Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Re: Lammetje gemold door Staff

Ongelezen bericht door Dinos »

Bedenk goed als je rad terug wilt ,dit in andere vorm zal zijn dus zal ook het lieve fifie hondje die tandjes in poot andere hond zet, het observerings proces moeten ondergaan als hier een melding van gemaakt wordt.En er komen maar weinig honden doorheen als ze de zelfde testen doen als bij voormalige rad.Dus weet wat je wenst!!
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

lieke schreef:
Tineke schreef:Nou die nuance mag jezelf ook weleens aanbrengen Lieke.
Het terugvragen van de rad en dat op een forum voor hondenliefhbbers :ugh:
Correctie: ik vráág niet om een terugkeer van de RAD. Ik zeg dat ik er niet zo erg mee zou zitten als er een 'RAD'- regeling zou komen voor bepaalde rassen. Een humanere, beter doordachte regeling, dat wel. Op basis van ervaringen van mij, in mijn buurt.
En hoe stel je je zo'n regeling dan humaner voor.
Niet meer naar een laserasiel maar direct de roze spuit erin.
Buiten dat de rad heeft gefaald ,waarom zou je iets terug willen wat niet werkt :denken:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Tara schreef:
Dinos schreef:Bedenk goed als je rad terug wilt ,dit in andere vorm zal zijn dus zal ook het lieve fifie hondje die tandjes in poot andere hond zet, het observerings proces moeten ondergaan als hier een melding van gemaakt wordt.En er komen maar weinig honden doorheen als ze de zelfde testen doen als bij voormalige rad.Dus weet wat je wenst!!
Weet wat je leest.
Lieke wenst die RAD niet terug, maar zou er ook weinig bezwaar tegen hebben als het kaf van het koren gescheiden zou worden door een ander, eerlijk en humaan alternatief. Dát is wat ze zegt.
Nee dit zegt ze ,dat het overgrote deel van de eigenaren met teckels ,goldens collies en swiffers het wel best vind als er weer een rad komt.
Zij meent zich te moeten opwerpen als spreekbuis voor het overgrote deel van de bazen met dit soort honden klaarblijkelijk :19:
lieke schreef:[Dit is niet aan de eigenaar van de teckel, swiffer, lassies of goldens. En natuurlijk bijten die ook wel maar dát komt natuurlijk niet in de media (terecht of onterecht).
Het overgrote deel van die eigenaren vinden het overigens wel gescheten als er een nieuwe RAD komt. Loopt een stuk rustiger op straat en losloopveld.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Je kunt het er wel of niet mee eens zijn, maar ik denk inderdaad dat als je een onderzoek houdt onder de NL bevolking de meeste mensen zullen zeggen dat vechthonden uit het straatbeeld dienen te verdwijnen. Dan bedoel ik niet een onderzoek onder hondenliefhebbers he.
Ja maar dat zegt Lieke niet ,ze noemt wat rassen en zegt dat het overgrote deel van die eigenaren het wel best vinden als er weer een rad zou komen.
Lijkt me dat onder de door haar genoemde rassen toch ook wel hondenliefhebbers en mensen met wat gezond verstand zitten :19:
Afbeelding

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Tineke schreef:
Nanna schreef:Je kunt het er wel of niet mee eens zijn, maar ik denk inderdaad dat als je een onderzoek houdt onder de NL bevolking de meeste mensen zullen zeggen dat vechthonden uit het straatbeeld dienen te verdwijnen. Dan bedoel ik niet een onderzoek onder hondenliefhebbers he.
Ja maar dat zegt Lieke niet ,ze noemt wat rassen en zegt dat het overgrote deel van die eigenaren het wel best vinden als er weer een rad zou komen.
Lijkt me dat onder de door haar genoemde rassen toch ook wel hondenliefhebbers en mensen met wat gezond verstand zitten :19:
Zitten ongetwijfeld hondenliefhebbers tussen en ook nog enkele met gezond verstand.
Maar er zitten er ook genoeg tussen die, wellicht niet eens wetend wat RAD nou precies inhoudt, die dreiging van de straat af willen hebben en daarom instemmen met een dergelijke wet.
En dat geeft draagvlak voor een dergelijke wet..
Wiel
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Gelukkig ,en ik hoop niet dat hij er komt , gaan ook zoals iemand het benoemde (achterlijke ) dus ook de achterlijke kleine mixen dan voor de bijl.
Gelijke monniken gelijke kappen.
Nogmaals denk dat er niemand beter van wordt, en zeker onze hondjes niet.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

