Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Training van een jachthond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Training van een jachthond
Tjongejonge, arme hond wil het zo graag goed doen, alleen snapt het nog niet
En ook al zou ie met opzet ongehoorzaam zijn slaat die aanpak nog steeds nergens op 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het zal voor hem normaal zijn maar voor anderen niet hoor.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ze moesten hem eens bij z'n oren pakken elke keer dat ie z'n mond opentrekt 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat we hier de opvoeding van hem zelf vroeger terug zien, oren trekken, tegen de billen slaan. Mafkees
Die moet eens komen kijken hoe we tollers trainen voor jacht, zelfs de "jachtlui" hier vinden ons al gek, spelen met een balletje

Die moet eens komen kijken hoe we tollers trainen voor jacht, zelfs de "jachtlui" hier vinden ons al gek, spelen met een balletje

Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, zo gaat dat altijd.Nanna schreef:Het zal wel normaal zijn![]()
Weet meteen weer waarom ik met welk africhtingsgebeuren dan ook niks te maken wil hebben.
klik
Waren er vandaag op de hele wereld geen vage pitbull berichten te vinden?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ben je vergeten om de commentaren er onder te lezen?Nanna schreef:Het zal wel normaal zijn![]()
Weet meteen weer waarom ik met welk africhtingsgebeuren dan ook niks te maken wil hebben.
klik

deze bijv.
En nee, zo wordt dus niet overal getraind.Apparently, Christopher Upton, is advertising that he is putting on a training day, Please, share this vid so people will know his methods before they go and can therefore make their own mind up with knowledge.
Er zijn groepen waar iets dergelijks wel eens gebeurt, maar doorgaans gaat die training anders dan deze mijnheer laat zien.
Ik denk dat er zelfs nog wel scholen te vinden zijn waar in de G&G zo wordt getraind.
Weinig........... maar ze zullen er nog wel zijn.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Triest
Maar inderdaad, in elke tak van sport vind je dit soort mafketels.
Al vind ik het wel lastiger om een jachtgroep te vinden waar ze positief trainen. GG lijkt daarin al verder te zijn, daar is de norm al heel anders.

Al vind ik het wel lastiger om een jachtgroep te vinden waar ze positief trainen. GG lijkt daarin al verder te zijn, daar is de norm al heel anders.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
En tóch ben je er om zelf te trainen, de trainers kunnen wel zeggen; Je moet dit of dat doen. Maar uiteindelijk bepaal je zelf of je positief traint of niet.Maeve schreef:TriestMaar inderdaad, in elke tak van sport vind je dit soort mafketels.
Als ik m'n hond niet wil straffen doe ik dat niet, en andersom net zo. Niet omdat meneer pietleut zegt wat ik wel of niet moet doen.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar werkt zo'n training voor jouw honden dan?Ellen. schreef:En tóch ben je er om zelf te trainen, de trainers kunnen wel zeggen; Je moet dit of dat doen. Maar uiteindelijk bepaal je zelf of je positief traint of niet.Maeve schreef:TriestMaar inderdaad, in elke tak van sport vind je dit soort mafketels.
Als ik m'n hond niet wil straffen doe ik dat niet, en andersom net zo. Niet omdat meneer pietleut zegt wat ik wel of niet moet doen.
Uiteraard doe ik niets waar ik niet achter sta, maar ik heb wel in die groepen gestaan en mijn honden raakten allebei al gedemotiveerd door de sfeer die er hangt. Nu heb ik ook wel gevoelige zieltjes van honden

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Manon, meld je aan voor de workshops Tollen. Daar kan je veel leren en lekker zelf aan de slag gaan.
Groetjes Helma
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar de tollingworkshop met Nilo gedaan en daar zijn we inderdaad lekker mee aan de slag nuCashel Vale schreef:Manon, meld je aan voor de workshops Tollen. Daar kan je veel leren en lekker zelf aan de slag gaan.

