Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie doet er mee met hondje laten afvallen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Wie doet er mee met hondje laten afvallen?

Ongelezen bericht door Pepie »

Is de kruidenmix van carnibest niks?
http://www.prooidier.nl/node/3610
Ruikt lekker joh ik heb ze ook liggen :mann: Stinkt vreselijk maar ze vinden het heel lekker :schrik:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Vlo weegt vijf kilo en eet vijf kilo :LOL: zwaar overdreven natuurlijk maar hij eet in verhouding met Dol denk ik twee keer zoveel. Zo klein hondje vind ik best moeilijk het lijkt al snel weinig.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zamunda schreef:
duitse herder schreef:Is Bas echt tonnetje rond of meer voor het oog te dik? Mocht ze ondanks je pogingen toch te dik blijven, zou ik het daarbij laten. Het leven moet ook leuk zijn :mrgreen:
Nou, als ze zich niet (altijd) meer kan omrollen dan is dat wel rolmopsachtig denk ik :F: .

Verder vind ik het zeer verstandig om haar af te laten vallen, omdat Laeken ook aangeeft dat haar pootjes niet je van het zijn én ze zo snel last heeft van de warmte.
Natuurlijk is het beter om haar slank te houden, maar om een hond echt alles te ontnemen om haar op gewenste gewicht te houden, nee dat zou ik niet doen. Maar goed ik heb makkelijk praten met een slanke hond die van alles tussendoor krijgt en niet te dik word. Juist dankzij de castratie :O:
Perry en Noah

Afbeelding
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

dagmar88 schreef:
Lucia schreef: Maar ik sprak laatst iemand die haar kleine hondje echt veel moest laten afvallen en die geeft het hondje echt een komkommer op een dag ipv veel koekjes. Geen idee of dat gezond of slecht is dat heb ik nog niet nagekeken.
Waarom zou dat verkeerd zijn? Charlie vindt komkommer, tomaatjes en eigenlijk alles aan groente en fruit net zo lekker als snoep.
Als ze mag kiezen tussen vlees/brokken of een banaan gaat ze steevast voor het laatste.
Op het moment zijn augurken favoriet :mrgreen:
Omdat ik echt géén verstand heb van wat er qua suikers of wat dan ook in welk fruit, groente etc. zit, :F: Maar ik gok dat dat in komkommer bijvoorbeeld wel meevalt.
Maar hier gaan ze beiden kwijlen van appel (volgens mij weer wél suikers)

Oh en Laeken, van energique zijn er volgens mij ook schijfjes van 75 gram, ik zou het geloof ik eerst op 1 schijfje houden dan.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Nee, ze is verre van een rolmops haha, geen zorgen. En ze krijgt teveel voer. Ik ga nu over op wat ze hoort te krijgen en ik verwacht dat ze dan snel weer op gewicht zal zijn. Dus voorlopig geen klachten dat afvallen niet wil. Ik voer teveel en Bas is gezet. Niet moddervet oid want we lopen daar domweg teveel voor. Lang niet iedereen vindt haar ook te dik. Ze heeft een laag op de ribben en er mag best wat af. Ze is verre van schraal maar het is zeker geen hondje met een zadel van vet op de heupen gelukkig. Zover mag het echter ook niet komen. Morgen even een foto voor de juiste beeldvorming ;-)
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

laeken schreef:Nee, ze is verre van een rolmops haha, geen zorgen. En ze krijgt teveel voer. Ik ga nu over op wat ze hoort te krijgen en ik verwacht dat ze dan snel weer op gewicht zal zijn. Dus voorlopig geen klachten dat afvallen niet wil. Ik voer teveel en Bas is gezet. Niet moddervet oid want we lopen daar domweg teveel voor. Lang niet iedereen vindt haar ook te dik. Ze heeft een laag op de ribben en er mag best wat af. Ze is verre van schraal maar het is zeker geen hondje met een zadel van vet op de heupen gelukkig. Zover mag het echter ook niet komen. Morgen even een foto voor de juiste beeldvorming ;-)
:E: .
laeken
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft gewoon een laagje vet op de ribben en nog net een opgetrokken buikje. Voor een shitzu of labrador die shows lopen zal ze op ideaal gewicht zitten. Voor een sportief klein hondje dat uren loopt zou ze echter veel magerder moeten zijn. Zeker gezien haar pootjes.
Wat ik inmiddels weet is dat ze moeder is geweest. Ze is een stukje ouder dan gedacht en heeft tot het laatste jaar in Spanje pups of in elk geval 1 pup gehad waar ze mee gevonden is op straat. Daarna heeft ze in het asiel gezeten en in oktober vlak voor ze naar NL kwam is ze gecastreerd. Dus haar hormonen liggen of lagen goed overhoop. Van moeder met stress naar stressloos hormoonloos. Ze was best wel mager toen ze kwam en inmiddels heeft ze enorm dikke spieren op de dijen en schouders. Alleen het stuk achter de schouders is echt dik. Daarna gaat het wel weer en ook op de heupen zit weinig spek nog.

