Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weet het, gedrag van mij hond is zeker niet goed maar grrrr

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Weet het, gedrag van mij hond is zeker niet goed maar grrrr

Ongelezen bericht door blondie »

Bluf is een hyperhond, zeker als het om reactie gaat. Dat was toen ik haar in het begin kreeg al zo en dat is zeker iets waar ik rekening mee heb te houden en ook houd. Jagen vond ze geweldig, maar goed die fase heb ik wel onder controle.
En hier is verder een situatie ontwikkeld dat aanstormend grut plus labrador niet wordt geaccepteerd. Dat was toen Finn zwak was al zo, en dat is nu met Jol ook zo. Eigen groep is prima, of een nieuwe erbij waar rustig mee wordt kennis gemaakt is allemaal al heel snel goed. Maar onbekenden die aan komen rennen dan wil ze een punt maken. Zonder kennis te maken overigens, en ik weet dat dat absoluut niet ok is, maar ik krijg dat er níet uit :19:
Het zal ook deels met mijn paniek te maken hebben als ik weer een kleine hond op ons af zie stormen, of een lab. Zie ik het op tijd dan lijn ik aan en is alles ok.
Zie ik het later dan zij, dan zie ik haar al in de jaagmodus schieten en ben ik te laat ook wat appel betreft.
Vanmorgen liep ik het veld op, en toevallig vanaf een ander paadje wat buiten mijn zicht lag kwamen 2 kleine hondjes. Bluf zag ze wel merkte ik omdat ze voor me uit met jol de brug over stoof, maar niets aan de hand, ballen en dollen wilden ze. Ik liep wat versneld door, keek nog achterom om te zien of de honden niet ons achterna zouden komen, maar dat leek niet het geval. Ik ging ballen en steentje gooien voor Bluf en Jol, prima, en ineens zie ik de blik van Bluf veranderen als ze met de bal terug op me af komt. Ik kijk achterom en zie die honden op ons af komen rennen.. Äf! werkte niet en Bluf kwam aan vliegen met de focus op die ene hond (hondje) helaas is het dan écht wel een kutherder (denk ik) en wil ik niet afwachten wat er gebeurd als ze bij die hond is. Dus ik moest wat doen. Ik ben vroeger keeper geweest bij het voetbal :8): dus ik nam een sprong om de hond uit de hoek te halen, koste me mijn goede kledij maar ik had haar in ieder geval aan weerszijden van de nek beet en ze lag onder me, in al mijn woede heb ik nog mijn tanden ontbloot naar haar en ben gaan grommen :80: (tsja een mens doet gekke dingen instinctief), ik ben dat gedrag zo rete zat!
Weet ook wel deels hoe het komt dat ze zo reageert, want negen van de tien kleinere honden hier komen op haar en destijds Finn af alsof ze ze op willen vreten, ze schromen ook niet om te bijten. Ik heb dan meestal al aangelijnd want het is uiteraard geen partij als zij terug reageert.
De vrouw lijnde haar honden aan en ik ben appel gaan lopen met Bluf, die ineens de braafste hond van allemaal was.. had 94 appel kunnen lopen als ik IPO had gedaan :roll:
Ik keek later nog eens goed naar de honden en de mevrouw, en besefte mij dat mijn vriend haar vorige week vriendelijk had verzocht niet de honden aan te moedigen om met de herder te gaan spelen. Hij had Bluf toen uit voorzorg aangelijnd toen hij hoorde "ga maar spelen!". Hij had uitgelegd dat hij het liever niet wilde omdat ze nogal lomp kon zijn, en niet echt met andere honden wilde spelen. Toen vond ze het maar een rothond, en snapte niet dat mensen zo een hond wilde hebben etc. etc.
Ik snap dan dus totaal niet dat je toch weer de proef op de som gaat nemen en je honden weer laat gaan. Lijkt mij als honden mens dat je wel enige herkenning ziet in de combi waar ik nu mee loop, zwart wit hondje en een grauwe duitser.

