Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Ongelezen bericht door renee-uk »

je kunt er niet omheen dat het voor de -in het kader van de rad in beslaggenomen- honden in de laserasiels een hel op aarde was, of ze er nou wel of niet mishandeld werden.
er is meer dan alleen fysieke mishandeling die een hond (of een mens) kunnen breken.
dat de uitvoering van de rad voornamelijk gebeurde op uiterlijke kenmerken en in een groot aantal gevallen niet op gedrag is te triest voor woorden natuurlijk.
ik kan me niet voorstellen dat iemand met ook maar een beetje gevoel in zijn donder daar anders over denkt.

en ja dan kun je gaan muggeziften of er alleen in enkele of in alle laserasiels lichamelijke mishandeling aan te pas kwam, maar ook als dat niet in alle laserasiels gebeurde, maakt het de gevallen waar dat wel het geval was niks minder triest.
mijn mening uiteraard.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat die honden is overkomen wil helemaal niemand meer, wat mensen willen is zonder angst over straat kunnen met fifi, of bruno en als dat niet kan , dan houdt de tolerantie op een gegeven moment op en willen mensen gewoon dat die ( gevaarlijke ) honden weg/ verdwenen zijn, waar dan ook naar toe als ze maar weer wat vrijheid krijgen en zich weer veilig kunnen voelen, dat snap zelfs ik .
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

JYBD schreef:Ik wil geen RAD terug en ook niet iets wat er ook maar op lijkt.

Ik herinner me nog die tijd dat ik met mijn toenmalige hond met angst over straat moest, er ons vanuit de NBTC de raad gegeven werd altijd met een kopie van de stamboom over straat te gaan omdat de gemiddelde diender niet wist wat een pitbul was. Dat ik onze honden uitliet op een stuk in onze tuin, doodsbang dat een of andere idioot mijn hond voor een PB aanzag en ik maar weer moest gaan bewijzen dat het geen PB was. Dat iedereen die een hond had die ook maar ergens in de verste verte op een PB leek de lul leek te zijn. En daarna de grote toename van andere rassen. Bandogs etc. En die horrorverhalen van al die beslagasiels? Zal wel niet allemaal waar geweest zijn maar waar rook is is vuur en zelfs een klein vonkje is al te veel. En wat heeft het allemaal uitgemaakt? Nog steeds ellende, de media is gewoon weer bezig met een hetze want wees nu eerlijk, een klapkakenverhaal is toch veel smeuïger dan een Goldenverhaal?
In de afgelopen krappe 40 jaar heb ik geleerd om mijn mond te houden, ellende en mogelijke ellende uit de weg te gaan. Ik loop hier op/langs de hei en heb mijn ogen niet in mijn zak. Wat daar gebeurd met van alles behalve "klapkaken" (want die lopen netjes aan de lijn). Breek me de bek niet open.
Dagelijks word ik zomers uitgescholden door Duitsers die vinden dat ik met mijn kampfhund op moet donderen. Notabene op mijn 'eigen' hei. Door medelanders die vinden dat ik met mijn pitbul van de hei af moet blijven en geloof me, het begint steeds (weer) erger te worden. Nog even en we zijn weer terug bij af,.....ik huiver al bij die gedachte.

Eens...meer dan eens..
En dan is het dus idd makkelijk lullen met je Shitzu of Boomertje of Spaniel of Stabij dat alle eigenaren van bepaalde hondenrassen daar zelf maar eens over na moeten denken hoe het zover gekomen is.
Breek me idd de bek niet open van hoe weinig mensen weten...
Rimpel is meerdere malen uitgemaakt voor "Da's toch een Pitbull? " :oohja:

Bij de dierenarts een meneer met Lab pupje die hij als de sodemieter naar binnen stond te hengelen aan de flexi toen hij de bocht omkwam en Rimpel zag zitten, kotsberoerd overigens dus die had er zowiezo dikke lul van wat dat beestje uitspookte.
Maar TOT hij die hoek omkwam liet die onbenulligerd terwijl hij bij de balie stond dat hondje wel aan 6 meter de hele ruimte door en het hondje was al vier keer de hoek omgekomen en kwam tot achterin de wachtkamer waar ik in een hoekje zat, tegen de muur aangeplakt met Rimpel tussen mijn benen omdat ik vrijwel NOOIT op het inloopspreekuur of ook maar een half uur daarvoor of daarna kwam...
OM DIT SOORT Figuren.
En na vier minuten ouwehoeren aan die balie komt dat de wachtkwamer in en krijgt ogen op steeltjes en hengelt het beest naar binnen...
krijg toch lekker jeuk en de hik bij elkaar :piew:

