Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
Inge O schreef:ik lees hier toch echt nogal wat dingen die meer met opvoeding dan met een moeilijke hond te maken hebben hoor - het hoeven echt niet allemaal basjes te zijn om er een lieve hond aan te hebben die overal meekan en waar de kleinkinderen wél zouden kunnen bij logeren.

en er zijn overigens ook zat basjes waarbij dat laatste niet kan want als je een pup neemt heb je dat soort dingen toch maar helemaal af te wachten.
dat dus :ok:
plus dat het ook nogal scheelt als je weet wat je te wachten staat en je je daarop voorbereidt.
ik hoef geen supersociale hond, fijn als ie dat wel is maar mijn wereld stort echt niet in als dat niet zo is.
gewoon weten wat je aan je lijntje hebt en je daarnaar gedragen, zo moeilijk lijkt me dat toch echt niet :U:
:wink: Tja, het schijnt maar allemaal maakbaar te moeten zijn en vooral veel van hetzelfde.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Als die belasting omhoog gaat voor bepaalde rassen (wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren), dan moet je als eigenaar wel de kans krijgen om te laten zien hoe je hond is zodat de belasting weer omlaag kan.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Heavy schreef:
S@ndr@ schreef:
Heavy schreef:
S@ndr@ schreef:Ik lees vooral veel onbegrip aan weerskanten, de mensen met een sociale hond hebben zoiets van stel je niet zo aan, neem je ook maar een socialer ras ( alsof alles uitwisselbaar is) de mensen met een lastigere hond zeggen van, ik wil best goed, maar laat jullie( sociale) hond dan niet los op die van mij af stuiteren, t is gewoon een kwestie van rekening houden met. je hebt de rest van de wereld, maar niet die vierkanten meter waar op ik loop met mijn hond, zou t kunnen aub.
Natuurlijk is het een kwestie van rekening houden met elkaar en is dat haalbaar nee dus :wink:
Dan kan je het jezelf zo moeilijk mogelijk maken door een niet sociale hond te nemen of iets gemakkelijker door een sociale hond te nemen .
wat als je dat niet past, even heel simpel.
ik ben een molosser mens en die zijn vaak niet zo heel sociaal naar sexe genoten als ze volwassen zijn , moet ik dan maar een teckel nemen en t beest aan kijken van wat mot ik me je, ik vind je niet leuk :roll: meer he, ik heb een hond he :roll: en ik kan hem gewoon loslaten, maar ik wordt er niet zo heel erg blij van, maar de rest van de wereld blijkbaar wel.
is dat een goede insteek.
Nee dan moet je gewoon weer een zo'n hond nemen want je neemt een hond tenslotte voor jezelf maar dan moet je niet verwachten dat de rest van de wereld rekening houd met jouw hond want dat gaat helaas niet gebeuren :wink: en dan loop je je dus weer te irriteren .
als je nagaat dat ik van de 24 uur op een dag gemiddeld maar 2 uur buiten loop op tijden dat ik inderdaad iemand tegen zal kunnen komen, dan is die andere 22 uur t me niet waard om een hond te nemen waar ik veel minder van zou kunnen hebben omdat t mijn keuze niet zou zijn . wat neit weg neemt dat ik vind dat mensen best zelf een beetje bewuster daar van mogen worden. gewoon omdat t zomaar eens zou kunnen zijn dat ik hem niet kan vasthouden op een slechte dag :engel:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

@Devel. Van jou begrijp ik helemaal niks meer eigenlijk.
Eerst wil je een Rottweiler, tijd later een Stafford, tijd later weer een Rottweiler, tijd later een Mechelse herder, tijd later weer een Rottweiler, nu wil je weer een Pitje XL.
Erg standvastig ben je niet.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ben ik nooit en zal ik ook nooit worden hahaha. Maar een rottie is hier voorgoed uit het plaatje hoor. Diesel zou hier komen, is niet doorgegaan, maar zeker geen rott meer.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef:
Wat niet wil zeggen dat je t maar moet laten gaan want ik vind dat de hond er vanuit moet kunnen gaan dat zn baas t wel voor hem oplost en hij geen actie hoeft te ondernemen. Als hij daar niet vanuit kan gaan zal hij t zelf op gaan lossen en dat is niet wat je wil.
Mijn idee ook Mal .
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als je maar zorgt dat je ze ook nog showt als ik zonder klapkaak zit anders zwaait er wat!
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Govvverrr.....

