Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Training met Pom - update 18-8 pag 2

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Re: Training met Pom

Ongelezen bericht door Sita »

Even googlen op youtube naar jachthondenschool almere die zijn bezig met filmpjes over dirigeren.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

gevonden:
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Het is nog best lastig om wat plekken te vinden om te trainen, waar niet non stop mensen of fietsen langskomen en waar je een beetje fijne omstandigheden hebt voor vanalles! Altijd op hetzelfde veld is ook niet handig natuurlijk :)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

sbientje schreef:Het is nog best lastig om wat plekken te vinden om te trainen, waar niet non stop mensen of fietsen langskomen en waar je een beetje fijne omstandigheden hebt voor vanalles! Altijd op hetzelfde veld is ook niet handig natuurlijk :)
Dat is zo, maar wat je daar leert kan je natuurlijk wel zelf op andere velden toepassen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
sbientje schreef:Het is nog best lastig om wat plekken te vinden om te trainen, waar niet non stop mensen of fietsen langskomen en waar je een beetje fijne omstandigheden hebt voor vanalles! Altijd op hetzelfde veld is ook niet handig natuurlijk :)
Dat is zo, maar wat je daar leert kan je natuurlijk wel zelf op andere velden toepassen :wink:
hoe bedoel je? :)
ranetje
Zeer actief

sbientje schreef:
ranetje schreef:
Ik dacht dat je bedoelde dat de training (van de school) steeds op het zelfde veld was :oeps:
Dan klopt mijn verhaaltje wel aardig :engel:

Als je zelf andere velden moet zoeken om te oefenen kan het wat lastiger zijn ..............tenzij je een auto hebt en op pad kunt naar allerlei losloopgebieden om te oefenen op rustige tijden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
sbientje schreef:
ranetje schreef:
Ik dacht dat je bedoelde dat de training (van de school) steeds op het zelfde veld was :oeps:

Als je zelf andere velden moet zoeken om te oefenen kan het wat lastiger zijn ..............tenzij je een auto hebt en op pad kunt naar allerlei losloopgebieden om te oefenen op rustige tijden.
nee dat is niet zo, de training is op verschillende plekken, maar in mijn buurt is het lastig om een ander veld te vinden zeg maar :) Ik heb wel een auto en ik kan ook wel op pad, maar ik zoek echt een veld zeg maar, voor het vooruitsturen enzo. Is toch anders dan op een pad! Maar ik ben de omgeving wat aan het verkennen :D
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat leuk om jou en Pom in actie te zien! :ok:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

sbientje schreef:
ranetje schreef:
sbientje schreef:
ranetje schreef: Dat is zo, maar wat je daar leert kan je natuurlijk wel zelf op andere velden toepassen :wink:

nee dat is niet zo, de training is op verschillende plekken, maar in mijn buurt is het lastig om een ander veld te vinden zeg maar :) Ik heb wel een auto en ik kan ook wel op pad, maar ik zoek echt een veld zeg maar, voor het vooruitsturen enzo. Is toch anders dan op een pad! Maar ik ben de omgeving wat aan het verkennen :D
Daar word je vanzelf heel creatief in :F: tijdens elke wandeling zie ik wel een stuk waar ze of mooi lijnen kunnen lopen, of goed kunnen zoeken oid, gewoon gebruik maken van alles wat je tegen komt, al is het maar een rij bomen :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Re: Training met Pom - update 18-8 pag 2

Zo, we zijn weer een maand of 3 verder. Met Pom gaat het eigenlijk hartstikke goed! Ze maakt echt vorderingen. Gisteren heb ik wat afgewisseld met 2 dummy's. Eentje op een vooruit en eentje voor een zoek-apport, of eentje in het water en eentje ergens anders. Dat soort dingetjes. (edit - wel een eind uit elkaar gelegd natuurlijk, heb het haar niet heel moeilijk gemaakt zo voor de eerste keer) Ze volgde mijn aanwijzingen goed op vond ik, liet zich netjes sturen. Best wel braaf dus, al met al :) Mijn doel is nog steeds een B-diploma en dat moet er ook wel inzitten, das nou niet echt een onmogelijk doel. Ik moet gewoon veel leren en daar is zij een beetje de 'dupe' van geworden in het begin denk ik. Maar tijd zat, komt wel goed!