Even voor het correcte beeld. Een hondje met een spekrug of rolmops dikte zou hier niet ontstaan. Ze is langzaam dikker en dikker geworden en nu gaat ze dus ruim voor dat stadium weer afvallen. Dat ze niet zo goed om kan draaien komt door haar pootjes en haar lange rug in combinatie met een stuk overgewicht. Niet alleen door een laag vet dus gelukkig :engel:

De helft van de mensen zegt, wat ziet ze er nu mooi uit! En wat is ze opgeknapt en mooi gespierd nu. De andere helft zegt, jeetje, ze wordt nu wel echt te dik. Ook hondenmensen zijn in twee kampen verdeeld. Maar te dik is ze. Je kan als ze op haar rug ligt haar bewegen in haar spek zonder dat de huid schuurt over de grond. Ze kan dus wel in haar spek bewegen :Q: :F:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En zo kregen we haar. Veeeeel dunner en schrieler dus. En dit was beter voor haar fysiek. Nu heeft ze het heel erg snel heet en ligt alleen maar. In het begin was ze veel actiever en beweeglijker. Dus dat is beter :ok:

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft nu ook vet in de tietjes. Dus tussen haar pootjes achter heeft ze borsten. Volgens mij is dat ook wel een teken dat ze flink te dik is. Honden horen volgens mij geen borsten te hebben :oohja: :engel:
Hoewel ik nu wel zie dat ze ook toen ze net kwam daar borsten had. :denken:

Dus al met al, geen vierkant blok vet maar wel tijd om in te grijpen. Ze is hier nu een half jaar en nu moeten we de balans vinden in wat ze kan eten en hoeveel. Dat is toch altijd een kwestie van zoeken denk ik. De dierenwinkel vroeg, wat hoort ze te wegen? Ik snap die vraag niet. Hoe moet een mens weten wat de hond hoort te wegen? :denken: Dus ik antwoord, geen flauw idee. Wat is het voor hond? Geen flauw idee. :lekkerpuh: Hoe oud is de hond? Geen idee..... :oohja: Dus dan is het al wel wat lastiger. :engel:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Hebbie ook een foto van bovenaf? Dan kun je straks echt goed het resultaat van gaan zien, dat ze weer een slank dennetje geworden is :ok: .

En echt, ik zou toch heel serieus overwegen om de voerbak gewoon een paar maanden weg te bergen, of het toch in ieder geval eens een week uit te proberen. Ze kan dan óók met minder voer véél meer voldaan zijn van haar eten.
Ik weet zeker dat ze het echt leuk gaat vinden om haar kostje bij elkaar te scharrelen in de tuin of het uit kongijsjes te eten.
laeken
Zeer actief

Jion schreef:
laeken schreef:Je kan als ze op haar rug ligt haar bewegen in haar spek zonder dat de huid schuurt over de grond. Ze kan dus wel in haar spek bewegen :Q: :F:
:LOL: Dat is dan toch heel sportief van haar. :mrgreen:
Jij hebt haar gezien, ze is te dik maar niet modder en modder vet toch? Ze kan rennen, spelen en lang en flink in de pas lopen. Geen zadel op de rug en geen speknek. Wel te dik op de ribben.

En sportief is het niet hoor, ik moet dan haar buik vasthouden en draaiende bewegingen maken zodat bas als een gebakken ei over haar rugvet door de "pan" draait :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zamunda schreef:Hebbie ook een foto van bovenaf? Dan kun je straks echt goed het resultaat van gaan zien, dat ze weer een slank dennetje geworden is :ok: .

