Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Re: Lammetje gemold door Staff

Ongelezen bericht door Marco88 »

Volgens mij mag een boer mag dat ook wettelijk gezien gewoon doen hoor.
Als er hond(en) op zijn veestapel zit te jagen/slachten, gaat de boer ze echt niet lokken met een koekje hoor.
Je mag als hond eigenaar heel blij zijn als de boer je ervan af laat komen met enkel schapen vergoeden.
Laatst gewijzigd door Marco88 op 30 apr 2014 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Marco88 schreef:Als een boer een hond zijn vee ziet slachten, wat denk je nou echt dat die boer gaat doen?
Als jij dat als eigenaar van die hond niet normaal zou vinden, laat de meeste boeren echt koud ben ik bang voor :P
Boeren hebben doorgaans net zo min vuurwapens als jij of ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marco88
Zeer actief

Jaap* schreef:
Marco88 schreef:Als een boer een hond zijn vee ziet slachten, wat denk je nou echt dat die boer gaat doen?
Als jij dat als eigenaar van die hond niet normaal zou vinden, laat de meeste boeren echt koud ben ik bang voor :P
Boeren hebben doorgaans net zo min vuurwapens als jij of ik.
Er zijn er wel heel veel die ze wel hebben, niet allemaal hoor
Afbeelding
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

Marco88 schreef:Volgens mij mag een boer mag dat ook wettelijk gezien gewoon doen hoor.
Als er hond(en) op zijn veestapel zit te jagen/slachten, gaat de boer ze echt niet lokken met een koekje hoor.
Je mag als hond eigenaar heel blij zijn als de boer je ervan af laat komen met enkel schapen vergoeden.
volgens mij praat je gewoon onzin, beesten worden door de wet als dingen gezien, dus een boer mag mijn niet afschieten als mijn hond een schaap opvreet, en ik mag iemand die mijn fiets steelt niet van die fiets afschieten.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mmartinn schreef: De uitspraken van de boer nodigen ook een beetje uit tot bagatelliseren, ik denk toch echt dat hij degene is die de media heeft uitgenodigd hoor. Denk niet dat er toevallig bij elk weiland een reporter wandelt.
:U: Zeg ik wat anders dan.
Dat is kennelijk het nieuwe normaal het wordt maar wat graag aangehoord.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

mmartinn schreef:
TessaThomas schreef: Nou, als jij 15 van jouw dieren verliest, door twee losgebroken honden die ze aan stukken gescheurd hebben, snap ik wel dat je dat type hond niet meer langs jouw wei wilt hebben. Niet iedere boer ziet zijn dieren als producten, deze boer niet in ieder geval. En zoals ik zei, dit was de druppel. Het was niet alleen om die 15 schapen. Ik woon in een klein boerendorp waar incidenteel nog wel eens wat gebeurd, dat wordt vergoed. Deze honden waren niet meer te redden met een riem, cursus, trainer of een e-collar.
Ik snap het ook wel, dat is dezelfde reden waarom sommige mensen zo'n hekel hebben aan marokkanen. De hele groep word er op aan gekeken. Als het openbaar pad is, heeft de boer het maar te dulden. Ik zou toch echt wel even vragen waarom hij zo tegen mij aan het blerren was.
Hoe ziet een boer zijn dieren dan?? Mogen ze allemaal van ouderdom sterven dan?
Ik heb geen behoefte om ergens te lopen als ik daarmee iemand over de zeik jaag. :) Ik heb ook geen idee of het nu nog zo is, nu woon ik aan de andere kant van het dorp (1km verder :LOL: ) en loop dus de andere dijk af. Dat hij de hele herder groep veroordeeld snap ik ook, dit waren niet de 1e herders die een schaap van hem gepakt hadden. Het grootste deel mag van ouderdom sterven ja.
Marco88
Zeer actief

Een hond is geen mens, en heeft ook niet dezelfde rechten, dus als de boer geen andere manier ziet om de hond te laten stoppen met jagen op zijn vee, mag hij die hond gewoon neerschieten hoor.
Ik zeg ook niet dat het leuk is, maar het gebeurt wel eens.

