Ik loop vanmiddag met mijn drie musketiers. Jessie spot een pup en we konden niet anders dan de twee even lekker met elkaar laten spelen. Een puppetje labradoodle van 18 week oud.
Dus ik raak aan de babbel met de eigenaar en die vertelt doodleuk dat het heel goed gaat met de pup. Alleen hij kan niet alleen zijn en hij heeft nu een anti blafband op stroom voor het arme schaap besteld

Een man met een jong gezin, want hij had even daarvoor al verteld dat de pup soms met speelgoed van de kinders aan de haal ging.
Dus ik probeer niet te hard erop in te hakken, maar ga op de redelijke toer en zeg dat zo'n pup nog maar een kleuter is en dingen moet leren, op een vriendelijke rustige manier en niet door een optater met stroom te geven als de pup jankt omdat hij bang is om alleen te zijn. Je zou t met je kinderen ook niet doen.
"Ja maar ik heb ook buren!!!"
Waar is het in godsnaam mis gegaan dat blijkbaar mensen de sadisme ontgaat door zo'n jonge pup een stroomschokken ding om te hangen omdat hij het nog even lastig vindt om alleen te zijn?!
Ik heb nog een riedeltje afgestoken hoe je een hond kunt leren om het alleen zijn op te bouwen, hoe veel je aan een hondenschool kunt hebben al is het alleen maar om ervaring uit te wisselen, hoe belangrijk het is dat zo'n pupje zich veilig en comfortabel voelt en dat zo'n stroomband het tegenovergestelde bereikt waardoor je verder van huis bent.
Maar ik was zo verbaasd dat ik gewoon echt niet wist waar ik moest beginnen.