Ben je er ook in juni op die doedag? :S:
Dan kom ik je mollen met die agressieve terrier Muis van me
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef:
mercedes2803 schreef:Zeg :ugh: :hmmm: :blauwoog:

Hou eens op met die teckel pup te quoten! :I:

Mijn vriend wilde vroeger als kind altijd dolgraag een hond...
een ruwhaar teckel het liefst...
Er is even serieus over nagedacht maar het is nooit gebeurd.
Dus is hij hondloos opgegroeid.
Hij vind mijn tuig echt de bom en met Muis is hij bijna vergroeid maar zijn hart
blijft tekeer gaan bij een teckel en zeker een ruwhaar teckel met eigenwijs koppie

Als ik vanavond dus thuis achter de PC zit en deze foto scrolt iedere keer door het beeld en hij ziet dat....
Dan hou ik jou Nanna, PERSOONLIJK verantwoordelijk als ik ooit met zo'n teckel lijer opgescheept komt te zitten :goeie:
Hoor je me?! :tong:
:pffff:
Afbeelding
Wat een dotje!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tineke
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Aan de ene kant is deze discussie best goed, maar t maakt me ook angstig voor de toekomst.
feit is dat als zo`n regeling er komt er in eerste instantie heel wat in t asiel zullen belanden en daarna, met een beetje mazzel worden ze minder gefokt.
minder molossers beschikbaar en heel duur, dan maar geen hond meer voor mij, en waarschijnlijk voor nog heel wat mensen.
t gaat wel een extra status symbool worden voor degen die t kunnen betalen.
Nou ik ga er eerlijk steeds meer in zien en al heeft dat voor ons ook dan wel gevolgen uiteraard :wink:
Misschien dat het middels een soort overgangsregeling kan voor de honden die er al zijn en dat er enkel bij het veroorzaken van incidenten direct een prijskaartje aan komt te hangen.
Als het echt zoden aan de dijk zet ga ik er inmiddels steeds meer voor voelen.
Zeker als het gelijke monniken gelijke kappen betreft als het om incidenten gaat,
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Devel schreef:
Tja rasverzieking komt niet alleen bij dat soort voor. Kijk naar de Engelse Bulldog die staat er ook niet echt goed voor. Of de duitse herder en zo kan ik wel doorgaan. Ik weet niet wat jij voor je hebt staan maar een Pitbull XL is niet de Bully XXL dus dat valt reuze mee. Daarnaast weet ik wat ik in handen heb, weet wat het kan schaden, en ik zal er alles aan doen om mijn hond niet in een ander hondje te laten knarsen, maar soms heb je van die eigenaren die je waarschuwt " Mijn hond gaat niet met andere honden " Waardoor ze toch de lijn los gooien en terug roepen, nou de mijne wel hoor! :denken: En dus op je af komen vliegen, veel honden zijn daar niet van gediend en snauwen, en daar hebben ze wat mij betreft recht op, of dat nu een JR is of een Duitse Dog, de ander heeft net zijn verantwoordelijkheid.

Ik ga hem of haar straks niet korven om stel dat. Dat denk ik toch niet.
Je snapt het gewoon echt niet ,maar ik blijf erbij dat jij juist niet weet wat je aan de lijn hebt al ben ik het wel met je eens dat iedereen zijn verantwoording hoort te nemen voor zijn hond.
En daar valt voor mij ook onder hem niet naar buiten mee nemen om mee te dreigen als er een opstootje is ,dan bel je maar lekker 112 maar daar is je hond niet voor.
Als dat fout loopt betaalt hij/zij namelijk de prijs.
Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Tineke schreef:
Devel schreef:
Tja rasverzieking komt niet alleen bij dat soort voor. Kijk naar de Engelse Bulldog die staat er ook niet echt goed voor. Of de duitse herder en zo kan ik wel doorgaan. Ik weet niet wat jij voor je hebt staan maar een Pitbull XL is niet de Bully XXL dus dat valt reuze mee. Daarnaast weet ik wat ik in handen heb, weet wat het kan schaden, en ik zal er alles aan doen om mijn hond niet in een ander hondje te laten knarsen, maar soms heb je van die eigenaren die je waarschuwt " Mijn hond gaat niet met andere honden " Waardoor ze toch de lijn los gooien en terug roepen, nou de mijne wel hoor! :denken: En dus op je af komen vliegen, veel honden zijn daar niet van gediend en snauwen, en daar hebben ze wat mij betreft recht op, of dat nu een JR is of een Duitse Dog, de ander heeft net zijn verantwoordelijkheid.