- ranetje
- Zeer actief
Was bij Rana ook zo.Maeve schreef:Maar werkt zo'n training voor jouw honden dan?Ellen. schreef:En tóch ben je er om zelf te trainen, de trainers kunnen wel zeggen; Je moet dit of dat doen. Maar uiteindelijk bepaal je zelf of je positief traint of niet.Maeve schreef:TriestMaar inderdaad, in elke tak van sport vind je dit soort mafketels.
Uiteraard doe ik niets waar ik niet achter sta, maar ik heb wel in die groepen gestaan en mijn honden raakten allebei al gedemotiveerd door de sfeer die er hangt. Nu heb ik ook wel gevoelige zieltjes van hondenmaar de houding van een trainer is genoeg om ze te doen blokkeren hoor. En daarmee maken ze meer kapot dan ik kan goedmaken dus als ik niet achter een methode sta, train ik niet mee.
Bovendien loop je het risico dat een helper gaat corrigeren als hem iets niet zint als de hond aan het werk is.
Niet elke helper "leest" een hond goed.
In zo'n geval niet bepaald bevorderlijk voor je eigen trainingssysteem en zeker niet bij gevoelige honden.
Bij sommige groepen wordt het daardoor erg vermoeiend trainen omdat je er ook nog op moet letten dat je hond niets overkomt buiten je zichtveld.
Daardoor raak je gespannen en dat merkt je hond ook weer.
Bij geen van de groepen waar ik heb getraind werd het soort handelingen als bij die springer overigens goedgekeurd of gestimuleerd.
Er waren soms wel personen die vonden dat ze hun hond zo moesten trainen en daar werd niet altijd iets van gezegd.
Ik heb groepen gevonden waar heel anders en een stuk beter getraind wordt

Tot mijn grote genoegen en tot plezier van Ita

-
- Zeer actief
Hij zal wel een kilo kaas in z'n broekzak hebben, anders snap ik niet waarom die hond perse naar die eikel toe wil.
Rare jongens in de jagerij.
Rare jongens in de jagerij.
- Feather__
- Zeer actief
Gadver, waarom kijk ik er ook naar als er zo'n link is.
Pijn in mijn buik nu, arm beest!!

Pijn in mijn buik nu, arm beest!!

-
- Zeer actief
Gelukkig nog nooit meegemaakt zo'n trainingsmethode. Wat een mafketel!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- ranetje
- Zeer actief
Dat lijkt mij ookTara schreef:Dit is allesbehalve representatief voor jachthondentraining, ik ken niemand die dit zo doet, en ik zou ook niet bij iemand willen trainen die dit zo voordoet.
Met jagerij of jagers heeft het in elk geval niks te maken.