En als er niet gewouweld werd over Pitbull dan was het wel schering en inslag; da's toch een vechthond???"
Tuurlijk...daarom zit ik ook met een strippenkaart bij de dierenarts omdat hij om de haverklap op zijn flikker krijgt van al het loslopende 'gezelschapshonden' tuig :Q:

En idd...ik heb in die jaren ook regelmatig mensen met bvb Cane Corso's gesproken die met samengeknepen billen rondliepen en in hun winterjas en zomerjas en fleecevest en noem het maar op, stamboom kopieen hadden zitten.
Omdat je overgeleverd was aan de totale, waanzinnige willekeur van een stelletje figuren die het gewoon ZELF ook niet wisten en mensen op straat aanspraken en dan ook nog toesisten dat ze de hond zoooo mee konden nemen want ut was un pitboel!!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik krijg zelfs vaak reacties op foto`s op facebook, ow wat stoer is dat een PITBULL XXL :roll:
Nee jongetje/ meisje, dat is nu een cane corso,.... zucht. een heule lieve die eet geen babys voor ontbijt
dus ja- ik zit ook niet op dat soort regelingen te wachten, misschien zien ze ook mijn hond wel weer aan voor iets wat hij niet is. hij heeft wel een boom gelukkig
mercedes2803
Zeer actief

In Balkbrug zat een dierenarts, gelinkt aan een laserasiel daar in de buurt ( gewoon een opslag / pension houder met wat hokken)
Die de honden in liet slapen..
Nah...in liet slapen
Die honden met vier man personeel op een tafel drukten en een spuit recht in het hart drukten...
" Want die beesten geven niet zomaar op en dat zat de hele kamer eronder "
- Letterlijke woorden van mijn nichtje die er stage liep
Die heb ik aangekeken, gevraagd of ze daarachter stond en toen ze zei ; jahhh maar ze zijn echt agressief hooorrrr want dat stond in het dossier'
Ik heb haar verteld dat ze iets geloofde wat niet waar was en dat karma nog wel een keer om de hoek kwam kijken bij mensen die zo blindelings domme dingen napraten en uitvoeren omdat "het zo verteld is en tja. beveeeel ist ein beveeeeel he? "
Vond ze niet zo leuk
Waarop ik gezegd heb dat ik er niets meer over zeggen wilde en er klaar mee was en met mensen die daarachter stonden
Mens is nooit meer in mijn huis geweest en vervolgens met de bruiloft van mijn zusje indertijd waar ze niet uitgenodigd was ( om andere redenen hoor, maar een leuke persoon was het gewoon zowiezo niet) werd er een complete rel gemaakt dat ze niet komen mocht...
Waarop ik de rel compleet gemaakt heb en ik tot op de dag van vandaag dat zure , godvergeten kutwijf nooit meer zie of spreek! Samen met nog wat andere familieleden die ik alleen op afstand nog wat spreek
FIJN!

Bij Balkbrug is op een gegeven moment, toen ze daarachter kwamen, ook een demonstratie geweest. ladnelijke bekendheid is daar toen over geweest trouwens
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Deze vond ik ook terug, laserasiel ontmanteld. Jammer dat de foto's het helaas niet meer doen.
http://partyflock.nl/topic/939717:LASER ... ontmanteld
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

renee-uk schreef:je kunt er niet omheen dat het voor de -in het kader van de rad in beslaggenomen- honden in de laserasiels een hel op aarde was, of ze er nou wel of niet mishandeld werden.
er is meer dan alleen fysieke mishandeling die een hond (of een mens) kunnen breken.
dat de uitvoering van de rad voornamelijk gebeurde op uiterlijke kenmerken en in een groot aantal gevallen niet op gedrag is te triest voor woorden natuurlijk.
ik kan me niet voorstellen dat iemand met ook maar een beetje gevoel in zijn donder daar anders over denkt.

en ja dan kun je gaan muggeziften of er alleen in enkele of in alle laserasiels lichamelijke mishandeling aan te pas kwam, maar ook als dat niet in alle laserasiels gebeurde, maakt het de gevallen waar dat wel het geval was niks minder triest.
mijn mening uiteraard.
Ik denk dat je er best veel mensen die voor die honden moesten zorgen tekort mee doet.
Wat onverlet laat dat de honden voor de éigenaren van die asiels misschien niks meer waren dan inkomstenposten.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
mercedes2803
Zeer actief

Devel schreef:Deze vond ik ook terug, laserasiel ontmanteld. Jammer dat de foto's het helaas niet meer doen.
http://partyflock.nl/topic/939717:LASER ... ontmanteld
Verdomd, dat is ook zo!
Ik weet nog dat ik die naam ook zo kut vond...
De Rimpelaar....

