Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Werken in de tuin en hond mee

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Werken in de tuin en hond mee

Ongelezen bericht door Miranda »

Hier zijn de honden ook in de voortuin, en dat vinden ze geweldig. Ze gaan ook nooit uit de tuin, zou ik tot gisteren gezegd hebben. Want alhoewel de tuin een één kant open is (dan komen ze op de oprit en van daar kunnen ze zó de weg op), én de haag zo laag is dat ze er met gemak overheen kunnen, blijven ze braaf in de tuin.
Fijn. Ware het niet dat er één hekje is, bij de composthoop, dat nauwelijks gebruikt wordt. Enkel als de haag wordt gesnoeid. En als dát hekje los staat, dán mogen ze wel de weg op. Vinden ze :oohja:
Gelukkig komt hier nauwelijks verkeer, maar erg blij was ik gisteren niet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Achter is het veilig. Daar staat een schutting en dan mogen ze gerust de tuin in. Figo helpt maar wat graag mee, heel handig is dat dus niet haha.
Maar dat is een paar keer en daar moet ik ook wel om lachen, hij gaat uiteindelijk wel zijn gang ( of als ik zeg dat ie op moet zouten ). Nani komt nu iets meer buiten, nu de nieuwe tuinset staat. Voor kunnen ze niet los in de tuin als ik in de tuin bezig ben. Figo zou niet in de tuin blijven, maar gaan buurten. Rijden ook aardig wat auto's hier en lopen veel mensen met honden, dus dat is niet gewenst. Nani zou wel bij me blijven denk ik, maar die reageert fel op scooters en motoren. En vandaag viel ze aan de lijn ook uit naar een mevrouw in een scootmobiel. Dat triggert haar om een of andere reden, daar moet ze achteraan.
Dus hier doen we dat maar niet.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

mercedes2803 schreef:Leuk dat je er over begint !

Ik heb een tuin aan de voorkant , straatje ervoor langs en aan dat straatje zitten de achterkanten van vier seniorenwoningen.
Hun slaapkamer staat richting onze woonkamer zeg maar.
Wel hebben ze daar allemaal zitjes en blommetjes in potten.
Het straatje is doodlopend DUS ben ik altijd aan het tuinieren met Muis,voorheen met Rimpel en Muis. :lol1:
Rimpel bond ik vast aan de trekhaak, ik heb er hier weleens foto's van geplaatst geloof ik .
Die ging uit zichzelf het dorp verkennen als hij de kans kreeg dus maar beter van niet he? :ugh:
Muis scharrelt van de oprit naar het straatje en...
Daar komtie!

Muis is van de sociale contacten onderhouden! :cheer: :mann:
Ik sta - soms met bouwvakkers decoletee en al, op de kop in de tuin te zweten en het prinsessenkind gaat zodra ze iets hoort aan gerommel
naar de deurtjes
ALLE buurtjes daar zijn haar vrienden maar er springt er 1 uit. :engel:
Fenna de buurvrouw die zelf geen hondje meer heeft maar voor mijn tuig al 3 jaar een pot met hondenkoekjes heeft staan.
Ze is dol op Muis en was dat ook altijd op Rimpel :I:
Dus hobbelt Muis daar naar binnen via de bijkeuken of zit ze een half uur bij de buurvrouw, naast de stoel en de tafel.
De andere buurvrouw idem...die wordt ook altijd besnuffeld en bekeken en heeft 1 of ander overwicht of zo want ze hoeft Muis maar kirrend aan te kijken en Muis valt om :piew:
En op het hoekje woont nog een mevrouw alleen die Muis altijd biscuitjes staat te voeren, of halve plakjes cake :engel:

ik denk dat Muis zich verwant voelt met ze of zo..
ze is natuurlijk 12 , alleenstaande vrouw... Net als de buurvrouwen :engel:
En zo hobbelt ze van deurtje naar deurtje, woonkamers in, en ik weet dat het goed zit...
maarrr als ze weggaan of zo en Muis dribbelt vrolijk mee blehr ik haar terug
Ook als ze visite hebben... dat verschil maakt Muis natuurlijk niet en die blijft gewoon een half uur dralen als ik haar de kans geef.
Dan tetter ik haar terug en staat ze midden tussen de violen me schaapachtig aan te kijken waarommmm ze al naar huis moet komen?!!! :hmmm: :hmmm: :hmmm:

Een buurvrouw wat huizen verderop loopt regelmatig met Samson langs...een shitzu kruising meneertje
Daar doet ze dan een hondendansje mee of zo...