En echt, ik zou toch heel serieus overwegen om de voerbak gewoon een paar maanden weg te bergen, of het toch in ieder geval eens een week uit te proberen. Ze kan dan óók met minder voer véél meer voldaan zijn van haar eten.
Ik weet zeker dat ze het echt leuk gaat vinden om haar kostje bij elkaar te scharrelen in de tuin of het uit kongijsjes te eten.
KVV in de tuin gooien ga ik niet doen. :ugh: :neenee: :wink: Kong gaan we zeker halen morgen en dat idee ga ik ook uitvoeren. Bas is geen knager en heeft een mond vol scheve tanden. We moeten dus even kijken hoe dat gaat. Haar kaak lijkt wel doormidden geweest want rechts staan de tanden veel verder naar voren dan links. De hoektanden staan wel een cm verschillend en ook de ondertanden steken ver uit voor de boventanden. Dus we moeten even kijken of ze een kong kan en wil gebruiken. :wink:

Foto van bovenaf net na het trimmen, nu is dat iets minder dik inmiddels.

Afbeelding
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Jion schreef:Is een kong wobbler niks? Die zijn meen ik bij Zooplus in de aanbieding en dan hoeft ze niet zo te kauwen.
Die heb ik ook, maar ik zie mezelf daar geen vlees in stoppen. Misschien dat het met stukjes (droge) worst nog wel gaat.
Zamunda
Zeer actief

laeken schreef:KVV in de tuin gooien ga ik niet doen. :ugh: :neenee: :wink: Kong gaan we zeker halen morgen en dat idee ga ik ook uitvoeren. Bas is geen knager en heeft een mond vol scheve tanden. We moeten dus even kijken hoe dat gaat. Haar kaak lijkt wel doormidden geweest want rechts staan de tanden veel verder naar voren dan links. De hoektanden staan wel een cm verschillend en ook de ondertanden steken ver uit voor de boventanden. Dus we moeten even kijken of ze een kong kan en wil gebruiken. :wink:
Ah ja, dat is dan even afwachten inderdaad, of dat met haar scheve bekkie dan wel gaat. Het is wel afvallen voor gevorderden zo hè (scheve pootjes, scheve kaak) :oohja: .

Dat je KVV in de vorm van gemalen vlees niet in de tuin mikt snap ik haha, maar die rodi, dat is toch zo'n worst? Wil je dat (in stukjes dus) ook niet in de tuin mikken? Eerst op de stenen, dan zie je of ze het allemaal een beetje vindt, en later ook in het gras? En anders lekker stuk voor stuk gooien, wat Lizanne doet?
laeken schreef: Foto van bovenaf net na het trimmen, nu is dat iets minder dik inmiddels.

Afbeelding
Ja, goeie foto! Dat wordt een mooie serie straks :ok: .
Zamunda
Zeer actief

Jion schreef:
Zamunda schreef:
Jion schreef:Is een kong wobbler niks? Die zijn meen ik bij Zooplus in de aanbieding en dan hoeft ze niet zo te kauwen.
Die heb ik ook, maar ik zie mezelf daar geen vlees in stoppen. Misschien dat het met stukjes (droge) worst nog wel gaat.
Nee dat is waar inderdaad. :oohja: Het is nog te vroeg om helder na te denken. :oeps:
:F:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Zo heel erg te dik vind ik haar niet. Er mag wel ietsie af maar ze is geen rolmops inderdaad.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Roompie schreef:Zo heel erg te dik vind ik haar niet. Er mag wel ietsie af maar ze is geen rolmops inderdaad.
Vind het ook nogal meevallen. Vind haar wat romig, niet eens echt dik.
Denk dat je met inderdaad zo'n strip halveren (of gedroogde long, ken je tommydog.de?), 80 gram voer en boontjes/broccoli/wortel een heel eind komt.