De mevrouw kwam later wel het veld op richting mij met haar aangelijnde honden en Bluf los om blijkbaar te vragen hoe het met me was, maar ik zat daar niet echt op te wachten :hmmm:
Ze zal me ongetwijfeld een trut hebben gevonden of een raar wijf. Maar ik had totaal geen behoefte om haar te vertellen hoe ik me voelde. Ze sprak haar frustratie later uit bij een andere mevrouw die ik wel ken. Die zwaaide later ook vriendelijk naar me, dus zij zal haar wel verteld hebben dat ik mijn hond niet met andere kleine honden laat spelen uit voorzorg.
Er is verder niets gebeurd, ik heb alleen mijn duim behoorlijk verdraaid en denk dat mijn knie geschaafd is en vanmiddag liep ik weer op eieren. Bluf aanlijnen om een poep en een scheet als ik in de verre verte maar weer iets zag wat ik niet vertrouwde. Mijn vertrouwen heeft weer een deuk opgelopen, en ik baal gewoon weer van die kutte reacties van Bluf op zaken, of mijn reacties op bepaalde dingen.
En deels is het echt zo dat doordat we zo vaak door etterhonden worden afgeblaft of die grommend en blaffend en happend op ons af mogen komen, dat haar gedrag zo is geworden. En dat vergeten mensen vaak.
Het is te vaak die kutherder die.. vul maar in..
Ik weet namelijk wel dat mijn Kutherder prima onbekende honden accepteert in huis of bij het hek. Dus geheel asociaal is ze niet.. :19: Gewoon kennis maken gaat prima. Alleen onverwachts andere honden die ertussen duiken niet.
Goed ik had al spierpijn van het klussen, en nu van de snoekduik nog wat meer. Ik vind het wel knap van mezelf dat ik nog zo goed kon keepen :engel:
Ik kwam wel door bij haar op deze manier geloof ik. Al denk ik Bluf kennende is ze vanmorgen alweer vergeten helaas.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Re: Weet het, gedrag van mij hond is zeker niet goed maar gr

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat doet Bluf eigenlijk bij de andere hond? Is het voornamelijk een hoop haantjesgedrag vanuit 'aanval is de beste verdediging' of richt ze daadwerkelijk schade aan?

Moest trouwens wel even lachen om je snoekduik ;-).
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

toch je hond weer aanlijnen zolang je 'm niet kan vertrouwen, om rare dingen te voorkomen :)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je hond aangelijnd houden? Jij zit niet te wachten op kleine hondjes, kleine hondjes zitten niet te wachten op grote honden die misschien gaatjes kunnen maken.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Die snoekduik had ik wel willen zien :LOL: maar het feit dat je die moest maken is natuurlijk minder.
Ik was wel heel resoluut in het aanlijnen trouwens. Jij kunt niet normaal doen? Dan ook niet meer los. Of je zou er een hele lange longeerlijn aan moeten hangen waar je dan op kunt gaan staan als je ziet dat ze die focus weer krijgt.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik heb zelf een jachthond en geen verstand van herders. Maar wil wel zeggen dat ik je bewonder zoals je gereageerd hebt. Begrijpelijk dat je baalde. Maar misschien proberen te accepteren wat niet kan met je hond. Wat betekent meer aangelijnd houden. Ik kan mijn hond ivm jagen niet overal loslaten. Dat vind ik ook jammer maar heb het geaccepteerd omdat ik me niet wil ergeren aan dingen die niet te veranderen zijn.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Nanna schreef:
blondie schreef:Maar onbekenden die aan komen rennen dan wil ze een punt maken. Zonder kennis te maken overigens, en ik weet dat dat absoluut niet ok is, maar ik krijg dat er níet uit :19: ....
... Bluf kwam aan vliegen met de focus op die ene hond (hondje) helaas is het dan écht wel een kutherder... Mijn vertrouwen heeft weer een deuk opgelopen, en ik baal gewoon weer van die kutte reacties van Bluf op zaken
Ik zou mijn verlies nemen en hierna geen Duitse herder meer nemen want maar al te vaak zie je wel dat soort gedrag bij dit ras. Er bestaat in deze wereld een myriade aan rassen die dit gedrag niet vertonen en waar je minstens zoveel plezier van hebt. En je hoeft rasgroep 1 er niet eens voor te verlaten :lol1:

