Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pilletje of geen pilletje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nora
Vaste gebruiker

Pilletje of geen pilletje

Ongelezen bericht door nora »

Geven jullie je hond met oud en nieuw iets rustgevends en zoja wat?
Ik denk zelf dat ik dit jaar maar een pilletje gaat halen bij de da, want ik heb het idee dat ze helemaal gek gaat worden anders.
Als ze hier een knal hoort gaat ze al helemaal uit haar dak.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Geen pillen, hier niet nodig schat ik zo in.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou als het echt nodig was resquedruppels geven maar vooral die pillen van de dierenarts niet omdat ze er de dag erna nog last van hebben :cry:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

heb het ooit gedaan bij 1 hond van mij, die echt panisch is voor vuurwerk... niet van de DA maar gewoon uit de dierenwinkel, relax heette het geloof ik...Het had weinig tot geen resultaat maar ik wil hem ook niet helemaal van de wereld hebben.. nu maar gewoon rustig in de bench om 23.55 uur... slaapzak of deken eroverheen zodat de flitsen niet gezien kunnen worden, kauwbotje erbij en dat gaat prima heb ik al 2 jaar ervaren... Heel rustig, weinig stress... en om 00.30 mag ie er weer uit en dan is het ook gewoon goed..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Dingo is absoluut niet bang voor vuurwerk, in tegendeel...hij maakt zich zo druk en boos, dat we dit jaar eens rescuedruppels gaan proberen... zodat hij misschien iets minder stress heeft....
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Mijn vorige hondje heeft ooit die tabletten gehad en had nog angst en de dag erna was het net of ze drugs had gehad,ze kon niet op haar poten staan,zo zielig,nee ik heb sindsdien geen tabletten meer gegeven.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hier krijgen ze allebei wel wat.
Max krijgt Vetranquil en Bente krijgt nu voor het eerst Phenobarbital omdat bij haar de Vetranquil slecht werkt. Dit in overleg met de dierenarts.
Volgend jaar ga ik het proberen met de vuurwerk-cd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hier krijgen ze niets.
Wij doen de gordijnen de hele avond dicht en de muziek of tv iets harder. :mrgreen:
En om 24.00 uur gaan we naar boven om daar vuurwerk te kijken vanuit het raam.
Beertje vindt vuurwerk prachtig. Toby wordt er boos om, maar moet net als Beertje gewoon leren dat het iets is waar je best wel even opgewonden over mag zijn, maar alleen omdat het leuk is. En dan mogen ze om 24.00 uur best even flink blaffen om de knallen. Is best lachen, samen uit het raam kijken, Beertje gaat dan gezellig mee staan blaffen en staat ons dan echt aan te kijken van: leuk he?
Jackie is echt doodsbang, alhoewel dat de laatste jaren steeds minder is geworden. Maar hij blijft dan ook lekker in de huiskamer beneden en dat gaat redelijk goed.

En buiten geeft Beertje er niets om. Jackie moet wel aan de lijn, want die rent naar huis, denkt ie, maar aangezien hij niet altijd even goed weet waar thuis is....fijn aan de lijn. Toby loopt hier in de buurt sowieso aan de lijn en die ben ik nu aan het trainen dat het helemaal niet erg is.
Ik vind het alleen zelf erg moeilijk om geen reactie te geven op de vuurpijlen die al afgeschoten worden, want ik vind ze zelf hartstikke mooi dus heb ik toch de neiging om te gaan kijken. Maar dan probeer ik er maar iets vrolijks van te maken. Werkte destijds bij Beertje perfect, nu nog bij Toby. :mrgreen: :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Ik heb altijd tabletten gegeven van de dierenarts maar dan leken ze wel dronken, keken lodderig uit de ogen en de volgende dag konden ze nog nauwelijks op hun poten staan. Dat doe ik dus niet meer. Nu geef ik maar Relax tabletten van de dierenwinkel, hoop dat het helpt hoor want Bo is helemaal panisch van dat schieten.
gr. Jacqie
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb rescue in huis, omdat Marouck een half jaar geleden behoorlijk angstig is geweest voor knallen (nadat ze een stroomdraad had doorgebeten en een opdoffer had gehad, de stop er daarna uitknalde en dezelfde avond ook nog eens een 100.000 klapper voor de deur werd afgestoken).
Op zich lijkt de angst nu wel weg te zijn, na intensief daarop getraind te hebben bij de KNPV,ze wordt nu juist heel alert als ze iets hoort en gaat staan blaffen. Maar bij het eerste teken van angst krijgt ze de rescue.
Gelukkig ben ik bij mijn ouders met oud en nieuw, en daar valt het geknal over het algemeen genomen wel mee.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

