Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup met stroomband

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Pup met stroomband

Ongelezen bericht door Sanchis »

:scratch:

Ik loop vanmiddag met mijn drie musketiers. Jessie spot een pup en we konden niet anders dan de twee even lekker met elkaar laten spelen. Een puppetje labradoodle van 18 week oud.
Dus ik raak aan de babbel met de eigenaar en die vertelt doodleuk dat het heel goed gaat met de pup. Alleen hij kan niet alleen zijn en hij heeft nu een anti blafband op stroom voor het arme schaap besteld :piew: :cry:
Een man met een jong gezin, want hij had even daarvoor al verteld dat de pup soms met speelgoed van de kinders aan de haal ging.

Dus ik probeer niet te hard erop in te hakken, maar ga op de redelijke toer en zeg dat zo'n pup nog maar een kleuter is en dingen moet leren, op een vriendelijke rustige manier en niet door een optater met stroom te geven als de pup jankt omdat hij bang is om alleen te zijn. Je zou t met je kinderen ook niet doen.
"Ja maar ik heb ook buren!!!"

Waar is het in godsnaam mis gegaan dat blijkbaar mensen de sadisme ontgaat door zo'n jonge pup een stroomschokken ding om te hangen omdat hij het nog even lastig vindt om alleen te zijn?!

Ik heb nog een riedeltje afgestoken hoe je een hond kunt leren om het alleen zijn op te bouwen, hoe veel je aan een hondenschool kunt hebben al is het alleen maar om ervaring uit te wisselen, hoe belangrijk het is dat zo'n pupje zich veilig en comfortabel voelt en dat zo'n stroomband het tegenovergestelde bereikt waardoor je verder van huis bent.
Maar ik was zo verbaasd dat ik gewoon echt niet wist waar ik moest beginnen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Pup met stroomband

Ongelezen bericht door TessaThomas »

:jank: Vreselijk...
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Belachelijk!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

:jank: :boos:

Afschuwelijk is dat ja. Overal moet maar een quick fix voor zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

We gaan steeds meer een maatschappij worden waarin snelle bevrediging voorop staat.
Met alles zo, niemand wil meer wachten maar gelijk nu.
We zijn zo druk en moeten daarnaast nog zoveel en keuzes maken word steeds moeilijker . Dus dan gaan we voor de snelle oplossingen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Tja. Opvoeden en geduld is er niet meer bij. Mensen zien bij anderen een hond die luistert en willen dat ook en dat moet zo snel mogelijk. En als het beest dat toch niet is wat ze hadden gehoopt dat kan het verpest en al het asiel in.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Vinden jullie dat je een pup geen stroomband om mag hangen maar een volwassen hond eigenlijk gewoon wel? Mij maakt het niks uit hoe oud de hond is als de baas er een stroomband om hangt. Die hoor je er nl nooit om te hangen. Ik zou dus zelf nooit een stroomband gebruiken en ik denk ook dat de gebruikers een flink gebrek aan inzicht en opvoedcapaciteit hebben. Immers, waarom zijn die banden ineens nodig sinds ze er zijn? Toen ze nog niet bestonden was de mens wat creatiever.

Ik heb nog nooit ook maar overwogen om een stroomband te kopen omdat ik zelf al de grootste weerstand heb om een stroomdraadje aan te raken. Ik raak zelfs zo'n vliegenmepper met stroom liever niet aan. Dus waarom ik mijn hond wel die schokken laat ondergaan uit een halsband? :denken:

Ik zie me al een bandje om mijn hond hangen wetende dat die hond dan in de nek schokjes gaat krijgen. Gadverdamme, lijkt wel een martelmethode uit een Amerikaanse gevangenis oid. Jij gaat praten anders krijg je schokjes tot je wel moet praten. :kotz:
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik de eerste dagen ook niet wist wat ik er mee aan moest. Ik dacht dat ik me goed had voorbereid... maar dan ga je advies vragen, ervaringen lezen en even met je buren overleggen. Niet dit...
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Vinden jullie dat je een pup geen stroomband om mag hangen maar een volwassen hond eigenlijk gewoon wel?
Nee, wat mij betreft nooit een stroomband.
Maar het is wel tekenend voor de mentaliteit van sommige mensen dat ze een pup, die alles nog moet leren - en ja, dat kost tijd en investering en moeite en geduld - een stroomband omhangen. Bij een volwassen hond weet je niet of er misschien al jaren training aan vooraf is gegaan en mensen uit pure wanhoop naar de stroomband grijpen. Bij een pup weet je in ieder geval zeker dat er geen jaren training aan vooraf is gegaan.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Belachelijk ,hoe verknal ik mijn pup :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mmartinn
Zeer actief

DeDiana schreef:
laeken schreef:Vinden jullie dat je een pup geen stroomband om mag hangen maar een volwassen hond eigenlijk gewoon wel?

Ik vind dat wel kunnen ja.
Ik vind een stroomband veel minder erg dan een bv een slipketting.
Maar het moet wel goed gebruikt worden en niet voor pietluttige dingen.
Alles met mate, er zijn zoveel producten op de markt die misbruikt kunnen worden.
Lastige discussie: verbieden of niet verbieden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jion schreef:En dat ze het dan gaan verantwoorden door te zeggen dat het maar een klein stroomstootje is waar je amper wat van voelt want ze hebben het zelf op de arm getest, waarbij ze er totaal aan voorbij gaan dat ze zelf 10 keer zoveel lichaamsvolume hebben, een arm minder gevoelig is dan een nek, en een onverwachte stroomstoot veel zeerder doet dan eentje waar je op kunt anticiperen. :boos:
Nee hoor op veel gevoeligere plekken zoals binnenkant elleboog bijv.
Maar een pup vind ik waanzin natuurlijk. Blafband vind ik overigens sowieso niet goed werken dan liever een tt waar je zelf bij bent
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanchis
Zeer actief

Jion schreef:En dat ze het dan gaan verantwoorden door te zeggen dat het maar een klein stroomstootje is waar je amper wat van voelt want ze hebben het zelf op de arm getest, waarbij ze er totaal aan voorbij gaan dat ze zelf 10 keer zoveel lichaamsvolume hebben, een arm minder gevoelig is dan een nek, en een onverwachte stroomstoot veel zeerder doet dan eentje waar je op kunt anticiperen. :boos:
Dit is natuurlijk helemaal niet relevant. Het is duidelijk dat je weinig kaas gegeten hebt van natuurkunde.

Daarnaast heeft stroomschokjes voor een hond geen enkele associatie met iets gevaarlijks. Bij ons is vanaf kind af aan al erin gehamerd dat stroom dodelijk kan zijn. En als je wel eens een tik heb gehad uit het stopcontact of van een bougie, dan weet je dat je daar flink van slag van kan zijn.

Ik heb op de hondenschool een keer een schok gehad van zo'n ding. En toen ik de schok verwachtte, liet degene met de afstandsbediening hem eerst trillen. Ik schrok ervan alsof ik de schok zelf al had - je lichaam staat dus helemaal in de stressstand omdat je een schok verwacht.
Maar die associaties heeft een hond dus niet.

Maar het blijft natuurlijk barbaars om het bij een pup toe te passen.

Als iemand als laatste redmiddel voor een hond die als gewoonte heeft om de toko bij elkaar te tetteren een stroomband aanschaft en er goed mee omgaat, dan snap ik dat. Ik heb het zelf nooit hoeven overwegen. Maar dan heeft de hond tenminste een kans gehad om het op een normale manier te leren.

