Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Training van een jachthond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Training van een jachthond

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nee hoor:)
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Tjongejonge, arme hond wil het zo graag goed doen, alleen snapt het nog niet :19: En ook al zou ie met opzet ongehoorzaam zijn slaat die aanpak nog steeds nergens op :piew:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het zal voor hem normaal zijn maar voor anderen niet hoor.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat een idioot!
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Ze moesten hem eens bij z'n oren pakken elke keer dat ie z'n mond opentrekt :boos:
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Ik denk dat we hier de opvoeding van hem zelf vroeger terug zien, oren trekken, tegen de billen slaan. Mafkees :piew:
Die moet eens komen kijken hoe we tollers trainen voor jacht, zelfs de "jachtlui" hier vinden ons al gek, spelen met een balletje :piew: :boos: :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Het zal wel normaal zijn :19:
Weet meteen weer waarom ik met welk africhtingsgebeuren dan ook niks te maken wil hebben.

klik
Ja, zo gaat dat altijd.

Waren er vandaag op de hele wereld geen vage pitbull berichten te vinden?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Het zal wel normaal zijn :19:
Weet meteen weer waarom ik met welk africhtingsgebeuren dan ook niks te maken wil hebben.

klik
Ben je vergeten om de commentaren er onder te lezen? :wink:
deze bijv.
Apparently, Christopher Upton, is advertising that he is putting on a training day, Please, share this vid so people will know his methods before they go and can therefore make their own mind up with knowledge.
En nee, zo wordt dus niet overal getraind.
Er zijn groepen waar iets dergelijks wel eens gebeurt, maar doorgaans gaat die training anders dan deze mijnheer laat zien.

Ik denk dat er zelfs nog wel scholen te vinden zijn waar in de G&G zo wordt getraind.
Weinig........... maar ze zullen er nog wel zijn. :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Triest :ugh: Maar inderdaad, in elke tak van sport vind je dit soort mafketels.
Al vind ik het wel lastiger om een jachtgroep te vinden waar ze positief trainen. GG lijkt daarin al verder te zijn, daar is de norm al heel anders.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Maeve schreef:Triest :ugh: Maar inderdaad, in elke tak van sport vind je dit soort mafketels.
Al vind ik het wel lastiger om een jachtgroep te vinden waar ze positief trainen. GG lijkt daarin al verder te zijn, daar is de norm al heel anders.
En tóch ben je er om zelf te trainen, de trainers kunnen wel zeggen; Je moet dit of dat doen. Maar uiteindelijk bepaal je zelf of je positief traint of niet.
Als ik m'n hond niet wil straffen doe ik dat niet, en andersom net zo. Niet omdat meneer pietleut zegt wat ik wel of niet moet doen.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ellen. schreef:
Maeve schreef:Triest :ugh: Maar inderdaad, in elke tak van sport vind je dit soort mafketels.
En tóch ben je er om zelf te trainen, de trainers kunnen wel zeggen; Je moet dit of dat doen. Maar uiteindelijk bepaal je zelf of je positief traint of niet.
Als ik m'n hond niet wil straffen doe ik dat niet, en andersom net zo. Niet omdat meneer pietleut zegt wat ik wel of niet moet doen.
Maar werkt zo'n training voor jouw honden dan?
Uiteraard doe ik niets waar ik niet achter sta, maar ik heb wel in die groepen gestaan en mijn honden raakten allebei al gedemotiveerd door de sfeer die er hangt. Nu heb ik ook wel gevoelige zieltjes van honden :wink: maar de houding van een trainer is genoeg om ze te doen blokkeren hoor. En daarmee maken ze meer kapot dan ik kan goedmaken dus als ik niet achter een methode sta, train ik niet mee.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Manon, meld je aan voor de workshops Tollen. Daar kan je veel leren en lekker zelf aan de slag gaan.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Cashel Vale schreef:Manon, meld je aan voor de workshops Tollen. Daar kan je veel leren en lekker zelf aan de slag gaan.
Ik heb vorig jaar de tollingworkshop met Nilo gedaan en daar zijn we inderdaad lekker mee aan de slag nu :ok: En met Coda loop ik nu wel bij een retrievergroep die me tot nu toe heel goed bevalt. Aangemeld voor een proefles met in het achterhoofd dat als het tegenvalt, het bij één les zou blijven maar we doen het goed en er ligt niet te veel druk op.
ranetje
Zeer actief

