Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Training met Pom - update 18-8 pag 2
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Training met Pom
Even googlen op youtube naar jachthondenschool almere die zijn bezig met filmpjes over dirigeren.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
gevonden:
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het is nog best lastig om wat plekken te vinden om te trainen, waar niet non stop mensen of fietsen langskomen en waar je een beetje fijne omstandigheden hebt voor vanalles! Altijd op hetzelfde veld is ook niet handig natuurlijk 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat is zo, maar wat je daar leert kan je natuurlijk wel zelf op andere velden toepassensbientje schreef:Het is nog best lastig om wat plekken te vinden om te trainen, waar niet non stop mensen of fietsen langskomen en waar je een beetje fijne omstandigheden hebt voor vanalles! Altijd op hetzelfde veld is ook niet handig natuurlijk

-
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe bedoel je?ranetje schreef:Dat is zo, maar wat je daar leert kan je natuurlijk wel zelf op andere velden toepassensbientje schreef:Het is nog best lastig om wat plekken te vinden om te trainen, waar niet non stop mensen of fietsen langskomen en waar je een beetje fijne omstandigheden hebt voor vanalles! Altijd op hetzelfde veld is ook niet handig natuurlijk

- ranetje
- Zeer actief
Ik dacht dat je bedoelde dat de training (van de school) steeds op het zelfde veld wassbientje schreef:hoe bedoel je?ranetje schreef:Dat is zo, maar wat je daar leert kan je natuurlijk wel zelf op andere velden toepassensbientje schreef:Het is nog best lastig om wat plekken te vinden om te trainen, waar niet non stop mensen of fietsen langskomen en waar je een beetje fijne omstandigheden hebt voor vanalles! Altijd op hetzelfde veld is ook niet handig natuurlijk

Dan klopt mijn verhaaltje wel aardig

Als je zelf andere velden moet zoeken om te oefenen kan het wat lastiger zijn ..............tenzij je een auto hebt en op pad kunt naar allerlei losloopgebieden om te oefenen op rustige tijden.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dat is niet zo, de training is op verschillende plekken, maar in mijn buurt is het lastig om een ander veld te vinden zeg maarranetje schreef:Ik dacht dat je bedoelde dat de training (van de school) steeds op het zelfde veld wassbientje schreef:hoe bedoel je?ranetje schreef:Dat is zo, maar wat je daar leert kan je natuurlijk wel zelf op andere velden toepassensbientje schreef:Het is nog best lastig om wat plekken te vinden om te trainen, waar niet non stop mensen of fietsen langskomen en waar je een beetje fijne omstandigheden hebt voor vanalles! Altijd op hetzelfde veld is ook niet handig natuurlijk![]()
Dan klopt mijn verhaaltje wel aardig![]()
Als je zelf andere velden moet zoeken om te oefenen kan het wat lastiger zijn ..............tenzij je een auto hebt en op pad kunt naar allerlei losloopgebieden om te oefenen op rustige tijden.

Wat leuk om jou en Pom in actie te zien! 

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Daar word je vanzelf heel creatief insbientje schreef:nee dat is niet zo, de training is op verschillende plekken, maar in mijn buurt is het lastig om een ander veld te vinden zeg maarranetje schreef:Ik dacht dat je bedoelde dat de training (van de school) steeds op het zelfde veld wassbientje schreef:hoe bedoel je?ranetje schreef: Dat is zo, maar wat je daar leert kan je natuurlijk wel zelf op andere velden toepassen![]()
Dan klopt mijn verhaaltje wel aardig![]()
Als je zelf andere velden moet zoeken om te oefenen kan het wat lastiger zijn ..............tenzij je een auto hebt en op pad kunt naar allerlei losloopgebieden om te oefenen op rustige tijden.Ik heb wel een auto en ik kan ook wel op pad, maar ik zoek echt een veld zeg maar, voor het vooruitsturen enzo. Is toch anders dan op een pad! Maar ik ben de omgeving wat aan het verkennen

