Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Lammetje gemold door Staff

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef::LOL: Precies mijn oma in haar jongere jaren, minus de hond.
Staat je nog wat te wachten dus, zou nu al op dieet gaan uit voorzorg. :Q:
:lol1: Dat doe ik serieus al kees. Al de vrouwen uit mijn "lijn" waren zo. De oma van mijn oma al en ik heb dezelfde bouw en aanleg om mijn betovergrootmoeder op te volgen als dikste vrouw van zeeland.
Allemaal getrouwd in maatje 34/xs :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef::LOL: Precies mijn oma in haar jongere jaren, minus de hond.
Staat je nog wat te wachten dus, zou nu al op dieet gaan uit voorzorg. :Q:
:lol1: Dat doe ik serieus al kees. Al de vrouwen uit mijn "lijn" waren zo. De oma van mijn oma al en ik heb dezelfde bouw en aanleg om mijn betovergrootmoeder op te volgen als dikste vrouw van zeeland.
Allemaal getrouwd in maatje 34/xs :mrgreen:
Ach liefje je komt heus wel aan de man. Zat kerels die van moddervet houden. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door petertje »

lieke schreef:
petertje schreef:
Marco88 schreef:Volgens mij mag een boer mag dat ook wettelijk gezien gewoon doen hoor.
Als er hond(en) op zijn veestapel zit te jagen/slachten, gaat de boer ze echt niet lokken met een koekje hoor.
Je mag als hond eigenaar heel blij zijn als de boer je ervan af laat komen met enkel schapen vergoeden.
volgens mij praat je gewoon onzin, beesten worden door de wet als dingen gezien, dus een boer mag mijn niet afschieten als mijn hond een schaap opvreet, en ik mag iemand die mijn fiets steelt niet van die fiets afschieten.

Wat een complete onzin, zeg. Jij plaatst dus kennelijk jóuw hond boven het schaap van een boer. Diezelfde boer wordt ook heus beroerd hoor van het vinden van een onthoofd lammetje of verscheurd schaap.
En als diezelfde boer dan de volgende keer met een jachtgeweer een schapenopjagende hond op zijn land naar de barrebiesjes schiet, praat ik dat niet goed maar begrijp ik wél.
Moet je je hond maar bij je houden en niet met kulverhalen aankomen van 'het lammetje gaat toch wel naar de slacht'. :roll:

Ik vind het werkelijk verschrikkelijk, deze verhalen. En je kunt er lang of kort over discussiëren, maar door lammelingen als deze vrouw en breed uitgemeten krantenberichten over bijtincidenten, komen er steeds meer restricties voor hondenbezitters.
Jammer genoeg moet de grote groep goedwillenden weer lijden onder een kleine groep rotte appels die het voor iedereen verpesten.
ik weet niet wat jij denkt dat je leest, ik zeg dat een boer mijn hond niet af mag schieten als hij een schaap zou pakken.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Jaap* schreef:
petertje schreef:geen probleem. mijn hond pakt het liefst elk konijn en kat die we onderweg tegenkomen, konijn is hem 1 keer gelukt ondanks dat hij aangelijnd was, als hij het konijn of de kat ziet loopt hij weer rustig mee. Dat een hond van een willekeurig ras jachtinstinct heeft, en achter prooidieren aanvliegt, ongeachte of dat nou een cavia of een schaap is staat helemaal compleet los van mens agressie.
Overigens dacht ik dat jij dat wel moest weten gezien je foto ;)
Kun je ook even uitleggen wat je hier precies mee bedoeld?
ik moest even teruglezen, jij vroeg ik ik mijn kinderen met zulke honden zou laten spelen, met andere woorden, volgens jouw is jachtdrang hetzelfde als mensagressie. Jij hebt een foto van een hond met een dode eend ofzo in zijn bek, betekent dat dus nu dat jouw hond agressief naar mensen is?
Afbeelding
petertje
Zeer actief

lieke schreef:
petertje schreef:volgens mij kan je die boer dan weer aanklagen voor het vernielen van jouw eigendom, en moet die boer weer gaan bewijzen dat het echt jouw hondje was die honger had :P