Je snapt het gewoon echt niet ,maar ik blijf erbij dat jij juist niet weet wat je aan de lijn hebt al ben ik het wel met je eens dat iedereen zijn verantwoording hoort te nemen voor zijn hond.
En daar valt voor mij ook onder hem niet naar buiten mee nemen om mee te dreigen als er een opstootje is ,dan bel je maar lekker 112 maar daar is je hond niet voor.

mee eens maar ik kan het niet meer opbrengen te reageren.. het ik hep er reg op spat ervanaf en daar kom je niet doorheen. ogen dicht voor de gevolgen en gáán. bah..
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zit hier gewoon te lachen ;-)

"Ja meisjes, oma kan jullie niet hebben want de hondjes hebben dat liever niet"

In geen enkele wereld zou ik mijn honden boven mijn kleinkinderen stellen. Dan donderde ik ze een week het asiel in en haalde heerlijk de kleinkinders op :ok:
Ik zou gewoon mijn honden opvoeden en grenzen stellen net als bij de kinderen trouwens.
Kleinkinderen zijn gewoon hier en logeren maar die weten echt wel wat wel en niet mag, net als de honden.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

renee-uk schreef:
Inge O schreef:ik lees hier toch echt nogal wat dingen die meer met opvoeding dan met een moeilijke hond te maken hebben hoor - het hoeven echt niet allemaal basjes te zijn om er een lieve hond aan te hebben die overal meekan en waar de kleinkinderen wél zouden kunnen bij logeren.

en er zijn overigens ook zat basjes waarbij dat laatste niet kan want als je een pup neemt heb je dat soort dingen toch maar helemaal af te wachten.
dat dus :ok:
plus dat het ook nogal scheelt als je weet wat je te wachten staat en je je daarop voorbereidt.
ik hoef geen supersociale hond, fijn als ie dat wel is maar mijn wereld stort echt niet in als dat niet zo is.
gewoon weten wat je aan je lijntje hebt en je daarnaar gedragen, zo moeilijk lijkt me dat toch echt niet :U:
Eens :ok:
Afbeelding

Devel

Tineke schreef:
Devel schreef:

Hoe kom je erbij dat ik dat doe? En waarom zou ik dat moeten doen? Ik snap die link niet hoor?
Uiteraard zal de hond de prijs betalen, die wordt weggezet als agressief. Ik kan prima mijn eigen mond gebruiken.

Schiet mij maar lek hoor. :oohja: Ik weet niet wat ik aan de lijn heb, jouw feestje.
Tineke
Zeer actief

Devel schreef:
Tineke schreef:
Devel schreef:

Hoe kom je erbij dat ik dat doe? En waarom zou ik dat moeten doen? Ik snap die link niet hoor?
Uiteraard zal de hond de prijs betalen, die wordt weggezet als agressief. Ik kan prima mijn eigen mond gebruiken.

Schiet mij maar lek hoor. :oohja: Ik weet niet wat ik aan de lijn heb, jouw feestje.
Nee dat weet je dus inderdaad niet , dit doe je ,notabene met andermans hond :ugh:

Devel schreef:Ja 1x dat was met Devel, er stond een grote groep turken (man of 20) mijn zwagertje te bedreigen, ze wilde niet van het terrein af waardoor ik de hond had opgehaald (wel aan de lijn) en gewaarschuwd heb dat ze hem met rust moesten laten of ik liet hem los. Nooit meer gezien.
Afbeelding

Devel

Oja,,, gaan we daar over door discussieren. Met andermans hond nog wel. Duidelijk dat we elkaar eens in het echt moeten spreken want je weet totaal niet waar je over praat duidelijk.
Ja dat is 1x voor gekomen. En dat is zeker 9 jaar geleden. Gek he als er 15 turken op jouw terrein staan en verrekken te vertrekken. Ach ben nog gek om mij te gaan verantwoorden ook.

Hou jij maar lekker vol dat ik niet weet wat ik aan de lijn heb, het zal allemaal wel.
Tineke
Zeer actief

Devel schreef:Oja,,, gaan we daar over door discussieren. Met andermans hond nog wel. Duidelijk dat we elkaar eens in het echt moeten spreken want je weet totaal niet waar je over praat duidelijk.
Ja dat is 1x voor gekomen. En dat is zeker 9 jaar geleden. Gek he als er 15 turken op jouw terrein staan en verrekken te vertrekken. Ach ben nog gek om mij te gaan verantwoorden ook.

