2 straten verder woont een koppel met een vrij jonge hond. Zoals het zich laat aanzien een kruising Münsterlander/Setter. Prachtig beest maar een zenuwpees avant la lettre. Ik denk dat ze hem een jaar hebben nu en ik denk uit het asiel of iets dergelijks want ik heb hem nooit als pup voorbij zien komen.
Nu het gene waar ik mee zit. Zelf heb ik een herderteef van 3,5 nu. 1 en al energie en ik weet gewoon als madam niet op zijn minst 1 keer per dag eens flink mag uitrazen ze de dag erna niet te genieten is. Dat zit wel goed want ik wandel zelf graag dus ze krijgt beweging zat met rennen, zwemmen (mits niet te koud) enz.
Die mensen waar ik het over heb die lopen nooit verder dan 'n blokje rond waar hij hier en daar eens mag pissen en dat was het dan weer. Hond is bang (of bang gemaakt) want als hij een andere hond ziet is hij nogal enthousiast en wordt hard door "baasje" gecorrigeerd en ik zie hem dan helemaal in elkaar krimpen. Dat beest moet zijn energie kwijt, dat zie je aan alles maar hij krijgt de kans niet.
We hebben van thuis uit jarenlang dit soort jachthonden gehad dus ik weet waar ik het over heb. Die moeten kunnen rennen, springen, zwemmen en noem maar op. Die houdt je niet de hele dag stil in zijn mand, zeker niet als ie jong is.
Elke keer als ik die gast zie wil ik hem daar over aanspreken, heb het er hier eens met pa over gehad maar zijn advies.....zou me er niet mee bemoeien, de wereld is al gek genoeg

wel doen?
niet doen?
ik weet het gewoon niet, heb ook geen zin in herrie want je weet niet hoe hij dat opvat.
Marc