Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond verkopen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: hond verkopen?

Ongelezen bericht door Marion. »

S@ndr@ schreef:t zou voor mij heel verdrietig zijn, maar als mijn hond ergens anders veel beter zou passen en dus gelukkiger zou kunnen worden, ja, dan zou t zeker kunnen. Er rust hier op t forum altijd een soort van stigma op t herplaatsen of verkopen van een hond, alsof t allen voor de baas gaat dan of zo. soms doe je zoiets in t belang van de hond, en ik vind dat niet slecht of egoistisch
Dan moet je de reacties maar eens even goed gaan lezen :roll:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee, gewoon niet.

ik heb indertijd aanbiedingen gehad voor jan en dat vond ik leuk omdat daaruit bleek dat het inderdaad een heerlijke hond was, maar ik heb er geen seconde over na hoeven denken: mijn hond en mijn honden zijn niet te koop.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Nee,ik verkoop mijn kinderen niet en ook mijn honden niet.
Ondanks dat ik vaak herplaatsers heb en ook nog andere dieren in huis,gaat alles gewoon samen.Al 30 jaar lang.Ik ben een gezegend mens,heb nog nooit een dier moeten herplaatsen geen kat geen hond.De enige die ik zou willen herplaatsen zou de papagaai zijn.Daar heb ik ook nooit voor gekozen,die is hier blijven hangen.Maar ach het dier is al zo vaak herplaatst dus dat doe ik hem niet aan,ik dacht hij mag zijn tijd hier uitzingen.Dat doet hij dus letterlijk, hij is al 60 jaar en niet kapot te krijgen :-)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Bij geen van mijn honden heb ik herplaatsen overwogen, tot bij Balou. Ik had het gevoel dat hij mij als baasje niet zag zitten omdat hij mij steeds gemeen beet. Uiteindelijk heb ik er een gedragsdeskundige bijgehaald, het bleek dat Balou een gestrest, onzeker en angstig hondje was. Het heeft zijn tijd nodig gehad maar inmiddels zijn we de beste maatjes, ik ben blij dat ik toen heb besloten om voor 100% voor hem te gaan.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Zamunda schreef:In principe niet, voor geen goud. Enkel als ik het idee zou hebben dat mijn hond écht, maar dan ook écht tekort komt bij mij en ik daar niets meer in kan/wil aanpassen. Maar dan zou het mij niet om verkopen gaan, maar om herplaatsen.
Een beetje zoiets.

Ik zou mijn hond eventueel wel "uitlenen" aan iemand die er wedtrijden mee wil lopen op welk gebied dan ook maar hij blijft gewoon bij mij wonen en ik ga mee naar een deel van de trainingen enzo. Mijn hond maar met een andere handler. Op wedstrijden zal ik meegaan tenzij ik die persoon volledig vertouw. Nou ja, anders mag hij niet eens met mijn hond trainen.

Mocht het moment komen dat ik moet herplaatsen zal ik een huisje zoeken waar de hond zo goed mogelijk tot zijn recht komt. Dan lijkt mij niet dat ik de hond ga "verkopen"... ik zou in zo'n geval "een goede plek" belangrijker vinden dan "geld ervoor krijgen". Gratis weggeven is ook zo wat, wellicht zou ik een symbolische vergoeding vragen?

Ach.. het is hypothetisch.. ze gaan hier niet weg tenzij het om welke reden dan ook echt niet meer anders kan!