Ik denk ook niet dat de meeste mensen op dit forum hun hond doodleuk los laten lopen als er vee in de buurt is :tongue:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

petertje schreef:
Marco88 schreef:Volgens mij mag een boer mag dat ook wettelijk gezien gewoon doen hoor.
volgens mij praat je gewoon onzin, beesten worden door de wet als dingen gezien, dus een boer mag mijn niet afschieten als mijn hond een schaap opvreet, en ik mag iemand die mijn fiets steelt niet van die fiets afschieten.

Wat een complete onzin, zeg. Jij plaatst dus kennelijk jóuw hond boven het schaap van een boer. Diezelfde boer wordt ook heus beroerd hoor van het vinden van een onthoofd lammetje of verscheurd schaap.
En als diezelfde boer dan de volgende keer met een jachtgeweer een schapenopjagende hond op zijn land naar de barrebiesjes schiet, praat ik dat niet goed maar begrijp ik wél.
Moet je je hond maar bij je houden en niet met kulverhalen aankomen van 'het lammetje gaat toch wel naar de slacht'. :roll:

Ik vind het werkelijk verschrikkelijk, deze verhalen. En je kunt er lang of kort over discussiëren, maar door lammelingen als deze vrouw en breed uitgemeten krantenberichten over bijtincidenten, komen er steeds meer restricties voor hondenbezitters.
Jammer genoeg moet de grote groep goedwillenden weer lijden onder een kleine groep rotte appels die het voor iedereen verpesten.
Afbeelding
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

volgens mij kan je die boer dan weer aanklagen voor het vernielen van jouw eigendom, en moet die boer weer gaan bewijzen dat het echt jouw hondje was die honger had :P

dat denk ik ook niet hoor, beetje gezond verstand gebruiken ;)
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Marco88 schreef:Een hond is geen mens, en heeft ook niet dezelfde rechten, dus als de boer geen andere manier ziet om de hond te laten stoppen met jagen op zijn vee, mag hij die hond gewoon neerschieten hoor.
Ik zeg ook niet dat het leuk is, maar het gebeurt wel eens.

Ik denk ook niet dat de meeste mensen op dit forum hun hond doodleuk los laten lopen als er vee in de buurt is :tongue:
Ik denk maar zo dat de gemiddelde HF'er niet echt representatief is voor de doorsnee hondenbezitter. :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Jaap* schreef:
mmartinn schreef:Ja, en persoonlijk vind ik het natuurlijk verrot. Maar over algemeen heb ik het niet zo met boeren.
Wat heeft dat ermee te maken?
@Martin.
Je rotzooi erin om, maar ik vraag gewoon wat jouw mening over boeren te maken heeft met het hele gebeuren.
Omdat je er geregeld een handje van hebt om zaken onder het kleed te willen vegen met het argument dat er ook ergere dingen gebeuren.
En dat slaat nergens op. Je kunt diefstal niet rechtpraten door te zeggen dat er ook gemoord wordt. Dat is geen argument.
Om je te helpen wil ik het elke keer dat het zie wel even zeggen hoor :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

mmartinn schreef: Ik snap het ook wel, dat is dezelfde reden waarom sommige mensen zo'n hekel hebben aan marokkanen. De hele groep word er op aan gekeken. Als het openbaar pad is, heeft de boer het maar te dulden. Ik zou toch echt wel even vragen waarom hij zo tegen mij aan het blerren was.
Hoe ziet een boer zijn dieren dan?? Mogen ze allemaal van ouderdom sterven dan?