Oftewel...ik kan uuuuuren in de tuin aan het werk zijn MET Muis
Ik heb wel altijd in de gaten waar ze zit trouwens... kijk toch wel altijd even ...want ze struint ook op het grasveldje ernaast weleens en alsik een auto aan hoor komen, die niet ons stukje inrijdt, want het is doodlopend, maar goed...dan wil ik weten waar ze uithangt.
Wat een heerlijk hondje toch, die Muis van jou. :I: En wat leuk dat ze ook alle mogelijkheden krijgt om lekker sociaal te gaan lopen buurten.

Ik laat de voordeur wel gewoon open staan als ik in de voortuin bezig ben, en als het stel netjes voor de deur blijft liggen vind ik het best, maar bij gedrentel in de tuin stuur ik ze effe terug naar binnen. Ze zijn stikbraaf en Jack zou niks meer doen dan voorbijgangers begroeten, maar Lilo vertrouw ik niet 100% als er een vreemde kat langs zou wandelen en ik er met mijn rug naartoe sta. Kat kan de weg over rennen, Lilo kan er achteraan gaan als ik niet snel genoeg reageer, dus dat risico nemen we maar niet. Om diezelfde reden gaat Lilo nooit los in de buurt, terwijl Jack in principe prima los mee door de wijk kan lopen. (Maar dat gebeurt ook zelden, het is hier meteen 90 euri als je hond los loopt waar het niet mag. :80: )
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lynnepien »

We hebben geen voortuin, maar ik gok er op dat het misschien wel zou kunnen, als we haar af en toe herinneren om niet té ver weg te struinen. Ze zal niet meteen weglopen maar al snuffelend en onderzoekend zie ik het wel gebeuren dat ze half onbewust steeds verder loopt. Nu is het sowieso geen goed plan want hier lopen nogal veel kinderen en als die ook een beetje enthousiast naar haar doen, zit ze in hun nek denk ik :mrgreen: Soms mag ze aan de voorkant los spelen met de bichon frisé van de buren (we wonen in een doodlopende straat van vier huizen dus hier is eigenlijk geen verkeer) maar dan loopt ze sowieso niet weg, veel te leuk dat hondje ;)
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn voortuin grenst aan een groot grasveld en daar komt dus geen verkeer. Dus als ik in de voortuin werk, lopen de honden gezellig om me heen te darren en gaan rustig even buurten bij voorbijkomende kinderen en/of honden.
Alleen Bonnie hou ik in de gaten want die gaat achter katten aan. In de achtertuin heb ik een hoge schutting maar zoonlief laat vaak de poort open en dan zouden theoretisch de honden eruit kunnen. Wat ze overigens niet doen want ze zijn alle drie erfvast.
Afbeelding
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Wij hebben geen voortuin, maar ik gok zomaar dat Hajo er van door zou gaan als er een kat voorbij komt. Dus als we wel een voortuin zouden hebben zou ik hem wel mee naar buiten nemen maar dan aan de riem ergens vastzetten. Met het vorige hondje kon ik het makkelijk doen, die zat zowat met gluton aan me vastgeplakt, en was nooit verder dan 2 meter uit mijn buurt :mrgreen: .
Ik vind het wel een gezellig gezicht zo'n mee scharrelende hond.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Af en toe mogen ze mee als ik in de voortuin werk, maar dan liggen ze wel aan de lijn, want ze (vooral Focus eigenlijk) willen te graag bij andere honden buurten of bij bekende buurkindjes kijken.
Het stikt ook van de katten en dan kan ik ook niet garanderen dat ze niet even een sprintje trekken.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Ja makkelijk, die zoekt een plekje om te liggen (liefste compleet in de weg) en blijft daar. Totdat ik evt zelf naar binnen ga dan komt hij mee.
Boef accepteerd heel snel een grens, dus mocht ik ergens een afscheiding duidelijk moeten maken kan dat bijv al met een bezemsteel ofzo. Dan blijft hij daar netjes achter als ik dat 2x duidelijk heb gezegd.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik moet er niet aan denken om de hond binnen te laten als ik buiten aan het werk ben.
En alleen achter in de tuin vindt ze een straf.
Leuk te lezen dat er nog meer honden reuze braaf mee gaan.