Zuiden van het land toch ?
Heb er toen ook van alles over gelezen idd.
Daar is ook gezeik geweest met een demonstratie volgens mij.
GEHEEL terecht overigens...
Je zult je hond maar zo terugkrijgen..dood... :cry:
Devel

Op deze site staat het verhaal van de vrouw met haar 4 engelse staffords. Ook staan er foto's bij van voor de inbeslagname en na de inbeslagname.
http://everyoneweb.com/wp/Presentation_ ... untID=K477
mercedes2803
Zeer actief

Devel schreef:Op deze site staat het verhaal van de vrouw met haar 4 engelse staffords. Ook staan er foto's bij van voor de inbeslagname en na de inbeslagname.
Je linkt naar het verhaal van andere honden ...Het verhaal van de vier staffjes staat onder het kopje "mijn verhaal"

En lees bvb het verhaal van Smoke ook...
NIETS gedaan..in beslag genomen en ingeslapen

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Devel schreef:Op deze site staat het verhaal van de vrouw met haar 4 engelse staffords. Ook staan er foto's bij van voor de inbeslagname en na de inbeslagname.

och dit weet ik nog ja...
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Jaap* schreef:
renee-uk schreef:je kunt er niet omheen dat het voor de -in het kader van de rad in beslaggenomen- honden in de laserasiels een hel op aarde was, of ze er nou wel of niet mishandeld werden.

mijn mening uiteraard.
Ik denk dat je er best veel mensen die voor die honden moesten zorgen tekort mee doet.
Wat onverlet laat dat de honden voor de éigenaren van die asiels misschien niks meer waren dan inkomstenposten.
Ik denk dat je heel wat eigenaren van dode honden tekort doet

Ze kregen idd een vergoeding van justitie voor die honden... en meer dan ze iin leven houden tot de finale spuit gebeurde niet.
het waren geen reguliere pensionhonden en zo werden ze ook niet behandeld
Sommigen kwamen weer thuis..die honden waren of defintief 'kapot' en teruggetrokken met doffe oogjes of ze trokken sporadisch nog aardig bij en hebben nog wat mooie jaren gehad.
Feit blijft dat een hond niet zomaar even drie maandjes van huis is...
Volgens mij trekt vrijwel geen enkele hond dat zo heel best.

En er is wel degelijk gerommeld , mishandeld en met grove hand te keer gegaan in die asiels
Tja..als je een verhaal voorgehouden wordt dat een hond die binnen komt bloed link is, agressief is en je hem met harde hand nog wel wat in toom kan houden in je pension, en je neemt dat voor zoete koek aan...
beveeeeel is beveeeel en je krijgt er voor betaald dus waarom in twijfel trekken wat er in je pension gegooid wordt?

"Ik moest hte doen met de informatie die ik kreeg he?" en waar rook is is vuur...dus er zal wel iets met het beest aan de hand zijn"
"Het zal echt niet zomaaaar zonder reden zijn....dat gebeurt echtttttt niet in dit land hoor"

Nou..dat gebeurde dus wel :gvd: :jank:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Waarom wordt één opmerking uit mijn hele betoog zo gruwelijk uit verband getrokken? En tegelijk vergelijkingen met nota bene Wilders getrokken?
Eerlijk gezegd, vind ik dat walgelijk. Nét zo walgelijk als de toenmalige RAD-regeling was. Mijn fout is dat ik in mijn pleidooi het woord ‘RAD’ gebruikte. En nee, ik wil niet dat die regeling in die vorm terugkomt. En ja, ik weet dat het een gedrocht van een wet was (heb ik trouwens ook zo genoemd).

Waar ik wel voor pleit is dat er paal en perk wordt gesteld aan die uitwassen van het door elkaar fokken van allerhande rassen omdat er legio mafketels en onnozelaars mee willen lopen. Tot schade van de honden zelf en van de honden(eigenaren) die het ongeluk hebben om ze tegen te komen.

En nee, ik ben geen spreekbuis van swifferminnend Nederland. Maar ik spreek op mijn dagelijkse ronden met mijn honden heel veel andere hondeneigenaren. In mijn buurt, zal vast niet representatief zijn, hoor. Ik spreek niet voor de rest van Nederland maar in mijn buurt hoor ik heel veel geluiden in deze richting. En dat is heel erg jammer voor de verantwoordelijke eigenaren van dit soort rassen. Want dat er een tendens is richting een nieuwe regeling, is in ieder geval voor mij duidelijk. En dan kan er worden gewezen naar de bijtende golden of agressieve border of teckel, maar dit is nu eenmaal een gegeven feit. Veelal opgeblazen door de media.
Oneerlijk? Ja, vast. De verantwoordelijke eigenaren zien dat natuurlijk liever anders. Maar mijn moeder zaliger zei vroeger al ‘lieverkoekjes worden niet gebakken.’