Het maakt toch niet uit hoe een boer zijn dieren ziet? Ik kan me best voorstellen dat de eigenaar in de stress schiet bij het ontwaren van een al dan niet aangelijnde hond als ik Odi's verhaal lees. Je broodwinning wordt beschadigd en dat is A) niet leuk en B) onnodig.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jaap*
Zeer actief

Ik ben overigens totaal murw door de hoeveel onzin en dom gelul die tegenwoordig middels dit forum over ons uitgestort wordt. Er is geen ontkomen aan, en er is ook niks tegen opgewassen.
Het ontneemt mij langzamerhand echt alle plezier. Maar dat even terzijde.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lieke schreef: Ik vind het werkelijk verschrikkelijk, deze verhalen. En je kunt er lang of kort over discussiëren, maar door lammelingen als deze vrouw en breed uitgemeten krantenberichten over bijtincidenten, komen er steeds meer restricties voor hondenbezitters.
Jammer genoeg moet de grote groep goedwillenden weer lijden onder een kleine groep rotte appels die het voor iedereen verpesten.
Dat is wel de essentie ja, steeds weer zulke berichten hebben denk ik toch hun weerslag op álle honden, niet alleen stafford types.
Zou toch jammer zijn als pjotr zich vervolgens niet meer met zijn schapenvriendje mag vermaken.
Jaap*
Zeer actief

petertje schreef:geen probleem. mijn hond pakt het liefst elk konijn en kat die we onderweg tegenkomen, konijn is hem 1 keer gelukt ondanks dat hij aangelijnd was, als hij het konijn of de kat ziet loopt hij weer rustig mee. Dat een hond van een willekeurig ras jachtinstinct heeft, en achter prooidieren aanvliegt, ongeachte of dat nou een cavia of een schaap is staat helemaal compleet los van mens agressie.
Overigens dacht ik dat jij dat wel moest weten gezien je foto ;)
Kun je ook even uitleggen wat je hier precies mee bedoeld?
Jaap*
Zeer actief

petertje schreef:
Jaap* schreef:
Mit schreef:Belachelijk, absoluut. Loop even íets verder van dat hek af ofzo.
Maar....Híer word ik ook doodziek van hoor:

'Dit keer is het een schaap, maar wat als hier toevallig een kind loopt te wandelen of te fietsen?'

Het lijkt wel alsof men altijd maar moet roepen dat het nóg erger kan áls ze niet die honden doodspuiten, bla bla.
Ik denk wel dat het dingen zijn die je gaat bedenken als je erbij staat te kijken hoe een hond de kop van een lam afscheurt.
Durf jij je kind met de kop door het hek te steken als die honden langskomen?
gezien het karakter heb ik liever dat mijn kinderen hun kop door een hek duwen bij een stafford dan bij sommiige andere rassen.
Wie heeft het over een stafford?
lieke
Zeer actief
Contacteer:

petertje schreef:volgens mij kan je die boer dan weer aanklagen voor het vernielen van jouw eigendom, en moet die boer weer gaan bewijzen dat het echt jouw hondje was die honger had :P

Moet je vooral doen. Kijken hoeveel kans je maakt voor een civiele rechter. :wink:
En verder: wat Jaap zegt. Om het even samen te vatten: je kletst uit je nek.
Zodra het woord 'stafford' valt, sta jij vooraan om alles te bagatelliseren en vooral te benadrukken wat een scháttige lieve hondjes het wel niet zijn die uiteraard volkomen verkeerd begrepen worden en vooral een onverdiende reputatie hebben.
Wordt eens wakker zou ik zeggen. Het bárst in dit land van de x-staffjes/pitbulls/ambulls die helaas voor die honden in handen van nitwits en mafketels zijn gevallen.
Maar helaas óók heel erg zielig voor de dieren (honden/katten/schapen) die het slachtoffer er van worden.
Eerlijk gezegd heb ik meer medelijden met het verscheurde lammetje uit de beginposting of het tekkeltje van een bejaarde dame hier in de buurt die uit haar armen werd gerukt en voor haar ogen werd verscheurd.
Ja, door een (kruising-)stafford.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

lieke schreef:
petertje schreef:volgens mij kan je die boer dan weer aanklagen voor het vernielen van jouw eigendom, en moet die boer weer gaan bewijzen dat het echt jouw hondje was die honger had :P

