Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pilletje of geen pilletje
Moderator: moderatorteam
- nora
- Vaste gebruiker
Pilletje of geen pilletje
Geven jullie je hond met oud en nieuw iets rustgevends en zoja wat?
Ik denk zelf dat ik dit jaar maar een pilletje gaat halen bij de da, want ik heb het idee dat ze helemaal gek gaat worden anders.
Als ze hier een knal hoort gaat ze al helemaal uit haar dak.
Ik denk zelf dat ik dit jaar maar een pilletje gaat halen bij de da, want ik heb het idee dat ze helemaal gek gaat worden anders.
Als ze hier een knal hoort gaat ze al helemaal uit haar dak.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Geen pillen, hier niet nodig schat ik zo in.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
heb het ooit gedaan bij 1 hond van mij, die echt panisch is voor vuurwerk... niet van de DA maar gewoon uit de dierenwinkel, relax heette het geloof ik...Het had weinig tot geen resultaat maar ik wil hem ook niet helemaal van de wereld hebben.. nu maar gewoon rustig in de bench om 23.55 uur... slaapzak of deken eroverheen zodat de flitsen niet gezien kunnen worden, kauwbotje erbij en dat gaat prima heb ik al 2 jaar ervaren... Heel rustig, weinig stress... en om 00.30 mag ie er weer uit en dan is het ook gewoon goed..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier krijgen ze allebei wel wat.
Max krijgt Vetranquil en Bente krijgt nu voor het eerst Phenobarbital omdat bij haar de Vetranquil slecht werkt. Dit in overleg met de dierenarts.
Volgend jaar ga ik het proberen met de vuurwerk-cd.
Max krijgt Vetranquil en Bente krijgt nu voor het eerst Phenobarbital omdat bij haar de Vetranquil slecht werkt. Dit in overleg met de dierenarts.
Volgend jaar ga ik het proberen met de vuurwerk-cd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier krijgen ze niets.
Wij doen de gordijnen de hele avond dicht en de muziek of tv iets harder.
En om 24.00 uur gaan we naar boven om daar vuurwerk te kijken vanuit het raam.
Beertje vindt vuurwerk prachtig. Toby wordt er boos om, maar moet net als Beertje gewoon leren dat het iets is waar je best wel even opgewonden over mag zijn, maar alleen omdat het leuk is. En dan mogen ze om 24.00 uur best even flink blaffen om de knallen. Is best lachen, samen uit het raam kijken, Beertje gaat dan gezellig mee staan blaffen en staat ons dan echt aan te kijken van: leuk he?
Jackie is echt doodsbang, alhoewel dat de laatste jaren steeds minder is geworden. Maar hij blijft dan ook lekker in de huiskamer beneden en dat gaat redelijk goed.
En buiten geeft Beertje er niets om. Jackie moet wel aan de lijn, want die rent naar huis, denkt ie, maar aangezien hij niet altijd even goed weet waar thuis is....fijn aan de lijn. Toby loopt hier in de buurt sowieso aan de lijn en die ben ik nu aan het trainen dat het helemaal niet erg is.
Ik vind het alleen zelf erg moeilijk om geen reactie te geven op de vuurpijlen die al afgeschoten worden, want ik vind ze zelf hartstikke mooi dus heb ik toch de neiging om te gaan kijken. Maar dan probeer ik er maar iets vrolijks van te maken. Werkte destijds bij Beertje perfect, nu nog bij Toby.

Wij doen de gordijnen de hele avond dicht en de muziek of tv iets harder.