:ok: Gaat vast goedkomen :schrik: Ik ga maar weer proberen op alle drie de jongens 2 kilo extra te krijgen.
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Onze Gisée ( 12,5 jr) is ook een groot liefhebster van eten en dus heb ik, om haar goed op gewicht te houden, altijd heel strikt porties afgewogen op de keukenweegschaal en dan kreeg ze 2 x 60 gr Cavom en af en toe KVV Iedere portie afwegen helpt echt, want anders geef je ongemerkt gauw 5 á 10 gr teveel en dat 2 x per dag en 7 dagen per week, is dan toch echt genoeg om aan te komen in gewicht. Na haar castratie, ruim 1,5 jaar geleden, heb ik Gisée overgezet op Carocroc senior 16/10. Dat is een brosse brok, die dus lichter is dan de geperste Cavombrok, waardoor ze in ieder geval nog wat in haar bak heeft liggen. Ze mag daarvan 2 x 80 gr en blijft keurig op gewicht.
De honden krijgen hier sowieso een plens water over hun eten, ook als ze KVV krijgen. Ze zijn daardoor wat langer bezig met hun maaltijd en dus meer voldoening.
De honden hier in huis zijn allemaal gek op komkommer, een lekker stuk als tussendoortje, of in blokjes gesneden door de brokken heen.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ze ziet er goed en tevreden uit. Maar er mag inderdaad wel wat af: ze lijkt in mijn ogen een beetje dik omdat het vooral op de voorhand rond haar schouders zit.
Met een beetje goede wil is ze over een maand zoals je haar hebben wilt want dat ene extra kilootje is er zó af :ok:
Mijn hond is nu goed op gewicht en weegt net geen 10 kg. Met een bakje smuldier van 400 gr doe ik 3 dagen. Dan krijgt ze wel tussendoortjes in de vorm van 1 pensstaafje p/d, een klein handje minuscule kattenbrokjes die ik her en der buiten strooi om haar te laten zoeken, en ze mag mijn bord of de pan/schaal uitlikken.
Soms krijgt ze een half pakje smuldier, maar dan geen tussendoortjes. Het lukt me zo goed om haar slank te houden.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Telgter Toller schreef:Onze Gisée ( 12,5 jr) is ook een groot liefhebster van eten en dus heb ik, om haar goed op gewicht te houden, altijd heel strikt porties afgewogen op de keukenweegschaal en dan kreeg ze 2 x 60 gr Cavom en af en toe KVV Iedere portie afwegen helpt echt, want anders geef je ongemerkt gauw 5 á 10 gr teveel en dat 2 x per dag en 7 dagen per week, is dan toch echt genoeg om aan te komen in gewicht.
Cavom zet ook wel serieus aan. Was het enige waarbij Niko op gewicht bleef.
Jammer genoeg leverde het ook dinosaurusdrollen en jeuk op.
laeken
Zeer actief

tekkel schreef:Ze ziet er goed en tevreden uit. Maar er mag inderdaad wel wat af: ze lijkt in mijn ogen een beetje dik omdat het vooral op de voorhand rond haar schouders zit.
Met een beetje goede wil is ze over een maand zoals je haar hebben wilt want dat ene extra kilootje is er zó af :ok:
Precies, het vet zit direct achter de ellebogen en verder ziet ze er best wel prima uit. En tevreden is ze zeker. :ok: Ik ga ook helemaal mee in je voorspelling dat het er binnen een maand aardig af zal zijn. Een rolmops had ze nooit kunnen worden hier. Dit is heel langzaam en ongemerkt aangezet en sinds een tijdje ben ik me er van bewust dat ze te dik was geworden. Een maand geleden ben ik 50 gram minder gaan voeren want ik voerde 200 gram per dag. Ze deed 2 dagen met een kvv verpakking van 400 gram. Dat is echt teveel al deed ze het daar de eerste tijd prima op en kreeg ze dat ook bij Merit en Lars. Nu ben ik de laatste tijd niet consequent geweest en dus zullen er ook dagen met 200 gram geweest zijn. Nu moeten we nog een keer in grammen omlaag en dat dan wel consequent en dan zal alles prima goedkomen verwacht ik. :ok: Mijn bedoeling is dat ze vanaf nu echt 1 burger van Energique krijg per dag. Consequent en vanaf nu altijd. Zou ze te mager worden dan krijgt ze daar een ontvelde kippenvleugel bij. Soms een lepel yoghurt en dan denk ik dat ze mooi en lekker in haar vel komt te zitten.

Het was gewoon even zoeken. Je bent grote honden met lekkere bakken vlees gewend en als je kleine hond die ook gewoon in 1 minuut wegvreet dan heb je het gevoel dat ze het ook kan hebben. Eva at 600 gram kvv meen ik en Dapper en Cleo 400 gram. Dat is tenminste een lekkere bak voer.