Bij elk nieuw incident (of het nou terecht is of niet) wordt er weer opnieuw geroepen om maatregelen. Ik vind het heel erg jammer dat er zo verschrikkelijk ongenuanceerd wordt gereageerd door sommigen op mijn, dacht ik genuanceerde posting. En nogmaals, ik word werkelijk ontzettend pissig als ik word beschuldigd van racisme terwijl ik het nota bene over hónden heb. Vind ik werkelijk nérgens op slaan en te onbeschoft en hufterig voor woorden.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jaap* schreef:

mijn mening uiteraard.
zo kun je het opvatten, maar zo heb ik het niet bedoeld, niet naar verzorgers van radhonden die wel goed voor ze waren toe in elk geval.
er waren regels die nageleefd moesten worden en die regels maakten de laserasiels al tot een hel op aarde voor de honden, daar hoefde nog niet eens mishandeling aan te pas te komen.
en alle liefdevolle verzorging -die er vast ook geweest is- ten spijt hebben de honden het verschrikkelijk gehad in de laserasiels ten tijde van de rad.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

lieke schreef:Waarom wordt één opmerking uit mijn hele betoog zo gruwelijk uit verband getrokken? En tegelijk vergelijkingen met nota bene Wilders getrokken?
Eerlijk gezegd, vind ik dat walgelijk. Nét zo walgelijk als de toenmalige RAD-regeling was. Mijn fout is dat ik in mijn pleidooi het woord ‘RAD’ gebruikte. En nee, ik wil niet dat die regeling in die vorm terugkomt. En ja, ik weet dat het een gedrocht van een wet was (heb ik trouwens ook zo genoemd).

Waar ik wel voor pleit is dat er paal en perk wordt gesteld aan die uitwassen van het door elkaar fokken van allerhande rassen omdat er legio mafketels en onnozelaars mee willen lopen. Tot schade van de honden zelf en van de honden(eigenaren) die het ongeluk hebben om ze tegen te komen.

En nee, ik ben geen spreekbuis van swifferminnend Nederland. Maar ik spreek op mijn dagelijkse ronden met mijn honden heel veel andere hondeneigenaren. In mijn buurt, zal vast niet representatief zijn, hoor. Ik spreek niet voor de rest van Nederland maar in mijn buurt hoor ik heel veel geluiden in deze richting. En dat is heel erg jammer voor de verantwoordelijke eigenaren van dit soort rassen. Want dat er een tendens is richting een nieuwe regeling, is in ieder geval voor mij duidelijk. En dan kan er worden gewezen naar de bijtende golden of agressieve border of teckel, maar dit is nu eenmaal een gegeven feit. Veelal opgeblazen door de media.
Oneerlijk? Ja, vast. De verantwoordelijke eigenaren zien dat natuurlijk liever anders. Maar mijn moeder zaliger zei vroeger al ‘lieverkoekjes worden niet gebakken.’

Bij elk nieuw incident (of het nou terecht is of niet) wordt er weer opnieuw geroepen om maatregelen. Ik vind het heel erg jammer dat er zo verschrikkelijk ongenuanceerd wordt gereageerd door sommigen op mijn, dacht ik genuanceerde posting. En nogmaals, ik word werkelijk ontzettend pissig als ik word beschuldigd van racisme terwijl ik het nota bene over hónden heb. Vind ik werkelijk nérgens op slaan en te onbeschoft en hufterig voor woorden.
zo ongenuanceerd zijn mijn postings anders niet hoor.
maar dat ze je niet bevallen en je ze liever anders zou willen zien is wel duidelijk
maar zoals jouw moeder zaliger vroeger al zei 'lieverkoekjes worden niet gebakken' :U:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:
renee-uk schreef:ook al zouden de mishandelingen niet in elk laserasiel zijn toegepast, maakt dat dan verschil voor de honden in de asiels waar dat wel gebeurde?
Nee, maar daar gaat het ook niet om.
Ik geloof niet dat mensen ervoor geselecteerd werden op basis van hun wreedheid jegens honden. Het is evident dat er veel leed is veroorzaakt, op allerlei manieren en door allerlei factoren. Maar ik vind het te ver gaan om alle laserasiels over de kling te jagen als een soort perverse clubs. Daar gaat het mij om.
Het is retoriek die afbreuk doet aan de (valide) boodschap.
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Nou, ik kan je uit eerste hand zo 3 vertellen tegen 0 'klapkaak' verhaal.

Ik zelf ben gebeten door een grote poedel, in mijn kuit, zomaar uit het niets. 6 hechtingen. Ik heb er geen seconde over gedacht om de krant te bellen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

lieke schreef:Waarom wordt één opmerking uit mijn hele betoog zo gruwelijk uit verband getrokken? En tegelijk vergelijkingen met nota bene Wilders getrokken?