lieke schreef:
renee-uk schreef: zo dan, ik mag toch hopen dat je in het vetgedrukte voor jezelf spreekt :80:
Als ik zo om me heen hoor, zijn er zát mensen die er niet mee zitten als de RAD terugkomt. De meeste eigenaren die er nooit mee te maken hebben gehad, wéten niet eens wat de RAD precies inhield.
Ja, dat honden in beslag werden genomen. Meer niet.
En voor mezelf sprekend: ja, van mij mag het. Niet in die vorm, een meer humane vorm. En niet zozeer om de staffjes en aanverwanten zelf want ik ken genoeg léuke staffjes.
Maar wel om wat er vaak aan de andere kant van het touwtje loopt. Ik heb de laatste paar jaar steeds meer idiote kruisingen bij mij in de buurt zien verschijnen. Met dito eigenaren erbij. Plus de nodige incidenten bij mij in de wijk. En daar word ik alvast niet vrolijk van.
De RAD zoals die was, honden duperen, zelfs honden die nog nooit iets gedaan hadden, als je dát wilt, dan kun je niet echt van honden houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tineke schreef:
Tara schreef:
Dinos schreef:Bedenk goed als je rad terug wilt ,dit in andere vorm zal zijn dus zal ook het lieve fifie hondje die tandjes in poot andere hond zet, het observerings proces moeten ondergaan als hier een melding van gemaakt wordt.En er komen maar weinig honden doorheen als ze de zelfde testen doen als bij voormalige rad.Dus weet wat je wenst!!
Weet wat je leest.
Lieke wenst die RAD niet terug, maar zou er ook weinig bezwaar tegen hebben als het kaf van het koren gescheiden zou worden door een ander, eerlijk en humaan alternatief. Dát is wat ze zegt.
Nee dit zegt ze ,dat het overgrote deel van de eigenaren met teckels ,goldens collies en swiffers het wel best vind als er weer een rad komt.
Zij meent zich te moeten opwerpen als spreekbuis voor het overgrote deel van de bazen met dit soort honden klaarblijkelijk :19:
lieke schreef:[Dit is niet aan de eigenaar van de teckel, swiffer, lassies of goldens. En natuurlijk bijten die ook wel maar dát komt natuurlijk niet in de media (terecht of onterecht).
Het overgrote deel van die eigenaren vinden het overigens wel gescheten als er een nieuwe RAD komt. Loopt een stuk rustiger op straat en losloopveld.
dat dus, dank je wel tineke.
je kunt niet zelf ongenuanceerd bezig gaan en dan datzelfde een ander verwijten lijkt me :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

En wat is een meer humane manier? Je hond geen maanden meer in een kooitje vooraleer een spuit te krijgen maar een week :denken:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

iones schreef:
lieke schreef:
renee-uk schreef: zo dan, ik mag toch hopen dat je in het vetgedrukte voor jezelf spreekt :80:
Als ik zo om me heen hoor, zijn er zát mensen die er niet mee zitten als de RAD terugkomt. De meeste eigenaren die er nooit mee te maken hebben gehad, wéten niet eens wat de RAD precies inhield.
En voor mezelf sprekend: ja, van mij mag het. Niet in die vorm, een meer humane vorm. En niet zozeer om de staffjes en aanverwanten zelf want ik ken genoeg léuke staffjes.
Maar wel om wat er vaak aan de andere kant van het touwtje loopt. Ik heb de laatste paar jaar steeds meer idiote kruisingen bij mij in de buurt zien verschijnen. Met dito eigenaren erbij. Plus de nodige incidenten bij mij in de wijk. En daar word ik alvast niet vrolijk van.
De RAD zoals die was, honden duperen, zelfs honden die nog nooit iets gedaan hadden, als je dát wilt, dan kun je niet echt van honden houden.
dat is Humaan, afmaken voor ze überhaupt iets gedaan hebben, want ik ben bang :oeps: ze zijn eng joh, weg ermee
wat je niet bevalt bestrijd je, en angst valt wel onder die noemer ja
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik dacht dat ik mijn reactie had geplaatst maar dus niet.
Een rad zoals hij was zal nooit human zijn geweest. Honden werden inbeslag genomen op basis van uiterlijk. In laserasiels werden ze vermagerd. Geschopt geslagen. Tanden werden geslepen. Ik vraag me af of iemand die roept dat de rad terug mag komen wel weet wat er gebeurde. Die honden zaten niet in een asiel zoals honden er normaal gesproken bij zitten. Maanden lang onzekerheid voor hond en baas. Zoiets mag nooit en zeker als dieren liefhebber mag je dat nooit uitspreken.