Ik heb vrij recent nog wel eens een vraag gekregen van iemand of een bepaalde manier van trainen "gewoon" was.
Daar waren wel onaangename handelingen bij.
Maar bij het gros van de trainingen die ik heb gezien deden ze niet zulke dingen en het werd al zeker niet gestimuleerd om het zo te doen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Zelfs al is er een te harde aanpak naar mijn idee, dan nog heb ik nooit dit soort dingen gezien.
In de jacht lopen ze inderdaad wel achter wat de positieve insteek betreft.
En voor veel mensen is het lastig om te weigeren wat de trainer zegt.
No way dat ik corrigeer als ik dat niet nodig vind en ik heb al ooit een helper van mijn hond gemept omdat die vond dat ie moest corrigeren.
Dan ben ik opeens helemaal niet meer zo van het polderen, zeg maar. Ze hebben met hun vingers van mijn hond af te blijven en als ze hun kop niet kunnen houden schreeuwen ze maar ergens anders, niet tegen mijn hond.
Maar veel trainers vinden dat jij er geen verstand van hebt als je niet doet wat zij willen. Dus tja, dan train je er niet meer.
In de jacht lopen ze inderdaad wel achter wat de positieve insteek betreft.
En voor veel mensen is het lastig om te weigeren wat de trainer zegt.
No way dat ik corrigeer als ik dat niet nodig vind en ik heb al ooit een helper van mijn hond gemept omdat die vond dat ie moest corrigeren.
Dan ben ik opeens helemaal niet meer zo van het polderen, zeg maar. Ze hebben met hun vingers van mijn hond af te blijven en als ze hun kop niet kunnen houden schreeuwen ze maar ergens anders, niet tegen mijn hond.
Maar veel trainers vinden dat jij er geen verstand van hebt als je niet doet wat zij willen. Dus tja, dan train je er niet meer.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wat gebeurt er eigenlijk in dat filmpje? (Ik zie alleen een wit vlak)
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
hij wil volgens mij dat de hond plaats houdt (ik heb zonder geluid gekeken) en als het beestje niet blijft zitten pakt ie m bij zijn oren, tilt hem bijan van de grond en zet m terug op zijn plek :SJaap* schreef:Wat gebeurt er eigenlijk in dat filmpje? (Ik zie alleen een wit vlak)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Niet bijna, hij tilt hem van de grond aan zijn oren.sbientje schreef:hij wil volgens mij dat de hond plaats houdt (ik heb zonder geluid gekeken) en als het beestje niet blijft zitten pakt ie m bij zijn oren, tilt hem bijan van de grond en zet m terug op zijn plek :SJaap* schreef:Wat gebeurt er eigenlijk in dat filmpje? (Ik zie alleen een wit vlak)
En dan zet ie hem terug op de plaats en slaat hem op de flanken en de achterhand om zijn punt te maken.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
- Contacteer:
Grrrrr, woest word ik hier van!
Groeten Miranda
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ja, van zoveel onbegrip word je wel ontzettend verdrietig. Arme hond.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik heb kortgeleden wat GG demo's gezien en die gingen écht leuk met hun hond om. Heel vriendelijk, redelijk stressvrij en de honden hadden er echt plezier in. Ondanks dat het best een 'strakke' sport is.Maeve schreef:TriestMaar inderdaad, in elke tak van sport vind je dit soort mafketels.
Voor het filmpje heb ik geen woorden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Wat mij dan weer opvalt is, dat er mensen zijn, die denken dat dit normaal is voor de training van een jachthond.
Door dit te suggereren, zetten deze mensen jagers en voorjagers wel slecht op de kaart.
De voorjagers en jagers die ik ken, honden van hun hond en zullen zich verre houden van deze praktijken.
Door dit te suggereren, zetten deze mensen jagers en voorjagers wel slecht op de kaart.
De voorjagers en jagers die ik ken, honden van hun hond en zullen zich verre houden van deze praktijken.
- ranetje
- Zeer actief
Volgens mij is TS de enige die denkt (of suggereert?) dat dit normaal is.nyckle schreef:Wat mij dan weer opvalt is, dat er mensen zijn, die denken dat dit normaal is voor de training van een jachthond.

In dit topic tenminste.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook eigenlijk mijn enige ervaring met zowel GG als obedience. De uitwerking is allemaal wel heel strak maar het aanleren totaal niet, echt heel leuk en ontspannen juistHilde schreef:Ik heb kortgeleden wat GG demo's gezien en die gingen écht leuk met hun hond om. Heel vriendelijk, redelijk stressvrij en de honden hadden er echt plezier in. Ondanks dat het best een 'strakke' sport is.Maeve schreef:TriestMaar inderdaad, in elke tak van sport vind je dit soort mafketels.
Voor het filmpje heb ik geen woordenIk zou het niet moeten zien. Ik heb al best wat harde correcties gezien die echt mijn hart breken, maar in principe wil ik me niet bemoeien met andermans trainingsmethodes mits ze met hun poten van Beau afblijven. Hier zou ik wél wat van zeggen...

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik heb na de eerste 10 seconden al niet meer gekeken. Maar nee, dit is dus absoluut niet normaal.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Het ergste vind ik haast nog wel dat zulke honden zo trouw blijven aan hun baas
Ze zouden eens een rottweiler of iets zo moeten behandelen, kijken of deze dan nog zo blijft werken voor je.