Suzanne
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Hmm.. Ik weet het niet. Niet voor een bedrag wat lijkt op waar ik hem voor gekocht heb maar als iemand hem een goed tehuis kan bieden en mij een goede som geld zal ik er wel over nadenken denk ik. Maar goed, ik kom uit het paardenwereldje en daar is het al een stuk normaler je dier te verkopen.
Hij is me heel veel waard hoor :I:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Voor een miljoen mag je ze meenemen hoor :mrgreen:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Nee, nooit verkopen. Herplaatsen wel als blijkt dat het hier echt niet gaat en het ergens anders veel beter is. Maar als men mij er dan alsnog een smak geld voor zou willen geven, zou mij dat niet een goed gevoel geven :oeps:
Ik moet er niet aan denken zeg, als Xavi er niet meer is hier in huis! Zit er nu soms al over in dat hij niet het eeuwige leven heeft :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Podenji schreef:Ik moet altijd lachen als mensen zeggen dat hun hond niet te koop is voor een miljoen.
ik denk namelijk dat àls iemand dat echt zou bieden en tegelijkertijd de hond ook alles kan bieden wat de hond nodig heeft , dat men echt niet zomaar nee zou zeggen.
maar goed de kans dat het gebeurt is minder dan nihil dus makkelijk zeggen dat iemand het niet zou doen.
:engel: Ben gek met ze maar voor een miljoen gingen ze wel als het een beetje aardig mens zou zijn.
En anders dan Marion zou ik wel weten wat ik met een miljoen kon doen. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Voor een miljoen euro krijg je ze alle twee en pak ik vandaag nog hun koffertje :D
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn honden verkoop ik niet. Als ik ze al zou moeten herplaatsen gaat dat zonder geld.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik zou wel overwegen om te verkopen als ze ergens echt een beter leven krijgen. Ik zou dan niet herplaatsten omdat ik denk dat de honden hier gelukkig zijn, maar als ik er geld voor zou krijgen en ze zouden ergens anders gelukkiger zijn zou ik het wellicht overwegen. Al weet ik niet of ik het uiteindelijk zou kunnen.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zal eerlijk zeggen dat ik er voor een flink bedrag wel over na zou denken. Maar stel dat Pom ooit een prima jachthond wordt, en iemand wil haar voor een redelijke prijs overnemen, nee, dan niet :D
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Eigenlijk bedoel ik niet voor het geld, dat is ontstaan uit een grapje. ( mocht het er ooit van komen, dan hoef ik er geen vergoeding voor)
Ik weet dat mijn hond dolgelukkig zou zijn om iedere dag, als het zou mogen, te werken met de schapen.
Mijn gedachtes in de auto, waren meer van hoe egoïstisch is het dan om haar bij mij te houden als ze zo'n kans zou krijgen. Zou ik dat aan kunnen om haar dat te gunnen.
Dan ga ik er natuurlijk ook wel vanuit dat ze het bij die schaapherder verders supergoed zou hebben.

Voor alsnog doet ze het wel heel goed, maar dat is vaak op een klein groepje schapen en een kudde schapen van een paar honderd is toch andere koek haha
Ze lijkt ook heel tevreden met zoals de situatie nu is, dus blijf ze heerlijk bij mij!!
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Nee, ik zou het niet kunnen. Honden blijven bij mij tot de dood, tenzij er iets gebeurt waardoor de hond het op een ander plekje beter zou doen.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik denk trouwens dat ik ernstig ruzie kreeg met een Belgisch echtpaar als ik Kiki zomaar zou verkopen, en ook dat is het me niet waard.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef:alleen als hij bij jou tekort komt - niet omdat hij het elders zogenaamd beter zou hebben.

op die basis heb ik al een paar keer een hond herplaatst, ja, maar dan moet het ook erg duidelijk zijn dat het hier niet werkt, als je alle honden moet herplaatsen naar 'de ultieme lol' blijft er niet veel over en die zogezegde droomplek zal toch ook weer zijn nadelen hebben.
Dit.

Op deze basis heb ik ook een paar keer herplaatst, omdat het gewoon niet werkte.
Dat het ook een keer een prima jachthond betrof die nog tot op respectabele leeftijd haar werk bij een jachtopziener gedaan heeft, was voor haar mooi meegenomen. En dat ze daar zelden honden tegenkwam ook. Daar had ze het niet op namelijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Verkopen nooit, herplaatsen alleen als ik zeker weet dat ik alles heb geprobeerd en het dan nog niet werkt.