prima als er een regelgeving komt maar niet uit uiterlijk want dan zijn niet alleen de staff aan de beurt maar ook kruisingen boxer x labrador.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Devel schreef:In laserasiels werden ze vermagerd. Geschopt geslagen. Tanden werden geslepen.
Werden in elk laserasiel de honden stelselmatig mishandeld?
Heb je daar bewijzen van?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Devel

De laserasiels mochten niet bekene gemaakt worden. Fotos zeggen meer als genoeg. Op youtube staat ook meer als genoeg. Dit mag gewoon niet terug komen.
Devel

De laserasiels mochten niet bekene gemaakt worden. Fotos zeggen meer als genoeg. Op youtube staat ook meer als genoeg. Dit mag gewoon niet terug komen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

In de buurt waar ik nu woon zou niemand voor de RAD zijn, alle honden gaan hier leuk met elkaar om en zo niet gaan de bazen er wel goed mee om. Er zijn haast nooit problemen.
Ik heb ook in Amsterdam Zuidoost gewoond. Als je daar aan de mensen zonder 'vechthond' zou vragen of de RAD terug moet komen zouden ze volmondig ja zeggen. Die buurt word geregeerd door vechthonden, meerdere mensen zijn hun hond verloren door aanvallen van pitbulls, bandogs en andere fijne kruisingen. Mijn vroegere buurman zit nu in een scootmobiel omdat zijn benen aan gort zijn gebeten toen hij zijn hond wilde beschermen tegen 3 pitbulls. De bazen aanpakken daar? Sterkte.
Devel

Je wint er niets mee om de honden aan te pakken mits mensenlijkagressief in dit soort rassen maar daar hoor je als eigenaar voor in te grijpen.
Maar honden dit aan doen. Koeien tijdens de slacht worden beter behandeld.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Dinos schreef:Gelukkig ,en ik hoop niet dat hij er komt , gaan ook zoals iemand het benoemde (achterlijke ) dus ook de achterlijke kleine mixen dan voor de bijl.
Gelijke monniken gelijke kappen.
Nogmaals denk dat er niemand beter van wordt, en zeker onze hondjes niet.

ALS er inderdaad OOIT weer een soort-van RAD zou komen - dan mag die om mij op ALLE honden toegepast worden
En niet enkel op stafford-achtigen of bull-achtige honden.
Dan wil ik die linke sluiperige Bordercollie's die te pas en te onpas op fietsers, wandelaars en andere honden duiken ook graag laten onderwerpen aan een gedragstest
Of de schuimbekkende Shitzu die krijsend op alles duikt wat maar in de buurt komt, of de veel te onstuimige Labrador die zijn tanden zet in een hond die niet gediend is van opdringerigheid en de grommende Airdale bij een eierboer die elke klant eerst begromt voordat je het erf op komt lopen en waarvan je weet dat hij ook gerust in iemands enkel hangt met zijn voortandjes.

Maar eigenlijk moeten we ophouden met dat woord RAD te gebruiken want dat heeft zo'n enorm beladen klank dat iedereen die goed weet HOE die wet nou eigenlijk in elkaar zat accuut zware kotsneigingen en pijn in de hartstreek krijgt bij het horen van het woord RAD.
Als je je ook maar een uurtje ingelezen hebt op hoe die RAD werkte - of eigenlijk dus totaal willekeurig NIET werkte - dan weet je genoeg en iedereen die gedegen heeft gelezen hoe willekeurig hele volksstammen honden die NIKS op hun kerfstok hadden, na maanden laserasiel ( gewoon een dodencel voor honden, niks meer of minder) een roze spuit in hun hart gedouwd kregen en bij hun baasjes terugkwamen onder de wonden, doorligplekken etc daarna nog met droge ogen durft te zeggen dat hij de RAD wel weer terug wil zien , maar dan met wat randvoorwaarden en anders in elkaar gezet, heeft mijn inziens vooral liefde voor zijn eigen poezelwoesel hond en die leukerd van de buren maar is geen hondenliefhebber

