Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Andermans hond(en) achter je aan, wat doe jij?
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Andermans hond(en) achter je aan, wat doe jij?
Jenson is wel eens weg en dan komt hij ineens met een andere hond aanzetten , hij wil altijd de roedel uitbreiden :rolleyes: dus dan loop ik vaak met een extra hond en de baasjes zijn dan ook niet in de buurt.....
Astro zit overigens momenteel in de " jij -bent-groter-dan-ik-dus-ga-ik-heel-hard-naar-je-blaffen" modus. Daarom loopt hij nu voornamelijk aan de lijn zodat ik hem kan trainen. Hij doet verder niets behalve hard blaffen naar grotere honden, heel irritant, en ik kom hier niet zo heel veel honden tegen dus ook nog lastig trainen, Honden die hij eenmaal kent doet ie niets meer op uit dus dat schiet dan qua training ook al niet op haha.
""voordeel" is dat meelopers hierom vaak niet lang meelopen, aan de andere kant heeft Astro dan weer "succes", ook irritant.....
Astro zit overigens momenteel in de " jij -bent-groter-dan-ik-dus-ga-ik-heel-hard-naar-je-blaffen" modus. Daarom loopt hij nu voornamelijk aan de lijn zodat ik hem kan trainen. Hij doet verder niets behalve hard blaffen naar grotere honden, heel irritant, en ik kom hier niet zo heel veel honden tegen dus ook nog lastig trainen, Honden die hij eenmaal kent doet ie niets meer op uit dus dat schiet dan qua training ook al niet op haha.
""voordeel" is dat meelopers hierom vaak niet lang meelopen, aan de andere kant heeft Astro dan weer "succes", ook irritant.....
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Als mensen moeite doen om hun hond terug te roepen dan wacht ik even tot ze 'm hebben. Zijn mensen niet geïnteresseerd in wat hun hond doet dan loop ik door, dan zien ze maar dat ze de hond nog terug krijgen. Is een hond opdringerig dan vertel ik 'm dat ie moet opzouten, hard genoeg dat de baas het hoort.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
- Aantal honden: 1
Herman geeft meteen de bal af en doet daarna alsof er geen hond meer is, kijkt naar mij wat we gaan doen, doorlopen meestal.Vaak apporteert de andere hond de bal een stek ik hem in m'n zak en loop ook door. Herman geeft de bal ook aan koeien als we die tijdens het wandelen tegenkomen, ook die negeert hij verder . Helaas apporteren koeien niet en moet ik de bal zelf halen, Herman apporteert zelf nooit. Eens een hele wandeling een bordercollie van een schaapherder meegehad. Ik gooide de bal, Herman en collie erachteraan. Herman mocht hem pakken en als die hem even later losliet, bracht de collie de bal naar mij. En geen moment dat ze met elkaar bezig waren. Uurtje later collie terug naar de herder. Eigenlijk nooit problemen onderweg.
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ligt een beetje aan de situatie. Als de mensen hun best doen de hond terug te roepen wacht ik wel even of loop ik terug. Maken ze geen aanstalten te komen dan loop ik ook door (mits de hond niet vervelend is)
In jou geval was ik denk ik terug naar de baas gelopen om zo snel mogelijk van die hond af te zijn.
Jessy is ook een ballengek, dus zodra ik iemand met een bal of werpstok zie dan snel aan de lijn.
In jou geval was ik denk ik terug naar de baas gelopen om zo snel mogelijk van die hond af te zijn.
Jessy is ook een ballengek, dus zodra ik iemand met een bal of werpstok zie dan snel aan de lijn.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Ik vond het niet erg, ik wist waar die herder aan het werk was en het was een leuke gelegenheid om te zien hoe zo'n bordercollie bezig was Leuke hond, maar niks voor mij. Herman stoorde zich er ook helemaal niet aan, dat is zo'n onverstoorbare hond, ik prijs mezelf daar altijd gelukkig mee. Die hond was trouwens jong en had nog wel wat te leren volgens de herder, ook al zo'n onverstoorbaar type.
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
In dit geval doelde ik op TS haar geval. De springende staff. Het staat er zo niet echt duidelijk neeAdjani & Tyson schreef:...

- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ik zou gewoon even de baas erop geattendeerd hebben om zijn/haar hond bij haar te houden.
Zowieso hoef ik geen meelopende andermans honden.
Honden die ver van hun baas zijn en naar mij en Castor lopen, zeg ik (tegenwoordig) tegen de baas dat ze de hond bij zich moeten houden.
Zowieso hoef ik geen meelopende andermans honden.
Honden die ver van hun baas zijn en naar mij en Castor lopen, zeg ik (tegenwoordig) tegen de baas dat ze de hond bij zich moeten houden.

- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Heb het ooit gehad met een buldog die zich vergiste. Ik kwam aanlopen en kwam de uitlaatservice from hell tegen. We hebben er meerdere, maar deze was nou net degene die je niet tegen wilt komen.
Buldog van de uitlaatservice dacht, gezien de omvang van mijn roedel, dat wij de uitlaatservice waren
en liep gezellig mee. Liet zich ook niet wegsturen. Maar vertoonde wel wat vervelend gedrag naar Buck toe. En die is al niet zo toegeeflijk. Dus ik had de grootste moeite om de boel in het gareel te houden en de uitlaatservice liep verder. Ik besloot om maar naar m'n auto te lopen omdat ik dan m'n eigen honden veilig in de auto kon zetten en buldog buiten de auto kon laten staan. Moest ik nog wel eventjes Buck onder appel houden natuurlijk al die tijd.
Dus op weg naar de auto kwam mw uitlaatservice erachter dat ze een hond miste en kwam achter ons aan. Maar een ontmoeting met mijn honden en die uitlaatservice was geen goed plan dus ik liep stug door. Een andere optie was er niet echt. Buldog was er nog steeds van overtuigd dat hij bij de goede groep liep en snapte maar niet waarom het niet zo gezellig was als anders.
AL die tijd liet ik Buck volgen, ook als die buldog vervelend was tegen hem. En ging steeds harder lopen
Bijna bij de auto liep de buldog weer terug naar zijn eigen groep, het kwartje viel dan toch, en ik kreeg nog vanuit de verte wat verwensingen naar m'n hoofd van mw uitlaatservice, die dus niet had begrepen dat ik het enig mogelijke deed om confrontatie tussen veel honden te voorkomen.
En ik heb een keer een tekkel gevonden die niet kwijt was. Dus ik helemaal tevreden over mijzelf vanwege mijn goede daad het telefoonnummer gebeld dat op de halsband stond. Kreeg ik de wind van voren dat hij altijd overal en nergens in het bos liep en heus uiteindelijk wel weer terug ging naar z'n baasje als hij uitgewandeld was. Oke

Buldog van de uitlaatservice dacht, gezien de omvang van mijn roedel, dat wij de uitlaatservice waren

Dus op weg naar de auto kwam mw uitlaatservice erachter dat ze een hond miste en kwam achter ons aan. Maar een ontmoeting met mijn honden en die uitlaatservice was geen goed plan dus ik liep stug door. Een andere optie was er niet echt. Buldog was er nog steeds van overtuigd dat hij bij de goede groep liep en snapte maar niet waarom het niet zo gezellig was als anders.
AL die tijd liet ik Buck volgen, ook als die buldog vervelend was tegen hem. En ging steeds harder lopen

En ik heb een keer een tekkel gevonden die niet kwijt was. Dus ik helemaal tevreden over mijzelf vanwege mijn goede daad het telefoonnummer gebeld dat op de halsband stond. Kreeg ik de wind van voren dat hij altijd overal en nergens in het bos liep en heus uiteindelijk wel weer terug ging naar z'n baasje als hij uitgewandeld was. Oke

- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Gisteren was ik in een losloopgebied met mijn hond aan het spelen, toen er ineens een terriermixje opdook.
Hij joeg eerst mijn hond het veld over, om vervolgens zijn tanden in de rug / kont van mijn hond te parkeren
Gelukkig deed mijn hond niets terug (want dan ligt het natuurlijk aan mijn veel grotere kut heddur) en heeft hij een dikke vacht, dus er was geen schade, maar ik stond wel even met mijn mond vol tanden.
Baasje zag ik ook pas na een tijdje opduiken. Oud vrouwtje met rollator die haar hond gewoon los laat en dan zelf rustig een rondje loopt terwijl haar hond dwars door het park rent. Ze had ook verder niets in de gaten gehad.
Vlak daarna stormde er een golden pup vanaf een flinke afstand op mijn hond af, mijn hond was veeel leuker dan zijn baasjes, dus had even bananen in zijn oren.
Heb hem even vast gehouden tot het baasje hem kwam halen.
Zouden jullie dat ok vinden? Of hebben jullie zoiets van, laat die pup maar lopen?
Hij joeg eerst mijn hond het veld over, om vervolgens zijn tanden in de rug / kont van mijn hond te parkeren
Gelukkig deed mijn hond niets terug (want dan ligt het natuurlijk aan mijn veel grotere kut heddur) en heeft hij een dikke vacht, dus er was geen schade, maar ik stond wel even met mijn mond vol tanden.
Baasje zag ik ook pas na een tijdje opduiken. Oud vrouwtje met rollator die haar hond gewoon los laat en dan zelf rustig een rondje loopt terwijl haar hond dwars door het park rent. Ze had ook verder niets in de gaten gehad.
Vlak daarna stormde er een golden pup vanaf een flinke afstand op mijn hond af, mijn hond was veeel leuker dan zijn baasjes, dus had even bananen in zijn oren.
Zouden jullie dat ok vinden? Of hebben jullie zoiets van, laat die pup maar lopen?
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nee een pup staat boven onder en naast de wet van de hondenetiquette wat mij betreft
Ten alle tijde begrip voor. Jonge honden ook. maar voor nonchalante baasjes die anderen daardoor in problemen brengen niet. Dan gaat eht nog niet eens om de hond.
Ben ook eens achtervolgd door een onvriendelijke akita. Je zag de baas van pup af aan de mist ingaan met de opvoeding en realiteitszins wat betreft z'n hondje. Hij zag de nog steeds lieve pup en ik zag een steeds zelfverzekerder wordende reu die praatjes kreeg. Toen kwamen we hem tegen zonder baas, want akita luisterde natuurlijk niet meer toen hij een maandje of 10 was. Buiten dat hij vervelend was tegen mijn honden vertoonde hij ook dominant gedrag naar mij. En dat is nog vervelender vind ik.
Of een saarlooswolfhond die de voering uit m'n jas scheurde terwijl ik die jas aanhad. Er zaten namelijk zelfgebakken leverkoekjes in mn zak
En die honden neem ik het nog niet eens kwalijk, maar de bazen wel. Niet als ze zich verontschuldigen en ingrijpen, maar dat net doen of hun neus bloed. Nee daar maak je wat mij betreft geen vrienden mee.

Ben ook eens achtervolgd door een onvriendelijke akita. Je zag de baas van pup af aan de mist ingaan met de opvoeding en realiteitszins wat betreft z'n hondje. Hij zag de nog steeds lieve pup en ik zag een steeds zelfverzekerder wordende reu die praatjes kreeg. Toen kwamen we hem tegen zonder baas, want akita luisterde natuurlijk niet meer toen hij een maandje of 10 was. Buiten dat hij vervelend was tegen mijn honden vertoonde hij ook dominant gedrag naar mij. En dat is nog vervelender vind ik.
Of een saarlooswolfhond die de voering uit m'n jas scheurde terwijl ik die jas aanhad. Er zaten namelijk zelfgebakken leverkoekjes in mn zak

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik had de pup ook even vastgehouden als de bananenplantage aanwezig is.
Als de baas roept vind ik dat ik hem best even mag helpen.
Zo'n loslopende terrier zou ik erg vervelend vinden.
Er worden geen honden opgejaagd en al zeker niet gebeten, ook al is er geen schade.
Misschien had een grote mond geholpen?

Als de baas roept vind ik dat ik hem best even mag helpen.
Zo'n loslopende terrier zou ik erg vervelend vinden.
Er worden geen honden opgejaagd en al zeker niet gebeten, ook al is er geen schade.
Misschien had een grote mond geholpen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Zelden last van.
Afgelopen woensdag wel nog een witte herder incl baasje achter mij aangehad. Ik was aan het lopen met Runar.
Komt er een dame af met herder aan de flexi, dame druk aan het telefoneren. Ze stelt zich aan de kant en de moment dat ik voorbij loop, vliegt de herder uit, geeft een ruk aan de flexi, dame vliegt mee en loopt zo gezellig ook wat aan haar fysiek te werken
Even naar de witte gebruld, die het dan maar voor bekeken hield, was gelukkig veel geblaat maar weinig wol.
Afgelopen woensdag wel nog een witte herder incl baasje achter mij aangehad. Ik was aan het lopen met Runar.
Komt er een dame af met herder aan de flexi, dame druk aan het telefoneren. Ze stelt zich aan de kant en de moment dat ik voorbij loop, vliegt de herder uit, geeft een ruk aan de flexi, dame vliegt mee en loopt zo gezellig ook wat aan haar fysiek te werken

Even naar de witte gebruld, die het dan maar voor bekeken hield, was gelukkig veel geblaat maar weinig wol.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
maart schreef:Zelden last van.
Komt er een dame af met herder aan de flexi, dame druk aan het telefoneren. Ze stelt zich aan de kant en de moment dat ik voorbij loop, vliegt de herder uit, geeft een ruk aan de flexi, dame vliegt mee en loopt zo gezellig ook wat aan haar fysiek te werken![]()
Jij hebt de overtreffende trap van last van andermans honden al gehad en bent wel klaar daarmee voor de rest van je leven