Probleem is dat als je eenmaal voor de Duitser bent gevallen er weinig anders meer goed genoeg is. En de rassen waar je oog dan toch nog wel op wil vallen, hebben grotendeels een zelfde karakter :wink:
Daarbij, bij een heleboel herders is dit gedrag best goed te controleren, je kunt er bijna altijd met je appel goed genoeg vat op krijgen om je hond toch betrouwbaar los te laten lopen, alleen dat lukt bi Bluf dus even niet. Ik kan me herinneren dat Blondie wel eens verteld heeft dat Bluf bij haar vorige eigenaar wat erg veel vrijheid kreeg, dat maakt het toch lastiger om daar dan nog 'volledig' controle op te krijgen (voor zover volledig bestaat bij levende wezens).
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

:LOL: Sorry, ik zie die keepersduik helemaal voor me :LOL:

Is er nog een mogelijkheid om het appèl te verbeteren als ze los is? Dat is denk ik wat ik zou proberen.

Mijn jonge reu is er ook niet van gediend als er iemand lomp aan komt denderen en zeker niet als er een hond komt patsen :schrik: maar gelukkig luistert hij los net zo goed als aan de riem, nee is nee en ook op 100 meter krijg ik hem accuut op z'n kont, anders had hij minder vaak los kunnen lopen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

kipo schreef:
Nanna schreef:
blondie schreef:Maar onbekenden die aan komen rennen dan wil ze een punt maken. Zonder kennis te maken overigens, en ik weet dat dat absoluut niet ok is, maar ik krijg dat er níet uit :19: ....
... Bluf kwam aan vliegen met de focus op die ene hond (hondje) helaas is het dan écht wel een kutherder... Mijn vertrouwen heeft weer een deuk opgelopen, en ik baal gewoon weer van die kutte reacties van Bluf op zaken
Ik zou mijn verlies nemen en hierna geen Duitse herder meer nemen want maar al te vaak zie je wel dat soort gedrag bij dit ras. Er bestaat in deze wereld een myriade aan rassen die dit gedrag niet vertonen en waar je minstens zoveel plezier van hebt. En je hoeft rasgroep 1 er niet eens voor te verlaten :lol1:

Probleem is dat als je eenmaal voor de Duitser bent gevallen er weinig anders meer goed genoeg is. En de rassen waar je oog dan toch nog wel op wil vallen, hebben grotendeels een zelfde karakter :wink:
Daarbij, bij een heleboel herders is dit gedrag best goed te controleren, je kunt er bijna altijd met je appel goed genoeg vat op krijgen om je hond toch betrouwbaar los te laten lopen, alleen dat lukt bi Bluf dus even niet. Ik kan me herinneren dat Blondie wel eens verteld heeft dat Bluf bij haar vorige eigenaar wat erg veel vrijheid kreeg, dat maakt het toch lastiger om daar dan nog 'volledig' controle op te krijgen (voor zover volledig bestaat bij levende wezens).
Maar dan moet je het gedrag er ook bij accepteren en je verantwoordelijkheid hierin nemen. Als je dit gedrag niet wilt, heb je een verkeerde keuze gemaakt qua ras. En er zullen vast veel meer rassen zijn waar de klik ook bij is. Kan me echt niet voorstellen dat dat maar één ras is.
blondie
Zeer actief

Neeltje schreef:
kipo schreef:
Nanna schreef:

Maar dan moet je het gedrag er ook bij accepteren en je verantwoordelijkheid hierin nemen. Als je dit gedrag niet wilt, heb je een verkeerde keuze gemaakt qua ras. En er zullen vast veel meer rassen zijn waar de klik ook bij is. Kan me echt niet voorstellen dat dat maar één ras is.
Bluf is gewoon een aparte, en erg hardleers en koppig. Finn was een heel ander type. Die was pittiger, maar qua appel een topper. Die kon ik van afstand af laten gaan etc. etc.
Bluf luistert verder ook goed hoor, anders zou ik haar op zeker nooit los laten lopen. Maar wat ik zeg, als zij getriggerd wordt dan is ze rete snel. En ja, ik wijt dat ook aan teveel vrijheden gehad in het vorige leven, ze is op sommige punten moeilijk te trainen. Maar wel altijd de bal focus en de focus op de baas. Maar komt daar wat doorheen om te storen dan moet dat weg :19: nogmaals, veel kleinere honden hier hebben het niet op herders (dat krijg ik dan vaak te horen als er weer zo'n blafmonster los op ons af komt, tsja en ik vind het dan niet zo gek dat Bluf dan ook lullig terug wil doen?!, maar goed als ik al venijnig geblaf hoor dan lijn ik al aan, want ze laat zich wel gewoon aanlijnen in die gevallen, dus geheel zonder appel op de hond loop ik ook weer niet hoor :wink: )
Of ze vindt honden leuk en dan wil ze erop af vliegen, maar doet verders niets maar omdat ze zo lomp aankomt schrikken honden dan en de bazen. Dus dat mag al niet van mij :oeps:
Nogmaals het is gewoon een aparte, als ze een hond eenmaal kent is er niets aan de hand en vindt ze het allemaal leuk en gezellig :engel: en accepteert ze ook heel veel.

Ze heeft meestal een bal in de bek, daar reageert ze een hoop frustratie op af. Laat ze de bal los, dan moet ik dus een snoekduik maken. Dit is de eerste keer sinds 3 jaar weer dus.. het valt wel mee. Het is dat ik die hondjes niet verwachtte zo achter mij, ik dacht dat die mevrouw ze gewoon bij zich hield.
En Bluf laat ik meestal pas los als ik zie wie er lopen en ik overzicht heb, het is echt geen rothond of een aggressieveling en dat was Finn ook niet. Ze heeft gewoon bepaalde zaken waarin ze als een duveltje uit een doosje op reageert en daar moet ik alert op blijven. En heel consequent blijven als ik haar een commando geef. Eens in de zoveel tijd bedenk ik me nu test ze weer even. Als ik dan weer meer op appel ga werken en mijn poot stijf houd dan weet ze weer even hoe de vork in de steel zit. Ik vrees dat dit er bij haar altijd in blijft hoe oud ze ook wordt. Ze is nu acht, maar als mensen haar zien gaan buiten en binnen dan denken ze dat het een jonge hond is qua gedrag. Het is en blijft een Bluf. :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Overigens, aan de lijn houden. Tsja. Daar heb ik zo mijn gedachten over. Ik lijn aan daar waar nodig, in de zin dus als ik de situatie niet vertrouw of als ik honden op een afstand al zie loeren.
De meesten hier weten dat, en ook de reden erachter. Het zou sommige mensen ook sieren die weten dat hun honden een hekel hebben aan een duitse herder of aan wat voor hond dan ook dat ze zelf tijdig hun maatregelen nemen.
Deze mevrouw had ook al uitleg gekregen van mijn vriend een week ervoor waarom hij liever Bluf niet liet "spelen" met kleinere honden.
Willens en wetens toch je honden laten gaan vind ik dan gewoon stom. En dat maak ik hier best vaak mee. Bluf taalt er echt niet naar honden die passeren etc. maar het zijn vaak telkens dezelfde mensen die met dolle labradors lopen en ze gewoon hun gang laten gaan, of honden laten gaan die in een terreur stand op haar af komen.
Kijk ik weet dat Bluf kan reageren op dat soort honden dus lijn ik aan. Die mensen weten dat hun hond zo op mijn hond reageert maar ondernemen zelf niets, en dat vind ik best wel krom.
En dat heb ik mensen ook wel eens proberen uit te leggen. Telkens als jouw blafterreur aan komt, en ik Bluf aanlijn komt er weer een inprenting. Dat is nu volgens mij bij Bluf "iedere boomer of JR die aankomt, heeft kwaad in de zin, dus wil ik ze tegen de grond werken".
Terwijl als ik op een normale manier kennismaak en oploop er niets aan de hand is.