ALS we met zijn allen graag zouden zien dat er een vorm van wet komt voor bijtincidenten mensen - honden - andere dieren
dan moet die wet een totaal andere naam krijgen en in niets lijken op de RAD van voorheen
Voorbeeld;
Hond bijt buurkind in de klauw
Hond wordt opgehaald door politie of gebracht door baas naar een deskundig, onhafhankelijk plekje
waar de hond onderworpen wordt aan een soort van gedragstest binnen enkele dagen
Op voorhand het liefst met baas erbij want ik ken legio honden die het zonder baas totaal niet trekken maar met baas prima doen

Nah eigenlijk...nu ik het zo zit te typen is het eigenlijk ZO ontzettend PER Hond verschillend dat je er niet eens 1 wetje op los kunt laten. :Q:
De ene hond zal met baas erbij juist beroerd presteren op een rondzwaaiende pop die moet lijken op een kind
De andere hond zal juist zonder baas geen poot willen zetten en faalt jammerlijk en hangt meteen in die pop
De ene hond is ZOOO over zijn flos van drie dagen uit huis zijn dat het 1 bonk zenuwelijer is
De andere hond kun je wel drie weken in een asiel zetten en nog zijn ze stoicijns evenwichtig
De ene hond kan met liefde een kat willen mollen maar laat mensen en kinderen met rust.
De ene 'gedragsdeskundige' vindt zus en de ander zo, de 1 roept dat als een hond een kat molt, ze OOk overgaan op kinderen mollen

honden zijn wat dat betreft toch net kinderen he? :LOL:
Daar kun je eigenlijk ook niet een vastomlijnd patroontje op loslaten maar het gebeurt wel...
En dan vallen er dus kinderen buiten de boot die niet in het systeem mee kunnen draaien.
Voor kinderen worden daar aanpassingen op gemaakt...die worden met busjes van huis gehaald en gaan naar ander onderwijs dan het reguliere onderwijs en sporten soms met kinderen die ze begrijpen en niet met kinderen die in de massa opgaan. etc.
Zo zal het met honden niet anders zijn eerlijk gezegd.
Probleem is, eigenlijk net als met kinderen, de baasjes !
De ene ouder blijkt prima in staat om zijn kind met behoeften te begeleiden en weet de wegen prima te bewandelen om er het beste voor zijn of haar kind uit te slepen, de andere ouder staat bijkans elke week bij school of de dokter of de maatschappelijk werker of jeugdzorg of de kinder psycholoog of bij de collega's bij de koffieautomaat te klaaaagen over EN het kind en alle ander mensen die maar niet doen wat zij willen en hangen eeuwig het slachtoffer uit en zetten zichzelf in een hoekje van zieligerds
En dan heb je nog de ouder die het een halve worst zal zijn en die laat zijn kind van 11 maar wat slenteren op straat waar het de kans krijgt zich te ontwikkelen tot pester van de buurt, die konijntjes kapot gooit tegen schuren, kinderen pijn doet, een fietsje of speelgoed steelt en op zijn 17 e in een jeugdinstelling opgenomen wordt omdat het onhandelbare draken zijn.
En zulke hondenbaasjes heb je ook

Die beginnen aan een hond en komen er na een poosje achter dat het misschien te hoog gegrepen is voor ze en dat het iets anders is dan wat ze ervan verwachtten maar die zich aanpassen en hun stinkende best doen er het beste van te maken, hun verantwoordelijkheid nemen en de hond niet de kans geven te slopen
En dan heb je de baasjes die na anderhalf jaar zien dat hun hond de mentaliteit heeft om te slopen of mensen te bijten en die laten gerust bij zomderdag de deur openstaan...boeiuhhhh
En je hebt de jankerds die op elk forum zitten te blehren en te klagen dat hunnie altijddddd in het verdomhoekje gezet worden en dat hunnnnie altijd de lul zijn met hunnnnie hondjes

mensen - honden - kinderen - pups...
Het heeft nogal wat raakvlakken
mercedes2803
Zeer actief

smoekie schreef:En wat is een meer humane manier? Je hond geen maanden meer in een kooitje vooraleer een spuit te krijgen maar een week :denken:
Nou inderdaad....
Zie mijn bericht hierboven...