Maeve schreef:
Ellen. schreef:
Maar werkt zo'n training voor jouw honden dan?
Uiteraard doe ik niets waar ik niet achter sta, maar ik heb wel in die groepen gestaan en mijn honden raakten allebei al gedemotiveerd door de sfeer die er hangt. Nu heb ik ook wel gevoelige zieltjes van honden :wink: maar de houding van een trainer is genoeg om ze te doen blokkeren hoor. En daarmee maken ze meer kapot dan ik kan goedmaken dus als ik niet achter een methode sta, train ik niet mee.
Was bij Rana ook zo.
Bovendien loop je het risico dat een helper gaat corrigeren als hem iets niet zint als de hond aan het werk is.
Niet elke helper "leest" een hond goed.
In zo'n geval niet bepaald bevorderlijk voor je eigen trainingssysteem en zeker niet bij gevoelige honden.
Bij sommige groepen wordt het daardoor erg vermoeiend trainen omdat je er ook nog op moet letten dat je hond niets overkomt buiten je zichtveld.
Daardoor raak je gespannen en dat merkt je hond ook weer.
Bij geen van de groepen waar ik heb getraind werd het soort handelingen als bij die springer overigens goedgekeurd of gestimuleerd.
Er waren soms wel personen die vonden dat ze hun hond zo moesten trainen en daar werd niet altijd iets van gezegd.

Ik heb groepen gevonden waar heel anders en een stuk beter getraind wordt :ok:
Tot mijn grote genoegen en tot plezier van Ita :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Hij zal wel een kilo kaas in z'n broekzak hebben, anders snap ik niet waarom die hond perse naar die eikel toe wil.
Rare jongens in de jagerij.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Gadver, waarom kijk ik er ook naar als er zo'n link is. :(
Pijn in mijn buik nu, arm beest!!
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Gelukkig nog nooit meegemaakt zo'n trainingsmethode. Wat een mafketel!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:Dit is allesbehalve representatief voor jachthondentraining, ik ken niemand die dit zo doet, en ik zou ook niet bij iemand willen trainen die dit zo voordoet.
Met jagerij of jagers heeft het in elk geval niks te maken.
Dat lijkt mij ook :ok:

Ik heb vrij recent nog wel eens een vraag gekregen van iemand of een bepaalde manier van trainen "gewoon" was.
Daar waren wel onaangename handelingen bij.

Maar bij het gros van de trainingen die ik heb gezien deden ze niet zulke dingen en het werd al zeker niet gestimuleerd om het zo te doen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zelfs al is er een te harde aanpak naar mijn idee, dan nog heb ik nooit dit soort dingen gezien.
In de jacht lopen ze inderdaad wel achter wat de positieve insteek betreft.
En voor veel mensen is het lastig om te weigeren wat de trainer zegt.
No way dat ik corrigeer als ik dat niet nodig vind en ik heb al ooit een helper van mijn hond gemept omdat die vond dat ie moest corrigeren.
Dan ben ik opeens helemaal niet meer zo van het polderen, zeg maar. Ze hebben met hun vingers van mijn hond af te blijven en als ze hun kop niet kunnen houden schreeuwen ze maar ergens anders, niet tegen mijn hond.
Maar veel trainers vinden dat jij er geen verstand van hebt als je niet doet wat zij willen. Dus tja, dan train je er niet meer.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat gebeurt er eigenlijk in dat filmpje? (Ik zie alleen een wit vlak)
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Jaap* schreef:Wat gebeurt er eigenlijk in dat filmpje? (Ik zie alleen een wit vlak)
hij wil volgens mij dat de hond plaats houdt (ik heb zonder geluid gekeken) en als het beestje niet blijft zitten pakt ie m bij zijn oren, tilt hem bijan van de grond en zet m terug op zijn plek :S
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