Dus nee ik laat Bluf niet altijd aangelijnd ten alle tijden uit, want ik heb best veel tijd gestoken in appel. En soms denk ik dat anderen dat ook wel eens zouden mogen doen.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Maar mss had die mevrouw helemaal niet door dat het dezelfde hond was? Aangezien er nu een hele andere baas bij liep, jij ipv je vriend. En als je een hond 1 keer gezien hebt... Tja er zijn wel meer Duitse herders
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik denk dat je het veel beter doet dan hoe het nu voelt. Als dit de 1e keer in 3 jaar weer is? Je neemt je verantwoordelijkheid door aan te lijnen, een snoekduik te nemen en alleen los te laten als je overzicht hebt. Ik vind dus niet dat je haar alleen nog maar aangelijnd mag uitlaten. Als dat hier al gezegd wordt, mag er bijna geen hond meer los ;) Het is jammer dat die vrouw haar honden zelf ook niet bij zich houdt, ik zou dus voortaan opletten als je haar gezien hebt. Je weet nu dat die hondjes wel achter je aankomen.
Neeltje schreef:Je hond aangelijnd houden? Jij zit niet te wachten op kleine hondjes, kleine hondjes zitten niet te wachten op grote honden die misschien gaatjes kunnen maken.
Grote honden zitten ook niet op kleine hondjes te wachten die hetzelfde doen. Het gaat niet om groot of klein, het gaat om honden bij je houden. Dat heeft blondie gedaan, wel een beetje aparte manier, maar als de andere vrouw haar honden niet had laten gaan, was er ook niks aan de hand geweest.

Ik snap dat je vertrouwen weer een deuk heeft opgelopen, Blondie. Weer even goed opletten als je andere honden ziet waarvan je niet weet of ze bij de eigenaar blijven of worden gehouden.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Alsof we terug in de tijd zijn..
Doedag 2011? Narda rende ineens richting jullie, jij zat op een stoel, bluf vlak bij jou. Ze viel me een potje uit naar Narda en wilde inderdaad haar punt maken. En dat in een straal 10 meter vanaf jou.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ellen. schreef:Alsof we terug in de tijd zijn..
Doedag 2011? Narda rende ineens richting jullie, jij zat op een stoel, bluf vlak bij jou. Ze viel me een potje uit naar Narda en wilde inderdaad haar punt maken. En dat in een straal 10 meter vanaf jou.
Ja? Ik snap je punt even niet?
Moest je dat even inwrijven? :scratch:

In zo'n situatie zou Skadi ook willen uitvallen, hoor. (En als ik het niet op tijd zie, doet ze dat ook nog). Je kunt natuurlijk ook gewoon je hond bij je houden en niet op andere honden af laten rennen. En als dat dan niet lukt, is dat niet het eind van de wereld, maar om dat drie jaar later nog iemand ánders (tenslotte was het net zo goed JOUW fout) na te dragen vind ik persoonlijk wat vergezocht.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

blondie schreef: Die mensen weten dat hun hond zo op mijn hond reageert maar ondernemen zelf niets, en dat vind ik best wel krom.
En dat heb ik mensen ook wel eens proberen uit te leggen. Telkens als jouw blafterreur aan komt, en ik Bluf aanlijn komt er weer een inprenting. Dat is nu volgens mij bij Bluf "iedere boomer of JR die aankomt, heeft kwaad in de zin, dus wil ik ze tegen de grond werken".
Terwijl als ik op een normale manier kennismaak en oploop er niets aan de hand is.

Dus nee ik laat Bluf niet altijd aangelijnd ten alle tijden uit, want ik heb best veel tijd gestoken in appel. En soms denk ik dat anderen dat ook wel eens zouden mogen doen.
Let eens op de lichaamshouding van bluf als er andere honden komen?
fixeren, gaat de staart heel hoog, verstijven, borstelen, wellicht zijn er een heleboel signalen die je mis, want het lijkt me stug dat altijd andere honden de boeman zijn :Q:
Ik kan het mis hebben hoor, maar het kan vast geen kwaad er extra op te letten :scratch:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Miranda schreef:

In zo'n situatie zou Skadi ook willen uitvallen, hoor. (En als ik het niet op tijd zie, doet ze dat ook nog). Je kunt natuurlijk ook gewoon je hond bij je houden en niet op andere honden af laten rennen. En als dat dan niet lukt, is dat niet het eind van de wereld, maar om dat drie jaar later nog iemand ánders (tenslotte was het net zo goed JOUW fout) na te dragen vind ik persoonlijk wat vergezocht.
Het lijkt nu net alsof ik op een luie stoel zat en niet op de omgeving lette. We waren een oefening aan het doen waar Bluf al veel moeite mee had (en ik ook) en jij liet Narda ineens schieten die op ons af kwam rennen.
blondie
Zeer actief

Marco88 schreef:
blondie schreef: Die mensen weten dat hun hond zo op mijn hond reageert maar ondernemen zelf niets, en dat vind ik best wel krom.