Er zitten ZOVEEL haken en ogen aan...daar kun je niet 1 wetje op loslaten...
de ene hond zal na een week al horendol zijn en kun je net zo goed meteen s middags bij inbeslagname een spuit geven
de andere hond die misschien ECHT een dreiging is , of een tijdbommetje, die handhaaft zich er prima, komt aardig door zo'n
test heen - die onder de RAD echt helemaal nergens op sloeg :piew: :Q: - en gaat toch de mist in
mercedes2803
Zeer actief

Re: Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... etje.dhtml

Aanlijngebod en Muilkorfgebod...

Staat ook een foto bij van Blonde Dolly met haar honden bij het hek
Het lammetje vorig jaar waarover onduidelijk was of het wel echt die honden waren of dat het giswerk was van de boer...
Er staat nu dat hij daar BOVENOP stond met zijn neus
Dat zullen dus dezelfde honden wel zijn geweest..die man lijkt me niet blind

En laat Dolly zich er nu maar aan houden...die geboden
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

mercedes2803 schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... etje.dhtml

Aanlijngebod en Muilkorfgebod...

Staat ook een foto bij van Blonde Dolly met haar honden bij het hek
Het lammetje vorig jaar waarover onduidelijk was of het wel echt die honden waren of dat het giswerk was van de boer...
Er staat nu dat hij daar BOVENOP stond met zijn neus
Dat zullen dus dezelfde honden wel zijn geweest..die man lijkt me niet blind

En laat Dolly zich er nu maar aan houden...die geboden
Hij stond er dit keer bovenop, niet de vorige keer.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Oke...zo kun je het ook lezen inderdaad

Het was niet voor het eerst dat de schapen van de Heerjansdamse hobbyboer Leo Versnel werden aangevallen door het tweetal. Dat gebeurde vorig jaar ook al een keer, zij het dat hij er dit keer met zijn neus bovenop stond. Toen overleefde zijn vee het, maar raakte een lammetje wel zwaar gehavend. Dit keer moest het lam het met de dood bekopen.

Ik vind het wel een prettig gedachte dat de honden nu aangelijnd met muilkorf de straat opmoeten...
Ik ben absoluut geen fan van een muilkorf om heel veel redenen maar in dit geval moet ik nog zien of deze mevrouw ze allebei houdt
als ze 1 keer flink aan de riem trekken.
IK zou als ik haar was maar een cursusje gaan doen hoe je zulks aangelijnd een beetje houden kan
Met twee tegelijk de straat op zou ik alvast niet doen...
Ik had met Rimpel van 25 kg aan een K9 tuig met Flexi van autogordel stof , ZELFS op zijn 11 e , al best weleens wat te doen om het zo te zeggen...Die hield ik niet met twee vingers in mijn neus en 1 hand op mijn rug.
Ik hoefde me ook niet om een lantaarnpaal te slingeren hoor, alles behalve, want uiteindelijk hield ik hem wel en reageerde hij op een flinke brul ook goed maar ik wil maar zeggen...
1 Sharpei a 25 kg die op stem nog redelijk te corrigeren is, of twee staff kruisingen...mwah...