Ik moest overigens wel hard lachen om Hilje's beschrijving van Muis haar tuinavonturen :mrgreen:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Sandra & Phoebe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cavalier king charles spaniel ( Phoebe )

Ongelezen bericht door Sandra & Phoebe »

Euh nee, dat wordt het hem niet! Phoebe gaat haar neus achterna en de boel eens even verkennen. Nu heb ik geen tuin dus dat scheelt. Balkon vindt ze trouwens erg leuk, kan precies zien wanneer er een hond voorbij loopt die ze leuk vindt.... kwispel, kwispel!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Doran en Zinzi kunnen gewoon voor liggen, die blijven braaf liggen of snuffelen :8):
Max zou er vandoor gaan, z'n neus achterna opzoek naar iets eetbaars, Luna is een kattenmepper, dus dat gaat ook niet werken :F:

Edit:typfoutje
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier blijven ze in de buurt omdat de voortuin omhekt is :mrgreen:

Anders bleven ze wel in de buurt trouwens maar katten, nee. Dat komt niet goed.
Vooral de wetters liggen graag voor en dat mag dus. Vanwege dat hek.
We hebben een hek van betongaas laten zetten dat al hier en daar begroeid is. Voelt erg prettig :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hanneke2 schreef:
mercedes2803 schreef:Leuk dat je er over begint !

Ik heb een tuin aan de voorkant , straatje ervoor langs en aan dat straatje zitten de achterkanten van vier seniorenwoningen.
Hun slaapkamer staat richting onze woonkamer zeg maar.
Wel hebben ze daar allemaal zitjes en blommetjes in potten.
Het straatje is doodlopend DUS ben ik altijd aan het tuinieren met Muis,voorheen met Rimpel en Muis. :lol1:
Rimpel bond ik vast aan de trekhaak, ik heb er hier weleens foto's van geplaatst geloof ik .
Die ging uit zichzelf het dorp verkennen als hij de kans kreeg dus maar beter van niet he? :ugh:
Muis scharrelt van de oprit naar het straatje en...
Daar komtie!

Muis is van de sociale contacten onderhouden! :cheer: :mann:
Ik sta - soms met bouwvakkers decoletee en al, op de kop in de tuin te zweten en het prinsessenkind gaat zodra ze iets hoort aan gerommel
naar de deurtjes
ALLE buurtjes daar zijn haar vrienden maar er springt er 1 uit. :engel:
Fenna de buurvrouw die zelf geen hondje meer heeft maar voor mijn tuig al 3 jaar een pot met hondenkoekjes heeft staan.
Ze is dol op Muis en was dat ook altijd op Rimpel :I:
Dus hobbelt Muis daar naar binnen via de bijkeuken of zit ze een half uur bij de buurvrouw, naast de stoel en de tafel.
De andere buurvrouw idem...die wordt ook altijd besnuffeld en bekeken en heeft 1 of ander overwicht of zo want ze hoeft Muis maar kirrend aan te kijken en Muis valt om :piew:
En op het hoekje woont nog een mevrouw alleen die Muis altijd biscuitjes staat te voeren, of halve plakjes cake :engel:

ik denk dat Muis zich verwant voelt met ze of zo..
ze is natuurlijk 12 , alleenstaande vrouw... Net als de buurvrouwen :engel:
En zo hobbelt ze van deurtje naar deurtje, woonkamers in, en ik weet dat het goed zit...
maarrr als ze weggaan of zo en Muis dribbelt vrolijk mee blehr ik haar terug
Ook als ze visite hebben... dat verschil maakt Muis natuurlijk niet en die blijft gewoon een half uur dralen als ik haar de kans geef.
Dan tetter ik haar terug en staat ze midden tussen de violen me schaapachtig aan te kijken waarommmm ze al naar huis moet komen?!!! :hmmm: :hmmm: :hmmm:

Een buurvrouw wat huizen verderop loopt regelmatig met Samson langs...een shitzu kruising meneertje
Daar doet ze dan een hondendansje mee of zo...