dat denk ik ook niet hoor, beetje gezond verstand gebruiken ;)
Moet je vooral doen. Kijken hoeveel kans je maakt voor een civiele rechter. :wink:
En verder: wat Jaap zegt. Om het even samen te vatten: je kletst uit je nek.
Zodra het woord 'stafford' valt, sta jij vooraan om alles te bagatelliseren en vooral te benadrukken wat een scháttige lieve hondjes het wel niet zijn die uiteraard volkomen verkeerd begrepen worden en vooral een onverdiende reputatie hebben.
Wordt eens wakker zou ik zeggen. Het bárst in dit land van de x-staffjes/pitbulls/ambulls die helaas voor die honden in handen van nitwits en mafketels zijn gevallen.
Maar helaas óók heel erg zielig voor de dieren (honden/katten/schapen) die het slachtoffer er van worden.
Eerlijk gezegd heb ik meer medelijden met het verscheurde lammetje uit de beginposting of het tekkeltje van een bejaarde dame hier in de buurt die uit haar armen werd gerukt en voor haar ogen werd verscheurd.
Ja, door een (kruising-)stafford.
bullshit, ik bagatelliseer niets, ik weet wat voor hond ik heb, ik weet wat het karakter van het ras is, en dat is wat ik vertel, en dat is hoe het is, niet meer niet minder. En door alle media aandacht is het net alsof alle bijtincidenten door staffords gebeuren, en dat lijkt mij eerlijk gezegd vrij stug. Ik ben wel met je eens dat er mensen met staffs pitjes lopen die niet een cavia zouden moeten houden.

En wakker worden? ik ben vrij wakker hoor.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
mmartinn schreef:
Jaap* schreef:Ik ben overigens totaal murw door de hoeveel onzin en dom gelul die tegenwoordig middels dit forum over ons uitgestort wordt. Er is geen ontkomen aan, en er is ook niks tegen opgewassen.
Het ontneemt mij langzamerhand echt alle plezier. Maar dat even terzijde.
Dat zei een schrijfster laatst ook. Die voelde zich ook verheven boven de gewone mens.
TOTAAL Irrelvant en TOTAAL geen vergelijking
Daarbij voelt Jaap zich niet verheven...ik ook niet...
Maar ik begrijp wel wat hij bedoeld.

maar ga vooral verder met jezelf onsterfelijk belachelijk te maken :oohja:

Als er op berichten van bvb jouw kant geen tegengeluid meer zou komen en nitwit 1 en 2 zitten hier wat te lezen over een half jaar zouden ze zomaar het idee kunnen krijgen dat ze prima zo'n staffie aan kunnen schaffen...

Het is heel, heel, en nog maar een keer heel, gezond om tegengeluiden en verfrissende andere ideeen aan te horen...
twee kanten op.
DAAR leren mensen van
Niet van een kudde die roept dat het prima beesten zijn in de juiste handen, want ook nitwit 1 en 2 vinden van hunnie zelf dat ze primaaaa in staat zijn een staffie op te voeden...
ik hou ook van 2 kanten, alleen een beetje jammer als je een ander verhaal verteld dan wat de media verkondigt je meteen afgebrand word door de hondenliefhebbers en kenners ;)
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

petertje schreef:
Jaap* schreef:
petertje schreef:geen probleem. mijn hond pakt het liefst elk konijn en kat die we onderweg tegenkomen, konijn is hem 1 keer gelukt ondanks dat hij aangelijnd was, als hij het konijn of de kat ziet loopt hij weer rustig mee. Dat een hond van een willekeurig ras jachtinstinct heeft, en achter prooidieren aanvliegt, ongeachte of dat nou een cavia of een schaap is staat helemaal compleet los van mens agressie.
Overigens dacht ik dat jij dat wel moest weten gezien je foto ;)
Kun je ook even uitleggen wat je hier precies mee bedoeld?
ik moest even teruglezen, jij vroeg ik ik mijn kinderen met zulke honden zou laten spelen, met andere woorden, volgens jouw is jachtdrang hetzelfde als mensagressie. Jij hebt een foto van een hond met een dode eend ofzo in zijn bek, betekent dat dus nu dat jouw hond agressief naar mensen is?
Niet met zulke honden, ik vroeg of jij je kinderen met een gerust hart tussen déze honden zou zetten. Maar je hebt er hoe dan ook nog geen antwoord op gegeven.
Verder begrijp ik niet wat mijn hond met de eend ermee te maken heeft. Hoe denk je dat mijn hond aan die eend is gekomen?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

