Hij heeft het niet zo op andere honden. Nou is dat niet zo'n ramp maar aangezien ik er veel tegen kom zal er wel wat aan moeten gebeuren.
Hij besluipt andere honden zo als een jackie doet wanneer hij op muizen/ratten jaagt. Eerst is hij alert, zijn kop omhoog en oren strak vooruit. Hoe dichter we de andere hond naderen hoe meer hij gaat sluipen. Nu probeer ik al ruim van te voren zijn gedragen om te buigen.
Ik heb geprobeerd zijn aandacht bij mij te houden met wat lekkers. Maar hij heeft er niet lang genoeg interesse in. Met een speeltje hoef ik niet eens te proberen want daar heeft hij al helemaal geen interesse in. Hem laten zitten kan wel maar alleen met voldoende afstand en die afstand kan ik niet altijd creëren. Als het al wel kan, wacht ik altijd tot hij weer rustig is voor ik weer verder loop.
Heb geprobeerd het te negeren en gewoon door te lopen maar dat werkt ook niet. Omdraaien en de andere kant oplopen is ook niet altijd een optie zeker niet als ik precies in het "honden uitlaat uurtje" ben beland. Of ik kom dan in een buurt te recht waar ik liever niet wil zijn. Hem blokkeren lukt niet altijd want voor ik het door heb is hij al langs mij gesprongen. Ik beloon hem wel steeds als hij een andere hond heeft genegeerd. Ook oefen ik tussen door heel veel om zijn aandacht op mij gericht te houden.
Ook los is het een probleem hij hapt namelijk nog al snel en laat echt weten dat hij niet over zich heen laat lopen. Nu is alleen het probleem dat bijna iedereen zijn hond weghoudt omdat hij "zo fel kijkt". Hij kan nu wel heel leuk met twee honden van vrienden van mij spelen. Zo lang ik maar in beweging blijf, dan houd hij mij namelijk in de gaten en heeft hij minder oog voor de ander honden. Maar los is toch altijd anders dan een hond op straat aan de lijn tegen komen. Los moet hij ook altijd uitproberen, als hij dan duidelijk word gecorrigeerd door een ander hond is het voor even gedaan maar hij zal het altijd weer proberen.
Nu weet ik wel dat vier weken bij elkaar kort is, maar al vanaf het moment dat we in het asiel kennis met elkaar maakte is hij erg gericht op mij (ja tot er een andere hond in het spel komt dus