En om 24.00 uur gaan we naar boven om daar vuurwerk te kijken vanuit het raam.
Beertje vindt vuurwerk prachtig. Toby wordt er boos om, maar moet net als Beertje gewoon leren dat het iets is waar je best wel even opgewonden over mag zijn, maar alleen omdat het leuk is. En dan mogen ze om 24.00 uur best even flink blaffen om de knallen. Is best lachen, samen uit het raam kijken, Beertje gaat dan gezellig mee staan blaffen en staat ons dan echt aan te kijken van: leuk he?
Jackie is echt doodsbang, alhoewel dat de laatste jaren steeds minder is geworden. Maar hij blijft dan ook lekker in de huiskamer beneden en dat gaat redelijk goed.
En buiten geeft Beertje er niets om. Jackie moet wel aan de lijn, want die rent naar huis, denkt ie, maar aangezien hij niet altijd even goed weet waar thuis is....fijn aan de lijn. Toby loopt hier in de buurt sowieso aan de lijn en die ben ik nu aan het trainen dat het helemaal niet erg is.
Ik vind het alleen zelf erg moeilijk om geen reactie te geven op de vuurpijlen die al afgeschoten worden, want ik vind ze zelf hartstikke mooi dus heb ik toch de neiging om te gaan kijken. Maar dan probeer ik er maar iets vrolijks van te maken. Werkte destijds bij Beertje perfect, nu nog bij Toby.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Actief
Ik heb altijd tabletten gegeven van de dierenarts maar dan leken ze wel dronken, keken lodderig uit de ogen en de volgende dag konden ze nog nauwelijks op hun poten staan. Dat doe ik dus niet meer. Nu geef ik maar Relax tabletten van de dierenwinkel, hoop dat het helpt hoor want Bo is helemaal panisch van dat schieten.
gr. Jacqie
gr. Jacqie
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb rescue in huis, omdat Marouck een half jaar geleden behoorlijk angstig is geweest voor knallen (nadat ze een stroomdraad had doorgebeten en een opdoffer had gehad, de stop er daarna uitknalde en dezelfde avond ook nog eens een 100.000 klapper voor de deur werd afgestoken).
Op zich lijkt de angst nu wel weg te zijn, na intensief daarop getraind te hebben bij de KNPV,ze wordt nu juist heel alert als ze iets hoort en gaat staan blaffen. Maar bij het eerste teken van angst krijgt ze de rescue.
Gelukkig ben ik bij mijn ouders met oud en nieuw, en daar valt het geknal over het algemeen genomen wel mee.
Op zich lijkt de angst nu wel weg te zijn, na intensief daarop getraind te hebben bij de KNPV,ze wordt nu juist heel alert als ze iets hoort en gaat staan blaffen. Maar bij het eerste teken van angst krijgt ze de rescue.
Gelukkig ben ik bij mijn ouders met oud en nieuw, en daar valt het geknal over het algemeen genomen wel mee.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
-
- Zeer actief
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Hier wordt ook al iedere keer geknald, Beau begint dan keihard te grommen en blaffen, ik zet oudjaarsavond de muziek of tv wel harder aan, zodat hij toch wat afgeleid wordt, want anders wordt het minstens een uur blaffen, er wordt hier veel vuurwerk afgestoken, ik blijf altijd lekker binnen, mijn man gaat meestal wel naar buiten.
Maar ik ga Beau geen pilletjes of zo geven, het is allemaal troep, ik hou er niet zo van. Dan maar een poos blaffen, volgens mij is hij er niet echt bang voor.
Maar ik ga Beau geen pilletjes of zo geven, het is allemaal troep, ik hou er niet zo van. Dan maar een poos blaffen, volgens mij is hij er niet echt bang voor.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Angeniet
- Erelid
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Rescue Remedy is geen troep hoorvinkje schreef: Maar ik ga Beau geen pilletjes of zo geven, het is allemaal troep, ik hou er niet zo van.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
Ramses gaat dit jaar aan de oxazepam. Dus aan de pil en ik hoop dat deze het doet, van al die andere pilletjes werd hij zo dronken en misselijk dat ik die niet meer wilde geven. Deze maakt hem een stuk rustiger en niet misselijk. Zou het eigenlijk nu al kunnen geven, hij draaid nu al door
. Hou het nu maar op de rescue en geef iedereen die aandacht geeft aan zijn angst een dodelijk blik
en het eerste slachtoffer is al gevallen

-
- Zeer actief
Zo he, je geeft oxazepam aan Ramses 8O (zijn mijn slaappillen
) Is hij zo bang. Wat lijkt me dat erg zeg om je hond te moeten drogeren voor oud en nieuw. Ik neem aan dat je weet dat het buiten een kalmeringspil ook een slaappil is en je Ramses de hele volgende dag last kan hebben van dit medicijn.
Achos ik heb echt met hem te doen
arme vent.

Achos ik heb echt met hem te doen

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Beter valium dan een hond die compleet over de rooie gaat. Ramses gaat compleet de stress in. Hij reageert er goed op, hij krijgt een lage dosis en heeft de dag erna geen lastchrico schreef:Zo he, je geeft oxazepam aan Ramses 8O (zijn mijn slaappillen) Is hij zo bang. Wat lijkt me dat erg zeg om je hond te moeten drogeren voor oud en nieuw. Ik neem aan dat je weet dat het buiten een kalmeringspil ook een slaappil is en je Ramses de hele volgende dag last kan hebben van dit medicijn.
Achos ik heb echt met hem te doenarme vent.

-
- Actief