petertje schreef:volgens jouw is jachtdrang hetzelfde als mensagressie.
Hoe kom je daarbij?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ik persoonlijk vind dat je gewoon je verantwoordelijkheden moet nemen. Bij twijfel aan de lijn die honden. Welke hond dan ook. Mijn vriend is niet van de staffords, zelf vind ik het prima honden, zeker in gezinssituaties. Gisteren lopen we langs schapen en lammetjes en ik ben even aan het kijken hoe Bluf reageert. Tegemoet komen ons twee staffords. Ik wilde ruimte maken, maar de mevrouw zelf ging al aan de kant en de hond kwam redelijk agressief over richting onze twee teven. Het enige waar ik me zorgen om maakte was dat ik de halsband van de hond erg los vond zitten, ze trok de hond omhoog en ik zag de ruimte die de hond had, een kopschudbeweging van de hond en hij was los geweest. Dat vond ik niet zo fijn. Maar goed, datzelfde gevoel zou ik hebben bij een woeste jack russel of een DH die aan de lijn niet zo gediend is van andere honden :19:
Bij de schapen en de lammetjes rond het hek vond ik het belangrijk dat ik op mijn eigen hond lette. Ik loop niet zo vaak langs schapen, en Bluf is gewoon niet van jongs af aan bij me, dus let ik op. Ook bij paard en ruiters. Liever een keer teveel aan de lijn, dan los laten en achteraf spijt hebben. Zo zit ik in elkaar.
petertje
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
DaniBanani schreef:
Wolfsblut schreef: Nee, ik overdrijf niet. De wijk waar ik woon grenst aan een onbeschrijflijke aso wijk. Een aanzienlijk deel van die bewoners hebben pitbullachtige honden die ze in de bij mij gelegen wijk veelal los laten lopen. Ze hangen ze in jonge boompjes zodat ze deze met uiterste chirurgische precisie kunnen halveren. Daar staan de baasjes dan lachend bij te kijken.
Tachtig procent wat hier komt wandelen is bezitter van dit soort honden, inclusief de vele Duitse herders. Niet bepaald leuk.
Dan moet je het misschien op jezelf betrekken en niet over 'andere mensen' praten in algemene zin. Ik loop hier namelijk rustig langs de rottweiler, dogo argentino, of stafford, zelfs met mijn grauwende, uitvallende hond, omdat ik weet dat de baasjes die honden stuk voor stuk prima onder controle hebben. Niks met knikkende knietjes. Het lijkt me heel naar als je in zo'n wijk woont als jij beschrijft, maar dat maakt het nog niet representatief voor het gehele land.
Dan moet ik er dus maar van uit gaan dat alle berichten die de media verspreid over dit soort honden niet waar zijn?
nee hoor, je moet gewoon blind gaan op wat de media verspreid.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

DaniBanani schreef:Nee, dat moet je niet. Maar "alle" berichten even in perspectief plaatsen zou geen kwaad kunnen. Ten eerste omdat bijtincidenten met andere rassen minder vaak vermeld lijken te worden, ten tweede omdat je niet weet hoeveel klapkaken er rondlopen en je dus ook geen idee hebt hoeveel procent daarvan effectief overlast of gevaar veroorzaakt. In jouw buurt is dat schijnbaar het grootste deel, maar in mijn buurt zeker niet. Waarom zouden de baasjes hier hun honden dan in moeten leveren, of verplicht moeten muilkorven? Er gebeurt immers niets en de honden staan keurig onder appèl.
:E:
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
petertje schreef:
Marco88 schreef:Als een boer een hond zijn vee ziet slachten, wat denk je nou echt dat die boer gaat doen?
Als jij dat als eigenaar van die hond niet normaal zou vinden, laat de meeste boeren echt koud ben ik bang voor :P
tja, met zo`n mentaliteit blijft het natuurlijk een probleem, als die van mij een schaap pakt lijkt het me logsich dat ik een schadevergoeding betaal. Als mijn hond een schaap pakt, die boer schiet mijn hond af dan wordt het zo`n langdradig cirkeltje ben ik bang, want ik weet vrij zeker dat ik dan die boer op ga zoeken, die boer daarna met een dorsmachine koffie bij mij komt drinken, en voor je het weet hebben een burgeroorlog in nederland om een doodgebeten slachtschaapje ;)
Schade vergoeden? Dat zeggen ze allemaal.
Boer opzoeken? Die hebben meestal hele valse en eenkennige Duitse herdertjes aan een ketting waar jij je zelfs met je klapkaakje niet durft te vertonen.
:scratch:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn honden kijken niet naar schapen. Maar ze mogen er ook niet bij in de buurt komen. Niet dat ze iets met die schapen doen, maar die schapen zijn wel meteen gealarmeerd en beginnen weg te lopen. Schapen kunnen in hun vlucht de gekste dingen doen.