Moet je vooral doen. Kijken hoeveel kans je maakt voor een civiele rechter. :wink:
En verder: wat Jaap zegt. Om het even samen te vatten: je kletst uit je nek.
Zodra het woord 'stafford' valt, sta jij vooraan om alles te bagatelliseren en vooral te benadrukken wat een scháttige lieve hondjes het wel niet zijn die uiteraard volkomen verkeerd begrepen worden en vooral een onverdiende reputatie hebben.
Wordt eens wakker zou ik zeggen. Het bárst in dit land van de x-staffjes/pitbulls/ambulls die helaas voor die honden in handen van nitwits en mafketels zijn gevallen.
Maar helaas óók heel erg zielig voor de dieren (honden/katten/schapen) die het slachtoffer er van worden.
Eerlijk gezegd heb ik meer medelijden met het verscheurde lammetje uit de beginposting of het tekkeltje van een bejaarde dame hier in de buurt die uit haar armen werd gerukt en voor haar ogen werd verscheurd.
Ja, door een (kruising-)stafford
.

Eens EENS EEEEENSSSS

pfffffff.....

Ik zie idd aankomen dat de komende jaren steeds meer regeltjes ingevoerd gaan worden naar hondenbezitters in het algemeen en keer op keer dit soort berichten in de media van elke keer weer de staffjes en kruisingen daarvan gaan daar echt geen goed aan doen.
En de gemiddelde jan boerenlul ziet het verschil echt niet hoor...
Die zagen mijn Sharpei nog aan voor een Pittbul :ugh:
Serieus is me dat in zijn leven een keer of vier gevraagd.
Vriendin van me met haar Bullterrier is ook altijd de sjaak...

ik WIST ook dat dit ging gebeuren toen de RAD afgeschaft werd omdat er totaal geen 'alternatief' kwam.
De RAD was natuurlijk echt een tragisch historisch dieptepunt in een zogenaamd beschaafd land, maar toen die afgeschaft werd en het daarna stil bleef uit Den Haag kon je natuurlijk donder zeggen op deze narigheid.
Eigenlijk gaven ze natuurlijk keihard toe dat ze jarelang honden vermoord hadden in naam van een wetje wat nergens op sloeg en niet deugde en dat het OOK nog eens niet het gewenste resultaat had...
Maar vervolgens mocht elke Sjonnie Pik een kruising Staff etc aanschaffen en dat deden ze ook massaal!
Ik zie het onder mijn collegás ook... aardige mensen hoor, maar werkelijk de ballen kaas gegeten van honden in het algemeen en dat heeft dan 3 "van die schatten van staffie's" in huis lopen
Ja...hun vriendin kan er de straat niet echt mee op, maar verder zijn ze lieffffff
Niet alleen Sjonnie Pik heeft staffies en kruisingen, ook de familie in het rijtjeshuis waarvan moeders thuis zit, vaders op de fabriek werkt en ze op zomervakantie gaan naar Frankrijk of iets dergelijks
De mensen zijn niet minderwaardig, alles behalve, maar ik zie ze liever met een poedeltje of labrador of spaniel door de buurt lopen terwijl hun kind met schepje en emmer er achteraan hobbelt naar de zandbak toe en ze even een praatje staat te maken met het huis vier blokken verderop
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Jaap* schreef:Ik ben overigens totaal murw door de hoeveel onzin en dom gelul die tegenwoordig middels dit forum over ons uitgestort wordt. Er is geen ontkomen aan, en er is ook niks tegen opgewassen.
Dat zei een schrijfster laatst ook. Die voelde zich ook verheven boven de gewone mens.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Jaap* schreef:
Jaap* schreef:
mmartinn schreef:Ja, en persoonlijk vind ik het natuurlijk verrot. Maar over algemeen heb ik het niet zo met boeren.
Wat heeft dat ermee te maken?
@Martin.
Je rotzooi erin om, maar ik vraag gewoon wat jouw mening over boeren te maken heeft met het hele gebeuren.
Omdat je er geregeld een handje van hebt om zaken onder het kleed te willen vegen met het argument dat er ook ergere dingen gebeuren.
En dat slaat nergens op. Je kunt diefstal niet rechtpraten door te zeggen dat er ook gemoord wordt. Dat is geen argument.
Om je te helpen wil ik het elke keer dat het zie wel even zeggen hoor :mrgreen:
Alles moet niet zo opgeblazen worden. Men kan soms beter kijken welk leed achter de schermen structueel plaats vind dan voor de schermen zo af en toe.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