In principe krijgt alleen Chira wat Rescue druppels, zij wil nog wel eens angstig zijn voor vuurwerk ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Gaby is wel bang voor knallen en vuurwerk maar ze gaat niet blaffen ofzo.
Ze zoekt altijd een plekje onder een tafel of bed,en gaat daar angstig liggen totdat het over is.
Ik geef ze geen pilletjes of iets dergelijks.
Zolang je ze maar met rust laat gaat het goed.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Hier wordt ook al iedere keer geknald, Beau begint dan keihard te grommen en blaffen, ik zet oudjaarsavond de muziek of tv wel harder aan, zodat hij toch wat afgeleid wordt, want anders wordt het minstens een uur blaffen, er wordt hier veel vuurwerk afgestoken, ik blijf altijd lekker binnen, mijn man gaat meestal wel naar buiten.
Maar ik ga Beau geen pilletjes of zo geven, het is allemaal troep, ik hou er niet zo van. Dan maar een poos blaffen, volgens mij is hij er niet echt bang voor.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Juda wordt niet heet of koud van het geknal.
Het maakt hem niks uit.

Izzy daarentegen wil zo langzamerhand de deur niet meer uit.
Ze durft zelfs de tuin niet meer in.
Lijkt aan me vastgeplakt.
Zij krijgt Bach-druppels.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

vinkje schreef: Maar ik ga Beau geen pilletjes of zo geven, het is allemaal troep, ik hou er niet zo van.
Rescue Remedy is geen troep hoor ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Ramses gaat dit jaar aan de oxazepam. Dus aan de pil en ik hoop dat deze het doet, van al die andere pilletjes werd hij zo dronken en misselijk dat ik die niet meer wilde geven. Deze maakt hem een stuk rustiger en niet misselijk. Zou het eigenlijk nu al kunnen geven, hij draaid nu al door :roll: . Hou het nu maar op de rescue en geef iedereen die aandacht geeft aan zijn angst een dodelijk blik :evil: en het eerste slachtoffer is al gevallen :twisted: :mrgreen:
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
chrico
Zeer actief

Zo he, je geeft oxazepam aan Ramses 8O (zijn mijn slaappillen :mrgreen: ) Is hij zo bang. Wat lijkt me dat erg zeg om je hond te moeten drogeren voor oud en nieuw. Ik neem aan dat je weet dat het buiten een kalmeringspil ook een slaappil is en je Ramses de hele volgende dag last kan hebben van dit medicijn.
Achos ik heb echt met hem te doen :cry: arme vent.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik dacht altijd dat die pillen de honden wel rustig maken, maar dat ze daardoor niet minder bang zijn. Dus dat ze heel angstig blijven, maar eigenlijk niet kunnen reageren omdat ze half verdoofd zijn.
AfbeeldingAfbeelding
chrico
Zeer actief

Het ligt eraan welke pil je gebruikt. De meeste hebben die werking ook.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

chrico schreef:Zo he, je geeft oxazepam aan Ramses 8O (zijn mijn slaappillen :mrgreen: ) Is hij zo bang. Wat lijkt me dat erg zeg om je hond te moeten drogeren voor oud en nieuw. Ik neem aan dat je weet dat het buiten een kalmeringspil ook een slaappil is en je Ramses de hele volgende dag last kan hebben van dit medicijn.
Achos ik heb echt met hem te doen :cry: arme vent.
Beter valium dan een hond die compleet over de rooie gaat. Ramses gaat compleet de stress in. Hij reageert er goed op, hij krijgt een lage dosis en heeft de dag erna geen last ;) Ik probeer altijd uit voor ik het "inzet" Bij de andere pillen werd hij slaapdronken en echt ziek bij deze is dat gelukkig niet. Oren en ogen dichtspijkeren gaat helaas niet ;) En tja als het moet kan ik er zelf ook een nemen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Ik geef Jacco ook een pilletje (of meer) van de DA, werkt goed... is beetje versuft... andere dag valt het wel weer mee....

Heb dit jaar ook Bach bloesem gegeven en DAP gekocht, maar dat helpt dus echt niet hier!!!

De rest heeft er geen last van....

Afbeelding
Deze gaat aan de pillen dus!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”