Je was er mijn inziens anders duidelijk genoeg in. Dat de reacties daarop niet de reacties zijn die je had verwacht en je daarom gaat nuanceren is weer wat anders.

ff voor het gemak.....

lieke schreef:Nou dat dus. Ik ga er al helemaal niet meer op in. :roll:
Ja, op het HF zitten buitengewoon verantwoordelijke hondeneigenaren die hun molossers en/of staffjes en aanverwante (kruising-)rassen heel goed opvoeden, niet loslaten op losloopveldjes en ervoor zorgen dat deze geen (irritante) swiffers of k-keffers opvreten.
Bon.
Heel fijn.
Práchtig.

Jammer alleen dat het gros van molosser- en staffminnend NIET op het hondenforum zitten en dus geen weet heeft van wat ze in handen hebben. Of juist wél weten, maar zulks buitengewoon egostrelend vinden. De eigenaar van de (kruising-)staff die het bejaarde teckeltje van de bejaarde buurvrouw aan gort beet, zit hier dus alvast niet.

Wat Jaap en anderen jouw proberen duidelijk te maken is dat er zoveel incidenten in de media komen waar het woord staff of pitbull valt (terecht of onterecht is totaal irrelevant) dat de kans op een nieuwe RAD steeds dichterbij komt. Wat ontzettend erg is voor de goedwillende eigenaren én de honden. Want beiden zijn uiteindelijk de dupe hiervan.
Dus diezelfde goedwillende eigenaren/fokkers zouden eens met een plan moeten komen om het tij te keren (als dat nog mogelijk is). Het is aan JULLIE om te zorgen dat het imago van de aso of onnozelaar met klapkaak wordt opgevijzeld.
Dit is niet aan de eigenaar van de teckel, swiffer, lassies of goldens. En natuurlijk bijten die ook wel maar dát komt natuurlijk niet in de media (terecht of onterecht).
Het overgrote deel van die eigenaren vinden het overigens wel gescheten als er een nieuwe RAD komt. Loopt een stuk rustiger op straat en losloopveld.

lieke schreef:Als ik zo om me heen hoor, zijn er zát mensen die er niet mee zitten als de RAD terugkomt. De meeste eigenaren die er nooit mee te maken hebben gehad, wéten niet eens wat de RAD precies inhield.
Ja, dat honden in beslag werden genomen. Meer niet.
En voor mezelf sprekend: ja, van mij mag het. Niet in die vorm, een meer humane vorm. En niet zozeer om de staffjes en aanverwanten zelf want ik ken genoeg léuke staffjes.
Maar wel om wat er vaak aan de andere kant van het touwtje loopt. Ik heb de laatste paar jaar steeds meer idiote kruisingen bij mij in de buurt zien verschijnen. Met dito eigenaren erbij. Plus de nodige incidenten bij mij in de wijk. En daar word ik alvast niet vrolijk van.
lieke schreef:Correctie: ik vráág niet om een terugkeer van de RAD. Ik zeg dat ik er niet zo erg mee zou zitten als er een 'RAD'- regeling zou komen voor bepaalde rassen. Een humanere, beter doordachte regeling, dat wel. Op basis van ervaringen van mij, in mijn buurt.
Ik vind een vergelijking met Wilders in mijn richting nou niet bepaald genuanceerd. Of gepast.
En stel ik ook zeker niet op prijs. Om de discussie zuiver te houden, zou ik het prettig vinden als voornoemde discussie beschaafd blijft.
Als dat onmogelijke opgave blijkt voor sommigen, trek ik me terug uit de discussie.

Wat is er dan uit zijn verband gerukt :denken: Duidelijk genoeg volgens mij.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:

Je was er mijn inziens anders duidelijk genoeg in. Dat de reacties daarop niet de reacties zijn die je had verwacht en je daarom gaat nuanceren is weer wat anders.

ff voor het gemak.....

lieke schreef:Nou dat dus. Ik ga er al helemaal niet meer op in. :roll:
Ja, op het HF zitten buitengewoon verantwoordelijke hondeneigenaren die hun molossers en/of staffjes en aanverwante (kruising-)rassen heel goed opvoeden, niet loslaten op losloopveldjes en ervoor zorgen dat deze geen (irritante) swiffers of k-keffers opvreten.
Bon.
Heel fijn.
Práchtig.

Jammer alleen dat het gros van molosser- en staffminnend NIET op het hondenforum zitten en dus geen weet heeft van wat ze in handen hebben. Of juist wél weten, maar zulks buitengewoon egostrelend vinden. De eigenaar van de (kruising-)staff die het bejaarde teckeltje van de bejaarde buurvrouw aan gort beet, zit hier dus alvast niet.