Hou jij maar lekker vol dat ik niet weet wat ik aan de lijn heb, het zal allemaal wel.
Nee dank je ik stel geen prijs op persoonlijk contact.
En ja ik ben en blijf er van overtuigd dat je niet weet wat je aan de lijn hebt en dat door mensen zoals jij de roep om de terugkeer van de rad toeneemt.
Je gebruikt NOOIT je hond om dit soort zaken op te lossen.
Betreft het ook nog eens een ras waar ook van werd geroepen die toe te voegen aan de rad ,ze kregen toen echter oranje licht en het ging niet door.
Heel dom dus om die op deze wijze in te zetten want je kunt maar zo een heel ras in je ellende meetrekken. :ugh:
Afbeelding

Devel

Tineke schreef:
Devel schreef:Oja,,, gaan we daar over door discussieren. Met andermans hond nog wel. Duidelijk dat we elkaar eens in het echt moeten spreken want je weet totaal niet waar je over praat duidelijk.

Nee dank je ik stel geen prijs op persoonlijk contact.
En ja ik ben en blijf er van overtuigd dat je niet weet wat je aan de lijn hebt en dat door mensen zoals jij de roep om de terugkeer van de rad toeneemt.
Je gebruikt NOOIT je hond om dit soort zaken op te lossen.
Betreft het ook nog eens een ras waar ook van werd geroepen die toe te voegen aan de rad ,ze kregen toen echter oranje licht en het ging niet door.
Heel dom dus om die op deze wijze in te zetten want je kunt maar zo een heel ras in je ellende meetrekken. :ugh:
Uhuuuuuu, lekker makkelijk, afschuiven op geen contact, wie steekt zijn kop dan in het zand. Ik heb niets te verbergen hoor...
Ik heb een keer gewaarschuwd, dat is wat anders als loslaten. Maar goed jij weet het beter. :blah:
Tineke
Zeer actief

Tara schreef:
Inge O schreef:
Nanna schreef:het is dat ik geen ruwhaar wil
waarom niet?

ik vind die net prachtig, vooral in b&t zoals één van je vroegere teckeltjes :I: .
Teckels zijn in ruwhaar juist het allerleukst, dat weet iedereen. :engel:
Oh maar dat plaatje wat Nanna laat zien mag wmb ook wel hoor :I:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Devel schreef:Ik heb een keer gewaarschuwd, dat is wat anders als loslaten. Maar goed jij weet het beter. :blah:
Ik zeg niet dat je hem hebt losgelaten ,je hebt hem opgehaald en gedreigd met hem en dat vind al te gek voor woorden.
Als zo'n situatie escaleert is de hond de dupe ,de hond van een ander.
Zoiets valt toch niet uit te leggen aan de eigenaar ,zelfs al is dat familie.
Afbeelding

Devel

Tineke schreef:
Devel schreef:Ik heb een keer gewaarschuwd, dat is wat anders als loslaten. Maar goed jij weet het beter. :blah:
Ik zeg niet dat je hem hebt losgelaten ,je hebt hem opgehaald en gedreigd met hem en dat vind al te gek voor woorden.
Nou prima, ieder zijn eigen mening. Gelukkig wonen we in een vrij land om meningsverschillen en iedereen zelf mag weten wat hij doet. We spreken elkaar vast wel eens.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Devel schreef:
Tineke schreef:
Nou prima, ieder zijn eigen mening. Gelukkig wonen we in een vrij land om meningsverschillen en iedereen zelf mag weten wat hij doet. We spreken elkaar vast wel eens.
Mijn hond zal nooit ingezet worden om situatie voor mij op te lossen, wel is het zo dat politie niet voor niets met Mechelaars loopt en waakhonden geen chihuahua,s zijn , al zijn die dit van voor oorsprong volgens mij wel.
Tineke
Zeer actief

Devel schreef:
Tineke schreef:
Nee dat mag je niet en elkaar spreken lijkt me vrij onwaarschijnlijk gezien de afstand tussen ons.
Of is dat ook een dreigement :mrgreen:
Afbeelding