Zo'n pup staat nog zo blanco in het leven en is eigenlijk gewoon bang om alleen achter te blijven. Met een beetje training gaat hij dat ongetwijfeld gewoon leren. Maar met een stroomband ga je hem verpesten voor het leven.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
mmartinn
Zeer actief

Sanchis schreef:Zo'n pup staat nog zo blanco in het leven en is eigenlijk gewoon bang om alleen achter te blijven. Met een beetje training gaat hij dat ongetwijfeld gewoon leren. Maar met een stroomband ga je hem verpesten voor het leven.
Klopt, het beest snapt er nl niets van. Hij weet immers niet wat ie fout doet.
En je gebruikt inderdaad direct het paardenmiddel, en dan ook nog bij zo'n jong beest.
Volgens mij is er ook vaak sprake van de volgende situatie.
Pup wordt aangeschaft, leuk ophalen, 3 weken vakantie (of twee) en daarna weer naar het werk.
7 a 8 uur alleen vanuit het niets, tja wat verwacht je dan :19:
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Iemand probeerde mij ook zo'n ding aan te smeren toen sem nog pup was, en te enthousiast was met andere honden en daardoor niet wou komen.
Volgens die eigenaar van die honden zou het ideaal zijn om op die manier je hond weer mee te krijgen.
Vind het idioot, trainen moet je positief doen. En niet door middel van een stroomband, volgens mij werkt het totaal niet!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Laat die baasjes eerst zelf eens een paar weken met zo band om lopen.
Vind zo band trouwens ook niks voor grote honden gewoon opvoeden is toch niet zo moeilijk anders niet aan een hond beginnen
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Jion schreef:
Sanchis schreef: Daarnaast heeft stroomschokjes voor een hond geen enkele associatie met iets gevaarlijks.
Totdat ze de eerste schok meemaken ja. :roll:
Nou ja laat ik hier niet een tt staan verdedigen. Maar als een tt goed staat ingesteld zie je geen schrik reactie van de hond
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wie gaat z'n maatje nou onder stroom zetten?
Ja, hooguit met een AED misschien.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

sneu hoor, ik kwam vorige week een ''wawa'' tegen die had ook een TT om :ugh: de reden daarvan is dat ze blafte naar andere honden :80: Ik zei nog dat dit te trainen was, maar dat vond de eigenaar niet nodig :evil:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sanchis schreef:
Jion schreef:
Sanchis schreef: Daarnaast heeft stroomschokjes voor een hond geen enkele associatie met iets gevaarlijks.
Nou ja laat ik hier niet een tt staan verdedigen. Maar als een tt goed staat ingesteld zie je geen schrik reactie van de hond
Als je geen schrikreactie ziet heeft het doorgaans ook weinig effect. :wink:

Pups met een stroomband vind ik idioot.
Dat lijkt idd te maken te hebben met het idee van maakbaarheid van alles waar BP het ook over heeft.
Trainen met zo'n band vind ik over het algemeen voor volwassen honden ook onnodig.

In een enkel geval kan zo'n band als veiligheidshulp worden gebruikt bij zeer passievolle honden die op een kritiek moment hun normale gehoorzaamheid laten varen.

Waar het vaak fout gaat is dat zo'n band ook in dat geval onoordeelkundig wordt gebruikt.
Een verkeerde timing en de verkeerde link is gelegd.
Daar word je niet vrolijk van en de hond al helemaal niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lizzie. schreef:sneu hoor, ik kwam vorige week een ''wawa'' tegen die had ook een TT om :ugh: de reden daarvan is dat ze blafte naar andere honden :80: Ik zei nog dat dit te trainen was, maar dat vond de eigenaar niet nodig :evil:
:80:
Een wawa met een stroomband?
Dat wordt dan haast meer stroomband dan hond
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ranetje schreef:
Lizzie. schreef:sneu hoor, ik kwam vorige week een ''wawa'' tegen die had ook een TT om :ugh: de reden daarvan is dat ze blafte naar andere honden :80: Ik zei nog dat dit te trainen was, maar dat vond de eigenaar niet nodig :evil:
:80:
Een wawa met een stroomband?
Dat wordt dan haast meer stroomband dan hond
ja triest he, wist niet eens dat je zulke kleine TT bestonden :80:
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Voor mensen werkt het anders prima :tongue:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Badu schreef:Voor mensen werkt het anders prima :tongue:
Die honden zullen daar net zo vrolijk van worden als die man , probleem opgelost. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ranetje schreef:
Sanchis schreef:
Jion schreef:
Als je geen schrikreactie ziet heeft het doorgaans ook weinig effect. :wink:
mijn reageert er niet op met schrik. Een hond die er van schrikt, daarbij gebruik je het inderdaad niet goed.
Van geen enkele correctie hoeft een hond te schrikken.