Bas eet van een bord, een mensenbord. Dus dan lijkt het zo weinig :engel:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik voer Purina Pro Plan adult sensitive. Kost wat maar dan heb je ook wat. Room en Barney doen het er uitstekend op. Ze hebben niet veel nodig om op gewicht te blijven en ik kan ze dan ook gewoon lekkers geven. En ook maar 1x per dag een mooi poepie. :E:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Roompie schreef:Ik voer Purina Pro Plan adult sensitive. Kost wat maar dan heb je ook wat. Room en Barney doen het er uitstekend op. Ze hebben niet veel nodig om op gewicht te blijven en ik kan ze dan ook gewoon lekkers geven. En ook maar 1x per dag een mooi poepie. :E:
De kvv bevalt hier heel erg goed. Bas heeft een mooie dikke vacht gekregen, glimt, stinkt niet meer uit haar bekkie en poept mooie strakke donkere drollen. Ik voer dus liefst kvv en dat kan in dit geval ook prima omdat ze het erg lekker vindt en het er dus goed op doet. Wel wissel ik wekelijks 2 x van merk. Dat is nu over. Nu is het Energique. Ik wil kijken of dat goed valt en of ze dan op gewicht kan blijven. Een jojo effect moet ik voorkomen. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Precies, het is vooral je gevoel.

Mijn doel is dat Bas er zo uit komt te zien kwa gewicht en dan net wat beter bespierd.

Afbeelding
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb twee gecastreerde honden waar wel wat vanaf mag, ik ben al een tijdje bezig en het gaat vrij langzaam. Toen ik begon was Mika 15 kilo en Gollum 30, ik wil Gol naar de 26 a 27 kilo krijgen aangezien ze artrose heeft en eigenlijk zo schraal mogelijk moet staan nu. Bij Mika weet ik nog niet wat haar streefgewicht moet zijn, ik wil de ribbetjes wat beter voelen. Mika krijgt nu 150 a 200 gram voer, Gollum krijgt 300 gram voer. Daarnaast krijgen ze wat mini-beloningsbrokjes en af en toe een runderhuidkluif.
Morgen gaan we naar de dierenarts en zal ik ze wegen, ik ben benieuwd wat ze nu wegen!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Kan je nagaan wat castreren eigenlijk doet. Biko en Reina wegen evenveel (30 kilo, reina was 33 kilo, 3 is ze er intussen al kwijt). Reina krijgt 350 gram kvv aangevuld met boontjes en Biko krijgt 1 kilo en is schraal. Er zit geen spoortje vet op.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

alm@ schreef:Kan je nagaan wat castreren eigenlijk doet. Biko en Reina wegen evenveel (30 kilo, reina was 33 kilo, 3 is ze er intussen al kwijt). Reina krijgt 350 gram kvv aangevuld met boontjes en Biko krijgt 1 kilo en is schraal. Er zit geen spoortje vet op.
Klopt hoor. Cleo werd 10 keer sneller dik dan Eva en Dapper. Dapper bleef tot hij ziek werd vanzelf mooi schraal. Hij heeft zelfs jaren een bak brokken gehad die gewoon bijgevuld werd als hij op was. Niks gram vet teveel. Eva at als jonge hond zo 800 gram kvv weg en werd nooit dik. Cleo werd snel dik en als zij bij opa en oma was geweest kwam ze standaard 2 kilo zwaarder terug :engel: En dat terwijl Cleo elke dag los mocht rennen en rauzen en erg actief was.

Biko is natuurlijk de broer van Eva. Dat schrale is domweg prettig en bij hormonale honden gaat dat haast als vanzelf.

Bas was erg slank maar is dus nu 8 maanden gecastreerd. Langzaam krijgt ze die stofwisseling meer en meer en ik denk dus dat ze hoe langer hoe minder kan eten. Best wel jammer maar het is zoals het is. Van mij had ze niet gecastreerd hoeven worden maar dan had ik geen Spaanse zwerver moeten nemen. Dat komt bij het pakket en so be it. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Heavy schreef: Ik weet niet of dat gaat lukken het lijkt alsof Bas een iets andere bouw heeft , erg breed aan de borst?
Dit is de mini van mijn dochter 5 jaar oud maar niet gecastreerd :wink:

Afbeelding

Dat breed aan de borst is nu precies het vet. Want ze heeft niet een heel erg brede botstructuur daar. het is vooral het laagje van 1 a 2 cm en de dikke vacht die haar een brede borst geven. Ik ben haar ook kwa bouw als shitzu gaan zien ipv York / maltezer achtig geval. Bij een shitzu past die brede borst en het front wel. Maar ik weet dat Bas dat eerder helemaal niet zo had. Ze is nu zo breed op de borst dat ze haar heupen en achterkant niet meer kan bijten en likken. Dat kon ze meen ik in het begin wel al weet ik dat niet meer zeker.... :oohja: :wink:

