurt,komt uit het asiel en die is zooo lief en leuk.
En ik ken er nog een ook een hele leuke hond.

Dat is een jack Russel op hoge poten zeg maar.
Die kunnen wel wat hebben en willen graag met je mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:E: :E:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik dacht natuurlijk ook gelijk aan een Corgi maar helaas helaas hebben zij hun blaffertje wel vaak paraat....
Maar ze zijn echt heel leuk. Maar wat wil je gaan doen met nummer twee? Dan is een Corgi weer niet zo geschikt.
Je moet er gewoon een Hazel bij zetten. Haas is absoluut geen mutserig type!
Je moet de site van Rosita eens lezen wb de Barbet en de Portugezen!
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
sbientje schreef:
Dee schreef:Puli?
Puli lijkt me wat te herderig voor ons, wat ik ervan ken.
Een Puli is niet te herderig maar je moet ze wel het blaffen afleren ;-)
stembanden doorknippen :P hahaha als ik bakkie soms bezig zie op jouw foto's vind ik hem best herderig?
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

*Esther schreef:Ik dacht natuurlijk ook gelijk aan een Corgi maar helaas helaas hebben zij hun blaffertje wel vaak paraat....
Maar ze zijn echt heel leuk. Maar wat wil je gaan doen met nummer twee? Dan is een Corgi weer niet zo geschikt.
Je moet er gewoon een Hazel bij zetten. Haas is absoluut geen mutserig type!
Je moet de site van Rosita eens lezen wb de Barbet en de Portugezen!
de site van rosita is verhuisd of kapot denk ik, of ik heb niet de goede link... Ik krijg althans een gereserveerd-domein-pagina :) Heb ma l weleens gelezen overigens :)

Ik hoef er niet per se iets mee te doen hoor, ik train met Pom voor de jacht en dat vind ik wel heel leuk, maar gewoon gehoorzaamheid lijkt me ook leuk, of lekker wandelen is eigenlijk ook prima, als de hond niet zo van het vele werk is. Ik ben flexibel!
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
sbientje schreef: stembanden doorknippen :P hahaha als ik bakkie soms bezig zie op jouw foto's vind ik hem best herderig?
Nee hoor. Het zijn gewoon een stel maffe clowns, er zit geen serieuze draad in ;-)
Als je iets vrolijks en opgewekts zoekt ben je bij de Puli aan het exact juiste adres ;-)
ze zijn wel heel geinig vind ik :D Al hoop ik niet dat de Puli dan geinspireerd wordt door Pom om overal in te gaan liggen rollen...
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

sbientje schreef: Heb voordat Pom kwam serieus gekeken naar de grote poedel, maar de middenslag is ook zeker een optie. Wat me een beetje tegenstaat is dat ze toch wel vaak omschreven worden als een beetje zeikerig/mutserig :D Maar misschien is dat ook deels hoe je ermee omgaat, dat weet ik niet. Vind ze wel heel leuk iig!

?
Dan zou je eens naar de verschillende lijnen moeten kijken, denk ik. Mies en Lotte van bouvierpoedel zijn beslist geen mutsen. Juist hele stoere hondjes die weten wat ze willen :D Maar er zijn ook poedels die het woord muts hebben uitgevonden. Rufus is een beetje zeikerig met eten maar vvoor de rest niet hoor. Zwemt, raust, beukt en baggert en stapt overal vrij op af. Kortom, het verschild heel erg en als je alsnog graag een poedel wilt is het wel de moeite waard daar een beetje in te verdiepen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Gewoon een leuke Bonnie nemen. :mrgreen:
Die overigens dol is op labradors maar zich met spelen aanpast aan de andere hond. Beuken met labjes, rennen met herders, op de grond liggen met wawa's.

Maar zonder gein: als je niet echt een voorkeur voor een ras hebt, ga dan eens kijken naar een leuke herplaatser. Weet je gelijk of het klikt met Pom.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Cara is een kleine middenslag poedel (zit aan de ondermaat en is dus net geen dwerg). Ze kan mutsen met eten (hoewel dat erg goed gaat de laatste tijd), vindt grote honden eng en vermijdt ze, of blaft ze aan, maar is verder stoer. Zwemt graag, rent graag, beukt graag tegen Jamey aan (die dat dan weer minder kan waarderen :mrgreen: ). Ze is alleen erg waaks, waarbij ze keft, en raakt snel opgewonden (zelfs met gewone gehoorzaamheidstraining) waarbij ze keft of gaat murmelen.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

lieke schreef:Gewoon een leuke Bonnie nemen. :mrgreen:
Inderdaad, neem een leuke Bonnie! Als je serieus op zoek gaat, is er misschien wel een forumlid die een leuk opvangertje heeft waarvan bekend is hoe vocaal, werklustig en baasgericht is en hoeveel playdrive hij heeft.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