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Training met Pom - update 18-8 pag 2
Zo, we zijn weer een maand of 3 verder. Met Pom gaat het eigenlijk hartstikke goed! Ze maakt echt vorderingen. Gisteren heb ik wat afgewisseld met 2 dummy's. Eentje op een vooruit en eentje voor een zoek-apport, of eentje in het water en eentje ergens anders. Dat soort dingetjes. (edit - wel een eind uit elkaar gelegd natuurlijk, heb het haar niet heel moeilijk gemaakt zo voor de eerste keer) Ze volgde mijn aanwijzingen goed op vond ik, liet zich netjes sturen. Best wel braaf dus, al met al
Mijn doel is nog steeds een B-diploma en dat moet er ook wel inzitten, das nou niet echt een onmogelijk doel. Ik moet gewoon veel leren en daar is zij een beetje de 'dupe' van geworden in het begin denk ik. Maar tijd zat, komt wel goed!
Verder heb ik vrijdag met Samantha en Jones samen getraind en dat ging ook best goed. Ik was bang dat Pom ieder onbewaakt ogenblik naar Jones zou rennen maar dat viel gelukkig erg mee. Ze wilde alleen geen duifje apporteren, maar ook daar gaan we aan werken
Nog een filmpje
let niet op mijn duffe gepraat hahaha

Verder heb ik vrijdag met Samantha en Jones samen getraind en dat ging ook best goed. Ik was bang dat Pom ieder onbewaakt ogenblik naar Jones zou rennen maar dat viel gelukkig erg mee. Ze wilde alleen geen duifje apporteren, maar ook daar gaan we aan werken

Nog een filmpje

- ranetje
- Zeer actief
Leuk filmpje, dat gaat goed 
Ik heb het geluid niet aangezet
Duifje hoeft ze voor het B diploma nog niet te apporteren, dat scheelt weer

Ik heb het geluid niet aangezet

-
- Zeer actief
- Contacteer:
nee maar verder heeft ze ook nog geen ervaring met wild. Nou ja, dat gaat vast wel goedkomen, anders doen we er eerst wel een panty om ofzo.. Kan ook een B halen op een clubdiplomadag van de RV, eventueel, dan is het met dummy's. Daar ben ik ook wel tevreden mee hoorranetje schreef:Leuk filmpje, dat gaat goed
Ik heb het geluid niet aangezet![]()

-
- Zeer actief
Ze gaat goed! Ik zou eerst een clubdiplomadag doen van een retrieververeniging. Kan jezelf wat ervaring op doen zonder de druk of ze wel wild apporteert. Vond de sfeer ook wat gemoedelijker dan bij een KNJV-proef.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
- Contacteer:
precies, dat is ook wel het plan hoorSita schreef:Ze gaat goed! Ik zou eerst een clubdiplomadag doen van een retrieververeniging. Kan jezelf wat ervaring op doen zonder de druk of ze wel wild apporteert. Vond de sfeer ook wat gemoedelijker dan bij een KNJV-proef.

Ik doe pas een KNJV proef als ze wild echt probleemloos pakt want ik heb geen zin om me daar druk om te moeten maken

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ga naar België
. Zoveel gemoedelijker en relaxer. En ze moeten in zicht blijven liggen, alleen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
België is inderdaad veel relaxter en alles met eend
ook nog goedkoper en veel makkelijker met inschrijven. ik loop dit jaar 1 knjv proef maar dat is ook meteen de laatste.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen hoor, maar wij zijn ook bezig met de jacht en nu las ik hier dat BE gemoedelijker is. Kan iemand mij aub misschien een linkje doorsturen van organisaties die dit hier in elkaar steken?
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
je kan bv even kijken op de site van JAC Orion.Shanelle schreef:Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen hoor, maar wij zijn ook bezig met de jacht en nu las ik hier dat BE gemoedelijker is. Kan iemand mij aub misschien een linkje doorsturen van organisaties die dit hier in elkaar steken?

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dankjewel! Maar is dat nou enkel voor staande honden en spaniels, of zie ik dat verkeerd?nathalie schreef:je kan bv even kijken op de site van JAC Orion.Shanelle schreef:Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen hoor, maar wij zijn ook bezig met de jacht en nu las ik hier dat BE gemoedelijker is. Kan iemand mij aub misschien een linkje doorsturen van organisaties die dit hier in elkaar steken?
Ik heb trouwens maar even een eigen topicje aangemaakt: viewtopic.php?f=61&t=290126
(Sorry voor het 'bevuilen' van dit topic!

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Paar weken terug deden er ook nog goldens mee, dus dat denk ik niet.