Mooi hondje van je dochter. Prima op gewicht en mooi statig. Een echt Jack Husseltje :E:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

alm@ schreef:Kan je nagaan wat castreren eigenlijk doet. Biko en Reina wegen evenveel (30 kilo, reina was 33 kilo, 3 is ze er intussen al kwijt). Reina krijgt 350 gram kvv aangevuld met boontjes en Biko krijgt 1 kilo en is schraal. Er zit geen spoortje vet op.
Ook dat scheelt per hond ,Sien(castraat) is 10 en zit superstrak in het pak en vreet als een bootwerker ,weegt de helft van Reina en eet een pond per dag plus de extra's in de vorm van knabbels en gevulde kongetjes.

Afbeelding

Maar ze loopt en zwemt wat af op een dag ,ze is echt heel actief buiten en dat scheelt ook enorm natuurlijk.
Micron(ongecastreerd) ,die meer de bouw heeft van Bas bijv. die eet aanzienlijk minder qua verhouding maar die beweegt ook veel minder dan haar.
Die loopt ook wel iedere dag best veel maar die doet veel minder dan Sien tijdens zo'n wandeling en een bal gaat hij echt niet halen voor je.
Spok ook niet gecastreerd eet hetzelfde als Sien maar is ook zo actief buiten en slaat vanzelf nog weleens een dag over met eten ,iets wat Micron nooit doet.

Rio ook ongecasteerd eet een kilo per dag terwijl Orson castraat er twee op een dag at en er zo uitzag ,

Afbeelding

iets waar Rio enkel maar van zou kunnen dromen als hij twee kilo op een dag at :mrgreen:
Maar goed ook Rio is veel minder actief buiten als Orson was.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
alm@
moderator

laeken schreef:
Klopt hoor. Cleo werd 10 keer sneller dik dan Eva en Dapper. Dapper bleef tot hij ziek werd vanzelf mooi schraal. Hij heeft zelfs jaren een bak brokken gehad die gewoon bijgevuld werd als hij op was. Niks gram vet teveel. Eva at als jonge hond zo 800 gram kvv weg en werd nooit dik. Cleo werd snel dik en als zij bij opa en oma was geweest kwam ze standaard 2 kilo zwaarder terug :engel: En dat terwijl Cleo elke dag los mocht rennen en rauzen en erg actief was.

Biko is natuurlijk de broer van Eva. Dat schrale is domweg prettig en bij hormonale honden gaat dat haast als vanzelf.

Bas was erg slank maar is dus nu 8 maanden gecastreerd. Langzaam krijgt ze die stofwisseling meer en meer en ik denk dus dat ze hoe langer hoe minder kan eten. Best wel jammer maar het is zoals het is. Van mij had ze niet gecastreerd hoeven worden maar dan had ik geen Spaanse zwerver moeten nemen. Dat komt bij het pakket en so be it. :wink:
Reina kwam hier ook gecastreerd met 14 maanden. Jarenlang is dat nooit een probleem geweest omdat ze zich elke wandeling kapot rende. Nu is ze 9 jaar en met haar artrose knietjes, schouders en ellebogen lukt dat niet meer zo goed en kwam ze aan op de oorspronkelijke hoeveelheid eten. Echt sneu vind ik het :ugh: bij de mannen maakt wat meer niet uit, de hormonen en de beweging zorgen ervoor dat ze prima op gewicht blijven (lees schraal). Bij Raffie zie je het niet zo goed vanwege het haar maar dat is één bonkje spier zonder een spoortje van vet.
Afbeelding
alm@
moderator

Tineke schreef:
Maar ze loopt en zwemt wat af op een dag ,ze is echt heel actief buiten en dat scheelt ook enorm natuurlijk.
Maar dat is het punt Tineke, bij Reina lukt dat niet goed meer. Ondanks pijnstilling wandelt ze in een rustig tempo, trekt wel geregeld spelend een sprintje met Biko en echt lang zwemmen gaat ook niet meer. Ze is nog wel tuk op een balletje gooien maar gaat daarbij snel door haar grenzen waardoor ze het weer een dag met manken moet bezuren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”