Ik heb ook een tijd op gedragstherapie met Rimpel gezeten met een vrouwtje nog wat kleiner en ieler dan ik zelf ben met een Newfoundlander die de pest aan Rimpel had...hij mankeerde nog wel meer nare dingen anders was hij daar natuurlijk niet gekomen, maar alleen op afstand al kon hij Rimpel wel opvreten want ik kwam nog niet in - de buuuuuurt - van dat sjagrijnige kreng
Anyway...dat vrouwtje kwam letterlijk skieend met haar hakken over de grond aan geslipt met de Newfoundlander voor zich uit...
Ze hield de lijn wel vast maar tijdens een oefening zag ik ook dat ze hem wel losliet omdat ze hem niet hield.
Gedragspeut pakte de lange lijn meteen op gelukkig maar het was een reinste nachtmerrie en ik was blij dat hij na een les of 6 niet meer kwam
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
Tineke schreef:
Tara schreef:
Weet wat je leest.
dat dus, dank je wel tineke.
je kunt niet zelf ongenuanceerd bezig gaan en dan datzelfde een ander verwijten lijkt me :U:
lieke schreef:
Tineke schreef:Nou die nuance mag jezelf ook weleens aanbrengen Lieke.
Het terugvragen van de rad en dat op een forum voor hondenliefhbbers :ugh:
Correctie: ik vráág niet om een terugkeer van de RAD. Ik zeg dat ik er niet zo erg mee zou zitten als er een 'RAD'- regeling zou komen voor bepaalde rassen. Een humanere, beter doordachte regeling, dat wel. Op basis van ervaringen van mij, in mijn buurt.
Ik vind een vergelijking met Wilders in mijn richting nou niet bepaald genuanceerd. Of gepast.
En stel ik ook zeker niet op prijs. Om de discussie zuiver te houden, zou ik het prettig vinden als voornoemde discussie beschaafd blijft.
Als dat onmogelijke opgave blijkt voor sommigen, trek ik me terug uit de discussie.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:
Devel schreef:In laserasiels werden ze vermagerd. Geschopt geslagen. Tanden werden geslepen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.....
Devel schreef:De laserasiels mochten niet bekene gemaakt worden. Fotos zeggen meer als genoeg. Op youtube staat ook meer als genoeg. Dit mag gewoon niet terug komen.
Kloppen die foto's?
Ze kunnen een heleboel zeggen, maar zijn ze gemaakt waar gezegd wordt dat ze gemaakt zijn?
Geldt dat ook voor die gevonden filmpjes op YouTube?

Zijn ze echt
Zijn ze gemaakt in zo'n "laserasiel"?

Begrijp me goed, ik zeg niet dat het wel of niet zo is, maar die Youtube filmpjes en foto's zijn geen bewijs zonder een onmiskenbare herkenning van de plek waar ze zijn genomen, dat/een laserasiel dus.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mercedes2803
Zeer actief

mwah...
foto's met datum van de thuis situatie en dus VOOR ze het laserasiel ingingen en daarna foto's van zoveel maanden later van een dode hond met datum erop van hoe ze eruit zien na afgespoten te zijn met doorligplekken, verwondingen, etc

Zo kun je ook de foto's van pissende Amerikanen op Irakese lijken natuurlijk wel in twijfel trekken he?
Alles kan bewerkt worden...voor hetzelfde geld zijn die ergens anders gemaakt, of zijn het grapjes van studenten...

Er is niet gemanipuleerd met die foto's van gewone burgers die vier dode honden terugkregen
renee-uk
Zeer actief

dan mag deze er ook wel bij denk ik?
zo fijn altijd die halve en/of weggelaten quotes :roll:
lieke schreef:
ik blijf erbij dat niemand met ook maar enige liefde voor honden het woord 'rad' niet eens meer zou mogen uitspreken.
en ik blijf er ook bij dat het een zwaktebod is om honden zoiets als een rad, ook al is dat in humanere vorm (hoe dan?), aan te willen doen omdat je de bazen niet kunt pakken.
en ja, die algemene trend om haat te zaaien tegen bepaalde rassen staat voor mij op hetzelfde plan als het haatzaaien -tegen in dit geval marokkanen- zoals wilders en aanhang zo prachtig inspelend op de algemene onvrede doen.
ik zie niet in waarom je zowel bij honden als bij mensen niet kunt kijken naar het individu ipv een heel ras/cultuur/nationaliteit naar de verdommenis te wensen.
en ook ja, ik vind er wel een verschil in zitten of een ras terecht of onterecht de zwarte piet krijgt toegespeeld en met de onzorgvuldigheid en onterechte beschuldigingen in onder andere de pers begint dat er voor de diverse soorten klapkaken aardig op te lijken :gvd:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

ook al zouden de mishandelingen niet in elk laserasiel zijn toegepast, maakt dat dan verschil voor de honden in de asiels waar dat wel gebeurde?
Afbeelding

JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik wil geen RAD terug en ook niet iets wat er ook maar op lijkt.