Let eens op de lichaamshouding van bluf als er andere honden komen?
fixeren, gaat de staart heel hoog, verstijven, borstelen, wellicht zijn er een heleboel signalen die je mis, want het lijkt me stug dat altijd andere honden de boeman zijn :Q:
Ik kan het mis hebben hoor, maar het kan vast geen kwaad er extra op te letten :scratch:
Ik let daar ook op, anders had ik sowieso te laat geweest met de snoekduik :wink:, en ik let sowieso op haar houdingen en alertheid i.v.m. haar neiging tot jagen ook op wild of katten. Als Bluf ergens opgewonden door raakt of iets haar attentie heeft dan zie ik dat en kan ik inbreken in haar gedrag/fixatie door afleiding op tijd, dat door training en opletten geleerd. Maar goed ik wil me ook niet willen verdedigen hier. Ik weet zelf hoe ik met haar en haar gedrag omga, maar soms baal ik er van dat het niet om te buigen is. Dat is dan toch iets wat in de hond zelf zit en er heel moeilijk uit te krijgen is.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

blondie schreef:Dat is dan toch iets wat in de hond zelf zit en er heel moeilijk uit te krijgen is.
:O: Wát? Honden die een eigen karakter hebben? :O:
Het moet niet veel gekker worden, zeg....

Kom óp zeg, volgens mij weet iedereen hier wel hoe zorgvuldig je bent, en hoe (in de ogen van sommigen) overdreven voorzichtig. Hier zat jij niet fout, hoor. Gewoon niet.
Ik heb het ook wel eens gehad hoor, in het bos. Een uitvallende chi, Skadi ZWAAR onder appèl naast me (wel borstelend en met stramme poten), ik een dreigend "Dénk erom, hè" en dan een chibaasje dat luchtig roept "Oh, hij redt zich wel hoor" en dat kutbeest maar láten gaan. Hoe stom kun je zijn? :oohja:
Zit je verdomme te wáchten op een stukke hond? :roll:
Dat je dan fijn 'die valse kutherder' de schuld kunt geven en voor de toekomst een fijn slachtofferachtig verhaal hebt?
And few will ever climb
Ellen.
Zeer actief

blondie schreef:
Miranda schreef:

Het lijkt nu net alsof ik op een luie stoel zat en niet op de omgeving lette. We waren een oefening aan het doen waar Bluf al veel moeite mee had (en ik ook) en jij liet Narda ineens schieten die op ons af kwam rennen.
Ho ho, ik bedoel ermee dat ik precies begrijp wat je bedoelt.
Geen persoonlijke aanval, en ook niet om het er nog eens in te wrijven.
En zeg ik dat het prima was wat mijn hond deed?
blondie
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Maar mss had die mevrouw helemaal niet door dat het dezelfde hond was? Aangezien er nu een hele andere baas bij liep, jij ipv je vriend. En als je een hond 1 keer gezien hebt... Tja er zijn wel meer Duitse herders
Dat kan. Vandaag liep mijn vriend weer met de honden. En hij dacht écht, oh nee niet weer.. toen ze zijn richting weer op kwam.
Ze nam echter het slootje aan de overkant en riep hem. Mevrouw herkende nu de honden wel, en ze vroeg hoe het met mij was, want ze was erg geschrokken toen ze mij die duik zag maken om mijn hond te pakken. Of de hond dan écht zo agressief was, die van haar willen écht alleen maar spelen :19: .
Jac zei eerst dat ik met een mitella om liep :oeps: dus die mevrouw schrok zich wild. Maar goed, hij heeft haar wederom uitgelegd dat Bluf niet zo van het spelen is met vreemde honden, soms wat lomp is en gewoonweg als duitser al de naam snel heeft (het is nu eenmaal zo dat bij gegil en het zien van een duitser vaak de duitser de boeman of vrouw is..) en dat we daarom wat voorzichtiger zijn in vreemd hond contact.
De mevrouw besefte dat nu, en snapte het ook wel. Ze zal haar honden niet meer op die van ons af laten gaan, net zoals ik Bluf niet op die van haar zou laten afgaan. Ik moest de groeten van haar hebben.