Oftewel...ik kan uuuuuren in de tuin aan het werk zijn MET Muis
Ik heb wel altijd in de gaten waar ze zit trouwens... kijk toch wel altijd even ...want ze struint ook op het grasveldje ernaast weleens en alsik een auto aan hoor komen, die niet ons stukje inrijdt, want het is doodlopend, maar goed...dan wil ik weten waar ze uithangt.
Wat een heerlijk hondje toch, die Muis van jou. :I: En wat leuk dat ze ook alle mogelijkheden krijgt om lekker sociaal te gaan lopen buurten.

Ik laat de voordeur wel gewoon open staan als ik in de voortuin bezig ben, en als het stel netjes voor de deur blijft liggen vind ik het best, maar bij gedrentel in de tuin stuur ik ze effe terug naar binnen. Ze zijn stikbraaf en Jack zou niks meer doen dan voorbijgangers begroeten, maar Lilo vertrouw ik niet 100% als er een vreemde kat langs zou wandelen en ik er met mijn rug naartoe sta. Kat kan de weg over rennen, Lilo kan er achteraan gaan als ik niet snel genoeg reageer, dus dat risico nemen we maar niet. Om diezelfde reden gaat Lilo nooit los in de buurt, terwijl Jack in principe prima los mee door de wijk kan lopen. (Maar dat gebeurt ook zelden, het is hier meteen 90 euri als je hond los loopt waar het niet mag. :80: )
Ahhh wat lief dat je dat zegt :flower: :mann:

Ja..als ik aan een normale weg zou wonen was ik vast een stuk spastischer... ik krijg vlekken van auto's en helemaal nadat ik een paar jaar terug, zonder dat het mijn schuld was hoor maar dat maakte het niet minder beroerd, een hondje doodreed
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, geen goed idee. Met Tirsa heb ik het ook wel eens gedaan, maar die begon gewoon te snuffelen en stopt dan niet bij het einde van mijn voortuinen snuffelde gewoon door.

Aan de lijn vind ik onhandig, want ze zitten zo om alle struiken heen gedraaid. Ik doe het dus gewoon even alleen en Lotje kan vanaf de bank mooi in de gaten houden of ik het wel goed doe en met een uurtje ben ik weer binnen en kunnen we samen in de achtertuin aan de gang.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tara schreef:Ik woon aan een doorgaande weg met redelijk wat verkeer, maar als ik in de voortuin bezig ben mogen de honden gerust wel een beetje om me heen scharrelen hoor. Vinden ze gezellig! :I:
Wel gaan ze zich soms een beetje lopen vervelen, en dan zitten ze ineens een paar tuinen verderop kattenpoep te zoeken.
De buren vinden dat allemaal niet zo erg, maar ik wil het niet hebben, dus dan gaan ze weer de achtertuin in.
Alleen mijn oudste, die mag altijd mee. Die zet geen stap verkeerd, dus die mag lekker aan de straat liggen kijken wat er allemaal voorbijkomt. :wink:
Het is wel sneu dat hij niet goed meer ziet, want hij vindt het altijd genieten om in mijn auto te liggen en de straat in de gaten te houden. Wij gaan dan rustig boodschappen doen, ik laat gewoon de auto met de zijdeur open op de oprit staan, en daar ligt de oude man dan lekker als een vorst de straat in de gaten te houden. :I:
Jij kan jouw honden zelfs in een open auto leggen bij een restaurant! :ok:

Hier hebben de honden ook altijd los gelegen in de tuin als we er bij waren. Geen enkel probleem. Ook niet met Tagor die graag zijn punt duidelijk maakte bij andere honden. Stoeprand was de grens en dus ook het punt waar hij af en toe de grens probeerde te verleggen. N.l. er tegen aan liggen of net er overheen met zijn voorpoten.