Nu heb ik niet veel moeite hoeven te doen om mijn honden dit te leren, eigenlijk helemaal niets.
Maar als het nodig was geweest, had ik er wel de nodige energie in gestoken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
petertje
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Nou, bang ben ik niet, wel voorzichtig. (ervaring)
Ik heb wel een paar adresjes op het platte land hoor.
Ik loof duizend euro uit als je vanaf de poort over de binnenplaats de achterdeur weet te bereiken.
Ik zou zeggen, doen. Het gaat tenslotte maar om Duitse herdertjes. Een ervan is volgens mij een kruising met een Hollands varken. "Handtam" dus. :cheer: :O: :cheer:

als ik die icoontjes zie vind je dat best leuk. Nu komt het een beetje op mij over dat je geen problemen hebt met mens agressieve honden op een boeren erf, maar honden die niet met elkaar kunnen moet afgemaakt worden?
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Marco88 schreef:
petertje schreef:volgens mij kan je die boer dan weer aanklagen voor het vernielen van jouw eigendom, en moet die boer weer gaan bewijzen dat het echt jouw hondje was die honger had :P

en dan nog, ook al zou het verboden zijn,
Een boer geeft je liever 200 euro om een nieuwe staff van markplaats te halen, dan 10 nieuwe schapen te moeten kopen.
dan komen we op het volgende puntje, ik heb zo`n donkerbruin vermoeden dat die krantenartikeltjes meestal over 200 euro honden van marktplaats gaan.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Nanna schreef:Ik ben voor een totaal klapkaakverbod hoor.
Al was het maar voor die beesten zelf. Een veel te groot percentage zit bij totale debielen.
Ik zou als goedwillende eigenaar best mijn ras daarvoor op willen geven.
complete onzin, de meeste eigenaren gaan net zo met hun staf/pit om als jij met jouw honden.

Het probleem zit hem in een bepaalde groep eigenaren, en het probleem is dat je daar niet vanaf komt, en geloof me, de meeste stafford/pitbull eigenaren zouden dat soort mensen ook gewoon het liefst ergens op een verlaten eiland dumpen.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Nanna schreef:
M@scha schreef:
Al was het maar voor die beesten zelf. Een veel te groot percentage zit bij totale debielen.

het doet overal pijn maar ben het met je eens. de pest is dat 80% van de echte @$^@#$zakken kruisingen heeft en dan helpt het alweer niet
Met DNA kom je een heel end hoor. En uiteraard alles te betalen door de eigenaar zelf.

Het eerste gedeelte ben ik met je eens, voor de rest zouden denk ik de fokkers, dus ook de oeps nestjes makers voor de kosten op moeten draaien vindt ik.
Afbeelding
iones
Zeer actief

petertje schreef:
complete onzin, de meeste eigenaren gaan net zo met hun staf/pit om als jij met jouw honden.

Het probleem zit hem in een bepaalde groep eigenaren, en het probleem is dat je daar niet vanaf komt, en geloof me, de meeste stafford/pitbull eigenaren zouden dat soort mensen ook gewoon het liefst ergens op een verlaten eiland dumpen.
Nee, dit is geen onzin.
Dan lees jij de berichten niet.
In de meeste bijtincidenten komen dit soort honden voor.
In de meeste gevallen van verwaarlozing en mishandeling komen deze honden óók voor.
Deze honden zouden beschermd moeten worden tegen domme en onwetende mensen. En juist dat soort mensen gaat voornamelijk op dat soort honden af. Die honden zijn pechvogels! Het is beter niet te bestaan en nooit geboren te worden, dan een rotleven te krijgen.