Kijk. Zo kan het ook. Vond het fijn in ieder geval te horen dat die mevrouw er toch nog naar vroeg. Er is niets gebeurd verder, en passeert ze dan is er écht niets aan de hand. Bluf speelt gewoon lekker met Jol en is lekker met de bal bezig. En ik sta écht niet met spitsuur op dat veld met haar los, ik zoek zelf altijd de wat open plekken op. Niet iedere hond vind het leuk om met anderen te spelen, en zelf lijn ik aan bij twijfel of mensen met honden die ik niet ken. Maar ik gun mijn hond ook lekker vrije speeltijd. En dat kan ook prima. En er zijn er genoeg die weten waarom ik niet zomaar in een groep ga staan met haar, het kan gewoon niet, dan pest ik mezelf en haar en anderen. Van een afstand zwaai ik regelmatig naar de andere bekenden met hond, aangelijnd maak ik soms een praatje. Prima toch, deze mevrouw begrijpt het nu ook meer. En nee ze hoeft geen capriolen uit te halen als ze mij ziet, alleen haar honden niet met die van mij te laten spelen. Dat is alles. Ik heb Bluf ook moeten afleren om op alles en iedereen af te stormen met de allerbeste intenties hoor :engel: maar je weet gewoon dat menigeen niet graag een duitser op zich af ziet komen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Miranda schreef:
blondie schreef:Dat is dan toch iets wat in de hond zelf zit en er heel moeilijk uit te krijgen is.
:O: Wát? Honden die een eigen karakter hebben? :O:
Het moet niet veel gekker worden, zeg....

Kom óp zeg, volgens mij weet iedereen hier wel hoe zorgvuldig je bent, en hoe (in de ogen van sommigen) overdreven voorzichtig. Hier zat jij niet fout, hoor. Gewoon niet.
Ik heb het ook wel eens gehad hoor, in het bos. Een uitvallende chi, Skadi ZWAAR onder appèl naast me (wel borstelend en met stramme poten), ik een dreigend "Dénk erom, hè" en dan een chibaasje dat luchtig roept "Oh, hij redt zich wel hoor" en dat kutbeest maar láten gaan. Hoe stom kun je zijn? :oohja:
Zit je verdomme te wáchten op een stukke hond? :roll:
Dat je dan fijn 'die valse kutherder' de schuld kunt geven en voor de toekomst een fijn slachtofferachtig verhaal hebt?
Nou inderdaad... Ik vind het geen vreemde reactie in ieder geval. (vreemd dus wat niet wil zeggen dat je het maar toe moet laten)
respect en afwachten is vaak ver te zoeken bij dergelijke typjes. En dat is waar de gemiddelde herder toch veel waarde aan hecht. Ik geloof niet eens dat hij gaatjes zal maken maar wel zijn punt en dat is vaak ook eng bij zulke kleine hondjes.
Laatst gewijzigd door malinois op 08 apr 2014 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

ik herken het wel. Heb hier zo'n uitvaller die duidelijk maakt hoe het ervoor staat als andere honden te lomp naderen. Het gaat niet vaak mis (heb haar nu weer zo ver dat ze voor een stukje worst 4 labradors onder haar staart duld) maar als het weer eens misgaat (of dreigt te gaan) voel je je weer zo 'mislukt'. Bedenk je even hoe prettig je een week geleden nog met haar door de straten liep, en hou je voor dat je dat niveau weer snel kan bereiken, zolang je jezelf weer durft te vertrouwen.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ellen. schreef:Ho ho, ik bedoel ermee dat ik precies begrijp wat je bedoelt.
Dan begreep ik je verkeerd, sorry.
Te vaak gehad dat Skadi reageerde op pure provocaties (of niet) en dat ze dan alsnog 'die valse herder' was. Zie ook mijn verhaal hierboven.
Ik denk dat ik er wat overgevoelig op reageer, mijn excuses.
Ik wéét hoe hard Blondie er aan werkt. Die is nog voorzichtiger dan ik ben, en mensen vinden van mij al dat ik er teveel bovenop zit ;)

