En hier is verder een situatie ontwikkeld dat aanstormend grut plus labrador niet wordt geaccepteerd. Dat was toen Finn zwak was al zo, en dat is nu met Jol ook zo. Eigen groep is prima, of een nieuwe erbij waar rustig mee wordt kennis gemaakt is allemaal al heel snel goed. Maar onbekenden die aan komen rennen dan wil ze een punt maken. Zonder kennis te maken overigens, en ik weet dat dat absoluut niet ok is, maar ik krijg dat er níet uit
Het zal ook deels met mijn paniek te maken hebben als ik weer een kleine hond op ons af zie stormen, of een lab. Zie ik het op tijd dan lijn ik aan en is alles ok.
Zie ik het later dan zij, dan zie ik haar al in de jaagmodus schieten en ben ik te laat ook wat appel betreft.
Vanmorgen liep ik het veld op, en toevallig vanaf een ander paadje wat buiten mijn zicht lag kwamen 2 kleine hondjes. Bluf zag ze wel merkte ik omdat ze voor me uit met jol de brug over stoof, maar niets aan de hand, ballen en dollen wilden ze. Ik liep wat versneld door, keek nog achterom om te zien of de honden niet ons achterna zouden komen, maar dat leek niet het geval. Ik ging ballen en steentje gooien voor Bluf en Jol, prima, en ineens zie ik de blik van Bluf veranderen als ze met de bal terug op me af komt. Ik kijk achterom en zie die honden op ons af komen rennen.. Äf! werkte niet en Bluf kwam aan vliegen met de focus op die ene hond (hondje) helaas is het dan écht wel een kutherder (denk ik) en wil ik niet afwachten wat er gebeurd als ze bij die hond is. Dus ik moest wat doen. Ik ben vroeger keeper geweest bij het voetbal
Weet ook wel deels hoe het komt dat ze zo reageert, want negen van de tien kleinere honden hier komen op haar en destijds Finn af alsof ze ze op willen vreten, ze schromen ook niet om te bijten. Ik heb dan meestal al aangelijnd want het is uiteraard geen partij als zij terug reageert.
De vrouw lijnde haar honden aan en ik ben appel gaan lopen met Bluf, die ineens de braafste hond van allemaal was.. had 94 appel kunnen lopen als ik IPO had gedaan
Ik keek later nog eens goed naar de honden en de mevrouw, en besefte mij dat mijn vriend haar vorige week vriendelijk had verzocht niet de honden aan te moedigen om met de herder te gaan spelen. Hij had Bluf toen uit voorzorg aangelijnd toen hij hoorde "ga maar spelen!". Hij had uitgelegd dat hij het liever niet wilde omdat ze nogal lomp kon zijn, en niet echt met andere honden wilde spelen. Toen vond ze het maar een rothond, en snapte niet dat mensen zo een hond wilde hebben etc. etc.
Ik snap dan dus totaal niet dat je toch weer de proef op de som gaat nemen en je honden weer laat gaan. Lijkt mij als honden mens dat je wel enige herkenning ziet in de combi waar ik nu mee loop, zwart wit hondje en een grauwe duitser.
De mevrouw kwam later wel het veld op richting mij met haar aangelijnde honden en Bluf los om blijkbaar te vragen hoe het met me was, maar ik zat daar niet echt op te wachten
Ze zal me ongetwijfeld een trut hebben gevonden of een raar wijf. Maar ik had totaal geen behoefte om haar te vertellen hoe ik me voelde. Ze sprak haar frustratie later uit bij een andere mevrouw die ik wel ken. Die zwaaide later ook vriendelijk naar me, dus zij zal haar wel verteld hebben dat ik mijn hond niet met andere kleine honden laat spelen uit voorzorg.
Er is verder niets gebeurd, ik heb alleen mijn duim behoorlijk verdraaid en denk dat mijn knie geschaafd is en vanmiddag liep ik weer op eieren. Bluf aanlijnen om een poep en een scheet als ik in de verre verte maar weer iets zag wat ik niet vertrouwde. Mijn vertrouwen heeft weer een deuk opgelopen, en ik baal gewoon weer van die kutte reacties van Bluf op zaken, of mijn reacties op bepaalde dingen.
En deels is het echt zo dat doordat we zo vaak door etterhonden worden afgeblaft of die grommend en blaffend en happend op ons af mogen komen, dat haar gedrag zo is geworden. En dat vergeten mensen vaak.
Het is te vaak die kutherder die.. vul maar in..
Ik weet namelijk wel dat mijn Kutherder prima onbekende honden accepteert in huis of bij het hek. Dus geheel asociaal is ze niet..
Goed ik had al spierpijn van het klussen, en nu van de snoekduik nog wat meer. Ik vind het wel knap van mezelf dat ik nog zo goed kon keepen
Ik kwam wel door bij haar op deze manier geloof ik. Al denk ik Bluf kennende is ze vanmorgen alweer vergeten helaas.