Bij pups is het inderdaad gewoon onzin, sowieso zou ik al nooit een blafband gebruiken. Ik ken er 2 die het al van pup af aan omhebben, beide honden blaffen gewoon nog evenveel (van de ene ziet gans zijn keel rood en verbrand, geen haar meer op, band ging ook af als andere hond blafte dus andere hond draagt er nu ook ene :schrik: ) en beide honden zitten vol stress en hebben 0 gevoel met hun baas.
maart
Zeer actief

Tara schreef:
maart schreef:Ik ken er 2 die het al van pup af aan omhebben, beide honden blaffen gewoon nog evenveel (van de ene ziet gans zijn keel rood en verbrand, geen haar meer op, band ging ook af als andere hond blafte dus andere hond draagt er nu ook ene :schrik: ) en beide honden zitten vol stress en hebben 0 gevoel met hun baas.
Wat ontzettend sneu. :(:
het is ook echt gewoon triestig.
Vooral omdat ik het type hond ken (de mijne is van dezelfde lijn en idd,durft ook wel eens blaffen) maar dat kan toch echt wel anders opgelost worden... Maar goed, dan moet je wel iets ondernemen met je hond natuurlijk en laat dat nou te lastig zijn :ugh:

Voor (door) zo'n misbruik ben ik inderdaad wel voorstander om gewoon alles maar te verbieden en alle blafbanden en TT'en uit de handel te halen.
mmartinn
Zeer actief

maart schreef:
Tara schreef:
maart schreef:Ik ken er 2 die het al van pup af aan omhebben, beide honden blaffen gewoon nog evenveel (van de ene ziet gans zijn keel rood en verbrand, geen haar meer op, band ging ook af als andere hond blafte dus andere hond draagt er nu ook ene :schrik: ) en beide honden zitten vol stress en hebben 0 gevoel met hun baas.
Wat ontzettend sneu. :(:
het is ook echt gewoon triestig.
Vooral omdat ik het type hond ken (de mijne is van dezelfde lijn en idd,durft ook wel eens blaffen) maar dat kan toch echt wel anders opgelost worden... Maar goed, dan moet je wel iets ondernemen met je hond natuurlijk en laat dat nou te lastig zijn :ugh:

Voor (door) zo'n misbruik ben ik inderdaad wel voorstander om gewoon alles maar te verbieden en alle blafbanden en TT'en uit de handel te halen.
In ieder geval die stomme anti blaf banden.
Ken je ze niet goed genoeg om er wat van te zeggen? Als ik zou zien dat de keeltjes verbrand waren daardoor zou ik me niet stil kunnen houden denk ik.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

korthaar schreef:Wie gaat z'n maatje nou onder stroom zetten?
Ik. En ik heb er geen enkel probleem mee wanneer het goed wordt ingezet.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

korthaar schreef:Wie gaat z'n maatje nou onder stroom zetten?
Ik. En ik heb er geen enkel probleem mee wanneer het goed wordt ingezet.
Net zoals ik dat bij andere hulpmiddelen zo zie.
maart
Zeer actief

mmartinn schreef: In ieder geval die stomme anti blaf banden.
Ken je ze niet goed genoeg om er wat van te zeggen? Als ik zou zien dat de keeltjes verbrand waren daardoor zou ik me niet stil kunnen houden denk ik.
daartegen iets zeggen lost niets op. Zij zijn de kenners...
leven nog in de jaren stilletjes. Helaas gaan ze enkel met de elektronische zaken mee met hun tijd.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”