Goed gedaan hoor
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zeg nooit nooit..
Moderator: moderatorteam
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Zeg nooit nooit..
Nu is het ook niet meer zo vervelend als hij eens een stuk aan de lijn moet omdat er wild -- of kippen
-- zitten. Als je weet dat hij de volgende keer ergens anders wel weer lekker los kan.
Goed gedaan hoor
Goed gedaan hoor
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik had van de week weer een moment waarbij Jura me een beetje ging uittesten. Besloot ze ineens weg te rennen (mag niet), niet uit zicht en niet heel ver ofzo (50 meter) maar wel echt voorbij een sloot waar dat niet de bedoeling is.
Ik twijfelde om haar te roepen, maar omdat ze niet aan het jagen was maar volgens mij wel de grenzen aan het uittesten, besloot ik gewoon zonder iets te zeggen de andere kant op te lopen. Ze stond binnen een paar tellen bij me in sneltreinvaart, ik was dus heel blij en zij een knap hondje.
Een dag later, op dezelfde plek deed ze precies hetzelfde maar deze keer keek ze ook nog even om maar mij met zo'n blije bek van kijk hoe stout ik weer ben.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat super
Dat is genieten met een grote G!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Goed zeg, hard gewerkt
Heel herkenbaar. Ik ben zelf nogal een onzekere inzake dat loslopen terwijl ik echt niets te klagen heb met mijn superhondje. Maar ik vrees altijd het ergste.
Enfin, men zegt altijd dat je moet oefenen met een grote kans op positieve reactie en ik ben heel erg bezig met terug roepen als er afleiding van mij af plaats vind (dus dat de hond van je weg rent) Maar ik durfde dat niet uit te proberen want stel dat hij dus NIET luistert. Maar goed, oefenen op hele korte stukjes en stteds wat verder weg en hem leren dat hij altijd een andere bal krijgt of als nog achter de 1ste aan mag.
Laatst de bal dus echt een zwieper gegeven en ipv "STOP" (wat hij redelijk goed doet) "kom hier" gegeven. Dat was spannend want 1ste keer op een voor hem zo'n beladen moment (hoe harder en verder hoe meer passie er van af lijkt te spatten). En........hij draaide in vlucht om, liet de bal gaan, en melde zich bij mij. Dat was dus een feest.
Ja ik kan je blijheid helemaal begrijpen.
Heel herkenbaar. Ik ben zelf nogal een onzekere inzake dat loslopen terwijl ik echt niets te klagen heb met mijn superhondje. Maar ik vrees altijd het ergste.
Enfin, men zegt altijd dat je moet oefenen met een grote kans op positieve reactie en ik ben heel erg bezig met terug roepen als er afleiding van mij af plaats vind (dus dat de hond van je weg rent) Maar ik durfde dat niet uit te proberen want stel dat hij dus NIET luistert. Maar goed, oefenen op hele korte stukjes en stteds wat verder weg en hem leren dat hij altijd een andere bal krijgt of als nog achter de 1ste aan mag.
Laatst de bal dus echt een zwieper gegeven en ipv "STOP" (wat hij redelijk goed doet) "kom hier" gegeven. Dat was spannend want 1ste keer op een voor hem zo'n beladen moment (hoe harder en verder hoe meer passie er van af lijkt te spatten). En........hij draaide in vlucht om, liet de bal gaan, en melde zich bij mij. Dat was dus een feest.
Ja ik kan je blijheid helemaal begrijpen.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Och wat heerlijk! Ben zo blij voor je. Hoe is de wandeling met de collies gegaan?
Ik weet zeker dat je nu helemaal in een positieve flow komt
Want als de plezier van de baas afspat, gaat je hond er ook fun in krijgen om met je samen te werken. Ga je ook iets van een cursus hier in nederland doen? Is enorm leuk!
Ik weet zeker dat je nu helemaal in een positieve flow komt
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
super
-
Lientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Oh wat fijn zeg, goed gedaan
Ik ben in mijn zoektocht naar jachtinstinct jouw verhalen op dit forum ook tegengekomen en dat geeft me weer moed dat mijn Spaanse schone ook ooit los kan
Fijn dat je op zo'n omheind veld redelijk veilig hebt kunnen oefenen dat heeft vast jullie band enorm versterkt.