mmartinn schreef:
Jaap* schreef:Ik ben overigens totaal murw door de hoeveel onzin en dom gelul die tegenwoordig middels dit forum over ons uitgestort wordt. Er is geen ontkomen aan, en er is ook niks tegen opgewassen.
Dat zei een schrijfster laatst ook. Die voelde zich ook verheven boven de gewone mens.
TOTAAL Irrelvant en TOTAAL geen vergelijking
Daarbij voelt Jaap zich niet verheven...ik ook niet...
Maar ik begrijp wel wat hij bedoeld.

maar ga vooral verder met jezelf onsterfelijk belachelijk te maken :oohja:

Als er op berichten van bvb jouw kant geen tegengeluid meer zou komen en nitwit 1 en 2 zitten hier wat te lezen over een half jaar zouden ze zomaar het idee kunnen krijgen dat ze prima zo'n staffie aan kunnen schaffen...

Het is heel, heel, en nog maar een keer heel, gezond om tegengeluiden en verfrissende andere ideeen aan te horen...
twee kanten op.
DAAR leren mensen van
Niet van een kudde die roept dat het prima beesten zijn in de juiste handen, want ook nitwit 1 en 2 vinden van hunnie zelf dat ze primaaaa in staat zijn een staffie op te voeden...
mmartinn
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
mmartinn schreef:

Als er op berichten van bvb jouw kant geen tegengeluid meer zou komen en nitwit 1 en 2 zitten hier wat te lezen over een half jaar zouden ze zomaar het idee kunnen krijgen dat ze prima zo'n staffie aan kunnen schaffen...

Het is heel, heel, en nog maar een keer heel, gezond om tegengeluiden en verfrissende andere ideeen aan te horen...
twee kanten op.
DAAR leren mensen van
Niet van een kudde die roept dat het prima beesten zijn in de juiste handen, want ook nitwit 1 en 2 vinden van hunnie zelf dat ze primaaaa in staat zijn een staffie op te voeden...
Het zijn prima beesten in de juiste handen. Dat jij er een hekel aan hebt is je goed recht. Maar het is wel kortzichtig!
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

S@ndr@ schreef:
Wolfsblut schreef:
DaniBanani schreef:
Wolfsblut schreef: zodat andere mensen ook eens zonder knikkende knieën met hun honden kunnen wandelen.
:goeie: Je overdrijft maar een beetje, hè?
Nee, ik overdrijf niet. De wijk waar ik woon grenst aan een onbeschrijflijke aso wijk. Een aanzienlijk deel van die bewoners hebben pitbullachtige honden die ze in de bij mij gelegen wijk veelal los laten lopen. Ze hangen ze in jonge boompjes zodat ze deze met uiterste chirurgische precisie kunnen halveren. Daar staan de baasjes dan lachend bij te kijken.
Tachtig procent wat hier komt wandelen is bezitter van dit soort honden, inclusief de vele Duitse herders. Niet bepaald leuk.
tijd om te verhuizen :wink:
Ach, ik hoef hier gelukkig geen kinderen op te voeden. Ik heb acht jaar geleden gekocht, op de top dus. Verhuizen is dus geen optie. Van de andere kant is er natuurlijk ook wel van alles te doen. In tegenstelling tot het idyllische dorpje waar ik gewoond heb is het hier niet saai. Schieten in de buitenlucht vinden ze hier ook erg leuk getuige de vele 6 en 9 m/m gaatjes in de verkeersborden. Maar daar wen je wel aan.
Bovendien heb ik mijn huis inmiddels dermate goed beveiligd dat het betreden ervan een ultieme vorm van het noodlot tarten is. Dat vind ik dan wel weer leuk. Is net als vissen, met spanning afwachten tot iemand door de electronische beveiliging, die niks voorstelt, geraakt. Dan wordt het echt lachen, want dan gaat de mechanische beveiliging, die niemand ziet, in werking treden. Auw, auw. Als ze van die laatste fase gebruik gaan maken zouden ze, als ze de keuze nog mochten maken, wensen dat hun handjes door een pitbull met chirurgische precisie geamputeerd zouden worden.
Bovendien ben ik inmiddels adrenaline verslaafd geworden, dus blijf ik maar lekker hier wonen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