No hard feelings? ;)
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

malinois schreef:respect en afwachten is vaak ver te zoeken bij dergelijke typjes. En dat is waar de gemiddelde herder toch veel waarde aan hecht. Ik geloof niet eens dat hij gaatjes zal maken maar wel zijn punt en dat is vaak ook eng bij zulke kleine hondjes.
Precies. Ik zag wat een hoektand voor schade aanrichtte bij de neus van Cayuga toen die net hier was. En die was niet eens bedoeld.
Ik moet er niet aan dénken wat zo'n per ongeluk schampende hoektand met een chischedeltje kan doen :ugh:
And few will ever climb
Ellen.
Zeer actief

Miranda schreef:
Te vaak gehad dat Skadi reageerde op pure provocaties (of niet) en dat ze dan alsnog 'die valse herder' was. Zie ook mijn verhaal hierboven.
Ik wéét hoe hard Blondie er aan werkt. Die is nog voorzichtiger dan ik ben, en mensen vinden van mij al dat ik er teveel bovenop zit ;)

No hard feelings? ;)
Daarom heb ik zo'n hekel aan communicatie via zo'n toetsenbordje :ugh:
Top dat jullie beiden je zo inzetten voor je hond.
No hard feelings :wink:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ellen. schreef:Daarom heb ik zo'n hekel aan communicatie via zo'n toetsenbordje :ugh:
Ach ja, weet je? Ik ben net zo'n kutherder.
Metéén reageren, en dan niet lief :tongue: :mann:
And few will ever climb
blondie
Zeer actief

Miranda schreef:
malinois schreef:respect en afwachten is vaak ver te zoeken bij dergelijke typjes. En dat is waar de gemiddelde herder toch veel waarde aan hecht. Ik geloof niet eens dat hij gaatjes zal maken maar wel zijn punt en dat is vaak ook eng bij zulke kleine hondjes.
Precies. Ik zag wat een hoektand voor schade aanrichtte bij de neus van Cayuga toen die net hier was. En die was niet eens bedoeld.
Ik moet er niet aan dénken wat zo'n per ongeluk schampende hoektand met een chischedeltje kan doen :ugh:
Bluf heeft niet eens meer scherpe hoektanden... maar de keer dat Jol en zij een aanvaring hadden nog voor we bij elkaar woonden was ook een da bezoekje waard en wat hechtingen. En da verzekerde me dat als het agressie was geweest het niet fraai had afgelopen, en dat deze schermutseling onbewust zo uit had gepakt. Ze heeft gelijk gehad anders had dit stel niet bij elkaar kunnen wonen. Maar ik weet wel wat een snap van Bluf kan aanrichten. Maar goed, dat weet ik ook van JR's en andere honden die rake happen hebben uitgedeeld naar Finn destijds. De grootte van de honden maakt soms niet uit. De mate van bewust verwonden en bijten wel. Dat wordt wel eens niet gezien. Lekker gat in de bovenlip, of in een achterpoot. En het dan gek vinden dat de grote honden die dikwijls in de kuiten of lippen gebeten worden eens een keer terug reageren.
blondie
Zeer actief

Ellen. schreef:
Miranda schreef:

No hard feelings? ;)
Daarom heb ik zo'n hekel aan communicatie via zo'n toetsenbordje :ugh:
Top dat jullie beiden je zo inzetten voor je hond.
No hard feelings :wink:
Ik begreep je dan ook verkeerd Ellen, ik weet nog hoe ik baalde van de reactie en dat ik aan de leiding vroeg of het abnormaal gedrag was van Bluf en wat ik eraan kon doen.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Zeg hou eens op. Leuk die vredespijp, maar ik zou willen dat ik mensen als jullie ( alledrie ) meer in mijn omgeving zou hebben. Mensen die zich bewust zijn van wat voor hond ze hebben en er zo mee bezig zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”