Knap van jullie allebei, genieten maar en vooral ook delen op het forum voor al die hondenbaasjes die denken dat hun hond met jachtverleden nooit meer los kan. Jij en Manu bewijzen het tegendeel. Super knap!!
Ik ben in mijn zoektocht naar jachtinstinct jouw verhalen op dit forum ook tegengekomen en dat geeft me weer moed dat mijn Spaanse schone ook ooit los kan
Fijn dat je op zo'n omheind veld redelijk veilig hebt kunnen oefenen dat heeft vast jullie band enorm versterkt.
Knap van jullie allebei, genieten maar en vooral ook delen op het forum voor al die hondenbaasjes die denken dat hun hond met jachtverleden nooit meer los kan. Jij en Manu bewijzen het tegendeel. Super knap!!
-
Manu
Lientje, jouw bericht heb ik helemaal gemist. Fijn om te lezen dat je wat aan mijn post hebt! Het gaat jullie ook heus wel lukken 
Update:
Manu kan vaker los. Gelukkig hebben we in de buurt vrij veel overzichtelijke losloopgebieden. Hij doet het zelfs zo goed, dat ik hem los durf te laten als ik nog niet om de bocht heb gekeken.
Vanochtend was toch wel het hoogtepunt. We hebben een half uur gelopen, los van de riem. Het was vroeg dus de straten waren uitgestorven en ik heb hem zo makkelijk mee kunnen nemen. Hij kan lekker snuffelen en struinen en bij het af en toe oversteken op straat komt hij braaf naast me zitten. We kwamen een Dalmatiër teef tegen waar hij even mee gerend heeft en toen ik hem terug riep kwam hij gauw zijn stukje frikandel halen en nam zijn nieuwe vriendin mee. Mijn Manu luisterde beter dan zij
Ik ben weer zo ontzettend trots. Ik had nooit gedacht dat dit ons zo snel al zou lukken.
Nu scheelt het dat hij 's ochtends nog half in slaap mee komt en hij niet op zijn hoogste energielevel zit. Soms kies ik er ook voor de hele wandeling aangelijnd te doen namelijk.
Jeetje wat heerlijk dat hij kan zwemmen als hij wil, kan snuffelen als hij wil, sprinten wanneer hij wil en lekker door de bosjes kan rennen. Ik weet niet of een hond zo denkt, maar hij krijgt zoveel vrijheid als hij gewoon braaf terug komt áls ik dan eens roep. En dan ook nog frikandel en zo'n blije baas
Ik geloof dat er een kwartje gevallen is. Hij blijft ook in het zicht.
Betrouwbaar loslopen lukt nog niet.
Hij heeft vorige week mot gehad met een Jack Russel, die beet hem in zijn poot. Van borstelen naar hap.
Dus als er andere honden zijn wil ik hem nog vast hebben. Dan kijk ik de situatie aan en mag hij misschien wel kennismaken.
Ik ben zelf ook handiger geworden. Ik zie sneller wanneer hij in zijn jachtmodus wil gaan en ik ben heel alert. Ik scan de omgeving terwijl hij lekker zijn ding aan het doen is. Hij is ook minder gefocust op de omgeving dan voorheen. Je hebt zoveel aantrekkelijke tevenplasjes, er mag er geen één gemist worden natuurlijk.
Ik ben blij
Update:
Manu kan vaker los. Gelukkig hebben we in de buurt vrij veel overzichtelijke losloopgebieden. Hij doet het zelfs zo goed, dat ik hem los durf te laten als ik nog niet om de bocht heb gekeken.
Vanochtend was toch wel het hoogtepunt. We hebben een half uur gelopen, los van de riem. Het was vroeg dus de straten waren uitgestorven en ik heb hem zo makkelijk mee kunnen nemen. Hij kan lekker snuffelen en struinen en bij het af en toe oversteken op straat komt hij braaf naast me zitten. We kwamen een Dalmatiër teef tegen waar hij even mee gerend heeft en toen ik hem terug riep kwam hij gauw zijn stukje frikandel halen en nam zijn nieuwe vriendin mee. Mijn Manu luisterde beter dan zij
Ik ben weer zo ontzettend trots. Ik had nooit gedacht dat dit ons zo snel al zou lukken.
Nu scheelt het dat hij 's ochtends nog half in slaap mee komt en hij niet op zijn hoogste energielevel zit. Soms kies ik er ook voor de hele wandeling aangelijnd te doen namelijk.