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De honden moeten nu dus voortaan altijd aangelijnd en gemuilkorfd. Dat zijn consequenties alleen voor die honden. Dus we kunnen hieruit concluderen dat we er vanuit gaan dat honden dezelfde mate van verstand hebben als mensen? Want ik lees niets over maatregelen tegen dat maffe wijf waar die honden van zijn. Heeft zij een fikse boete gehad? Is haar een verplichte cursus opgelegd? Eigenlijk mag zo iemand helemaal geen honden hebben. Een houdverbod voor honden zou op z´n plaats zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tineke
Zeer actief

iones schreef:De honden moeten nu dus voortaan altijd aangelijnd en gemuilkorfd. Dat zijn consequenties alleen voor die honden. Dus we kunnen hieruit concluderen dat we er vanuit gaan dat honden dezelfde mate van verstand hebben als mensen? Want ik lees niets over maatregelen tegen dat maffe wijf waar die honden van zijn. Heeft zij een fikse boete gehad? Is haar een verplichte cursus opgelegd? Eigenlijk mag zo iemand helemaal geen honden hebben. Een houdverbod voor honden zou op z´n plaats zijn.
Nou ik mag toch hopen dat ze alle kosten moet vergoeden en een houdverbod is niet zo makkelijk om die te krijgen in Nederland ,dan moet je toch wel zo'n ontzettende prutser zijn.
En is dat houdverbod er dan, dan is het maar de vraag of het opgevolgd wordt want ook dat heeft weinig gevolgen.
Afbeelding

Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Tineke schreef:
Devel schreef:
Tineke schreef:
Nee dat mag je niet en elkaar spreken lijkt me vrij onwaarschijnlijk gezien de afstand tussen ons.
Of is dat ook een dreigement :mrgreen:
Tineke ik denk niet dat devel je bedreigd hoor , ik ken jou niet en devel niet, maar denk en hoop dat er hier op forum geen dreigementen zijn. Ik ga er van uit dat hier op het forum juist gekeken wordt naar wat je nog kan leren van elkaar.Ook al is dit gevoel er bij niet helemaal bij.
Laatst gewijzigd door Dinos op 08 mei 2014 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief

Dinos schreef:Tineke ik denk niet dat devel je bedreigd hoor , ik ken jou niet en devel niet, maar denk en hoop dat er hier op forum geen dreigementen zijn. Ik ga er van uit dat hier op het forum juist gekeken wordt naar wat je nog kan leren van elkaar.Ook al is dit gevoel er bij niet helemaal bij mij.
Ik maak maar een grapje hoor ,zie smiley erachter aan :wink:
Natuurlijk is het geen dreigement ,wij hebben fila's daar blijf je wel uit de buurt met je rottie :engel:

( Dat is trouwens ook een grapje Dinos voor het geval je dat ontgaat :wink: )
Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Devel schreef: Ja dat is 1x voor gekomen. En dat is zeker 9 jaar geleden. Gek he als er 15 turken op jouw terrein staan en verrekken te vertrekken.
Volgens mij hebben we politie om die van je terrein te halen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

S@ndr@ schreef:
Heavy schreef:Je kunt draaien zoveel als je wilt het ligt toch écht aan de hond die jij naast je hebt die daar op reageert en niet aan de keffers :wink:

Het is voor baas met zo'n hond irritant al die uitlokkers buiten zoals keffende hondjes of katten of wat dan ook. Maar je moet de dingen niet omgaan draaien.

Keffende honden en katten zijn normaal in een samenleving , honden die daar problemen mee hebben zijn in mijn ogen minder normaal.

Ik weet wat je bedoelt hoor heb ook met zo'n hond gelopen en ook vaak gedacht pfff als er niet zoveel katten waren dan was het rustiger lopen als die hondjes niet zo kefte dan was het rustiger lopen enz

Maar nu ik met een hond loop die dat allemaal negeert denk ik er wel anders over :wink:
Ja en jij kunt t ook draaien zoals je wilt maar zonder provocatie , veel minder snel een aanval :U:
Ik vind het altijd lastig. Ik wil laten negeren, en dat lukt wel aardig hoor aan de lijn :wink: maar een ander liet haar lekker eens terugsnauwen en ik corrigeerde. "jemig Con, nu geef je haar op haar bek, terwijl de ander haar aanvalt!". Tsja, is ook wel waar, want bijvoorbeeld de kleinere Jol die laat ik wel op een hondse manier haar gang gaan als ze lullig bejegend wordt, en zij is eerlijk gezegd ook niet misselijk, duidelijk dat wel. Maar Bluf zou ook duidelijk zijn, alleen vinden de meesten het niet ok als je een type als haar voor zichzelf op laat komen :19:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”