Als mensen de dupe worden van hun eigen acties, daar heb ik geen problemen mee. Daar hoeven ze voor mij niet speciaal voor naar een verlaten eiland. Maar als honden er de dupe van worden, daar heb ik wel moeite mee.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

petertje schreef:
Marco88 schreef:

en dan nog, ook al zou het verboden zijn,
Een boer geeft je liever 200 euro om een nieuwe staff van markplaats te halen, dan 10 nieuwe schapen te moeten kopen.
dan komen we op het volgende puntje, ik heb zo`n donkerbruin vermoeden dat die krantenartikeltjes meestal over 200 euro honden van marktplaats gaan.
Ook de broodfok zou moeten worden aangepakt, dat zou helpen om deze incidenten te voorkomen.

Een goede fokker zou zijn hond niet verkopen aan zulk volk. Broodfokkers wel.
petertje
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Martin, voor alle honden lijkt me overdreven.
Je kan niet van opoe van 93 met haar inmiddels tandenloos teckeltje en Oud Hollands Keeshondje verwachten dat ze een bewijs van goed gedrag gaat aanvragen.

Om te beginnen zouden we ons eens kunnen beperken tot de meest gevreesde bloeddorstige en onberekenbare honden met een onuitwisbaar killer instinct. De klapkaken en hun kruisingen dus. De typerende honden die met regelmaat de media halen.

Controle is een hekel punt ja.
misschien zou je jezelf een keer wat moeten gaan verdiepen in de karakters van diverse honden in plaats van complete onzin uit te kramen.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:Maar nou grijpen die klapkaken mijn ouwe bijziende licht sullige Puli.
Is het dan ook ach jammer dan en wat is de dagwaarde van dat barrel? We geven een joet en de zaak is beklonken?

Een ongeluk kan altijd gebeuren en iedere hond kan een keer achter de schapen aan. Maar die domme kut WIST dat die bijters daar al een keer de fout in waren gegaan en weer laat ze het gebeuren.
Ja, dan houdt het voor mij gewoon op en is het niet meer de portemonnee trekken om even het lam te betalen.
Dan is het in mijn ogen gewoon opzet. Wie weet wat ze er die avond in de slaapkamer aan ontleent.
jou licht sullige puli is voor een ander doel gefokt dan als vlees en wol producent, t is maar een miniem verschil maar toch
Er worden me net effe teveel honden door klapkaken gegrepen en vermoord om daar in al mijn onschuld van uit te gaan.
geen idee eigenlijk, misschien heb je wel gelijk, van andere rassen lees ik het nooit. Het zal niks met sensatiezucht van de media te maken hebben hoor. Alleen vond ik het van de wek een beetje raar dat met alle bijtincidenten wereldwijd de televaag toch melding maakte van een bijtincindent met een pitbull ergens in een inteelt dorpje in amerika. Dat heeft dus m.i. niets met nieuws te maken, wel met sensatie.

En nog even een andere onbenullige vraag, wat is dat voor hond op die foto? ziet er mooi uit :)
Afbeelding
petertje
Zeer actief

M@scha schreef:
Jaap* schreef:
mmartinn schreef:Oplossing is mijn inziens nog altijd heel cliche meer blauw op straat met meer bevoegdheden en een betere opleiding.
Het zou voor mij een schijnoplossing zijn zich te richten op een verbod van een bepaald ras.
Waar ben ik dan zo op tegen? Als ik vragen mag.
Nou, elke geopperde optie word weggezet als geen optie, zonder zelf met iets beters te komen.
Ik geef je op een briefje dat het probleem onderweg is.
En zeggen dat er dan maar meer politie op straat moet komen, en het dus helemaal buiten de sector zoeken, gaat niet echt serieus genomen worden als er weer overleggen met de overheid aan de orde zijn.

inderdaad.