Jeetje wat heerlijk dat hij kan zwemmen als hij wil, kan snuffelen als hij wil, sprinten wanneer hij wil en lekker door de bosjes kan rennen. Ik weet niet of een hond zo denkt, maar hij krijgt zoveel vrijheid als hij gewoon braaf terug komt áls ik dan eens roep. En dan ook nog frikandel en zo'n blije baas
Betrouwbaar loslopen lukt nog niet.
Hij heeft vorige week mot gehad met een Jack Russel, die beet hem in zijn poot. Van borstelen naar hap.
Dus als er andere honden zijn wil ik hem nog vast hebben. Dan kijk ik de situatie aan en mag hij misschien wel kennismaken.
Ik ben zelf ook handiger geworden. Ik zie sneller wanneer hij in zijn jachtmodus wil gaan en ik ben heel alert. Ik scan de omgeving terwijl hij lekker zijn ding aan het doen is. Hij is ook minder gefocust op de omgeving dan voorheen. Je hebt zoveel aantrekkelijke tevenplasjes, er mag er geen één gemist worden natuurlijk.
Ik ben blij
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Super! Wat fijn dat al het oefenen zo veel zoden aan de dijk zetManu schreef:Update:
[...]
Ik ben blij
Ik denk dat het laatste al meer dan het halve werk is: in de gaten hebben wanneer je je hond beter even aan kunt lijnen, zodat hij niet keer op keer toch de fout in gaat met dit zelfbelonende gedrag. Zodat het een gewoonte wordt/blijft om te komen als je roept.
Fijn dat hij nu ook geregeld los zijn energie kwijt kan.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ik vind dit erg knap zeg. Van jou en van Manu!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heerlijk joh! Mooi ook om tussen de regels door te lezen dat jullie band ontzettend veel sterker is geworden
.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Dat heb je goed gedaan!
Fijn voor manu dat hij lekker los kan, en jij je nu prettiger voelt erbij!
Fijn voor manu dat hij lekker los kan, en jij je nu prettiger voelt erbij!
-
Manu
Dat ging echt heel erg goed! Aangelijnd maar heel braaf.Sanchis schreef:Och wat heerlijk! Ben zo blij voor je. Hoe is de wandeling met de collies gegaan?
Ik weet zeker dat je nu helemaal in een positieve flow komtWant als de plezier van de baas afspat, gaat je hond er ook fun in krijgen om met je samen te werken. Ga je ook iets van een cursus hier in nederland doen? Is enorm leuk!
Ik ga 17 juli beginnen met een gehoorzaamheidscursus, ik kan niet wachten. Lijkt me leuk om te zien waar we staan en dan ben ik nog meer bezig met hem.
Dat zeker! Ik begrijp hem beter en door de rust die ik hem daarmee geef is hij veel liever bij me. Hij trekt ook ontzettend naar me toe.Zamunda schreef:Heerlijk joh! Mooi ook om tussen de regels door te lezen dat jullie band ontzettend veel sterker is geworden.
Hij wordt volwassen, zijn karakter wordt steeds stabieler. Normaal kreeg hij geen genoeg van aandacht en nu wil hij het na 2 keer aaien gewoon niet meer. Dat los ik voor hem op, net als met andere honden. Ik vertrouw hem veel beter en daarmee hij mij ook
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Oh, lekker om te lezen zeg! Jouw verhalen geven meer mensen moed. Mij onder andere
Ik ben juist gestopt met trainen en vraag veel minder van Lola. Maar ik roep wel een keer of drie per wandeling en als ze dan braaf komt, krijgt ze ook iets heeeeeel lekkers plus een blije baas. En nu loop ik zelf een stuk meer ontspannen en is Lola behoorlijk wat relaxter dan een tijd geleden.
Ik zal, net als jij, altijd op moeten blijven letten en ze kan heus niet altijd los. Maar die 'bekende' plekken gewoon loslopend kunnen doen is toch wel érg waardevol.
Geniet van jullie vrijheid zo samen op stap. Goed bezig
Ik zal, net als jij, altijd op moeten blijven letten en ze kan heus niet altijd los. Maar die 'bekende' plekken gewoon loslopend kunnen doen is toch wel érg waardevol.
Geniet van jullie vrijheid zo samen op stap. Goed bezig
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat kan ik me goed voorstellenManu schreef:Ik ben blij

[/url]