Wat Jaap en anderen jouw proberen duidelijk te maken is dat er zoveel incidenten in de media komen waar het woord staff of pitbull valt (terecht of onterecht is totaal irrelevant) dat de kans op een nieuwe RAD steeds dichterbij komt. Wat ontzettend erg is voor de goedwillende eigenaren én de honden. Want beiden zijn uiteindelijk de dupe hiervan.
Dus diezelfde goedwillende eigenaren/fokkers zouden eens met een plan moeten komen om het tij te keren (als dat nog mogelijk is). Het is aan JULLIE om te zorgen dat het imago van de aso of onnozelaar met klapkaak wordt opgevijzeld.
Dit is niet aan de eigenaar van de teckel, swiffer, lassies of goldens. En natuurlijk bijten die ook wel maar dát komt natuurlijk niet in de media (terecht of onterecht).
Het overgrote deel van die eigenaren vinden het overigens wel gescheten als er een nieuwe RAD komt. Loopt een stuk rustiger op straat en losloopveld.

lieke schreef:Als ik zo om me heen hoor, zijn er zát mensen die er niet mee zitten als de RAD terugkomt. De meeste eigenaren die er nooit mee te maken hebben gehad, wéten niet eens wat de RAD precies inhield.
Ja, dat honden in beslag werden genomen. Meer niet.
En voor mezelf sprekend: ja, van mij mag het. Niet in die vorm, een meer humane vorm. En niet zozeer om de staffjes en aanverwanten zelf want ik ken genoeg léuke staffjes.
Maar wel om wat er vaak aan de andere kant van het touwtje loopt. Ik heb de laatste paar jaar steeds meer idiote kruisingen bij mij in de buurt zien verschijnen. Met dito eigenaren erbij. Plus de nodige incidenten bij mij in de wijk. En daar word ik alvast niet vrolijk van.
lieke schreef:Correctie: ik vráág niet om een terugkeer van de RAD. Ik zeg dat ik er niet zo erg mee zou zitten als er een 'RAD'- regeling zou komen voor bepaalde rassen. Een humanere, beter doordachte regeling, dat wel. Op basis van ervaringen van mij, in mijn buurt.
Ik vind een vergelijking met Wilders in mijn richting nou niet bepaald genuanceerd. Of gepast.
En stel ik ook zeker niet op prijs. Om de discussie zuiver te houden, zou ik het prettig vinden als voornoemde discussie beschaafd blijft.
Als dat onmogelijke opgave blijkt voor sommigen, trek ik me terug uit de discussie.

Wat is er dan uit zijn verband gerukt :denken: Duidelijk genoeg volgens mij.
O hemel, begin je weer met je ellenlange quotes? :roll:
Jij had advocaat moeten worden. Van kwade zaken.

En ik heb het over een RAD-gelijkende regeling. Humaner en beter doordacht. En zoals ik al toegaf: ik had het woord RAD beter niet kunnen gebruiken. Als je trouwens goed las: ik noemde het een gedrocht van een wet.
Een wet die fout was opgesteld, verkeerd geïnterpreteerd en fout is toegepast.
Zo goed?

Al dit geharrewar gaat gewoon voorbij aan wat ik óók zei: er lopen horden rare kruisingen rond in handen van mafketels en simpele zielen. De ene groep vind het geweldig om zo'n gevaarlijke hond te hebben, de andere groep denkt dat je met socialiseren lieve schoothondjes krijgt. Daartussen loopt een groep die weet wat ze in handen hebben. En die zitten natuurlijk allemaal op het hondenforum.
En nu schei ik uit met uitleggen. Degenen die nog steeds denken dat ik racistisch ben (beláchelijk in deze context en buitengewoon beledigend en kwetsend) kunnen wat mij betreft de pót op.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

lieke schreef:O hemel, begin je weer met je ellenlange quotes? :roll:

En ik heb het over een RAD-gelijkende regeling. Humaner en beter doordacht. En zoals ik al toegaf: ik had het woord RAD beter niet kunnen gebruiken. Als je trouwens goed las: ik noemde het een gedrocht van een wet.
Zo goed?

Al dit geharrewar gaat gewoon voorbij aan wat ik óók zei: er lopen horden rare kruisingen rond in handen van mafketels en simpele zielen. De ene groep vind het geweldig om zo'n gevaarlijke hond te hebben, de andere groep denkt dat je met socialiseren lieve schoothondjes krijgt. Daartussen loopt een groep die weet wat ze in handen hebben. En die zitten natuurlijk allemaal op het hondenforum.
En nu schei ik uit met uitleggen. Degenen die nog steeds denken dat ik racistisch ben (beláchelijk in deze context en buitengewoon beledigend en kwetsend) kunnen wat mij betreft de pót op.
Meer dan jouw eigen reacties quoten heb ik niet gedaan hoor :19: Dus ja wat dat betreft begrijp ik wel dat het rot is als je je niet al te "gelukkig" uitdrukt en mensen reageren op datgene wat je zegt :cry:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
lieke schreef:O hemel, begin je weer met je ellenlange quotes? :roll:

Zo goed?