Verder heb ik vrijdag met Samantha en Jones samen getraind en dat ging ook best goed. Ik was bang dat Pom ieder onbewaakt ogenblik naar Jones zou rennen maar dat viel gelukkig erg mee. Ze wilde alleen geen duifje apporteren, maar ook daar gaan we aan werken :)

Nog een filmpje :) let niet op mijn duffe gepraat hahaha
ranetje
Zeer actief

Leuk filmpje, dat gaat goed :ok:
Ik heb het geluid niet aangezet :tongue:

Duifje hoeft ze voor het B diploma nog niet te apporteren, dat scheelt weer :wink:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Leuk filmpje, dat gaat goed :ok:
Ik heb het geluid niet aangezet :tongue:

Duifje hoeft ze voor het B diploma nog niet te apporteren, dat scheelt weer :wink:
nee maar verder heeft ze ook nog geen ervaring met wild. Nou ja, dat gaat vast wel goedkomen, anders doen we er eerst wel een panty om ofzo.. Kan ook een B halen op een clubdiplomadag van de RV, eventueel, dan is het met dummy's. Daar ben ik ook wel tevreden mee hoor :P We kijken gewoon hoever we komen!
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ze gaat goed! Ik zou eerst een clubdiplomadag doen van een retrieververeniging. Kan jezelf wat ervaring op doen zonder de druk of ze wel wild apporteert. Vond de sfeer ook wat gemoedelijker dan bij een KNJV-proef.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef:Ze gaat goed! Ik zou eerst een clubdiplomadag doen van een retrieververeniging. Kan jezelf wat ervaring op doen zonder de druk of ze wel wild apporteert. Vond de sfeer ook wat gemoedelijker dan bij een KNJV-proef.
precies, dat is ook wel het plan hoor :) Voorlopig gaat ze nog niet 2 minuten af uit zicht naast een andere hond liggen vrees ik haha, maar wellicht volgend seizoen. De andere onderdelen moeten we wellicht nog wel wat aan doen maar beheerst ze in de basis wel. We gaan lekker aan de slag de komende tijd en dan maar eens zien waar we terechtkomen :)

Ik doe pas een KNJV proef als ze wild echt probleemloos pakt want ik heb geen zin om me daar druk om te moeten maken :) Het moet wel betrouwbaar zijn en anders doe ik het niet. Het is verder geen must natuurlijk :)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ga naar België ;-). Zoveel gemoedelijker en relaxer. En ze moeten in zicht blijven liggen, alleen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door MBJ »

België is inderdaad veel relaxter en alles met eend ;) ook nog goedkoper en veel makkelijker met inschrijven. ik loop dit jaar 1 knjv proef maar dat is ook meteen de laatste.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Goeie tip, zal er eens naar kijken :)
Shanelle
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Shanelle »

Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen hoor, maar wij zijn ook bezig met de jacht en nu las ik hier dat BE gemoedelijker is. Kan iemand mij aub misschien een linkje doorsturen van organisaties die dit hier in elkaar steken?
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Shanelle schreef:Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen hoor, maar wij zijn ook bezig met de jacht en nu las ik hier dat BE gemoedelijker is. Kan iemand mij aub misschien een linkje doorsturen van organisaties die dit hier in elkaar steken?
je kan bv even kijken op de site van JAC Orion.
Afbeelding
Shanelle
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Shanelle »

nathalie schreef:
Shanelle schreef:Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen hoor, maar wij zijn ook bezig met de jacht en nu las ik hier dat BE gemoedelijker is. Kan iemand mij aub misschien een linkje doorsturen van organisaties die dit hier in elkaar steken?
je kan bv even kijken op de site van JAC Orion.
Dankjewel! Maar is dat nou enkel voor staande honden en spaniels, of zie ik dat verkeerd?
Ik heb trouwens maar even een eigen topicje aangemaakt: viewtopic.php?f=61&t=290126
(Sorry voor het 'bevuilen' van dit topic! :mann: )
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Paar weken terug deden er ook nog goldens mee, dus dat denk ik niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”