mercedes2803 schreef:Leuk dat je er over begint !
Ik heb een tuin aan de voorkant , straatje ervoor langs en aan dat straatje zitten de achterkanten van vier seniorenwoningen.
Hun slaapkamer staat richting onze woonkamer zeg maar.
Wel hebben ze daar allemaal zitjes en blommetjes in potten.
Het straatje is doodlopend DUS ben ik altijd aan het tuinieren met Muis,voorheen met Rimpel en Muis.
Rimpel bond ik vast aan de trekhaak, ik heb er hier weleens foto's van geplaatst geloof ik .
Die ging uit zichzelf het dorp verkennen als hij de kans kreeg dus maar beter van niet he?
Muis scharrelt van de oprit naar het straatje en...
Daar komtie!
Muis is van de sociale contacten onderhouden!
Ik sta - soms met bouwvakkers decoletee en al, op de kop in de tuin te zweten en het prinsessenkind gaat zodra ze iets hoort aan gerommel
naar de deurtjes
ALLE buurtjes daar zijn haar vrienden maar er springt er 1 uit.
Fenna de buurvrouw die zelf geen hondje meer heeft maar voor mijn tuig al 3 jaar een pot met hondenkoekjes heeft staan.
Ze is dol op Muis en was dat ook altijd op Rimpel
Dus hobbelt Muis daar naar binnen via de bijkeuken of zit ze een half uur bij de buurvrouw, naast de stoel en de tafel.
De andere buurvrouw idem...die wordt ook altijd besnuffeld en bekeken en heeft 1 of ander overwicht of zo want ze hoeft Muis maar kirrend aan te kijken en Muis valt om
En op het hoekje woont nog een mevrouw alleen die Muis altijd biscuitjes staat te voeren, of halve plakjes cake
ik denk dat Muis zich verwant voelt met ze of zo..
ze is natuurlijk 12 , alleenstaande vrouw... Net als de buurvrouwen
En zo hobbelt ze van deurtje naar deurtje, woonkamers in, en ik weet dat het goed zit...
maarrr als ze weggaan of zo en Muis dribbelt vrolijk mee blehr ik haar terug
Ook als ze visite hebben... dat verschil maakt Muis natuurlijk niet en die blijft gewoon een half uur dralen als ik haar de kans geef.
Dan tetter ik haar terug en staat ze midden tussen de violen me schaapachtig aan te kijken waarommmm ze al naar huis moet komen?!!!
Een buurvrouw wat huizen verderop loopt regelmatig met Samson langs...een shitzu kruising meneertje
Daar doet ze dan een hondendansje mee of zo...
Oftewel...ik kan uuuuuren in de tuin aan het werk zijn MET Muis
Ik heb wel altijd in de gaten waar ze zit trouwens... kijk toch wel altijd even ...want ze struint ook op het grasveldje ernaast weleens en alsik een auto aan hoor komen, die niet ons stukje inrijdt, want het is doodlopend, maar goed...dan wil ik weten waar ze uithangt.