Maar zelfs als ik thuis met de auto kwam bleven ze staan. Druk omdat ze naar mij toe wilden, maar ze wisten dat ze de tuin niet uit mochten en bleven daar wachten.
Bij Finn hetzelfde. Als we er niet bij zijn ligt hij graag in de afgesloten achtertuin, maar zijn we er wel bij dan mag hij rustig voor op de oprit rondscharrelen. Vindt hij gezellig.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Nu ze bijna helemaal doof en soms in de war is, heb ik een tuinhekje, maar vroeger lag ze ook altijd los, of liep ze om me heen te scharrelen.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

wij hebben een kleine voortuin, en na de stoep en de weg is er een groot speelveld, onze hond vind aandacht erg leuk, en ballen nog leuker, omdat dat, en het feit dat in mijn ogen een stafford los laten lopen niet bepaald in aanmerking komt voor het beste idee van nederland gaat hij gewoon vast als we in de voortuin zitten.

Afbeelding
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Hier een hek om het hele terrein, anders zou ik echt geen rust hebben.
Veel te bang dat er 1 de weg op schiet, dat is echt mijn grootste nachtmerrie.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Monky kon dat heel goed, ging tot de onzichtbare lijn en niet verder. Al werd hij toen hij ouder werd we'll steeds ondeugender, en ging hij soms iets verder :F: monky ging vaak mee naar de garage en had dus geleerd dat hij niet te ver mocht gaanl
Rio vreet kinderen en andere honden op, dus dat proberen we maar niet. Al zo hij het met een beetje trainng best kunnen. Hij heeft weer geleerd dat hij niet mag "ouwehoeren" tegen honden achter een hek, hij komt en ging we'll eens naar een sloperij. En ook hij ( monky ook) gaat liever niet verder als een meter of 10 bij mij uit de buurt.
Iza gaat struinen, op zoek naar vreten al blijft ze we'll in de buurt. Amy neemt inearecta de pleitvaart die gaat vogels, knaagdieren of katten vermoorden :oeps:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Als ik zie hoe mijn meiden zich op de camping gedragen, dan denk ik dat ze in de voortuin (na enige training) ook heel braaf bij huis zouden blijven. Ik vind de weg voor het huis echter te druk om het te proberen.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wij wonen aan een doodlopend grindpad met 10 woningen en daarvoor een veld en toen Kaya nog jong was,
liep ze ook gewoon voor buiten als ik daar iets aan het doen was.
Toen ze echter een paar jaar oud was, werd ze fel op honden die langs ons huis liepen, dus toen was dat verhaal over.
Puchu hetzelfde: hij zou niet weglopen, maar hij zou wel nijdig naar een andere reu toe rennen.

Dus nee, dat is hier geen succes (meer) helaas.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Niet in de voortuin.
Te veel katten hier in de buurt :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ja, kwestie van hekje dichtdoen en gezellig met z'n allen tuinieren. Hoewel Tessa echt link doet tegen andere honden, dus die blijft vaak binnen als ik alleen ben. Ze kan niet weg, want in principe springt ze niet, maar het zou wel kunnen en al die voorbijgangers de stuipen op het lijf jagen vind ik ook weer sneu.
Wimbo
Actief
Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Wimbo »

We hebben zowel een achter- als voortuin. De achtertuin is omheind (220 cm) en de voortuin loopt over in het trottoir. Ik las hier een opmerking over doodlopende straat, dus dat de mensen rustig rijden. Hier is het 30 kilometer zone (geen woonwijk) maar als je ziet hoe hard mensen rijden... Oei, oei en het zijn meestal mensen uit het eigen dorp, of - dichterbij - die in dezelfde straat wonen... Spreek je ze er op aan is het: ja, weet ik, maar ik ken het hier en ik kijk wel uit (!!!) Dommer dan dom denk ik, want er moet maar eens een loslopen de hond (of erger) een loslopend kind tussen de auto's doorlopen. Onverantwoord en in zekere zin moorddadig... Dus de (toekomstige) hond blijft lekker aan een grond-anker liggen. Rijkwijdte: precies tot de stoep... ☺☺☺
No woef like a good woef...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”