Dus ik ga het voer nog een keer verminderen en aanvullen met boontjes. Dan zakjes maken met de dagportie, invriezen en op zoek naar heeeeel mager snoep dat ze wel lust. Bas lust geen knaaggerij en begraaft alle knaagbotjes en oren etc in de tuin. Ze eet nu 1 a 2 eendenstrips per dag en iets meer dan 100 gram kvv. Blijkbaar nog steeds teveel.

Ik baal, Bas is duidelijk een slachtoffer van castratie en haar hele relaxte en slome manier van leven.

Zijn er meer mensen die hun hondje willen laten afvallen en de ervaringen willen delen in deze topic? Hoe doe je dat en bereik je er ook echt wat mee? Ik tot nu toe niks nl en straks blijkt ze maar 50 gram eten te mogen. Dan is dat dus in 1,5 seconde weg en dan zal ze de hele dag mee lopen naar de keuken voor meer. Ik moet er niet aan denken maar wat moet moet.

Dus ik ben erg benieuwd naar hoe ver anderen komen en hoe je bv op de juiste manier het juiste effect kan bereiken. En misschien is het leuk om met foto's de vorderingen te delen.
Wie heeft er net als ik een dikke hond en wil ook een slanke hond? Kom maar op. Ik zal snel de beginsituatie van mijn rolmops plaatsen en dan hoop ik deze zomer een strakker en gespierd hondje te kunnen posten.
Liefst geen commentaar over hoe dit zover kon komen en waarom ik een dikke hond heb. Ze kwam en kreeg 200 gram voer, was strak en slank. Bij mij werd ze in 3 maanden dik op dat voer en ze is in okt 2013 gecastreerd. Inmiddels eet ze de helft en is nog steeds dik ondanks 1,5 uur flink doorwandelen op haar kleine pootjes. Ze is nu 3 maanden dik en we gaan er meteen wat aan doen.