Meer dan jouw eigen reacties quoten heb ik niet gedaan hoor :19: Dus ja wat dat betreft begrijp ik wel dat het rot is als je je niet al te "gelukkig" uitdrukt en mensen reageren op datgene wat je zegt :cry:

Dat mag. Natuurlijk. Daar is een discussie voor. En niemand hoeft het met me eens te zijn. 't Is een vrij land.
Ik maak bezwaar, al enkele keren zelfs, tegen die Wildersvergelijking en het begrip racisme er bij de haren bij slepen. Dáár ben ik woedend om. Ik vind dat een manier van discussiëren die buitengewoon laag-bij-de-gronds en hufterig is.
Je kunt op een fatsóenlijke manier duidelijk maken dat je het niet met me eens bent.
Afijn, ik ben er wel klaar mee.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

lieke schreef:Dat mag. Natuurlijk. Daar is een discussie voor. En niemand hoeft het met me eens te zijn. 't Is een vrij land.
Ik maak bezwaar, al enkele keren zelfs, tegen die Wildersvergelijking en het begrip racisme er bij de haren bij slepen. Dáár ben ik woedend om. Ik vind dat een manier van discussiëren die buitengewoon laag-bij-de-gronds en hufterig is.
Je kunt op een fatsóenlijke manier duidelijk maken dat je het niet met me eens bent.
Tja, ook dat hoor er helaas bij. ik wordt ook niet vrolijk van wildersvergelijkingen. Ik wordt ook niet vrolijk als ik wordt uitgemaakt voor racist. Dat is inderdaad af en toe laag bij de grond, zo niet hufterig, maar hé, tis het hf he. Als je(ik, jij wie dan ook) met gouden handschoentjes aangepakt/gesproken wilt worden zijn daar weer andere forums voor :wink:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
lieke schreef:Dat mag. Natuurlijk. Daar is een discussie voor. En niemand hoeft het met me eens te zijn. 't Is een vrij land.
Tja, ook dat hoor er helaas bij. ik wordt ook niet vrolijk van wildersvergelijkingen. Ik wordt ook niet vrolijk als ik wordt uitgemaakt voor racist. Dat is inderdaad af en toe laag bij de grond, zo niet hufterig, maar hé, tis het hf he. Als je(ik, jij wie dan ook) met gouden handschoentjes aangepakt/gesproken wilt worden zijn daar weer andere forums voor :wink:
Ik hoef niet met gouden handschoenen te worden aangepakt. Maar ik behoud me wel het recht voor om mensen aan te spreken op gedrag dat ik althans als horkerig beschouw.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

lieke schreef:
smoekie schreef:
Ik hoef niet met gouden handschoenen te worden aangepakt. Maar ik behoud me wel het recht voor om mensen aan te spreken op gedrag dat ik althans als horkerig beschouw.

Dat mag altijd. Doe ik ook :cool2:
Devel

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:wat die honden is overkomen wil helemaal niemand meer, wat mensen willen is zonder angst over straat kunnen met fifi, of bruno en als dat niet kan , dan houdt de tolerantie op een gegeven moment op en willen mensen gewoon dat die ( gevaarlijke ) honden weg/ verdwenen zijn, waar dan ook naar toe als ze maar weer wat vrijheid krijgen en zich weer veilig kunnen voelen, dat snap zelfs ik .
Spijker op zijn kop.
Waarom moeten klapkaken alle ruimte krijgen terwijl daardoor andere mensen met hun poedel zich onveilig voelen? Er hoeft maar één debiele eigenaar te zijn die dat monster er voor pikverlenging op nahoudt en Scarface het liefst zo agressief mogelijk ziet en de ellende is compleet.
Dat soort eigenaren mag van mij zo hard mogelijk als maar kan aangepakt worden.
Omdat het ook gewoon een HOND is, noem het bij zijn naam HOND, Stafford, pitt-achtige zo moeilijk is dat toch niet?
En omdat deze HOND of beter gezegd dit ras verkeerde eigenaren treft moeten die aangepakt worden, niet de honden, die hebben net zoveel recht op ruimte en om te leven, wel aan een lijn, maar ondanks dat je hond aan de lijn hebt hoeft dat niet altijd te zeggen dat het aan dit soort honden ligt. Er rennen er ook zat op je af met mijn honden doen niks hoor!
renee-uk
Zeer actief

ik sleep er niks bij de haren bij.
of je nou, zonder daarin enige nuance aan te brengen, alle klapkaken of alle marokkanen op een grote hoop veegt, het blijft voor mij op hetzelfde plan staan.
het is allebei haatzaaierij in mijn ogen, niks meer en niks minder.