DaniBanani schreef:
Wolfsblut schreef: Nee, ik overdrijf niet. De wijk waar ik woon grenst aan een onbeschrijflijke aso wijk. Een aanzienlijk deel van die bewoners hebben pitbullachtige honden die ze in de bij mij gelegen wijk veelal los laten lopen. Ze hangen ze in jonge boompjes zodat ze deze met uiterste chirurgische precisie kunnen halveren. Daar staan de baasjes dan lachend bij te kijken.
Tachtig procent wat hier komt wandelen is bezitter van dit soort honden, inclusief de vele Duitse herders. Niet bepaald leuk.
Dan moet je het misschien op jezelf betrekken en niet over 'andere mensen' praten in algemene zin. Ik loop hier namelijk rustig langs de rottweiler, dogo argentino, of stafford, zelfs met mijn grauwende, uitvallende hond, omdat ik weet dat de baasjes die honden stuk voor stuk prima onder controle hebben. Niks met knikkende knietjes. Het lijkt me heel naar als je in zo'n wijk woont als jij beschrijft, maar dat maakt het nog niet representatief voor het gehele land.
Dan moet ik er dus maar van uit gaan dat alle berichten die de media verspreid over dit soort honden niet waar zijn?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

mmartinn schreef:
Wolfsblut schreef:
DaniBanani schreef:
Wolfsblut schreef: zodat andere mensen ook eens zonder knikkende knieën met hun honden kunnen wandelen.
:goeie: Je overdrijft maar een beetje, hè?
Nee, ik overdrijf niet. De wijk waar ik woon grenst aan een onbeschrijflijke aso wijk. Een aanzienlijk deel van die bewoners hebben pitbullachtige honden die ze in de bij mij gelegen wijk veelal los laten lopen. Ze hangen ze in jonge boompjes zodat ze deze met uiterste chirurgische precisie kunnen halveren. Daar staan de baasjes dan lachend bij te kijken.
Ik kan me wel voorstellen dat je dan zo'n mening hebt, en ook die moet serieus genomen worden. Dus dat er wat aangedaan moet worden ben ik het mee eens.
Maar zoals ik lees, gebeuren er al strafbare feiten, waarom worden die niet aangepakt dan?[/quote]

Martin, er zijn wijken in Nederland waar de politie alleen nog maar komt als het om moordzaken gaat. Bij andere, minder ernstige zaken durft de politie zich niet of nauwelijks meer te vertonen.
mmartinn
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
mmartinn schreef:
Wolfsblut schreef:
DaniBanani schreef: :goeie: Je overdrijft maar een beetje, hè?
Ik kan me wel voorstellen dat je dan zo'n mening hebt, en ook die moet serieus genomen worden. Dus dat er wat aangedaan moet worden ben ik het mee eens.
Maar zoals ik lees, gebeuren er al strafbare feiten, waarom worden die niet aangepakt dan?
Martin, er zijn wijken in Nederland waar de politie alleen nog maar komt als het om moordzaken gaat. Bij andere, minder ernstige zaken durft de politie zich niet of nauwelijks meer te vertonen.[/quote]