Ik herinner me nog die tijd dat ik met mijn toenmalige hond met angst over straat moest, er ons vanuit de NBTC de raad gegeven werd altijd met een kopie van de stamboom over straat te gaan omdat de gemiddelde diender niet wist wat een pitbul was. Dat ik onze honden uitliet op een stuk in onze tuin, doodsbang dat een of andere idioot mijn hond voor een PB aanzag en ik maar weer moest gaan bewijzen dat het geen PB was. Dat iedereen die een hond had die ook maar ergens in de verste verte op een PB leek de lul leek te zijn. En daarna de grote toename van andere rassen. Bandogs etc. En die horrorverhalen van al die beslagasiels? Zal wel niet allemaal waar geweest zijn maar waar rook is is vuur en zelfs een klein vonkje is al te veel. En wat heeft het allemaal uitgemaakt? Nog steeds ellende, de media is gewoon weer bezig met een hetze want wees nu eerlijk, een klapkakenverhaal is toch veel smeuïger dan een Goldenverhaal?
In de afgelopen krappe 40 jaar heb ik geleerd om mijn mond te houden, ellende en mogelijke ellende uit de weg te gaan. Ik loop hier op/langs de hei en heb mijn ogen niet in mijn zak. Wat daar gebeurd met van alles behalve "klapkaken" (want die lopen netjes aan de lijn). Breek me de bek niet open.
Dagelijks word ik zomers uitgescholden door Duitsers die vinden dat ik met mijn kampfhund op moet donderen. Notabene op mijn 'eigen' hei. Door medelanders die vinden dat ik met mijn pitbul van de hei af moet blijven en geloof me, het begint steeds (weer) erger te worden. Nog even en we zijn weer terug bij af,.....ik huiver al bij die gedachte.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Helemaal geen rad oid terug... moet er niet aan denken dat dit dan niet meer even kan buiten zonder voor dr leven te hoeven vrezen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

renee-uk schreef:ook al zouden de mishandelingen niet in elk laserasiel zijn toegepast, maakt dat dan verschil voor de honden in de asiels waar dat wel gebeurde?
Nee, maar daar gaat het ook niet om.
Ik geloof niet dat mensen ervoor geselecteerd werden op basis van hun wreedheid jegens honden. Het is evident dat er veel leed is veroorzaakt, op allerlei manieren en door allerlei factoren. Maar ik vind het te ver gaan om alle laserasiels over de kling te jagen als een soort perverse clubs. Daar gaat het mij om.
Het is retoriek die afbreuk doet aan de (valide) boodschap.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Devel

ranetje schreef:
Jaap* schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.....
Devel schreef:De laserasiels mochten niet bekene gemaakt worden. Fotos zeggen meer als genoeg. Op youtube staat ook meer als genoeg. Dit mag gewoon niet terug komen.
Kloppen die foto's?
Ze kunnen een heleboel zeggen, maar zijn ze gemaakt waar gezegd wordt dat ze gemaakt zijn?
Geldt dat ook voor die gevonden filmpjes op YouTube?

Zijn ze echt
Zijn ze gemaakt in zo'n "laserasiel"?

Begrijp me goed, ik zeg niet dat het wel of niet zo is, maar die Youtube filmpjes en foto's zijn geen bewijs zonder een onmiskenbare herkenning van de plek waar ze zijn genomen, dat/een laserasiel dus.
De plekken waar de honden heen gingen werd niet bekend gemaakt. Mensen mochten niet weten waar hun hond verbleef, af en toe een brief door de bus wat de situatie was en hoe de hond er voor stond. Meestal niet goed. De mensen die hun dood terug kregen lagen al in het crematorium. Geen mogelijkheid om afscheid te nemen. Er staat genoeg bewijs op internet als je maar goed zoekt, helaas is er maar weinig bekend over de plekken. De mensen die er gewerkt hebben willen er ook weinig over kwijt en dat geloof ik best.

Waar de honden hebben gezeten zullen we met zijn allen nooit achter komen helaas. Er was destijds nog een staffordforum waarin heel veel besproken is, waar wel e.a. bekend was waar veel honden zaten. Helaas bestaat het forum niet meer en is er heel veel informatie en archief weg.

Die honden werden daar echt niet goed gehouden, door lig plekken zoals Mercedes al aangeeft, afgesleten tanden en zoveel meer>

PAS OP GEVOELIGE BEELDEN!
Ben jij een hondenliefhebber als jij dit terug wenst? Wat mij betreft niet!

1 van de honden waar mercedes een voorbeeld gaf
Afbeelding

Meer hier:
http://partyflock.nl/album/826315:Slach ... de-wet-RAD
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”