Manu is wat dun. Hij ziet er wat ingevallen uit dus ik heb hem nu op 1300/1400 gram vlees gezet.
Maar.. hij eet het niet. Hij heeft 's ochtends 500 gram KVV, dat eet hij netjes op maar ook niet als normaal. Zoals hij eerder schrokte, likt hij het nu en neemt kleine hapjes.
's Avonds geef ik hem meer, zo'n 800 gram meestal. Maar hij eet het niet op. De helft als ik geluk heb en dan laat hij het staan

Geeft hij nu aan dat hij niet meer nodig heeft?
Kan het te maken hebben met de rui? Hij is verschrikkelijk in de rui, er vallen bossen tegelijk vanaf.
Misschien toch stress van de verhuizing van Frankrijk naar Nederland? Ik heb niet het idee dat hij stress heeft en hij at zijn normale portie (800-1000 gram) zonder problemen op.
We bewegen nu veel meer dan hij deed, mijn vriend heeft 3 weken lang mank gelopen dus liep hij alleen plasrondjes, nu loop ik 's ochtends een uur en 's avonds gaan we hardlopen en nog eens minimaal een uur op pad. Hij gaat mee naar stal en hij speelt veel meer met andere honden. Misschien is dat wat teveel?
Kan het dat hij nog dusdanig groeit dat zijn lichaam wat ingevallen lijkt? Zijn ribben voelen eigenlijk goed maar van bovenaf gezien lijkt het net een windhond door de ongelofelijk smalle taille en zijn heupbot is duidelijk te voelen.
Moet ik hem dan maar even op 1000 gram houden en minder bewegen? Hij heeft juist energie voor 10.
Of toch even langs de dierenarts? Ik maak me een beetje zorgen. Hij wordt overigens 1 jaar deze maand.
Hij was trouwens al wat dun toen hij terugkwam uit Frankrijk.