zoals gezegd, waaks is geen direct probleem, ik woon 3 hoog dus zoveel komt er sowieso niet langs mijn raam :D Opwinding vind ik niet zo'n probleem, ik ben zelf redelijk rustig en kan daar vaak wel goed mee omgaan. Alleen moet het geen hond zijn die op ieder geluidje reageert met een concert van 5 minuten :D Maatje net-niet-dwerg is wat aan de kleine kant misschien, maar een beetje groot uitgevallen middenslag zou denk ik best wel kunnen :)
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Sanchis schreef:
Inderdaad, neem een leuke Bonnie! Als je serieus op zoek gaat, is er misschien wel een forumlid die een leuk opvangertje heeft waarvan bekend is hoe vocaal, werklustig en baasgericht is en hoeveel playdrive hij heeft.
zeker, dat is ook echt wel een optie! alleen kan ik daar nu nog niet zoveel voorpret van hebben ;)
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Een koningspoedel! Maar die is dan niet veilig als we gaan daten!
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

sbientje schreef:zoals gezegd, waaks is geen direct probleem, ik woon 3 hoog dus zoveel komt er sowieso niet langs mijn raam :D Opwinding vind ik niet zo'n probleem, ik ben zelf redelijk rustig en kan daar vaak wel goed mee omgaan. Alleen moet het geen hond zijn die op ieder geluidje reageert met een concert van 5 minuten :D Maatje net-niet-dwerg is wat aan de kleine kant misschien, maar een beetje groot uitgevallen middenslag zou denk ik best wel kunnen :)
Cara reageert op de deurbel (met dank aan Jamey die dat al deed), en op geluiden buiten, als ik de balkondeuren open heb staan. Vooral als ze bekenden hoort kan ze ineens gaan blaffen (altijd leuk voor het schrikeffect). Ze reageert dan weer niet op mensen die over de gallerij lopen (tenzij Jamey reageert, en dan reageert ze op Jamey)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

lets have fun schreef:
sbientje schreef: Heb voordat Pom kwam serieus gekeken naar de grote poedel, maar de middenslag is ook zeker een optie. Wat me een beetje tegenstaat is dat ze toch wel vaak omschreven worden als een beetje zeikerig/mutserig :D Maar misschien is dat ook deels hoe je ermee omgaat, dat weet ik niet. Vind ze wel heel leuk iig!

?
Dan zou je eens naar de verschillende lijnen moeten kijken, denk ik. Mies en Lotte van bouvierpoedel zijn beslist geen mutsen. Juist hele stoere hondjes die weten wat ze willen :D Maar er zijn ook poedels die het woord muts hebben uitgevonden. Rufus is een beetje zeikerig met eten maar vvoor de rest niet hoor. Zwemt, raust, beukt en baggert en stapt overal vrij op af. Kortom, het verschild heel erg en als je alsnog graag een poedel wilt is het wel de moeite waard daar een beetje in te verdiepen.
Jip vindt ik ook zeker geen mieperig hondje. Met eten kan ze wel echt meuten, maar dan meer met nieuwe dingen. Verder is ze hartstikke open en vrij, zonder lomp te zijn. Ze ziet het leven als een groot feest en benadert alles en iedereen of het leuk en gezellig is, maar als blijkt dat degene dat niet vindt is het ook goed. Als ze aan het werk is is ze heel gedreven en ook echt niet flauw. Ze wurmt zich door de dikste prikkelbosjes om haar apport te halen zeg maar.

Ze is ook heel baasgericht. Even kroelen bij een ander is leuk, maar ze zou niet zomaar met iemand meegaan.

Blaffen doet ze wel, maar met name in spel en zelden tijdens werken of thuis. Bij de behendigheid wel langs de ring (mijn eigen schuld overigens) maar tijdens het lopen hooguit als ik haar naar een tunnel stuur en ze het dan zo naar d'r zin heeft dat ze dat even moet uiten ;-) of als ik er echt een bende van maak.

Mocht je benieuwd zijn dan zou je eens naar een behendigheidswedstrijd kunnen komen, lopen er best wel een aantal tegenwoordig :ok:

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

LongFields schreef:Volgens mij is er een flinke wachtlijst voor de Smous en moet je als je er een hebt verplicht meedoen aan het fokprogramma, daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk.
Misschien is dat tegenwoordig niet meer zo, maar voorheen wel.
Als je voor een Smous gaat kun je je denk ik het beste nu al aanmelden voor een pup.
Ik vind het enorm leuke hondjes om te zien.
dat is allemaal nog steeds zo. De wachtlijst is erg lang en als je pup op de terugkomdag aan de standaard voldoet, moet je aan het fokprogramma meedoen.

