Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bas en de trimmer, wat moet ik nou?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Bas en de trimmer, wat moet ik nou?

Ongelezen bericht door laeken »

Cos schreef:Mazzel is ook een plukhond.. Maar sommige plekken vind hij echt niet fijn.. Die doe ik ook gewoon met een trimmesje dan haal je zo het oude haar eruit. Missschien ook nog een optie ?
Ook een idee. Ken het niet, een trimmesje maar ik zal er zeker even naar kijken. :ok:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik scheer mijn Romy ook. En ze is nog steeds een vagebond als haar haar weer langer is. Ook verder geen problemen gehad met haar huid oid.
Maar een furminator is ook een heel handig ding. :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik gebruik ook bijna altijd een trimmesje voor de lastigere stukken bij de meiden hier. Tapas' poten bijvoorbeeld doe ik er grotendeels mee, en de snorren van de dames ook deels.
Die van mij ziet er zo uit:

Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Ik heb dan wel geen tip, maar lees altijd met een grote glimlach over de verhalen van Bas :mann:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Waarom zou je een hond willen plukken die niet valt te plukken of niet plukrijp is? Als een hond een warrige vacht heeft wil dat nog niet zeggen dat dat een plukvacht is, nmm.

Ik heb de laatste 30 jaar alleen Schnauzers gehad, plukvacht dus. Maar mijn vorige baardmans kreeg demodexschurft op 4 jarige leeftijd en is toen geschoren. Daarna is hij nooit meer geplukt en dat is geen enkel probleem geweest. Meneer is ruim 14 geworden zonder huidklachten, dus 10 jaar lang niet meer geplukt, enkel geschoren en in model geknipt.
Luuk en Tessa zijn heel goed te plukken en dat heeft dan ook mijn voorkeur, maar als dat niet zo zou zijn dan niet :19: . Het moet wel leuk blijven.

Ik heb ook zo'n mesje, maar ik heb daar mijn twijfels bij, mbt het plukken. Ik heb de indruk dat die trimmesjes meer snijden dan je helpen om de haren daadwerkelijk te plukken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Die trimmesjes snijden ook, pas na veel gebruik zijn ze bot, ik heb een klein trimmesje voor Madam , die is 7 jaar geschoren geweest en heb nu op haar rug weer een trimvachtje en de kleur terug, de rest is niet meer te trimmen, ik zou haar vacht losjes plukken dat wat loslaat Marc en de rest bijwerken met een efileerschaar :ok:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Vlo doen wij in etappes..die wil het ook niet bijt zelfs als het moet,maar vijf minuten doorstaat hij wel dus wij zijn al een week bezig :roll:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Pepie schreef:Vlo doen wij in etappes..die wil het ook niet bijt zelfs als het moet,maar vijf minuten doorstaat hij wel dus wij zijn al een week bezig :roll:
Vindt hij je wel nog leuk en kan je nog altijd goed aan hem komen overal?
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

laeken schreef:
Pepie schreef:Vlo doen wij in etappes..die wil het ook niet bijt zelfs als het moet,maar vijf minuten doorstaat hij wel dus wij zijn al een week bezig :roll:
Vindt hij je wel nog leuk en kan je nog altijd goed aan hem komen overal?
Hij vind mij nog steeds leuk en ik kan hem nog gewoon aanraken. :I:
Zijn pootjes vind hij helemaal een drama, vorige zomer had hij uggs aan :LOL: ..nu gaat het er gewoon af :pffff:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Liesbeth schreef: Ik heb ook zo'n mesje, maar ik heb daar mijn twijfels bij, mbt het plukken. Ik heb de indruk dat die trimmesjes meer snijden dan je helpen om de haren daadwerkelijk te plukken.
Ik gebruik al dezelfde vanaf 1993, en bij het haar van mijn Laekense is het een heel fijn hulpmiddel waarmee ik het haar er goed uit kan krijgen zonder dat er te veel afgesneden wordt. Geloof niet dat ze meer snijden dan plukken, als je tenminste het juiste mesje gebruikt. In trimsalons wordt er ook aardig vaak gebruik van gemaakt en toen Rosita mij een keer geholpen heeft met Tapas' poten bij te werken op de HF Doe Dag gebruikte zij ook een mesje zonder het haar ermee van de poten te snijden.
Het lijkt me dat een opgeleide trimmer geen mesje zal gebruiken als dat het resultaat niet ten goede zal komen. :19:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb niet alles gelezen maar zou gewoon naar Kees gaan. Combineer je het met een wandeling in Ede met ons en hop, klaar.
Stellar is ook een miep maar bij Kees deed ze het prima. Zou overigens ook niet al te 'mutserig' zijn daarin. Bas heeft vast eea meegemaakt maar het is ook een hondje wat goed herstelt en ik denk niet dat ze er echt iets aan overhoudt :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”