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
crutz schreef:maart schreef:Zelden last van.
Komt er een dame af met herder aan de flexi, dame druk aan het telefoneren. Ze stelt zich aan de kant en de moment dat ik voorbij loop, vliegt de herder uit, geeft een ruk aan de flexi, dame vliegt mee en loopt zo gezellig ook wat aan haar fysiek te werken![]()
Jij hebt de overtreffende trap van last van andermans honden al gehad en bent wel klaar daarmee voor de rest van je leven
ontzettend traag baasje trouwens, want die is nog altijd niet tevoorschijn gekomen.
Ik hoop ook dat ik er mee klaar ben, ik voorkom het toch zoveel mogelijk (in de zin: ik ga maar zelden meer wandelen)
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik zou dat zeker ok vinden, alleen vraag ik me af of je de pup vast moet houden. Ik denk dat de pup toch wel bij je blijft, als je hond zo leuk is. Als je gewoon stil blijft staan of richting het baasje loopt, kan die baas hem/haar zelf pakken.Lin851 schreef:Vlak daarna stormde er een golden pup vanaf een flinke afstand op mijn hond af, mijn hond was veeel leuker dan zijn baasjes, dus had even bananen in zijn oren.
Zelf zou ik als pup eigenaar erg blij zijn als men even wil wachten totdat ik mijn pup opgehaald heb. Zoiets met mijn eerste pup aan de hand gehad.
Hij ging, als puppy van 10 weken, achter een loopse teef aan in het losloopbos. Die mensen liepen stug door, ondanks mijn geroep naar mijn pup en naar hun.
Ik heb niet zo'n heel lange benen en moest het op een gegeven moment op een rennen gaan zetten om hun (en mijn pup) bij te halen

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik zou er zeker wat van zeggen en het ook uitleggen indien nodig want sommige mensen staan gewoon niet stil bij de gevaren. Daarom geen discussie gaan voeren, maar het mag zeker gezegd worden (vind ik).
Onze husky was naar sommige honden heel lief en andere honden moest ze gewoon niet. Die van ons was dus altijd netjes aangelijnd aan de flexi en luisterde goed. Uit zichzelf ging ze nooit naar een andere hond om amok te maken. MAAR... Al die hondjes met baasjes die druk bezig zijn met allesbehalve hun hond, dat is een ander verhaal. Hoe vaak hebben wij niet voorgehad dat een loslopende hond naar ons toe kwam en ik de mijne bijna moest oppakken om te voorkomen dat er mot zou komen. Dan riep ik ook altijd naar die mensen dat 'de mijne durft' en of ze hun hond aub willen terug roepen. Maar op zo'n moment hebben die honden bananen in de oren voor het bijna gefluister van hun baas en zijn de baasjes te lui om een pas sneller te zetten. Echt strontvervelend zoiets.
En dan de klassieker: "Oh, maar die van mij doet niets hoor". Uuuggghhh!
Als wij met de paarden in het bos zijn, komt dit ook vaak voor. Honden verschijnen vanuit het niets en sommige kennen geen paarden, of willen er alleen maar achteraan. Baasje is nergens te zien en daar sta je dan hé... Wat nu gedaan?
Onze husky was naar sommige honden heel lief en andere honden moest ze gewoon niet. Die van ons was dus altijd netjes aangelijnd aan de flexi en luisterde goed. Uit zichzelf ging ze nooit naar een andere hond om amok te maken. MAAR... Al die hondjes met baasjes die druk bezig zijn met allesbehalve hun hond, dat is een ander verhaal. Hoe vaak hebben wij niet voorgehad dat een loslopende hond naar ons toe kwam en ik de mijne bijna moest oppakken om te voorkomen dat er mot zou komen. Dan riep ik ook altijd naar die mensen dat 'de mijne durft' en of ze hun hond aub willen terug roepen. Maar op zo'n moment hebben die honden bananen in de oren voor het bijna gefluister van hun baas en zijn de baasjes te lui om een pas sneller te zetten. Echt strontvervelend zoiets.

Als wij met de paarden in het bos zijn, komt dit ook vaak voor. Honden verschijnen vanuit het niets en sommige kennen geen paarden, of willen er alleen maar achteraan. Baasje is nergens te zien en daar sta je dan hé... Wat nu gedaan?

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik had weinig hoeven doen denk ik, want Lun had zelf wel duidelijk gemaakt dat het meelopen om ballen te jatten geen goed idee isInez87 schreef:
Achteraf denk ik dat ik best mijn mond open had kunnen doen, maar er is tenslotte niets gebeurd. Ik was op dat moment alleen maar bezig om Luna te beschermen, door die staff op mij te laten focussen ipv op haar. Maar het is toch eigenlijk van de zotte om je bezig te houden met andermans hond? Wat vinden jullie? Zouden jullie wat gezegd hebben?