ik vind t wel leuke hondjes, al zijn ze misschien voor bij een drukke lab wel wat iel. Ze hebben in ieder geval zelf wel lekker veel energie, zijn prima te trainen.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

sbientje schreef:
Sanchis schreef:
zeker, dat is ook echt wel een optie! alleen kan ik daar nu nog niet zoveel voorpret van hebben ;)
Ja dat is waar, dat moet je voorzichtig mee zijn. :lol1: Als je nu sites van stichtingen gaat afspeuren, zit je binnen notime met een hondje thuis "want als ik wacht is ie weg! "
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind de blafferigheid van een corgi wel meevallen eerlijk gezegd, ik woon zelf ook op een appartement en de enige momenten dat Apple blaft, is als de bel gaat. Ze is wel waakser icm een andere waakse hond, maar dat zijn de meeste honden.
Kan zijn natuurlijk dat er extremere varianten zijn, maar ook haar broer en ouders waren zo.
Wel zijn ze erg vocaal qua brommen, piepen en alles wat daartussen zit, vooral in spel of gewoon om aandacht te vragen.
Maar dat zullen de meeste herders wel hebben.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

tollertje, kunnen ze samen in het water baggeren
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

toller heb ik vreemd genoeg nooit overwogen maar is eigenlijk niet zo'n slecht idee :D
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

sbientje schreef:De eisen.. Niet te slaafs. Iets baasgerichter dan een doorsnee labrador mag best, minder liever niet :D Geen hysterische waker, aanslaan mag, maar geen non-stop blafbek. Ik denk dat bijna ieder ras meer blaft dan een Labrador, dat is ook niet erg, maar rassen die bekend staan als notoire herriemakers sla ik liever over :D Moet lekker actief meekunnen op de dagelijkse wandelingen en dat ook leuk vinden. Maatje chihuahua vind ik te breekbaar. Qua vacht heb ik niet veel eisen, ik wil best kammen, plukken mag ook, korthaar is ook goed :D
Nòg baasgerichter? :80: :tongue:

Zoek je een herder?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
sbientje schreef:De eisen.. Niet te slaafs. Iets baasgerichter dan een doorsnee labrador mag best, minder liever niet :D Geen hysterische waker, aanslaan mag, maar geen non-stop blafbek. Ik denk dat bijna ieder ras meer blaft dan een Labrador, dat is ook niet erg, maar rassen die bekend staan als notoire herriemakers sla ik liever over :D Moet lekker actief meekunnen op de dagelijkse wandelingen en dat ook leuk vinden. Maatje chihuahua vind ik te breekbaar. Qua vacht heb ik niet veel eisen, ik wil best kammen, plukken mag ook, korthaar is ook goed :D

Zoek je een herder?
hahah ja baasgerichter is misschien niet het goede woord. Eenkenniger is eigenlijk beter. Pom is best wel baasgericht als in: ze blijft in de buurt, ze wil best wat voor me doen enz., maar ze vindt alles en iedereen zo leuk. Ze stiert overal op af als ik haar de kans geef. Dat mag van mij wel ietsje minder. Snap je wat ik bedoel?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

sbientje schreef:
ranetje schreef:

Zoek je een herder?
hahah ja baasgerichter is misschien niet het goede woord. Eenkenniger is eigenlijk beter. Pom is best wel baasgericht als in: ze blijft in de buurt, ze wil best wat voor me doen enz., maar ze vindt alles en iedereen zo leuk. Ze stiert overal op af als ik haar de kans geef. Dat mag van mij wel ietsje minder. Snap je wat ik bedoel?
:ok:
Je wilt geen allemansvriendje :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Niet dat dat nou echt heel erg erg is hoor, maar het moet niet erger dan dit worden zeg maar. Een hond hoeft ook niet snauwend mensen op afstand te houden omdat ie pertinent niet benaderd wil worden, daar zou ik ook niet blij eme zijn, maar als ie gewoon om andere mensen heenloopt ben ik best content.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Hanneke2 schreef:
renee-uk schreef:een cocker!
als ik ooit een klein hondje neem wordt het een cocker spaniel, die zijn zooooooo leuk :I:
Ik wilde het net suggereren. :mrgreen:

Ik ken er best veel, en ik vind het stikgezellige honden, lekker handzaam en toch niet fragiel. Qua karakter vind ik ze ook wel iets hebben van de labrador, niet echt heel intelligent (dat bedoel ik niet onaardig), maar wel heerlijk sociaal en positief, waardoor ze in allerlei situaties prima overeind blijven.

Er zitten ook wel heerlijk eigenwijze types tussen met een flinke dosis jachtinstinct, maar dat is volgens mij best in banen te leiden.

Dus ja, een cocker.
Zit er bij Sjon één in de klas op de hondenschool. Ontzettend leuk, baasgericht hondje. Echt een dotje
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”