sbientje schreef:
Jaap* schreef:Wat gebeurt er eigenlijk in dat filmpje? (Ik zie alleen een wit vlak)
hij wil volgens mij dat de hond plaats houdt (ik heb zonder geluid gekeken) en als het beestje niet blijft zitten pakt ie m bij zijn oren, tilt hem bijan van de grond en zet m terug op zijn plek :S
Niet bijna, hij tilt hem van de grond aan zijn oren.
En dan zet ie hem terug op de plaats en slaat hem op de flanken en de achterhand om zijn punt te maken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Miranda N.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda N. »

Grrrrr, woest word ik hier van!
Groeten Miranda
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ja, van zoveel onbegrip word je wel ontzettend verdrietig. Arme hond.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb kortgeleden wat GG demo's gezien en die gingen écht leuk met hun hond om. Heel vriendelijk, redelijk stressvrij en de honden hadden er echt plezier in. Ondanks dat het best een 'strakke' sport is.

Voor het filmpje heb ik geen woorden :( Ik zou het niet moeten zien. Ik heb al best wat harde correcties gezien die echt mijn hart breken, maar in principe wil ik me niet bemoeien met andermans trainingsmethodes mits ze met hun poten van Beau afblijven. Hier zou ik wél wat van zeggen...
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Wat mij dan weer opvalt is, dat er mensen zijn, die denken dat dit normaal is voor de training van een jachthond.
Door dit te suggereren, zetten deze mensen jagers en voorjagers wel slecht op de kaart.

De voorjagers en jagers die ik ken, honden van hun hond en zullen zich verre houden van deze praktijken.
ranetje
Zeer actief

nyckle schreef:Wat mij dan weer opvalt is, dat er mensen zijn, die denken dat dit normaal is voor de training van een jachthond.
Door dit te suggereren, zetten deze mensen jagers en voorjagers wel slecht op de kaart.

De voorjagers en jagers die ik ken, honden van hun hond en zullen zich verre houden van deze praktijken.
Volgens mij is TS de enige die denkt (of suggereert?) dat dit normaal is. :wink:
In dit topic tenminste.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:
Ik heb kortgeleden wat GG demo's gezien en die gingen écht leuk met hun hond om. Heel vriendelijk, redelijk stressvrij en de honden hadden er echt plezier in. Ondanks dat het best een 'strakke' sport is.

Voor het filmpje heb ik geen woorden :( Ik zou het niet moeten zien. Ik heb al best wat harde correcties gezien die echt mijn hart breken, maar in principe wil ik me niet bemoeien met andermans trainingsmethodes mits ze met hun poten van Beau afblijven. Hier zou ik wél wat van zeggen...
Dat is ook eigenlijk mijn enige ervaring met zowel GG als obedience. De uitwerking is allemaal wel heel strak maar het aanleren totaal niet, echt heel leuk en ontspannen juist :ok: Die manier van trainen verwerk ik zelf ook in de jachttraining maar er zijn toch duidelijk minder jachttrainers die daar in mee gaan hoor. Ik wil de tak van sport geen slechte naam geven want ik geniet van de jachttraining, maar dat veel trainers wat achterlopen in hun methodes is een feit vrees ik.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb na de eerste 10 seconden al niet meer gekeken. Maar nee, dit is dus absoluut niet normaal.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Het ergste vind ik haast nog wel dat zulke honden zo trouw blijven aan hun baas :ugh: Ze zouden eens een rottweiler of iets zo moeten behandelen, kijken of deze dan nog zo blijft werken voor je.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”