Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding/ontlasting

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Voeding/ontlasting

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Vraagje over de ontlasting van Zara. Als ze poept komt er gewoon een mooie bruine kleur drol uit :engel:

Maar nu heb ik al een paar keer in het losloop gebied gezien dat haar drollen helemaal wit zijn geworden en uit elkaar zijn gevallen. Het lijkt niet meer op een drol.
Ze krijgt vers vlees en botten. Is dit normaal/niet erg?
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Re: Voeding/ontlasting

Ongelezen bericht door h a n s »

Da's normaal; tenminste als ik die van mij vers voer hebben ze dat ook. :cheer:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Het is normaal, maar ik vind het niet wenselijk. Ik geef nu sinds kort die van mij er spier/kopvlees bij en dat zorgt weer voor normale ontlasting.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik vind het een teken dat er teveel bot gevoerd wordt. Mijn hond heeft dit al vrij snel.. ik zou naast kvv niet extra botten gaan voeren. Voer anders de ene dag kvv en de andere dag een karkas met pens, hart of zo, of wat extra spiervlees.

Ik geef er vaak pens of hart bij omdat dat een beetje het tegenovergestelde doet.
Afbeelding
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

marloes_2406 schreef:Vraagje over de ontlasting van Zara. Als ze poept komt er gewoon een mooie bruine kleur drol uit :engel:

Maar nu heb ik al een paar keer in het losloop gebied gezien dat haar drollen helemaal wit zijn geworden en uit elkaar zijn gevallen. Het lijkt niet meer op een drol.

Bedoel je de drol die eruit komt of bedoel je de drol die er al een paar dagen ligt en DAN wit uitslaat?

Als de drol er wit uitkomt is dat niet de bedoeling; de boel slaat na dagen idd soms wit uit ;-)

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

~Suzanne~ schreef:
marloes_2406 schreef:Vraagje over de ontlasting van Zara. Als ze poept komt er gewoon een mooie bruine kleur drol uit :engel:

Bedoel je de drol die eruit komt of bedoel je de drol die er al een paar dagen ligt en DAN wit uitslaat?

Als de drol er wit uitkomt is dat niet de bedoeling; de boel slaat na dagen idd soms wit uit ;-)

Suzanne
:mrgreen: Nee, van dit soort:

"De keiharde kalkdrollen van die uitgemergelde zielenpoot zijn zo levenloos dat ze niet eens stinken. Al zou je ze uren in de melk koken, dan komt er nog geen geur los. Fossielen schijt dat beest. Alleen met een moker kun je ze platslaan. Je denkt dat je op kiezelstenen stapt. Als je die per se aan je zool zou willen moet je ze er op vastspijkeren."

Het staat er toch gewoon; hond poept bruin en TS komt de drolletjes later in losloopgebied tegen, wanneer ze al ver verteerd zijn.
Dan is het normaal dat de kalk wat langer blijft liggen.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Castor heeft ooit zo'n witte poederdrol gehad. Was helemaal wit. En toen ik het pakte, poederde het zo uit elkaar.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

mmartinn schreef:Castor heeft ooit zo'n witte poederdrol gehad. Was helemaal wit. En toen ik het pakte, poederde het zo uit elkaar.
Ik geef af en toe expres extra botwerk. Drukken ze meteen hun anaalklieren leeg.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

dagmar88 schreef:
mmartinn schreef:Castor heeft ooit zo'n witte poederdrol gehad. Was helemaal wit. En toen ik het pakte, poederde het zo uit elkaar.
Ik geef af en toe expres extra botwerk. Drukken ze meteen hun anaalklieren leeg.
Oh! Is dat het voordeel ervan? Castor krijgt ook redelijk wat bot. Hij heeft bijna nooit extreem harde keutels. Kan het wel hebben denk ik.
Afbeelding
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Als ze poept is de drol niet wit ;) Héél af en toe wel.

@Hylos, ik ga eens kijken of ik wat anders vind dan alleen maar bot om te kauwen:)
dagmar88
Zeer actief

mmartinn schreef: Oh! Is dat het voordeel ervan? Castor krijgt ook redelijk wat bot. Hij heeft bijna nooit extreem harde keutels. Kan het wel hebben denk ik.
Nou ja, vind ik wel. Wat ik begrijp is "mooie" stevige ontlasting daar sowieso goed voor. Heb ik bij Niko ook gemerkt.
Niko en Charlie hebben ze wel eens vol, maar met 2 x op een week een halve schapenkop of stuk runderknars (kraakbeen) is het weer opgelost.

De verhoudingen aan kunnen passen op je hond vind ik nu net het fijne aan vers voeren. Kan best dat castor wat meer bot dan gemiddeld kan gebruiken. Hier eerder minder, dat zie je dan meteen aan de poep.
Als ze een tijd geen botwerk hebben gehad poepen ze hier ook standaard één of twee keer wit.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

De drollen van mijn honden slaan ook wit uit na een tijdje, zolang ze er bruin en soepel uit komen lijkt het me best.
dagmar88
Zeer actief

marloes_2406 schreef:Als ze poept is de drol niet wit ;) Héél af en toe wel.

@Hylos, ik ga eens kijken of ik wat anders vind dan alleen maar bot om te kauwen:)
Ik koop grote zakken hoefjes en vul die zelf met een beetje schapen of rundervet en brokjes of gedroogd vlees.
:hmmm: Als ik ze in de keuken klaar sta te maken, staan de honden al te gillen. Hoef verslaafd zijn ze :tongue:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Hier hebben ze dat als ze complete vis krijgen, vind ik best een raadsel want dat zou juist goed in verhouding moeten zijn
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

dagmar88 schreef:
idem :ok:
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

@dagmar, dat kan ik ook eens proberen!
dagmar88
Zeer actief

marloes_2406 schreef:@dagmar, dat kan ik ook eens proberen!
:ok: Kost op die manier geen drol en het is hier buiten barf het enige dat echt lang kauwplezier oplevert.
Pauline84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaans bastaardje

Ongelezen bericht door Pauline84 »

Ah, laten al die vieze baasjes dáárom die drollen gewoon liggen, voor de nacontrole een paar dagen later....
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

In de tuin soms wel ja, gelukkig mag ik dat :p
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Pauline84 schreef:Ah, laten al die vieze baasjes dáárom die drollen gewoon liggen, voor de nacontrole een paar dagen later....
Jahoor ik laat ze lekker overal liggen, dan stappen er veel mensen in :cheer:
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

dagmar88 schreef:
marloes_2406 schreef:Als ze poept is de drol niet wit ;) Héél af en toe wel.

Ik koop grote zakken hoefjes en vul die zelf met een beetje schapen of rundervet en brokjes of gedroogd vlees.
:hmmm: Als ik ze in de keuken klaar sta te maken, staan de honden al te gillen. Hoef verslaafd zijn ze :tongue:
Geven die met vet dan ook een wat zachtere ontlasting? Voor het geval het soms zo hard is dat het er moeilijk uitkomt? Of wordt dat dan weer teniet gedaan door het hoefje?
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik vind Ol z'n drollen niet vaak terug hoor :LOL: Laatst wel een keertje omdat ie precies nét op een stukje tegel naast een abri (die voor de rest ver in het gras staat) had zitten kakken, die kon ik inderdaad "volgen" maar voor de rest weet ik 's middags al niet meer waar ie 's morgens gekakt heeft bij wijze van en eerlijk gezegd interesseert me dat ook weinig :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”