ik begrijp niet zo goed waarom jij lieke, wel tegen van alles aan mag schoppen maar je vreselijk beledigd bent als je daar een antwoord op krijgt dat je niet past.
misschien zijn eigenaren van klapkaken die nog nooit problemen veroorzaakt hebben, en ja die zijn er meer dan je denkt, wel net zo beledigd door jouw posts.
of denk je dat er voor jou en andere klapkaakhaatzaaiers andere regeltjes van toepassing zijn dan voor de rest van de mensheid die nog wel iets verder kan kijken dan alleen uiterlijk van baas en hond?

hoe zei asta dat ook alweer?
oh ja: 'als je kunt uitdelen, moet je ook kunnen incasseren.'
denk dat ze daar erg gelijk in had.
Afbeelding

lieke
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:ik sleep er niks bij de haren bij.
of je nou, zonder daarin enige nuance aan te brengen, alle klapkaken of alle marokkanen op een grote hoop veegt, het blijft voor mij op hetzelfde plan staan.

ik begrijp niet zo goed waarom jij lieke, wel tegen van alles aan mag schoppen maar je vreselijk beledigd bent als je daar een antwoord op krijgt dat je niet past.
misschien zijn eigenaren van klapkaken die nog nooit problemen veroorzaakt hebben, en ja die zijn er meer dan je denkt, wel net zo beledigd door jouw posts.
of denk je dat er voor jou en andere klapkaakhaatzaaiers andere regeltjes van toepassing zijn dan voor de rest van de mensheid die nog wel iets verder kan kijken dan alleen uiterlijk van baas en hond?

Als jij dat niet begrijpt, heb je een bord voor je hoofd ter dikte van een betonnen bunker. Ik heb de laatste maanden wel vaker met opgetrokken wenkbrauwen jouw ongenuanceerde sneren naar anderen gelezen. Kennelijk vind je het prettig om in diverse topics je frustraties op anderen te botvieren.
Ik concludeer dat je niet kunt of wilt begrijpen wat ik bedoel en ik ga hier verder geen woord over vuil maken. Sterker nog, ik ga jou verder negeren want ik wens niet verder te discussiëren op jouw onbeschaafde niveau.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

lieke schreef:
renee-uk schreef:ik sleep er niks bij de haren bij.

Als jij dat niet begrijpt, heb je een bord voor je hoofd ter dikte van een betonnen bunker. Ik heb de laatste maanden wel vaker met opgetrokken wenkbrauwen jouw ongenuanceerde sneren naar anderen gelezen. Kennelijk vind je het prettig om in diverse topics je frustraties op anderen te botvieren.
Ik concludeer dat je niet kunt of wilt begrijpen wat ik bedoel en ik ga hier verder geen woord over vuil maken. Sterker nog, ik ga jou verder negeren want ik wens niet verder te discussiëren op jouw onbeschaafde niveau.
truth hurts!
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef: ik begrijp niet zo goed waarom jij lieke, wel tegen van alles aan mag schoppen maar je vreselijk beledigd bent als je daar een antwoord op krijgt dat je niet past.

Tja... Die van mij hoeft geen honden of mensen te bijten voor ik eens maatregelen neem.
Maar als het ondanks alles wat ik doe om ongelukken te voorkomen op dezelfde manier mis zou gaan, is dat kennelijk opeens veel erger omdat ze dikke billen en kort haar heeft.
Toch vrij zuur.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:wat die honden is overkomen wil helemaal niemand meer, wat mensen willen is zonder angst over straat kunnen met fifi, of bruno en als dat niet kan , dan houdt de tolerantie op een gegeven moment op en willen mensen gewoon dat die ( gevaarlijke ) honden weg/ verdwenen zijn, waar dan ook naar toe als ze maar weer wat vrijheid krijgen en zich weer veilig kunnen voelen, dat snap zelfs ik .
Spijker op zijn kop.
Waarom moeten klapkaken alle ruimte krijgen terwijl daardoor andere mensen met hun poedel zich onveilig voelen? Er hoeft maar één debiele eigenaar te zijn die dat monster er voor pikverlenging op nahoudt en Scarface het liefst zo agressief mogelijk ziet en de ellende is compleet.
Dat soort eigenaren mag van mij zo hard mogelijk als maar kan aangepakt worden.
Maar wie roept er dan voor ruimte voor agressieve klapkaken ,.niemand toch ,iedereen is het er toch wel over eens dat dat soort zaken keihard zou moeten worden aangepakt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”