Simba is geen makkelijke pup geweest en het laaste redmiddel was het inschakelen van een gedragstherapeut. Als dat na een jaar niks had opgeleverd, ja dan was ik gaan herplaatsen want een hond die niet gelukkig is vind ik niet acceptabel. geld zou ik nooit voor een huisdier vragen want voor mij is het geen handelswaar.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Nope.. Is me wel eens voorgesteld, maar heb vriendelijk bedankt. Boef is dan ook mijn 1ste eigen hond en we hebben een hele goede band samen.
Ik heb voor dat ik boef kreeg een hond op proef gehad en we hadden echt geen klikt en het werkte gewoon niet. Toen heb ik hem zonder moeite weer terug gebracht waar hij vandaan kwam(en het ook goed had). Als ik zoiets weer een x zou hebben met mijn hond zou ik hem herplaatsen en misschien symbolisch een bedrag willen hebben.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Voor voldoende pieken... tuurlijk :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Nee. Maar als ik ernstig tekort zou schieten in hun verzorging, gedurende een langere tijd, zou ik ze ws wel herplaatsen, met ontzettend veel pijn in mijn hart..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Jaap* schreef:
Roompie schreef:Ligt eraan of de hond bij mij 'tekort' komt. En ik dus geen mogelijkheid zie om dat te veranderen.
Maar dat is toch hooguit reden om te herplaatsen?
Ja verkopen zou ik ook niet doen gewoon geven dan ben je al lang blij dat er een goed baasje is dat is met geen geld te betalen je zou eigenlijk geld mee moeten geven
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik heb het met Bish gemaakt dat de trainer waar wij speurtrainingen volgde hem graag wilde hebben. Bish was toen nog niet van mij, maar we konden het niet, ook al kreeg hij bij zijn toenmalige eigenaren weinig beweging. Achteraf ben ik blij want nu hij bij mij woont gaat het ondanks zijn ziekte en ouderdom erg goed met hem en is hij een happy dog.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nee niet alleen om het geld, als ik in een financieel benarde situatie en mijn hond niks kan bieden zou ik het wel overwegen.
Maar niet in de situatie waar ik nu zit.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik wil het in de toekomst wel proberen. Pups gaan opleiden voor de jacht en dan verkopen. Er zijn best wel mensen die al dat werk niet zien zitten, maar wel jagen en het zullen onderhouden.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

verschilt per situatie, en als je een goede baas bent, doe je wat het beste is voor je hond
Of jij als baas dat leuk vind of niet, is eigenlijk niet belangrijk.

Maar ik denk dat de meeste honden wel op hun plaats zijn, op een enkeling na :)
Afbeelding
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Ik heb mijn honden (genomen) voor MIJN plezier, en zolang ik plezier van ze heb verkoop ik ze niet. Maar dat is dus omdat IK er plezier van heb. Of de hond het beter zou hebben elders dat zal wel (of zal niet) maar die overweging zal echt geen reden voor mij zijn om te verkopen.
Jaap* schreef:
Roompie schreef:Ligt eraan of de hond bij mij 'tekort' komt. En ik dus geen mogelijkheid zie om dat te
veranderen.
Maar als er dan reden is (of zou zijn) tot herplaatsen, en iemand heeft interesse en wil daar ook nog geld voor neertellen, waarom zou je dat dan niet doen. Je doet net alsof het vies of onethisch is om aan zo'n herplaatsing ook nog een paar stuivers over te houden.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Jokkebrok schreef:
Jaap* schreef:
Roompie schreef:Ligt eraan of de hond bij mij 'tekort' komt. En ik dus geen mogelijkheid zie om dat te
veranderen.
Maar als er dan reden is (of zou zijn) tot herplaatsen, en iemand heeft interesse en wil daar ook nog geld voor neertellen, waarom zou je dat dan niet doen. Je doet net alsof het vies of onethisch is om aan zo'n herplaatsing ook nog een paar stuivers over te houden.
Nee. Je leest niet goed. De vraag is of je je hond zou verkopen als iemand er geld voor zou willen betalen.
Roompie haalt echter een situatie aan die heel anders is, en neerkomt op een gewone herplaatsing. Geld is niet eens genoemd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Verkopen gaat 'm niet worden.
Heb haar al een paar keer aan de straat gezet.
Niet met een dood beest, maar met € 100 in haar bek en steeds alleen het geld pleite.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge schreef:Ik heb altijd gezegd dat een hond blijft tot zijn dood, maar daar ben ik van terug gekomen.
Numa wordt zoals het ernaar uit ziet verkocht na het behalen van het certificaat PH1.
Niet omdat ik hem niet zou willen houden, maar omdat ik hem niet kan bieden wat hij echt nodig heeft. Hij is geen "leuke" hond om mee te wandelen, is niet sociaal (hond en mens) zoals ik het het liefst zou zien en heeft iemand nodig die meer gezag uitstraalt en consequenter is dan ik. Dus hij gaat weg naar een plek waar hij gewoon kan werken.
Dat wat jij zegt. Zo denk ik er ook over. Als het een hond betreft die zo veel meer in zijn mars zou hebben dan ik ermee kan doen en hij of zij daar plezier in beleeft en een goede eigenaar krijgt, dan zou ik denk wel lang moeten nadenken, en mezelf ook overtuigd moeten hebben dat de hond elders beter af is.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”