Klopt dat is waar. Helaas!
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

mmartinn schreef:
Met verhevenheid heeft het weinig te maken hoor. Het is meer dat het zorgt voor een groeiende weerzin tegen meedoen aan 'discussies'.
Ik hoef het niet beter te weten, maar als de verkondigde onzin een bepaalde omvang heeft bereikt heeft het allemaal geen zin meer.
Maar afijn, dat is mijn probleem.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Nee, dat moet je niet. Maar "alle" berichten even in perspectief plaatsen zou geen kwaad kunnen. Ten eerste omdat bijtincidenten met andere rassen minder vaak vermeld lijken te worden, ten tweede omdat je niet weet hoeveel klapkaken er rondlopen en je dus ook geen idee hebt hoeveel procent daarvan effectief overlast of gevaar veroorzaakt. In jouw buurt is dat schijnbaar het grootste deel, maar in mijn buurt zeker niet. Waarom zouden de baasjes hier hun honden dan in moeten leveren, of verplicht moeten muilkorven? Er gebeurt immers niets en de honden staan keurig onder appèl.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

mmartinn schreef:
mercedes2803 schreef:
mmartinn schreef:

twee kanten op.
DAAR leren mensen van
Het zijn prima beesten in de juiste handen. Dat jij er een hekel aan hebt is je goed recht. Maar het is wel kortzichtig!

:LOL: :LOL: :LOL:

Weet jij wel tegen wie je praat ?
Nee he?
hahahaha sorry...ik ga echt even een potje lachen hoor...

Misschien moet je , voordat je met de grote mensen meepraat op dit forum, in elk geval EEN HEEEEEL KLEIN Beetje weten wat je tegen wie zegt? Klein BEETJE gescheidenis lezen misschien?

dan zou je namelijk weten dat als iemand zich aardig hard gemaakt heeft voor de staffie's en mixjes, tot op politiek niveau om het op de kaart te krijgen bij meerdere partijen dan alleen meneer Graus die het in snelstroomversnelling kreeg, ik dat was :ok:
Waar was jij toen eigenlijk?
Waar was jij toen de RAD afgeschaft werd?
Ik zat huilend op de wc op mijn werk nadat ik het live debat livestream volgen mocht van mijn werkgever...
Omdat mijn werkgever wist dat ik me hier erg mee bezig had gehouden en voor ingezet had, daar waar ik kon
huilend om wat al die beesten aangedaan was....

Oftewel....voordat je nou nog een keer die simpele mond van je opentrekt...
hoor ik in elk geval even graag wat JIJ persoonlijk voor de staffies onder de RAD wetgeving gedaan hebt
Wat je nu voor ze doet is trouwens net zoiets als Joden NA de oorlog op je zolder verstoppen, vind je niet? :ok:
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 30 apr 2014 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
DaniBanani schreef:
Wolfsblut schreef: Nee, ik overdrijf niet. De wijk waar ik woon grenst aan een onbeschrijflijke aso wijk. Een aanzienlijk deel van die bewoners hebben pitbullachtige honden die ze in de bij mij gelegen wijk veelal los laten lopen. Ze hangen ze in jonge boompjes zodat ze deze met uiterste chirurgische precisie kunnen halveren. Daar staan de baasjes dan lachend bij te kijken.
Dan moet je het misschien op jezelf betrekken en niet over 'andere mensen' praten in algemene zin. Ik loop hier namelijk rustig langs de rottweiler, dogo argentino, of stafford, zelfs met mijn grauwende, uitvallende hond, omdat ik weet dat de baasjes die honden stuk voor stuk prima onder controle hebben. Niks met knikkende knietjes. Het lijkt me heel naar als je in zo'n wijk woont als jij beschrijft, maar dat maakt het nog niet representatief voor het gehele land.
Dan moet ik er dus maar van uit gaan dat alle berichten die de media verspreid over dit soort honden niet waar zijn?
ze zijn GEKLEURD :engel: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”