ik bemoei mij niet meer met het ras, "ze" zoeken het maar uit en ik bedenk nog 50x voordat ik weer een exemplaar aanschaf (buiten dat ik geen idee heb waar ik een engelse staff zou vinden die aan mijn eisen voldoet)

ik blijf bij eigenaar verantwoordelijk houden en dan ook doorpakken. geen halfslachtig ge-aai met de fluwelen handschoen maar gewoon betalen etc alsof de eigenaar zelf de dader is. dus hond bijt mens: zware mishandeling, houdoe, deurtje dicht en tot later
:E: :E:
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:dat is t hem nu net he, iemand met een beetje verstand loopt er voor om, ik dus ook :wink: net zo goed, ik heb mijn honden er ook niet voor over
dus welke honden worden er gepakt, ja mensen die zich van niets bewust zijn, in dit tijdperk, t bestaat nog blijkbaar
heel erg jammer.
Zeg je nou serieus dat het de schuld is van iemand die daar met een brave hond loopt die voorts wordt doodgebeten door een klapkaak dat ze maar om hadden moeten lopen?
nee, ik zeg dat ik zowel voor sneeuw de verantwoordelijkheid neem voor haar veiligheid als voor Gil en dat dat helaas de enige manier is om je honden heel te houden, ik heb t niet over schuld gehad. wel dat kennis kan helpen om je honden heel te houden
jou vertaling daarvan in me veel te bod
Nee, jij zegt dat het in dit tijdperk nog bestaat dat mensen zich niet van het feit bewust zijn dat er honden rondlopen die er op uit zijn om andere honden te doden. Ik vind dat de omgekeerde wereld. Het is juist RAAR dat je je daarvan bewust moet zijn.
Zoals ik het ook raar vind dat je het prettig vindt om er een speciaal voor dat doel gefokte joekel op na te houden die graag andermans hond over de kling jaagt.
net zo raar als het feit dat je geen touwtje meer uit de brievenbus laat hangen, de achterdeur op slot doet, en je auto niet open laat staan?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

petertje schreef:
Ik mag toch hopen van niet.
petertje
Zeer actief

M@scha schreef:
Jaap* schreef:Als iedereen blijft zitten in zijn eigen gelijk gaat een ander de beslissingen nemen.
Dat er langzamerhand gedonder onderweg is met betrekking tot hondenagressiviteit is voor mij zo klaar als een klontje. En wie er dan de lul zijn, als ze niet in beweging komen, ook.

jep. maar veel verder dan roepen hoe gemeen het allemaal wel niet is heb ik nog niet gezien. de pest is ook dat 80% van de huidige eigenaren de RAD niet meegemaakt hebben
precies, en daar zitten er ook veel te veel tussen die gewoon botweg de geschiedenis en het karakter van het ras ontkennen, en vinden dat hun hond gewoon lekker moet ravotten op een losloopveldje, en daar ook best leuke foto`s van maken. En dat zijn eigenlijk altijd honden die nog niet volwassen zijn, dat gaat meestal wel goed. Als je die mensen verteld dat ze dat beter niet kunnen doen krijg je vaak nog een grote bek ook. Zo jammer dat die mensen bestaan.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Jaap* schreef:
renee-uk schreef:
Jaap* schreef:Als iedereen blijft zitten in zijn eigen gelijk gaat een ander de beslissingen nemen.
Dat er langzamerhand gedonder onderweg is met betrekking tot hondenagressiviteit is voor mij zo klaar als een klontje. En wie er dan de lul zijn, als ze niet in beweging komen, ook.
nou als het dan ook onschuldige honden zijn die de zwarte piet toegespeeld krijgen heb ik daar toch wel wat moeite mee eigenlijk.
Ja natuurlijk. Als je niet opnieuw met een rad geconfronteerd wilt worden als eigenaar van de gebruikelijke verdachten zou ik me daarom maar wat minder druk maken over wat anderen wel of niet doen, en zelf het voortouw nemen om te proberen het éigen (imago)probleem in de kiem te smoren.
wat denk je wat verantwoorde fokkers doen dan? die geven hun hind niet mee aan bepaalde mensen, die fokken uit liefde voor het ras, die zoeken naar bepaalde eigenschappen in bloedlijnen, het probleem zit hem in de mensen die gewoon een paar honden op elkaar zetten, en de mensen die die beesten zonder kennis van het ras kopen. Daar zou iets aan gedaan moeten worden, maar ik vrees dat de overheid dan in moet grijpen, en dat zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Jaap* schreef:
M@scha schreef:
jep. maar veel verder dan roepen hoe gemeen het allemaal wel niet is heb ik nog niet gezien. de pest is ook dat 80% van de huidige eigenaren de RAD niet meegemaakt hebben
Precies. Allemaal gejank over hoe oneerlijk het wel niet is, en terecht, maar geen constructieve oplossingen aandragen. Dat imagoprobleem is toch echt 100% de verantwoordelijkheid van de betrokkenen. Niemand anders gaat het veranderen in ieder geval.
grapig, ik heb nooit last van een slecht imago als ik met mijn hond op straat loop. mensen vargen soms wat over mijn hond, en dan leg ik ze het een beetje uit. Als er kinderen aankomen moet hij zitten tot ze voorbij zijn van me. Als er onbekende honden aankomen hou ik hem kort, doet de andere partij dat niet steek ik gewoon even over, kleine moeite, en voor mij geen probleem.

Ik kan natuurlijk ook gewoon met een 3 meter lijn blijven lopen omdat ik het recht heb om daar te lopen, net zoals zoveel mensen, maar dan zit je ego een beetje in de weg. dat is in mijn ogen hetzelfde als het recht op oversteken, dat hebben we allemaal, maar niemand steekt over als er een auto aan komt scheuren. gewoon nadenken, en voor de veilige oplossing kiezen, kost geen geld, geen moeite, en iedereen blijft happy.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Nanna schreef:Ik denk dat mensen die van vechthonden houden veel meer gebaat zijn bij mensen als Mascha, die het beestje gewoon bij de naam noemt en nergens problemen ontkent, dan bij mensen die roepen dat er niets aan de hand is en dat hullie ook maar eens moeten kijken naar de problemen met hullie honden omdat dat ook heel erg is hoorrrr! Of lekker naar de media wijzen, het is hullie schuld!
Wat zelfreflectie misstaat niemand.
Met gewoon toegeven dat er veel mis is in klapkaakland is de helft van het probleem al overwonnen.
gedeeltelijk eens met je, maar op de een of andere manier halen dit soort berichten dan weer niet de voorpagina van de telegraaf ;)

http://www.lifewithdogs.tv/2013/10/pit- ... -the-year/
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Devel schreef:Ik denk sowieso niet dat mensen snel gaan kijken op internet wat het ras inhoudt. Waarschijnlijk zien ze van mensen of kennissen met zo'n hond, zoeken het eerste de beste nestje op en nemen deze mee naar huis.
klopt, al verschillende keren met mensen staan praten die mijn hond zo leuk lief een ardig vonden, en wilden weten wat het ras was, en waar ze ze konden halen. Meteen ff alle moeilijke dingen verteld, en ze gingen dan eigenlijk toch maar liever voor wat makelijkers :) Dat soort mensen maakt mijn dag dan wel weer goed :)
Afbeelding
petertje
Zeer actief

thom schreef:Ik heb heel lang zitten denken of ik wel iets kan toevoegen in dit topic, omdat dit mij persoonlijk nogal raakt, heel erg zacht en vriendelijk uitgedrukt.
Ik heb totaal geen moeite met een Stafford, maar wel met veel eigenaren ervan, die weten echt niet wat voor een hond ze in handen hebben, en daar gaat het mis.
Bij mij/ons ging dat enorm mis, hoe dat hier bij ons misgegaan is weten de meeste wel.
Maar voor de nieuwelingen, onze Rottweilerdame van bijna 10 jaar is zomaar afgeslacht door een loslopende Stafford van een van onze buren.
Ik bedoel maar...................
Ik verbaas me elke keer weer hoe jij reageert, als er iemand is die hier heftig op staffords zou moeten reageren dan ben jij het. In het topic wat je hier hebt geopend ben je heel correct gebleven, en ik heb geloof je bericht ook nog langs zien komen op het stafford forum. Ik heb echt diep respect voor de manier waarop je dat doet. En in je tweede zin heb je eigenlijk het hele probleem samengevat. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”